Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 43

Onderwerp: Eerste kilometers A5 2.0TFSI

  1. #1

    Standaard Eerste kilometers A5 2.0TFSI

    Hallo allemaal...

    Gisteren was het na ruim 8 maanden wachten eindelijk zover: ik kon mijn nieuwe A5 2.0T Proline oppikken bij mijn dealer. Het is toch altijd weer een vreemd gevoel om je oude autootje waar je helemaal vertrouwd mee bent achter te moeten laten. In dit geval heb ik afscheid genomen van mijn oude A4 Avant 3.0 Quattro waarmee ik samen vele leuke kilometers heb gemaakt.

    Maar na de eerste aanblik van de nieuwe A5 was het afscheid toch wel een stukje makkelijker. Wat is die coupe een plaatje! Voor mij echt een droomauto. De wielen zijn precies goed. Ik houd niet van protserigheid dus 18 inch was voor mij de goede maat. Die bieden nog comfort en zien er niet uit alsof ik de hele dag met een petje op mijn hoofd naar hardstyle muziek loop te luisteren (het stereotype beeld van oude golfjes met veel te grote wasmachinetrommels als velg). Na al die maanden wachten was ik nu wel heel erg ongeduldig geworden, dus snel gaan zitten... Het interieur is nog mooier dan ik mij herinner. De sportstoelen zitten formidabel en het uizicht op het dikke sportstuurtje en de chique klokkenwinkel maakt het helemaal af.



    De eerste meters waren al een openbaring (het waren ook echt mijn eerste meters in een A5, want ik heb 'm destijds blind besteld - bij gebrek aan auto's om een proefrit mee te maken): dat stuurt goed! Het verschil met mijn vorige A4 was direct duidelijker: de A5 is lichter en duidelijk scherper. Ik moest direct een paar rotondes nemen en dan voel je meteen dat de A5 stuurt met de precisie van een stanleymesje!



    Op de snelweg werd het pas echt feest. De 2.0T trekt als een bezetene. Bij zo'n 2700 toeren begint de turbo wakker te worden en dan komt het feest pas echt goed op gang. Ik had een terugval verwacht qua power ten opzichte van mijn 3.0 V6 (220pk, 300nm tegenover 180pk, 320nm in de A5) maar dat pakt anders uit: de 2.0T is een waanzinnige motor dankzij de turbo en de bijbehorende vracht koppel die je over je uitgestort krijgt als je in de toeren klimt. Bijkomend voordeel: de 2.0TFSI maakt extreem weinig toeren als je lekker doorschakeld (met de soepele zesbak en het lekkere korte pookje) waardoor hij een heeeeel stuk zuiniger is dan de V6. Hij heeft dan ook niet voor niets een groen A-label. Zelfs zonder ingereden te zijn was mijn gemiddelde verbruik na een middagje lekker spelen slechts 7.4l/100km... WOW!



    Ik heb er pas een dag in gereden.. dus ik moet waarschijnlijk mijn verslag na verdere ervaringen nog wat aanvullen.. maar hier zijn nog wat losse observaties:
    - de ledkoplampen geven serieuze ueberhohlprestige. mensen gaan voor je aan de kant, al lang voor je bij ze in de buurt bent.. :-)
    - bmw-tjes gaan opvallend rondjes om je heen rijden op de snelweg
    - sjonge wat zitten die sportstoelen lekker
    - het audiosysteem klinkt fantastisch - ik kan me moeilijk voorstellen dat er veel kwaliteitsverschil is met het B&O systeem. zelfs mijn audiofiele zwager was onder de indruk van de geluidskwaliteit.. met name van de bas. zelfs bij lage volumes.
    - verrassing: bij het 2009 model krijg je standaard een aux-ingang in de armleuning. leuk meegenomen!
    - de kofferbak is enorm-norm-norm-rm-m
    - de achterbank is [voor korte ritjes] best geschikt om volwassenen mee te laten rijden
    - servotronic is een aanrader. ik merkte dat de mensen bij Autoweek er niet enthousiast over waren maar hun kritiek deel ik niet. Het maakt van de A5 een heerlijk sophisticated sturende auto die lekker zwaar stuurt op snelheid op de snelweg, en licht bij het inparkeren.
    - ik weet weer waarom ik de turbo uit mijn oude TT miste.. ik ben geen V6 mens.. ik hou van turbo's :-)
    - de A5 overtreft mijn A4 in alle opzichten.. alles voelt veel scherper, uitgebalanceerder en geraffineerder
    - door de geweldige wegligging en 50/50 gewichtsverdeling van de coupe heb ik het op-rails-gevoel van mijn oude Quattro nog niet gemist
    - betere foto's volgen

    Vragen..? Vraag maar raak!
    Laatst gewijzigd door Sander; 16-10-08 om 13:02.
    Audi S3 Limousine '14 - Sepang blauw

  2. #2
    E320CDI Gelato's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    5.869
    Kudos
    0

    Standaard

    Leuk verslag,,, benzineverbruik is idd helemaal top! Gefeliciteerd met je 5

    Gegroet Gelato
    Ice cream is exquisite, what a pity it isn't illegal

  3. #3

    Standaard

    veel veilige kilometers toegewenst

    wil later als ik groot en sterk ben ook een a5/s5 (als ze wat betaalbaarder zijn, 2e hands dus)
    Audi A3 1.8T 192PK/316NM
    Hartog Tuned

  4. #4

    Standaard

    Haha, een echt A5-enthousiast! Net als ik Heel veel plezier gewenst! Nu je avatar nog ff updaten en dan kun je weer een paar jaar mee :-D

  5. #5

    Standaard

    Ik weet dat een A5 schitterend is, en feliciteer je daar ook voor.

    Alleen kan ik de foto's niet zien??Is dat bij meerdere mensen zo??
    Audi V8 Fan!


  6. #6

    Standaard

    Ik kan inderdaad op een andere computer mijn plaatjes ook niet zien.. Vreemd.. hier zijn ze nog een keer op een andere manier.

    Ik moet nog een betere fotoshoot doen.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Audi S3 Limousine '14 - Sepang blauw

  7. #7

    Standaard

    ben zelf ook een A5 rijder en mag iedere dag genieten van het comfor.. En ja veel bekijks is zeker zo.. Laatst op de snel weg met camera's om de boel te filmen.. veel plezier ermee..

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Leuk verhaal..je zal nog wel veel plezier aan je auto gaan beleven... nog chippie in de toekomst?
    Audi A3 1.8T (200PK) okt. 97

    Orgineel Facelift (Hella voor+achter)

  10. #9
    DoubleHH's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Posts
    7.265
    Kudos
    41
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Zeer mooie wagen, gefeliciteerd ermee.
    Ook een mooie en gemakkelijk te onthouden nummerplaat heb je.

  11. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BartNL Bekijk Berichten
    Leuk verhaal..je zal nog wel veel plezier aan je auto gaan beleven... nog chippie in de toekomst?
    Ik heb voorlopig nog geen behoefte aan een chipje. Hij gaat mij goed genoeg zoals hij nu is - ik wil bovendien ook geen gedonder met mijn garantie.

    En hoe meer ik er in rijd.. hoe meer ik besef hoe fantastisch die kar stuurt. Telkens weer goed voor een grijns van oor-tot-oor. Het is een klein kunstwerkje van Audi.

    Ik was even helemaal klaar met Audi na al mijn bestel perikelen en de belachelijke wachttijd.. maar dit maakt het toch wel weer goed
    Audi S3 Limousine '14 - Sepang blauw

  12. #11
    E90N's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Leeftijd
    50
    Posts
    943
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Mooi verslag ...
    Je spreekt over de AUX uitgang bij het 2009 model:
    Heb jij dan een 2009 model ?
    *99 VW Golf IV 1.9 TDi *02 Audi A3 8L TDi *05 Audi A3 8P 2.0 TDi S-Line *08 Audi A5 8L 2.7 TDi *12 Audi A6 Avant 2.0 TDi S-Line *15 Mercedes GLC 250 SUV AMG Line *19 Mercedes GLE 350 SUV AMG Line

  13. #12
    Vanaf 2008 A4 Avant A6 Turbo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Leeftijd
    46
    Posts
    760
    Kudos
    0

    Standaard


    WOW.
    Echt prachtige wagen.
    Misschien nog wat piccies van het interieur en sportstoelen?

    Heel veel plezier ermee.
    Het leven is tekort om Audiloos door te gaan.

  14. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
    Mooi verslag ...
    Je spreekt over de AUX uitgang bij het 2009 model:
    Heb jij dan een 2009 model ?
    Ja.. dat was een klein goedmakertje voor het lange wachten ;-)
    Volgens mij is 2.0TFSI sowieso pas voor modeljaar 2k9 geintroduceerd.

    Voor mijn configuratie was alleen de Aux ingang in de armleuning anders dan de 2k8 configuratie.
    En misschien de oliepeil meting via de MMI in plaats van onder de motorkap - maar dat weet ik niet zeker of dat niet ook in het 2k8 model was.
    Audi S3 Limousine '14 - Sepang blauw

  15. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A6 Turbo Bekijk Berichten

    WOW.
    Echt prachtige wagen.
    Misschien nog wat piccies van het interieur en sportstoelen?

    Heel veel plezier ermee.
    Meer foto's komen - ook van het interieur.

    Ik moet zeggen.. de sportstoelen met Empore bekleding zien er in real life honderd keer beter uit dan op elke foto die ik gezien heb. Dat komt waarschijnlijk door hoe het materiaal reageert op camera-flash. Het is echt classy en sportief. Leer is mooi, en dit is mijn eerste auto in 12 jaar zonder leer, maar ik vind het in de A5 helemaal geen gemis.

    Ik zal proberen om het op foto vast te leggen zodat het er representatief uitziet voor de werkelijkheid..
    Audi S3 Limousine '14 - Sepang blauw

  16. #15
    Vanaf 2008 A4 Avant A6 Turbo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Leeftijd
    46
    Posts
    760
    Kudos
    0

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brambos Bekijk Berichten
    Meer foto's komen - ook van het interieur.

    Ik moet zeggen.. de sportstoelen met Empore bekleding zien er in real life honderd keer beter uit dan op elke foto die ik gezien heb. Dat komt waarschijnlijk door hoe het materiaal reageert op camera-flash. Het is echt classy en sportief. Leer is mooi, en dit is mijn eerste auto in 12 jaar zonder leer, maar ik vind het in de A5 helemaal geen gemis.

    Ik zal proberen om het op foto vast te leggen zodat het er representatief uitziet voor de werkelijkheid..

    Ja, ik heb ze in real-life ook gezien. Zien er chique uit.
    Misschien proberen de foto's van het interieur te nemen zonder flitslicht en langere sluitertijd?
    Het leven is tekort om Audiloos door te gaan.

  17. #16

    Standaard

    Wat ik echt een aanrader vind als je gebruik wil maken van je IPOD is een Gateway 500 module die maakt het mogelijk om je gehele IPOD inclusief PODCAST e.d. te bedienen met je MMI systeem. Als titelsongs worden uitgelezen en playlisten

  18. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door psijtsma Bekijk Berichten
    Wat ik echt een aanrader vind als je gebruik wil maken van je IPOD is een Gateway 500 module die maakt het mogelijk om je gehele IPOD inclusief PODCAST e.d. te bedienen met je MMI systeem. Als titelsongs worden uitgelezen en playlisten
    Klinkt interessant! Linkje?
    Audi S3 Limousine '14 - Sepang blauw

  19. #18

    Standaard

    http://www.navishop.nl/index.php/cPath/261_391

    Bij deze jongens heb ik ook mijn Gateway 300 laten inbouwen.
    Zeer blij met deze oplossing icm Ipod Touch.
    Octavia RS TSi 2011

  20. #19

    Standaard

    Patrick, SileX... bedankt! Ziet er interessant uit. Als ipod liefhebber ga ik er eens goed naar kijken.

    Ik speel nu mijn muziek af via het SD-card slot in het Audi Symphony systeem.
    Werkt ook heel goed moet ik zeggen, vooral icm met de MMI en de knoppen op het stuur.
    Audi S3 Limousine '14 - Sepang blauw

  21. #20

    Standaard

    MEt de Gateway kan je nog steeds de knoppen aan het stuur gebruiken
    Octavia RS TSi 2011

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •