Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 56 van de 56

Onderwerp: mijn A 5

  1. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bofkont Bekijk Berichten
    Idd 335d is echt een geweldig blok, BMW maakt superieure diesels.
    Mijn voorkeur gaat persoonlijk ook uit naar benzine idd veel meer spektakel.
    Mijn S3 met 260pk en 350nm trekt als een dolle, lust die 1.9/ 2.0 TDI/TDCI,JTD,CTD, met die zogenaamde snelle leasrijders helemaal rauw.
    Uiteraard bedoel ik niet jou, lol, maar geregeld heb je weer zo'n sjonnie op de bumperhangen die denkt sneller te zijn want ik rij diesel ga aan de kant, effe tandje terug en ik lanceer bij ze weg hahaha.

    UIteraard als ik zo'n gechipte 3.0 TDI of 335d achter me krijg wordt het een heel ander verhaal, lol.
    Er is altijd baas boven baas zullen we maar zeggen.
    Heb in diverse S-modellen van Audi mogen rijden en dat is gewoon een superkick. Daar kan echt geen diesel aan tippen.Zo'n gechipte 3.0 TDI zal natuurlijk ook een geweldige ervaring zijn en met 650nm letterlijk de klinkers uit de weg trekken.

    Zou je het echt dik afleggen tegen een standaard 3.0 TDI? Ik moet dat nog zien Die S3 is veel lichter en heeft toch een dubbele turbo? Zal in ieder geval een leuke match zijn! tussensprintjes blijven wel lastig tegen diesels.

    Heb tijdje geleden nog een keer achter een 335D gezeten en die trok vanaf de grote rontonde bij Joure (misschien kent iemand dat) de A6 op en dat was werkelijk niet normaal hoe die bij mij wegsprintte. Onvoorstelbaar!

    ps: Ik voelde me ook niet aangesproken trouwens want mijn huidige 2.0 TDI wordt volgende week ingeruild voor een nieuwe A3 SB 1.4 TFSI met abt tuning naar 160pk/250nm Dan doe je ook al leuk mee al is het geen scheurijzer natuurlijk. Die S3 van jou maakt er nog altijd gehakt van haha..

  2. #42

    Standaard

    Hoi Peter,

    Mijn S3 heeft 1 turbo, en een standaard A5 3.0 TDI voorblijven lijkt me al een hele klus als ik zo de cijfers zie van een A5 handbak.
    0-100 5.9 sec en standaard al 500nm bij 1500 toeren, een gechipte wordt helemaal gekkenwerk.

    Uiteraard is mijn S3 8l heerlijk pittig met 260pk en 350nm, en idd veel meer rijbeleving een benzine wagen met al die toeren.
    Maar zoals ik al zei de dieseltechniek in de superdikke diesels is superieur.
    Zo'n 335d is standaard al bloedsnel met 286pk een 580nm en 2 turbo's, wordt helemaal gekkenwerk met chip ook.
    Ik denk dat de meesten wel gechipt zijn je zou gek zijn om het niet te doen.
    Laatst gewijzigd door bofkont; 19-06-09 om 12:42.
    Audi S3 quattro
    Zündapp KS50 1979

  3. #43
    Dopfel
    Guest

    Standaard

    Bofkont, je hebt gelijk want die dieseltechniek is helemaal geweldig vandaag de dag. Ik heb 2 weken geleden nog zo ongeveer 2200 KM gereden in Duitsland met de A6 Avant 3.0TDI, 2005, met maatchip. Je merkt het heel duidelijk die upgrade. Je scheurt er echt de klinkers mee uit de straat, maar ja met 650Nm aan koppel zeg... dus wat wil je. Op de Autobahn loopt ie lekker met het duurdere segment mee, ook met de duurdere BMW's met dieseltechniek. Er zit tot het laatst aan toe pit in. Eigenlijk ongelooflijk voor een auto (Quattro) die leeg al dik 1800 kilo weegt ! Andere voordelen zijn dat de tiptronic niet hikt, dat doet de automaat bij BMW wel, je stapt in, rijd er 800 km mee en stapt op bestemming lekker uit en dan heb je nog 8 liter diesel over in de tank. Met benzine haal ik dat niet. Ik denk dat die S3 lekker meekomt op de Bahn, maar een S3 is natuurlijk veel lichter. Nou kan ik ook het vergelijk maken met een S5 want er staat er hier eentje, de S5 is dan niet gechipt, heeft 440Nm, maar wel weer meer vermogen door de V8. Een FSI motor chippen heeft weinig zin, geen turbo, dus de winst is minimaal. Helaas is het wel zo dat een gewone standaard af fabriek S5 een gechipte 3.0TDI, maar ook de S3 en de 335d volledig zoek rijdt op de Bahn.
    In januari ergens hebben we een A4 2.0TDI laten chippen. Dat was een upgrade van 140pk naar 180pk. Advies aan mensen: NIET DOEN. Koppeling en drukgroep zijn echt te licht... het ging ook snel kapot. Dat kostte ons een nieuwe koppeling en drukgroep (verzwaard) dus 800 Euro. Ik heb ook vorig jaar eens een A5 2.0TFSI gereden met een maatchip... heel verrassend, echt een brok bruut geweld. Een gewone standaard BMW 645i houdt hem niet bij. Dit komt heel dicht in de buurt van een TT 2.0TFSI, maar die rijdt de A5 weer zoek omdat de TT heel veel lichter is. Mijn plan t.z.t. is om de S5 naar Abt te brengen in D, te laten tunen met dubbele turbo (510pk) en dan heb je helemaal een bruut monster op de Autobahn. Het plan voor de upgrade is er, het kan, maar doe het pas als de fabrieksgarantie er af is.

  4. #44

    Standaard

    Zal dat heerlijk bruut worden een S5 met bi-turbo, ben zeer benieuwd.
    Audi S3 quattro
    Zündapp KS50 1979

  5. #45

    Standaard

    Zo Dopfel, dat zijn nog eens wat cijfertjes in een post

    Lijkt me heerlijk als de tijd aanbreekt dat ik eens lekker los kan gaan op het uitzoeken van een snelle auto. Ik werk nog niet zo lang en heb vorig jaar een nieuwbouw huis gekocht. Voor je klaar bent om daar in te investeren ben je wel even wat tijd verder. Een lease auto is daarom ook interessant om privé te gaan rijden maar ik heb nog niet een dusdanig budget dat er een dikke 2.0 TFSI in past. Zit er aan te denken om op den duur de leasebak niet meer privé te rijden en gewoon een snelle Audi aan te schaffen. Een dikke A4 of A6 avant.


  6. #46

    Standaard

    mooie A5.. al zou ik wel heeeel dringend werk maken van die velgen. ik ben wel blij dat ik een diesel heb genomen. heb lang getwijfeld om een 2.0 TFSI te nemen...
    Audi A5 3.0 TDI S-line TipTronic Milltek

  7. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door christopher_86 Bekijk Berichten
    mooie A5.. al zou ik wel heeeel dringend werk maken van die velgen. ik ben wel blij dat ik een diesel heb genomen. heb lang getwijfeld om een 2.0 TFSI te nemen...
    Had je de 2.0 TFSI genomen dan zei je het waarschijnlijk andersom

  8. Ad
  9. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dopfel Bekijk Berichten
    Bofkont, je hebt gelijk want die dieseltechniek is helemaal geweldig vandaag de dag. Ik heb 2 weken geleden nog zo ongeveer 2200 KM gereden in Duitsland met de A6 Avant 3.0TDI, 2005, met maatchip. Je merkt het heel duidelijk die upgrade. Je scheurt er echt de klinkers mee uit de straat, maar ja met 650Nm aan koppel zeg... dus wat wil je. Op de Autobahn loopt ie lekker met het duurdere segment mee, ook met de duurdere BMW's met dieseltechniek. Er zit tot het laatst aan toe pit in. Eigenlijk ongelooflijk voor een auto (Quattro) die leeg al dik 1800 kilo weegt ! Andere voordelen zijn dat de tiptronic niet hikt, dat doet de automaat bij BMW wel, je stapt in, rijd er 800 km mee en stapt op bestemming lekker uit en dan heb je nog 8 liter diesel over in de tank. Met benzine haal ik dat niet. Ik denk dat die S3 lekker meekomt op de Bahn, maar een S3 is natuurlijk veel lichter. Nou kan ik ook het vergelijk maken met een S5 want er staat er hier eentje, de S5 is dan niet gechipt, heeft 440Nm, maar wel weer meer vermogen door de V8. Een FSI motor chippen heeft weinig zin, geen turbo, dus de winst is minimaal. Helaas is het wel zo dat een gewone standaard af fabriek S5 een gechipte 3.0TDI, maar ook de S3 en de 335d volledig zoek rijdt op de Bahn.
    In januari ergens hebben we een A4 2.0TDI laten chippen. Dat was een upgrade van 140pk naar 180pk. Advies aan mensen: NIET DOEN. Koppeling en drukgroep zijn echt te licht... het ging ook snel kapot. Dat kostte ons een nieuwe koppeling en drukgroep (verzwaard) dus 800 Euro. Ik heb ook vorig jaar eens een A5 2.0TFSI gereden met een maatchip... heel verrassend, echt een brok bruut geweld. Een gewone standaard BMW 645i houdt hem niet bij. Dit komt heel dicht in de buurt van een TT 2.0TFSI, maar die rijdt de A5 weer zoek omdat de TT heel veel lichter is. Mijn plan t.z.t. is om de S5 naar Abt te brengen in D, te laten tunen met dubbele turbo (510pk) en dan heb je helemaal een bruut monster op de Autobahn. Het plan voor de upgrade is er, het kan, maar doe het pas als de fabrieksgarantie er af is.

    Bij mij in de buurt woont er een jongen met een TT 2.0 TFSI... die blijft toch wel een heel eind achter op mijn dieseltje hoor..
    Audi A5 3.0 TDI S-line TipTronic Milltek

  10. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door christopher_86 Bekijk Berichten
    Bij mij in de buurt woont er een jongen met een TT 2.0 TFSI... die blijft toch wel een heel eind achter op mijn dieseltje hoor..
    Tsja een 2.0 liter turbo benzine tegen een dikke 3 liter diesel gechipt.. daar moet je toch wel een 3.2 V6 tegenover zetten om dat bij te houden lijkt mij of iets uit de S serie van Audi.

  11. #50

    Standaard

    nu 14000km verder....het blijft een heerlijke auto, elke dag is het feest.
    deze velgen ga ik binnenkort bestellen Asa GT1 mat/zwart 19inch met 255/35/19 banden
    deze foto stond op de site van sennertuning
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    • Bestandstype: jpg gt2.jpg (132,4 KB, 45 keer bekeken)

  12. #51
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dopfel Bekijk Berichten
    Bofkont, je hebt gelijk want die dieseltechniek is helemaal geweldig vandaag de dag. Ik heb 2 weken geleden nog zo ongeveer 2200 KM gereden in Duitsland met de A6 Avant 3.0TDI, 2005, met maatchip. Je merkt het heel duidelijk die upgrade. Je scheurt er echt de klinkers mee uit de straat, maar ja met 650Nm aan koppel zeg... dus wat wil je.
    650 NM? als ik de dezelfde motor bij Pedro laat chippen komt hij niet verder dan 540 NM (standaard 450) Vanwaar dat grote verschil?
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  13. #52
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    Heeft ook niet 650Nm, is wat grootspraak vermoed ik zo.. Mabel heeft 800Nm, voelt toch wel héél sterk aan zoiets.. dat je dat met een chipje uit een 3.0TDI trekt >> no way.

    Edit: JD geeft aan bij de 3.0 TDI:

    1e: 450Nm > 560Nm
    2e: 500Nm > 580Nm

    4.2 TDI: 590Nm > 770Nm.
    Laatst gewijzigd door muizenissen; 29-06-09 om 22:10.

  14. #53
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard

    haha dan ga ik sparen voor de 560 NM (ong €500,- bij Pedro toch?)
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  15. #54
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    PB 'm even, ik weet de tarieven niet voor jouw klasse auto

  16. #55
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard

    Jij weet toch alles Ik heb hem idd al gepmed (is dat een nl woord???) Ik wil mijn MMI updaten, CC inbouwen, APK etc, dan kan alles mooi gelijkertijd!
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  17. #56

    Standaard

    Ja dan is 650nm wat overdreven.
    In showroom heeft een belg het met zijn witte A5 over 650nm, die Belgen overdrijven ook altijd dan lol.
    Maar 580nm is ook zeer netjes.
    Laatst gewijzigd door bofkont; 03-07-09 om 11:25.
    Audi S3 quattro
    Zündapp KS50 1979

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •