Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 72

Onderwerp: proefrit in de Q5 2.0 tfsi

  1. #21

    Standaard

    20jaar geleden bestond er geen E320.. Dat was in 94 ofzo..
    Mijn pa kocht in 1987 een nieuwe 190D voor 50000 gulden oid... En een 300E was toen rond de 100000 inderdaad.
    Audiwereld.nl: Uw retrofitspecialist

    Led upgrades | Grilles | Chiptuning | MMI retrofit | Cruise control | S-line / S / RS ombouw | Facelift upgrades| Bluetooth | DAB(+) | PDC | Camera upgrades | Schade reparatie | Velgen | VCDS

  2. #22
    a4drieliter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Leeftijd
    63
    Posts
    5.688
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    In 1978 kocht mijn vader een nieuwe 200 D, die kostte toen 35.000 florijnen.
    In 1970 kostte een Mazda 1500 10.000 florijnen.

    Om maar weer iets te noemen.

    Ik bedoel dat auto's inderdaad altijd duur zijn geweest; een overgewaardeerd stuk blik m.i.
    Maar toch wel fijn dat ze er zijn.(dat rijmp)
    Dus....

  3. #23
    peewie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Posts
    627
    Kudos
    41
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    Maar vroeger verdiende jullie papa's ook een stuk minder dan nu..

  4. #24
    E320CDI Gelato's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    5.869
    Kudos
    0

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brambos Bekijk Berichten
    Cylinders tellen is tegenwoordig vooral nog goed voor de nostalgische gevoelens. Mijn huidige 2.0T viercylinder is zooo veel beter dan mijn vorige 3.0 V6. Koppel is koning. Alleen om het geluid zou je nog een 6 of een 8 cylinder willen - maar alleen het geluid weegt niet op tegen de voordelen van een fijne moderne turbo motor:
    - substantieel minder verbruik
    - hoog koppel
    - lagere onderhoudskosten
    - lichtere motor = lichtere neus = is minder onderstuur en beter sturen
    - makkelijk chipbaar (voor de liefhebber)

    Ben benieuwd naar de foto's. Ik heb de Q5 een paar maandjes geleden in Berlijn op de IFA gezien en ik vond het een prachtige dikke wagen - zonder het 'onsympathieke' en patserige van de Q7.
    Ben ik het niet mee eens,,,,,, het gaat om toeren maken met minder cilinders,, ik zit bij 180km per uur onder de 3000rpm.. Het geeft gewoon meer rust..

    Gegroet Gelato
    Ice cream is exquisite, what a pity it isn't illegal

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gelato Bekijk Berichten
    Ben ik het niet mee eens,,,,,, het gaat om toeren maken met minder cilinders,, ik zit bij 180km per uur onder de 3000rpm.. Het geeft gewoon meer rust..
    Ik rij vergeleken met mijn vorige 6 cylinder bij 130 km/u nu 1000 toeren minder (2200 voor de 4 cylinder tegen 3200 voorheen met de V6).

    Bovendien: de discussie gaat over turbo (+downsizing) versus veel ongeblazen cylinders. Als jouw dikke 3.3 diesel geen turbo zou hebben dan zou hij zoekgereden worden door veel kleinere 4 cylinder diesels die wel een turbo hebben. Dat zijn precies de turbo-voordelen die ik hierboven opnoemde, ten opzichte van grotere ongeblazen 'brute-force' motoren.

    Downsizing en gerelateerde verbeteringen van moderne motortechniek zie ik als een goede ontwikkeling en wat mij betreft loopt Audi/VAG voorop met 'het onderste uit de kan halen' bij 4 cylinders, zeker bij benzine motoren...
    Audi S3 Limousine '14 - Sepang blauw


  6. #26

    Standaard

    Tsja, ik zal wel gek zijn, maarreh, € 53.000-80.000,- neertellen voor een auto, ook al is het nieuwe Audi????? Ik heb, zoals gezegd reeds eerder, een 80 Avant TDI, een 80 Avant 2.6 V6 én 90 quattro 20V. gezamenlijke aanschafprijs ongeveer € 8.000,- Dan heb je luxe(2,6), zuinigheid(TDI) én sportiviteit en karakter(20VQuattro) in elkaar verenigd. Wie gaat dan nog minimaal 7X zoveel uitgeven voor een auto die substantieel in waarde daalt, weliswaar mooi is, maar rijdt dat dan ook 7x zo fijn??? Ik snap het waarschijnlijk niet helemaal, ben ook een fossiel geworden(39 jaar), maar, kan iemand mij dat uitleggen? Waarom koopt iemand, gezien de verschillen in kwalitiet, en prijs, nog een nieuwe auto??????

    Reactie ook geplaatst in algemene discussie als topic.
    Haastige spoed is héél soms goed, mis het niet!

  7. #27
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    Horch, je hebt helemaal gelijk.

    Het is ook niet uit te leggen.
    Als ik het geld had gaf ik rustig 2 en halve ton uit voor een wagen.
    Maar das niet met argumenten te verdedigen.
    Dat is pure emotie
    En ongetwijfeld compensatie voor een hoop tekortkoming zullen de
    zieleknijpers zeggen.

    Ik ben gewoon autoliefhebber pure sang.
    Verder heb ik al mijn overige zaken tiptop in orde en komt niemand in ons
    gezin iets te kort.
    Waarom niet dan.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  8. Ad
  9. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brambos Bekijk Berichten
    Ik rij vergeleken met mijn vorige 6 cylinder bij 130 km/u nu 1000 toeren minder (2200 voor de 4 cylinder tegen 3200 voorheen met de V6).

    Bovendien: de discussie gaat over turbo (+downsizing) versus veel ongeblazen cylinders. Als jouw dikke 3.3 diesel geen turbo zou hebben dan zou hij zoekgereden worden door veel kleinere 4 cylinder diesels die wel een turbo hebben. Dat zijn precies de turbo-voordelen die ik hierboven opnoemde, ten opzichte van grotere ongeblazen 'brute-force' motoren.

    Downsizing en gerelateerde verbeteringen van moderne motortechniek zie ik als een goede ontwikkeling en wat mij betreft loopt Audi/VAG voorop met 'het onderste uit de kan halen' bij 4 cylinders, zeker bij benzine motoren...
    Wat voor 6 cilinder was dat?

    Ik reed met mijn vorige A4 3.0 v6 benz (in duitsland naar de wintersport ) 200km/u bij 3400rpm.. 130km/u had deze ook maar een 2200 rpm nodig..
    A6 Avant 3.0 TDI 2012

  10. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schumife Bekijk Berichten
    Wat voor 6 cilinder was dat?

    Ik reed met mijn vorige A4 3.0 v6 benz (in duitsland naar de wintersport ) 200km/u bij 3400rpm.. 130km/u had deze ook maar een 2200 rpm nodig..
    Dat was diezelfde 3.0 V6, in een A4 Avant Quattro, geimporteerd uit Zwitserland. Handgeschakeld --> ik ben nooit enthousiast geweest over die bak en bakverhoudingen. Altijd belachelijk veel toeren maken. 70 rijden in z'n 6 ging uiterst comfortabel.
    Audi S3 Limousine '14 - Sepang blauw

  11. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peewie Bekijk Berichten
    Maar vroeger verdiende jullie papa's ook een stuk minder dan nu..

    Die van mij niet, die is nu bankroet en toen had hij 12 winkels in NL...
    Audiwereld.nl: Uw retrofitspecialist

    Led upgrades | Grilles | Chiptuning | MMI retrofit | Cruise control | S-line / S / RS ombouw | Facelift upgrades| Bluetooth | DAB(+) | PDC | Camera upgrades | Schade reparatie | Velgen | VCDS

  12. #31
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    Sanders meubelstad?
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  13. #32
    haroldv's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    1.308
    Kudos
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poetsertje Bekijk Berichten
    Horch, je hebt helemaal gelijk.

    Het is ook niet uit te leggen.
    Als ik het geld had gaf ik rustig 2 en halve ton uit voor een wagen.
    Maar das niet met argumenten te verdedigen.
    Dat is pure emotie
    En ongetwijfeld compensatie voor een hoop tekortkoming zullen de
    zieleknijpers zeggen.

    Ik ben gewoon autoliefhebber pure sang.
    Verder heb ik al mijn overige zaken tiptop in orde en komt niemand in ons
    gezin iets te kort.
    Waarom niet dan.
    Je hebt groot gelijk, carpe diem!

    Ik vind die Q5 ook te duur, zoals ik al eerder stelde.
    Gelukkig worden ze goedkoper. Mijn A6 kostte in 2005 46000, nu koop je die met businesspakket voor 42.000
    En dan krijg je de automaat erbij.
    Met de krediet crisis worden prijzen betaald van 30.000!!!!, voor het 'oude' model, vermoed ik.
    Gelukkig moet ik nog tot mei 2010, dus ik heb nog ff te zoeken...
    Assumption is the mother of all fuckups.

  14. #33
    haroldv's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    1.308
    Kudos
    1

    Standaard

    Vandaag ff bij de dealer geweest voor onderhoud en tijdens het wachten een stukje mogen rijden in de Q5 2.0TFSI.
    Toch een mooie auto, fijne motor. Afwerking sumbliem en ben echt een fan geworden van het nieuwe MMI.
    Maar...doe mij maar een A6. Voor mensen die uit een A4 komen, snap ik het wel, maar vanuit een A6 is het minder. Althans dat vind ik.
    De Q5 is een prima auto voor nederland, maar niet als je europa door moet voor je werk.
    Mij vrouw was er echter helemaal gek van, totdat ze de prijs hoorde, privé voor mij te duur....
    Oh ja, die automaat, da's niks voor mij....
    Assumption is the mother of all fuckups.

  15. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Horch Bekijk Berichten
    Tsja, ik zal wel gek zijn, maarreh, € 53.000-80.000,- neertellen voor een auto, ook al is het nieuwe Audi????? Ik heb, zoals gezegd reeds eerder, een 80 Avant TDI, een 80 Avant 2.6 V6 én 90 quattro 20V. gezamenlijke aanschafprijs ongeveer € 8.000,- Dan heb je luxe(2,6), zuinigheid(TDI) én sportiviteit en karakter(20VQuattro) in elkaar verenigd. Wie gaat dan nog minimaal 7X zoveel uitgeven voor een auto die substantieel in waarde daalt, weliswaar mooi is, maar rijdt dat dan ook 7x zo fijn??? Ik snap het waarschijnlijk niet helemaal, ben ook een fossiel geworden(39 jaar), maar, kan iemand mij dat uitleggen? Waarom koopt iemand, gezien de verschillen in kwalitiet, en prijs, nog een nieuwe auto??????
    Dat is gemakkelijk te verklaren. Alles draait om geld. Als je het geld ervoor hebt, waarom niet?

    Als ik geen € 60.000 euro beschikbaar zou hebben voor een auto maar € 3.000, dan zou ik wellicht ook in een Audi 80 gaan rijden... Stel je zelf eens de vraag: als een nieuwe Q5 te koop zou zijn voor € 3.000, wat zou je dan kiezen: een 18 jaar oude Audi 80 Avant 2.6 V6 of een splinternieuwe full options Q5 2.0 TFSI. De vraag stellen is hem beantwoorden vrees ik. Een weldenkend mens koopt de nieuwe Q5.

    Iemand die de Q5 te duur zegt te vinden met de werkelijke nieuwprijzen, heeft gewoonweg niet voldoende geld voor zo'n auto (mede gelet op andere prioriteiten)..... Maar als je genoeg geld (over) hebt om een Q5 te kunnen kopen, dan is er niks mis met een prijs van € 53.000. I rest my case.

  16. #35
    haroldv's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    1.308
    Kudos
    1

    Standaard

    Huh? Duur zijn of veel geld kosten zijn 2 verschillende dingen. De Q5 kost niet alleen veel, maar is gewoon duur.... Dan staat het er los van of je geld wel of niet (er voor over) hebt.
    Assumption is the mother of all fuckups.

  17. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door haroldv Bekijk Berichten
    Huh? Duur zijn of veel geld kosten zijn 2 verschillende dingen. De Q5 kost niet alleen veel, maar is gewoon duur.... Dan staat het er los van of je geld wel of niet (er voor over) hebt.
    Is een vergelijkbare BMW X3, Mercedes GLK, nieuwe Infiniti of welke andere vergelijkbare midi-SUV dan ook dan zoveel goedkoper? De vraag stellen is hem beantwoorden.

    Overigens moet je ook goed de reactie lezen waarop ik reageerde. Natuurlijk biedt een nieuwe auto (die 7x zo duur is als een tweedehandsje) niet 7x meer rijplezier, 7x meer betrouwbaarheid of 7x wat dan ook. Maar als je de nieuwe auto gemakkelijk kunt betalen, maakt dat helemaal niet uit. Dan koop je de nieuwe auto omdat je hem eenvoudigweg kunt betalen.

  18. #37
    haroldv's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    1.308
    Kudos
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EasyRider Bekijk Berichten
    Is een vergelijkbare BMW X3, Mercedes GLK, nieuwe Infiniti of welke andere vergelijkbare midi-SUV dan ook dan zoveel goedkoper? De vraag stellen is hem beantwoorden.
    Het gaat erom vanuit welk ingangspunt je dit wil beoordelen. Generaliserend is het volgende de stellen: een productieman zal kijken naar kostprijs en dat als uitgangspunt gebruiken om een verkoopprijs te bepalen. Een marketingman zal marktonderzoek doen en dat als uitgangspuntgebruiken om een een verkoopprijs te bepalen. Wat bij de bepaling van de prijs van deze klasse is gebeurd, durf ik niet te stellen. Vanuit mijn beeld (als potentiele koper) stel ik dat de Q5 te duur is, wetende dat ik daarin niet alleen ben. (Ik en een collega waren zeer enthousiast over de Q5, ik ga hem niet kopen als ik er aan toe ben, hij heeft vorige week een A6 (Full-options ;-))) )gekocht. Misschien dat ik daarom zo reageer, vanuit teleurstelling. Ik kan me overigens ook herinneren dat de eerste reactie van de pers na de introductie van de X3 was: hij is te duur... Uiteindelijk bepalen de verkoopaantallen wie gelijk krijgt.
    Wat je bedoeld met 'de vraag stellen is hem beantwoorden' moet je nog eens uitleggen? Bedoel je dat jij mijn antwoorden maakt? Leuk, heb ik een baan voor je!
    Assumption is the mother of all fuckups.

  19. #38

    Standaard

    @haroldv:

    Dat zijn inderdaad allemaal manieren om de prijs te beoordelen. Je kunt ook, zoals Horch in dit topic, de visie hebben dat het veel te gek is om pak 'm beet €53.000-80.000,- neer te tellen voor een auto, ook al is het een nieuwe Audi. Daarvoor heb je immer ook, zoals Horch stelde, een 80 Avant TDI, een 80 Avant 2.6 V6 én 90 quattro 20V, met een gezamenlijke aanschafprijs van ongeveer €8.000,- Dan heb je luxe (2,6), zuinigheid (TDI) én sportiviteit en karakter (20VQuattro) in elkaar verenigd. Dan kun je je de vraag stellen wie er dan nog minimaal 7x zoveel gaat uitgeven voor een auto die substantieel in waarde daalt, weliswaar mooi is, maar naar alle waarschijnlijkheid niet 7x zo fijn rijdt!!! Sommige mensen, zoals Horch, snappen dat gewoonweg niet, maar misschien zijn ze een fossiel geworden (39 jaar). Je kunt je dan afvragen: waarom koopt iemand, gezien de verschillen in kwaliteit en prijs dan in vredesnaam nog een nieuwe auto!!!! Het is die vraag die ik van een reactie heb voorzien...

  20. #39
    haroldv's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    1.308
    Kudos
    1

    Standaard

    Duidelijk. Ik reageerde op de laatste alinea, waarbij ik je argumentatie niet sterk vond. Ik deel je mening overigens dat Horch een manke vergelijking trekt, er zijn daarbij nog tussenstappen. Er zijn vele argumenten meer mogelijk om nieuw te kopen, waar hij het niet over heeft. Bijv voor mensen die 70.000km/jr rijden is een Audi 80 niet meer een serieuze vergelijking met een nieuwe. In Horch zijn argumentatie vergeet hij daarbij de punten veiligheid en milieu. En ja, een nieuwe, maar eigenlijk moderne auto rijdt inderdaad 7x beter... (sorry Horch, ken je niet, ik spreek uit ervaring, heb ze ook gehad). Wat ik met Horch deel, denk ik, is dat ik privé nooit nieuw zou kopen, maar eentje met de 'kop er van af' Scheelt serieuze pegels...
    Assumption is the mother of all fuckups.

  21. #40

    Standaard

    @Harold en Easyrider, dank voor de reacties ;-) Ik heb, een paar jaren geleden, een gloednieuwe A6 avant 2.5 TDI gehad, en nu mijn oudjes. Ben met beide meermaals naar oostenrijk op en neer getuft (geblazen, zo je wilt ;-)) en tuurlijk is een nieuwe beter, fijner, comfortabeler, veiliger, milieubewuster (?) etc.

    Alleen, naar mijn mening rechtvaardigt dat niet het prijsverschil, los van de emotie. Overigens, ook in mijn oudjes zit erg veel emotie, hoor.....Heel veel vette grijnzen van mijn persoontje in ieder geval!
    Haastige spoed is héél soms goed, mis het niet!

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •