Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Nieuwe TT 2.0 TFSI

  1. #1

    Standaard Nieuwe TT 2.0 TFSI

    Zaterdag ll een testritje van een uur mogen doen met de nieuwe TT (met dank aan Marc van garage Thoen in Aalst).

    Eerst een keer in de showroom gezien : Voor m'n 3 kinderen op de achterbank : dat zal moeilijk gaan vermits er maar voor twee zetels gordels voorzien zijn. Die dan nog eventueel in 't midden zit zal dat met gespreide benen moeten doen Opvallend is de hoge gordellijn maar je wordt die al snel gewoon bij het rijden. De handrem heeft precies niet de stevigheid van de andere modellen, precies of het is allemaal van lichter materiaal gemaakt (ook alu ?). Voor de rest is de zit nog sportiever/lager dan de mijne.

    Tussendoor nog eens in een Alfa GT "gesprongen" maar 'k sprong er rap terug uit. Wat staat die zetel hoog ! Geen Brera te zien, dus terug naar de Audi....Bij deze vrees 'k ervoor het Alfa-virus kwijt te zijn geraakt

    Een zwarte TT stond buiten klaar en huppakee, 'k was weg. 1ste en 2de lagen wat anders (of was het maar een gedacht) dan de mijne maar dat went wel. Opvallend is de bijkomende lichtinval van het achterste raam. Kleine vensters links en rechts om door te kijken maar vermits er geen B-stijl aanwezig is heb je toch een fantastisch zicht rondom. En met de (grote) buitenspiegels zie je mooi alles goed. Na wat opwarmen in stad wat op de 90 wegen gaan rijden (nu ja, hopelijk stonden ze niet te flitsen).

    Ze heeft in elk geval een héél lekker verslavend soundje. Je let er wel op dat je mooi doortrekt tot net voor de rode zone Bij het remmen echter bleek ie wel te "duiken", dat had 'k niet verwacht. In de bochten voel je direct dat 't geen quattro is maar dat heeft zo ook z'n voordeel (voorzichtiger rijgedrag) maar ze zal zo niet ingezet moeten worden voor rally's. Het lag wel een beetje nat en mede daardoor ws bij de stoplichtsprints een heel zoekerig gedrag van de voortrein bij het opschakelen. Dat laatste kan misschien wel opgevangen worden door andere banden en eventueel door de rijstijl wat aan te passen (uhum).

    Conclusie : ietsiepietsie sneller dan de mijne maar wat een look, wat een machien, wat een lekker geluidje ! Negatief gaan we hier niet zijn

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Conclusie... beter dan je A3 2.0 TFSI of...?

    Ben zelf ook wel geinteresseerd in een TT maar wacht ook nog eens even de nieuwe A4 af.

    Gr. Apolo2

  4. #4
    DoubleHH's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Posts
    7.265
    Kudos
    41
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Leuk verslag. Jammer dat ie niet met Quattro te leveren is want
    die mis je denk ik wel als je het gewend bent die wel te hebben.

  5. #5

    Standaard

    Idd, de mijne heeft uiteindelijk een veel beter weggedrag, wel niet de looks. Quattro zou 'm af maken....


  6. #6
    HUGOVDW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    1.311
    Kudos
    9
    Auto
    Audi TT RS
    Land
    Land

    Standaard

    Leuk voor erbij dus
    TT-RS 2016 - Ross-Tech VCDS
    S7 Sportback 2014 4.0 V8 TFSI -JDE1 | A6 Avant 2.8 FSI MT (C7, 2011) S-Line | A4 Avant 2.0 TDI MT (B8, 2008) ABT | A6 Limousine 2.0 TDI (C6, 2006) ABT|A4 2.0 FSI (B6, 2001)

  7. #7
    Fre
    Guest

    Standaard

    Zou dat niet nog komen, de combinatie met quattro ? Zou toch moeten.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Alleen icm de 6pitter als ik het goed heb.

  10. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bacey
    Idd, de mijne heeft uiteindelijk een veel beter weggedrag, wel niet de looks. Quattro zou 'm af maken....
    beter weg gedrag? Je hoort juist al die auto bladen en programma's dat de 2.0TFSI super goed aanvoelt in de bochten. Normaal gesproken ga je het niet eens merken. Zonder de Quattro is hij ook een stuk lichter en sneller. Dus hij zou juist dynamischer moeten worden zonder Quattro aangezien de TT toch wel stug geveerd is. Quattro ga je bij zo'n wagen lijkt mij alleen merken als je te ver gaat en in het nat of met sneeuw.

  11. #10
    Fre
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4Cab
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bacey
    Idd, de mijne heeft uiteindelijk een veel beter weggedrag, wel niet de looks. Quattro zou 'm af maken....
    beter weg gedrag? Je hoort juist al die auto bladen en programma's dat de 2.0TFSI super goed aanvoelt in de bochten. Normaal gesproken ga je het niet eens merken. Zonder de Quattro is hij ook een stuk lichter en sneller. Dus hij zou juist dynamischer moeten worden zonder Quattro aangezien de TT toch wel stug geveerd is. Quattro ga je bij zo'n wagen lijkt mij alleen merken als je te ver gaat en in het nat of met sneeuw.
    De testrijder van Audi die mij in een S3 'in vervoering' wist te brengen zei mij eveneens dat de Quattro enkel echt voelbaar was in regenweer. Als leek vroeg ik hem om eens te Quattro te laten 'aanvoelen' en daarvoor moest hij wel extreem gaan... (had nog nooit quattro 'gevoeld' :oops: )

  12. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4Cab
    Quattro ga je bij zo'n wagen lijkt mij alleen merken als je te ver gaat en in het nat of met sneeuw.
    Te ver gaat ? Je de bocht ingooien bedoel je ? Idd, dat gebeurt, maar daarvoor hebben we ook quattro en 't is gewoon fantastisch.
    Nu, sneeuwen doet het hier niet veel en in de sneeuw op de openbare weg is de speelse quattro niet echt m'n ding.
    Maar nat is het hier wel heel veel, 'k schat zo toch een derde van de tijd, dus wel de moeite.



    Lichter en sneller ok.
    Super goed in de bochten ? Ja, misschien als het een S-line is dan. Zou 'k nog 'ns moeten proberen.
    Ze voelt zeker lichter en sneller.

  13. #12

    Standaard

    boven de 180 pk is quattro of rwd een must vind ik. Dan kan je het potentieel van je motor echt ten volle benutten.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •