Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 76

Onderwerp: proefritje A1 1.6 TDI

  1. #1
    Juip's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    571
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Talking proefritje A1 1.6 TDI

    Gisteren bij Sanato Houten een ritje gemaakt in de A1. Aangezien binnenkort m'n leasecontract afloopt wil ik bekijken of de A1 iets voor mij is.

    Ik vind de a1 bijzonder ruim voorin, uiteraard achterin iets minder maar daar zal in mijn geval hooguit m'n jas komen te liggen. Mocht ik een prive-ritje maken dan passen m'n dochters van 7 en 8 nog zeker achterin. De degelijkheid straalt ervan af! Ook al is het het kleinste model van Audi maar er zijn topmaterialen gebruikt. Wat het rijden betreft valt het mij op dat deze auto stil is. Stiller dan mijn a3 sportback 1.9 tdi uit 2008. Wegligging is erg goed vind ik zelf. Stukkie dorp met wat drempels gepakt en dat viel (gelukkig) niet tegen, al hou ik wel van een redelijk stugge auto. Doordat de A1 lichter is dan mijn A3 trekt deze sneller op. Dus met mijn voornemen om deze even langs Hartog te laten gaan tzt moet het een aardig rap karretje gaan worden Dorp uitgereden en een stuk A27 gepakt, bij Vianen eraf en met behoorlijke snelheid, ca. 150 de bocht van de afrit afgedoken. Geen centje pijn, gaan! Onderweg wel veel bekijks trouwens, best grappig.
    Deze auto was voorzien van het BOSE-soundsytem. Wow, wat een geluid! In het donker ook erg mooi trouwens met extra led-jes. Maarr, de kofferbak is al niet erg groot en als je dit systeem hebt komt er een subwoofer in het onderste deel van de kofferruimte zodat de dubbele bodem niet meer gebruikt kan worden. De subwoofer heeft van het onderste deel bijna de helft nodig.

    Ik heb toch wel een poos zitten twijfelen of het de A3 (3-deurs) wordt met Proline S of de A1 met een hoop opties. Een A3 heb ik al jaren inmiddels, dus het wordt tijd voor wat anders. Ik kan nog wel een jaar doorleasen met deze auto maar en wachten op het nieuwe model maar dan konmt ie goed aangekleed zeker boven mijn leasbudget. Voor mij geldt: Liever een goed aangeklede kleinere auto dan een type groter waar niks op zit.

    Dat wordt dan onderstaand:
    * Ambition
    * Proline business (navi, verwarmde spiegels, music interface, MF-sportstuur etc.)
    * S-line (interieur)
    * S-line achterspolier
    * Automatische airco
    * Audi sound-system (helaas geen Bose vanwege beperkte kofferruimte)
    * Xenos plus (incl. Led achterlichten)
    * panoramadak (als het een witte wordt, dan wordt het dak zwart gefolied)
    * 18" rotordisign

    Wat de velgen betreft heb ik momenteel 19" (ET45) S8 velgen onder de A3. Als ze passen onder de A1 zou het ook wel wat lijken denk ik! Try before you die :-)

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: proefritje A1 1.6 TDI

    Leuk verslag! Ik meen ergens te hebben gelezen hier in het forum dat ze een A1 en een A3 tegenover elkaar hadden gezet in een leaseplan, met vergelijkbare opties. Daar kwam toch uit dat de A3 juist goedkoper was met verlijkbare opties t.o.v. een A1. Ik kan het topic nu zo 1, 2, 3 niet vinden, maar volgens mij is het "Het Grote A1 Topic!" in de A1 subcategorie van het forum.

    Maar goed, waarschijnlijk geeft de doorslag dat je gewoon iets anders wilt, wat ik kan begrijpen! Het is een erg leuk karretje, zit er zelf aan te denken om hem over een paar jaar als occassion aan te schaffen. Het is wat mij betreft namelijk een perfecte stadsauto.
    In der Heimat des Audis

  3. #3

    Standaard Re: proefritje A1 1.6 TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Juip Bekijk Berichten
    * 18" rotordisign

    Wat de velgen betreft heb ik momenteel 19" (ET45) S8 velgen onder de A3.
    Waarom neem je dan dure 18" velgen als er toch andere onder komen te zitten? Voor de winter oid?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Juip Bekijk Berichten
    Als ze passen onder de A1 zou het ook wel wat lijken denk ik! Try before you die :-)
    Geen idee wat er onder een A1 past. Iemand anders al info?

  4. #4
    Juip's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    571
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: proefritje A1 1.6 TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meaudix Bekijk Berichten
    Leuk verslag! Ik meen ergens te hebben gelezen hier in het forum dat ze een A1 en een A3 tegenover elkaar hadden gezet in een leaseplan, met vergelijkbare opties. Daar kwam toch uit dat de A3 juist goedkoper was met verlijkbare opties t.o.v. een A1. Ik kan het topic nu zo 1, 2, 3 niet vinden, maar volgens mij is het "Het Grote A1 Topic!" in de A1 subcategorie van het forum.
    Ik heb voor beide bij m'n werkgever een offerte laten maken, dus A3 3-drs Proline S-line uitvoering 2.0 TDI en bovenstaande A1. komt in deze configuratie op nagenoeg hetzelfde leasebedrag uit. Looptijd 4 jr 160km, ca. €850/mnd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 030 Bekijk Berichten
    Waarom neem je dan dure 18" velgen als er toch andere onder komen te zitten? Voor de winter oid?
    Die rotordisign velgen zijn inderdaad behoorlijk prijzig, ca. €2900,-. Icm een S-line kost deze set echter ca. 950,- . Ik vind ze vanwege de kleur erg mooi staan onder een witte of Daytonagrijze A1.
    Laatst gewijzigd door Juip; 28-10-10 om 19:25.

  5. #5

    Standaard Re: proefritje A1 1.6 TDI

    Maar je gaat ze toch vervangen voor 19 duims exemplaren?


  6. #6

    Standaard Re: proefritje A1 1.6 TDI

    19" onder een A1! Dan is het meer velg dan auto.
    Audi A3 Cabrio Ambition 1.9 TDI

  7. #7
    Juip's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    571
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: proefritje A1 1.6 TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 030 Bekijk Berichten
    Maar je gaat ze toch vervangen voor 19 duims exemplaren?
    Tja, heb ze wel liggen maar of het gaat passen kan niemand me eigenlijk nog vertellen.. Zal ws wel vet staan als het mogelijk is! Ik ben e.e.a. aan nog het checken.

  8. Ad
  9. #8
    Juip's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    571
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: proefritje A1 1.6 TDI

    Besteld!
    T'is de Daytonagrijze geworden





    Laatst gewijzigd door Juip; 13-12-10 om 18:21. Reden: foto zijkant toegevoegd
    A1 1.6 TDI S-edition daytona grijs / rotordesign / panoramadak
    A3 8L 1.9 TDI bj 2001 (130)170 pk / 400 Nm

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: proefritje A1 1.6 TDI

    Fraai!! Gefeliciteerd Hoe lang moet je nu wachten?
    In der Heimat des Audis

  11. #10
    Juip's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    571
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: proefritje A1 1.6 TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meaudix Bekijk Berichten
    Fraai!! Gefeliciteerd Hoe lang moet je nu wachten?
    Besteld via m'n werkgever. Zal binnenkort bij de dealer liggen, dan weet ik meer.
    A1 1.6 TDI S-edition daytona grijs / rotordesign / panoramadak
    A3 8L 1.9 TDI bj 2001 (130)170 pk / 400 Nm

  12. #11
    KIK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    34
    Posts
    3.263
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: proefritje A1 1.6 TDI

    leuk verslag!

    blijft ook leuk autotje
    Audi A3 1.8 20v Turbo
    S3 Recaro Interieur zwart zilver

  13. #12
    snowdude
    Guest

    Standaard Re: proefritje A1 1.6 TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Juip Bekijk Berichten
    Tja, heb ze wel liggen maar of het gaat passen kan niemand me eigenlijk nog vertellen.. Zal ws wel vet staan als het mogelijk is! Ik ben e.e.a. aan nog het checken.
    Ja hoor, 19 inch past makkelijk. Bel anders Autoflevo even op die hebben onder de A1 19inch geperst.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  14. #13
    snowdude
    Guest

    Standaard Re: proefritje A1 1.6 TDI

    Oja, gefeliciteerd met je A1 hoor....leuke wagen. Ik heb mijn plannen maar weer in de koelkast gestopt voor de aanschaf van een A1.

  15. #14

    Standaard Re: proefritje A1 1.6 TDI

    Daytona is toch wel een erg dikke kleur op een 1. Vele malen mooier dan op een 3, al zijn het vooralsnog louter beursfoto's die ik heb gezien.

  16. #15
    snowdude
    Guest

    Standaard Re: proefritje A1 1.6 TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 030 Bekijk Berichten
    Daytona is toch wel een erg dikke kleur op een 1. Vele malen mooier dan op een 3, al zijn het vooralsnog louter beursfoto's die ik heb gezien.
    Een daytona grijse buiten de beurs....en zonder dikke velgen. Ineens een stuk saaier...dit vraagt echt om een setje dikke wielen en een verlaging.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  17. #16

    Standaard Re: proefritje A1 1.6 TDI

    Daar schreeuwt een A1 om afgezien van de kleur.

    Maar ook zo basic vind ik de kleur nog steeds super.

  18. #17
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.789
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: proefritje A1 1.6 TDI

    Mooi hoor en leuk verslag.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  19. #18

    Standaard Re: proefritje A1 1.6 TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Juip Bekijk Berichten
    Besteld!
    T'is de Daytonagrijze geworden
    damn mooi man! Vooral in combinatie met die velgen. Maar je hebt alleen de s-line spoiler? Niet het hele exterieur pakket? Das wel jammer want het maakt de A1 extra dik.
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  20. #19
    AUDISBY's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Leeftijd
    42
    Posts
    655
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: proefritje A1 1.6 TDI

    gefeliciteerd! hele mooie wagen, top kleur!
    Audi A6 2.8 Quattro 2008
    SuperSprint exhaust, Vellano VSY 21'', Coilovers KW v3

  21. #20
    Juip's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    571
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: proefritje A1 1.6 TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peternorth Bekijk Berichten
    damn mooi man! Vooral in combinatie met die velgen. Maar je hebt alleen de s-line spoiler? Niet het hele exterieur pakket? Das wel jammer want het maakt de A1 extra dik.
    Nee, niet het hele S-line exterieurpakket. Zit nu al aan 36K. Meer liet mijn leasebudget niet toe zonder zelf fors bij te leggen.. Maar ik klaag niet hoor! ;-)
    A1 1.6 TDI S-edition daytona grijs / rotordesign / panoramadak
    A3 8L 1.9 TDI bj 2001 (130)170 pk / 400 Nm

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •