lelijk maar ook nog eens erg duur. Vraag me wel af hoe die vleugel staat, denk een beetje overdone. S-line spoiler is wat subtieler.
lelijk maar ook nog eens erg duur. Vraag me wel af hoe die vleugel staat, denk een beetje overdone. S-line spoiler is wat subtieler.
Is persoonlijk, maar de competition bestickering vind ik totaal niet mooi. Andere zaken die daarbij horen zoals de achterspolier horen weer niet bij S-line aangezien die een eigen achterspoiler in het pakket heeft. De interieuropties van Competition zijn ook niet mijn ding. Verder is dit de uitvoering zoals ik de a1 wilde hebben. Sportief en ook zakelijk. Tja, almost Full options. enneuh, achteruitrij sensoren hoeven om mij niet ;-) Wat geluid betreft had ik natuurlijk wel Bose willen hebben maar voor m'n werk kwam ik dan echt kofferruimte tekort en daarbij komt dat Bose echt tot zijn recht komt icm Navigatie Plus met dat 3d gebeuren. Maarja houdt een keer op he :-)
Ik ga maar eens op onderzoek uit of de 1.6 TDI op maat gechipt kan worden inmiddels! Dan kan die eind maart hiermee aan de slag ;-)
Ik had mijzelf ook een grens gesteld wat betreft een max bij te betalen bedrag.............mislukt !!
Het houdt inderdaad een keer op anders was jouw keus ook de mijne geweest, op de motor na dan.
Nogmaals, ik ben zeer benieuwd naar toekomstige foto's.
Parkeersensoren op een A1, wie en waarom? Als ik mijn hoofd draai kan ik bijna de achterruit likken.
(dat laatste is bij wijze van spreken en heeft tevens geen nut)
Heb woensdag ook proef gereden in een A1 Ambition twv 35,5K. Was een witte met de 5-spaaks 17 inch, Led interieur pakket met ook lichtjes in deuren, onder de deurhendels en zelfs een lichtgevend randje om de BOSE speakers. Erg gaaf! Verder zat er kleurennavi op, grijze contrastbogen, LED+ xenon, vol automatische airco en dat was het zo ongeveer. Strak bakkie en nog mooier dan de vorige waar ik in gereden heb. Ambition onderstel is beduidend beter dan het attraction onderstel. Bochtenwerk is geweldig. En xenon is echte en must, wat een bak wit licht op de buitenweggetjes!
1.6TDI...tsja..is redelijk vlot, lekker stil en zuinig. Maar de 1.4T past beduidend beter bij de A1. Toch viel de motor me niet tegen.
Ben erg benieuwd hoe dat er uit zal zien met die verlichting, moet nog ff wachten. Klinkt goed!
1.6 TDI kan goed met deze auto overweg, maar helemaal als ie naar de 140 of mss 150 pk getuned kan worden! Ben benieuwd of er al iemand is die dat kan. Dit scheen vanwege de nieuwere computer van de 1.6 TDI lastig te zijn.
Dat kun je eerst wel vergeten. Toch schijnt er nu een soort powerbox aangeboden te worden vanuit ABT. Las dat op het autoweek. Weet iemand daar iets meer van?
Achterin en in de kofferruimte is hij inderdaad smal maar voorin zit ik eigenlijk net zo goed, zoniet beter in de A3 omdat het een 3 deurs is. Stoel kan dus verder naar achteren en je zit daardoor prima. Maar inderdaad het gevoel dat je kleiner zit had ik ook, toch niet veel meer dan in m'n A3. Als je veel alleen rijdt dan vind ik het in ieder geval goed genoeg.
Same here. Maar ik ga toch iets anders denken en dan is diesel gewoon beter voor mij met al die kilometers. Merk nu ook dat ik de TSI wat zenuwachtig begin te vinden. Net of loopt het blokje niet zo mooi meer als in het begin. Turbo hapert af en toe wat en dat begint te irriteren. Mis het koppel ook op hogere snelheden, altijd dat gejaag in de toeren is ook niet alles.
Net terug van een ritje in een TT 1.8TSI en die had zelfs een ruimere kofferbak! Alleen zit je dan weer wat lager en die is minder hoog. BTW zo'n TT rijdt echt lekker maar ik had het gevoel dat de A1 Ambition beter op de weg lag Ok, het regende hier net en de TT had duidelijk last van gripverlies maar ondanks dat deed de A1 hier niet veel voor onder. Best knap.
Geen idee hoe het zit bij de 8P, maar ikzelf rij met een 8L en mijn moeder heeft tijdelijk een A1. En intussen al genoeg kunnen vergelijken.
En ik zou niet eens weten welke meeste ruimte heeft bij de bestuurders- en passagierszit.
@peternorth
Zit je nog lager in een TT? Ik vind de A1 al laag zitten.
Natuurlijk scheelt het met de A3, die zit niet voor niets een klasse hoger. Voorin is het verschil qua interieurbreedte echter te verwaarlozen.
Zoals ik in een ander topic al heb gemeld kan een volwassene in de A1 niet fatsoenlijk achterin zitten.
Dat zal in de komende sportback wellicht beter zijn maar dat zal toch ook geen ruimtewonder worden vermoed ik.
Inderdaad en dat is de bedoeling ook niet. Ging mij meer om het punt dat zo door het draadje heen leek alsof er bijna geen verschil inzit.
Qua prijs zit er geen verschil in. Zo was een zakelijke relatie van me ook bezig met een lekker aangeklede A1, maar toen ik hem vertelde dat je voor dat geld ook een A3 hebt met vrijwel dezelfde opties is hij toch overstag gegaan.
Neemt niet weg dat ik zelf de A1 ook een erg prettige verschijning vind, maar dan stiekem wel met het (weer veel te dure) S-Line exterieur pakket.