Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 76

Onderwerp: proefritje A1 1.6 TDI

  1. #41
    HarA1d's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    55
    Posts
    178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: proefritje A1 1.6 TDI

    Inderdaad, zonder ook maar iemand te kort te willen doen; dat exterieurfolie vind ik, in beperkte mate, op bepaalde plekken nog wel mooi staan maar dat competition kit-interieur vind ik echt spuuglelijk.
    A1 1.4 TFSIAmbition Pro Line Business (Phantom Black)

  2. #42

    Standaard Re: proefritje A1 1.6 TDI

    lelijk maar ook nog eens erg duur. Vraag me wel af hoe die vleugel staat, denk een beetje overdone. S-line spoiler is wat subtieler.
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  3. #43
    XXXXXXX
    Guest

    Standaard Re: proefritje A1 1.6 TDI

    Week 10 al levering? Dat heb je mooi voor elkaar? Mijn dealer had het over laatste week Maart/eerst week april dat hij binnen zou komen.... en hij is toch al begin vorige week besteld

  4. #44
    Juip's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    571
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: proefritje A1 1.6 TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peternorth Bekijk Berichten
    Niet ver maar ik mis de competion goodies (niet dat die zo super mooi zijn maar toch...)
    Is persoonlijk, maar de competition bestickering vind ik totaal niet mooi. Andere zaken die daarbij horen zoals de achterspolier horen weer niet bij S-line aangezien die een eigen achterspoiler in het pakket heeft. De interieuropties van Competition zijn ook niet mijn ding. Verder is dit de uitvoering zoals ik de a1 wilde hebben. Sportief en ook zakelijk. Tja, almost Full options. enneuh, achteruitrij sensoren hoeven om mij niet ;-) Wat geluid betreft had ik natuurlijk wel Bose willen hebben maar voor m'n werk kwam ik dan echt kofferruimte tekort en daarbij komt dat Bose echt tot zijn recht komt icm Navigatie Plus met dat 3d gebeuren. Maarja houdt een keer op he :-)

    Ik ga maar eens op onderzoek uit of de 1.6 TDI op maat gechipt kan worden inmiddels! Dan kan die eind maart hiermee aan de slag ;-)
    Laatst gewijzigd door Juip; 28-01-11 om 14:19.
    A1 1.6 TDI S-edition daytona grijs / rotordesign / panoramadak
    A3 8L 1.9 TDI bj 2001 (130)170 pk / 400 Nm

  5. #45
    HarA1d's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    55
    Posts
    178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: proefritje A1 1.6 TDI

    Ik had mijzelf ook een grens gesteld wat betreft een max bij te betalen bedrag.............mislukt !!
    Het houdt inderdaad een keer op anders was jouw keus ook de mijne geweest, op de motor na dan.
    Nogmaals, ik ben zeer benieuwd naar toekomstige foto's.

    Parkeersensoren op een A1, wie en waarom? Als ik mijn hoofd draai kan ik bijna de achterruit likken.
    (dat laatste is bij wijze van spreken en heeft tevens geen nut)
    A1 1.4 TFSIAmbition Pro Line Business (Phantom Black)


  6. #46

    Standaard Re: proefritje A1 1.6 TDI

    Heb woensdag ook proef gereden in een A1 Ambition twv 35,5K. Was een witte met de 5-spaaks 17 inch, Led interieur pakket met ook lichtjes in deuren, onder de deurhendels en zelfs een lichtgevend randje om de BOSE speakers. Erg gaaf! Verder zat er kleurennavi op, grijze contrastbogen, LED+ xenon, vol automatische airco en dat was het zo ongeveer. Strak bakkie en nog mooier dan de vorige waar ik in gereden heb. Ambition onderstel is beduidend beter dan het attraction onderstel. Bochtenwerk is geweldig. En xenon is echte en must, wat een bak wit licht op de buitenweggetjes!

    1.6TDI...tsja..is redelijk vlot, lekker stil en zuinig. Maar de 1.4T past beduidend beter bij de A1. Toch viel de motor me niet tegen.
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  7. #47
    Juip's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    571
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: proefritje A1 1.6 TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peternorth Bekijk Berichten
    Heb woensdag ook proef gereden in een A1 Ambition twv 35,5K. Was een witte met de 5-spaaks 17 inch, Led interieur pakket met ook lichtjes in deuren, onder de deurhendels en zelfs een lichtgevend randje om de BOSE speakers. Erg gaaf! Verder zat er kleurennavi op, grijze contrastbogen, LED+ xenon, vol automatische airco en dat was het zo ongeveer. Strak bakkie en nog mooier dan de vorige waar ik in gereden heb. Ambition onderstel is beduidend beter dan het attraction onderstel. Bochtenwerk is geweldig. En xenon is echte en must, wat een bak wit licht op de buitenweggetjes!

    1.6TDI...tsja..is redelijk vlot, lekker stil en zuinig. Maar de 1.4T past beduidend beter bij de A1. Toch viel de motor me niet tegen.
    Ben erg benieuwd hoe dat er uit zal zien met die verlichting, moet nog ff wachten. Klinkt goed!
    1.6 TDI kan goed met deze auto overweg, maar helemaal als ie naar de 140 of mss 150 pk getuned kan worden! Ben benieuwd of er al iemand is die dat kan. Dit scheen vanwege de nieuwere computer van de 1.6 TDI lastig te zijn.
    Laatst gewijzigd door Juip; 30-01-11 om 19:29.
    A1 1.6 TDI S-edition daytona grijs / rotordesign / panoramadak
    A3 8L 1.9 TDI bj 2001 (130)170 pk / 400 Nm

  8. Ad
  9. #48
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: proefritje A1 1.6 TDI

    De 1.6tdi kan inderdaad nog niet getuned worden. Ik heb zelf met de A1 gereden en vondt hem erg smal. Ik rijdt zelf met een A3 en vindt deze toch wel behoorlijk tuimer.

    Jos.

  10. #49

    Standaard Re: proefritje A1 1.6 TDI

    Tuimer en praktischer is hij zeker.

    Vorige week even in een A1 1.6 TDI gereden. Mijn motor is het niet, al komt hij marginaal beter tot zijn recht dan in een A3.

  11. #50

    Standaard Re: proefritje A1 1.6 TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Juip Bekijk Berichten
    Ben erg benieuwd hoe dat er uit zal zien met die verlichting, moet nog ff wachten. Klinkt goed!
    1.6 TDI kan goed met deze auto overweg, maar helemaal als ie naar de 140 of mss 150 pk getuned kan worden! Ben benieuwd of er al iemand is die dat kan. Dit scheen vanwege de nieuwere computer van de 1.6 TDI lastig te zijn.
    Dat kun je eerst wel vergeten. Toch schijnt er nu een soort powerbox aangeboden te worden vanuit ABT. Las dat op het autoweek. Weet iemand daar iets meer van?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jos_br Bekijk Berichten
    De 1.6tdi kan inderdaad nog niet getuned worden. Ik heb zelf met de A1 gereden en vondt hem erg smal. Ik rijdt zelf met een A3 en vindt deze toch wel behoorlijk tuimer.

    Jos.
    Achterin en in de kofferruimte is hij inderdaad smal maar voorin zit ik eigenlijk net zo goed, zoniet beter in de A3 omdat het een 3 deurs is. Stoel kan dus verder naar achteren en je zit daardoor prima. Maar inderdaad het gevoel dat je kleiner zit had ik ook, toch niet veel meer dan in m'n A3. Als je veel alleen rijdt dan vind ik het in ieder geval goed genoeg.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 030 Bekijk Berichten
    Tuimer en praktischer is hij zeker.

    Vorige week even in een A1 1.6 TDI gereden. Mijn motor is het niet, al komt hij marginaal beter tot zijn recht dan in een A3.
    Same here. Maar ik ga toch iets anders denken en dan is diesel gewoon beter voor mij met al die kilometers. Merk nu ook dat ik de TSI wat zenuwachtig begin te vinden. Net of loopt het blokje niet zo mooi meer als in het begin. Turbo hapert af en toe wat en dat begint te irriteren. Mis het koppel ook op hogere snelheden, altijd dat gejaag in de toeren is ook niet alles.
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  12. #51
    HarA1d's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    55
    Posts
    178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: proefritje A1 1.6 TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jos_br Bekijk Berichten
    De 1.6tdi kan inderdaad nog niet getuned worden. Ik heb zelf met de A1 gereden en vondt hem erg smal. Ik rijdt zelf met een A3 en vindt deze toch wel behoorlijk tuimer.

    Jos.
    Even wat huiswerk gedaan :>)

    Interieurbreedte voor;
    A1 144cm
    A3 147cm
    SB 149cm

    Interieurbreedte achter;
    A1 136,5cm
    A3 144cm
    SB 146cm
    A1 1.4 TFSIAmbition Pro Line Business (Phantom Black)

  13. #52

    Standaard Re: proefritje A1 1.6 TDI

    Het is een gevoelskwestie inderdaad, je zit als bestuurder zeker niet kleiner.
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  14. #53

    Standaard Re: proefritje A1 1.6 TDI

    Niet als je het alleen over de breedte hebt inderdaad. De A1 voelt en is gewoon klein natuurlijk. Pas de probleme natuurlijk, maar laten we niet of het bijna niets scheelt met een 3.

    Ik ben benieuwder naar de Sportback overigens.

  15. #54

    Standaard Re: proefritje A1 1.6 TDI

    Net terug van een ritje in een TT 1.8TSI en die had zelfs een ruimere kofferbak! Alleen zit je dan weer wat lager en die is minder hoog. BTW zo'n TT rijdt echt lekker maar ik had het gevoel dat de A1 Ambition beter op de weg lag Ok, het regende hier net en de TT had duidelijk last van gripverlies maar ondanks dat deed de A1 hier niet veel voor onder. Best knap.
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  16. #55

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: proefritje A1 1.6 TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 030 Bekijk Berichten
    Niet als je het alleen over de breedte hebt inderdaad. De A1 voelt en is gewoon klein natuurlijk. Pas de probleme natuurlijk, maar laten we niet of het bijna niets scheelt met een 3.

    Ik ben benieuwder naar de Sportback overigens.
    Geen idee hoe het zit bij de 8P, maar ikzelf rij met een 8L en mijn moeder heeft tijdelijk een A1. En intussen al genoeg kunnen vergelijken.
    En ik zou niet eens weten welke meeste ruimte heeft bij de bestuurders- en passagierszit.

    @peternorth
    Zit je nog lager in een TT? Ik vind de A1 al laag zitten.
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  17. #56

    Standaard Re: proefritje A1 1.6 TDI

    Er zit nogal een verschil tussen een 8L en 8P.

    Daarbij is het vaak zo dat alleen maten ook niet alles zeggen.

  18. #57
    HarA1d's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    55
    Posts
    178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: proefritje A1 1.6 TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 030 Bekijk Berichten
    Niet als je het alleen over de breedte hebt inderdaad. De A1 voelt en is gewoon klein natuurlijk. Pas de probleme natuurlijk, maar laten we niet of het bijna niets scheelt met een 3.

    Ik ben benieuwder naar de Sportback overigens.
    Natuurlijk scheelt het met de A3, die zit niet voor niets een klasse hoger. Voorin is het verschil qua interieurbreedte echter te verwaarlozen.
    Zoals ik in een ander topic al heb gemeld kan een volwassene in de A1 niet fatsoenlijk achterin zitten.
    Dat zal in de komende sportback wellicht beter zijn maar dat zal toch ook geen ruimtewonder worden vermoed ik.
    A1 1.4 TFSIAmbition Pro Line Business (Phantom Black)

  19. #58

    Standaard Re: proefritje A1 1.6 TDI

    Inderdaad en dat is de bedoeling ook niet. Ging mij meer om het punt dat zo door het draadje heen leek alsof er bijna geen verschil inzit.

    Qua prijs zit er geen verschil in. Zo was een zakelijke relatie van me ook bezig met een lekker aangeklede A1, maar toen ik hem vertelde dat je voor dat geld ook een A3 hebt met vrijwel dezelfde opties is hij toch overstag gegaan.

    Neemt niet weg dat ik zelf de A1 ook een erg prettige verschijning vind, maar dan stiekem wel met het (weer veel te dure) S-Line exterieur pakket.

  20. #59
    HarA1d's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    55
    Posts
    178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: proefritje A1 1.6 TDI

    Die prijsovereenkomst zal met de nieuwe A3 in 2012 wel flink veranderen.
    Ben naar die auto overigens ook wel nieuwsgierig.
    A1 1.4 TFSIAmbition Pro Line Business (Phantom Black)

  21. #60

    Standaard Re: proefritje A1 1.6 TDI

    Daar heb jij weer gelijk in. Ik ben ook erg benieuwd, maar heb er alle vertrouwen in.

    Back on topic zou ik zeggen.

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •