Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: audi a1 s edition 1.2

  1. #1
    Sepster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    52
    Posts
    562
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A1

    Smile audi a1 s edition 1.2

    Vandaag onze a1 s edition op mogen halen .....en de wagen overtreft onze verwachtingen (ondanks dat we al eerder even hebben kunnen proefrijden in de a1 1.2 )...Onze wagen is uitgerust met het s line sport onderstel ,en ik had eigenlijk wel mijn twijfels of het niet te stug en onconfortabel zou zijn in combinatie met 18 inch rs4 velgen...niet dus .echt niet ...ik had al gereden met het standaard sport onderstel icm 17 inch velgen ,wat ik eigenlijk net op het randje vond tussen lekker en soms te hard ( het wegdek is uiteraard flink bepalend ).je kunt bijna haaksom een rotonde nemen zonder dat je het gevoel hebt dat je te ver gaat ....tis bijna karten ..en de motor ??? tis maar een 1.2 ...maar in combi met het lage gewicht van de auto voelt ie geen moment onder-gemotoriseerd aan ....(185 pk in de a1 ...dat moet haast wel een bommetje zijn ...dan heb je helemaal feest .).Ondanks de korte wielbasis ,voelt het geen moment aan als een "klein"wagentje ....het voelt en rijd als een volwaardige audi in alle opzichten ....alles voelt zwaar en degelijk ..de afwerking van het interieur is gewoon top...kan het niet anders omschrijven ...( de term veredelde polo is echt iets te kort door de bocht ...maar dat is iets waar men zelf wel achterkomt na een ritje..tis ook geen a6 maar de prijs is ook geen a6 )
    De xenonverlichting geeft echt een smak licht (niet te vergelijken met een hid aftermarket kit ...die heb ik zelf in een andere wagen en dat geeft niet hetzelfde lichtbeeld )
    De s line sportstoelen zitten voortreffelijk en geven veel zijdelingse steun ,het mmi systeem ( niet de versie met 3d navi en 20 gig hd )werkt gewoon perfect..maar het prijverschil met de duurdere versie van de mmi vonden wij iets te veel (wellicht dat de verschillen in de werkelijkheid groter zijn dan de folder doet vermoeden ,maar wij vonden dit te veel geld voor de ogenschijnlijk kleine verschillen )
    Stil ??? ja be-hoor-lijk stil zelfs ...op het moment dat de motor een beetje warm is dan moet je goed luisteren of je hem wel hoort ....wat je een beetje hoort zijn de banden (18 inch 235 ...logisch ) een beetje wind ...maar meer ook niet ...alleen tijdens het accelereren hoor je de motor en geeft ie een ietwat lichte doch sportieve brom ...vinden wij niet erg ...mocht zelfs nog wel wat meer zijn
    Je kon kiezen tussen het bose soundsystem als optie of het "standaard audi soundsystem met 10 speakers" ...wij hebben eigenlijk altijd wel autos met een behoorlijk geluidsysteem in de auto .altijd met sub en aparte mid en hoog etc....dus we waren wel wat gewend ....nu weet ik niet hoe het bose systeem met 14 luidsprekers wel niet klinkt ,maar het audi soundsystem doet het eigenlijk al voortreffelijk of je nu klassiek draaait of een lekker hiphop nummer met een 808 bass hoort ...hij doet het allemaal ...en goed !!!
    Nu zal men denken ,dezen man heeft zijn auto net opgehaald ,is nog blij en in de wolken ,en schrijft iets minder objectief .....neen !!!er zijn ook minpunten ! ...op het moment dat je de voorstoelen naar voren duwt om achter plaats te nemen ,raken de hoofdsteunen de zonneklep .....de hoofsteunen op de achterbank zijn in principe alleen geschikt als je niet langer bent dan 160 cm ( nu zitten alleen de kids regelmatig op de achterbank dus in ons geval niet zo erg ...maar toch !! ).
    De kofferbak is voor ons gebruik prima van formaat ...ben je een a4 of a6 gewend ...dan moet je toch effe inleveren ..dat zal ieder voor zich zelf moeten bekijken ,en anders monteren we gewoon een keer de dakdragers als we de dingen niet meekrijgen op vakantie ...
    Het is natuurlijk afwachten hoe de wagen zich houd en /of /welke mankementen zich eventueel nog voor kunnen gaan doen ...maar de eerste indruk is zeer positief ....ik weet zeker dat de mensen die er in gaan rijden zeer verrast zijn .....zeker gezien het formaat van de auto .

  2. #2
    Adriaanv's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Posts
    231
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: audi a1 s edition 1.2

    Gefeliciteerd met je nieuwe A1 en het is inderdaad een erg lekkere auto!

  3. #3
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: audi a1 s edition 1.2

    Leuk dat de a1 jullie zo goed bevalt! Ik ben in de gelukkige positie enkele vragen te beantwoorden mbt. de extra's die je hebt laten schieten :-)
    De 185 PK versie is idd lekker rap, zelfs iets te veel power voor de voorwieltjes (ik heb omwille van het comfort de 18'' laten schieten en de 17'' wielen gekozen). FF wegblazen bij een stoplicht resulteert in heftig rokende bandjes en weinig snelheid. Als je ietwat gedoseerd weg rijdt en de s-tronic z'n werk laat doen gaat ie best goed! Wegligging is ook top, de a1 gaat in snelle doordraaiers heel neutraal over alle 4 de wielen schuiven.
    Het Bose klinkt briljant! Waar ik me wel aan stoor is dat de lage tonen bij toenemende snelheid te hard worden, dus ik zit veel aan de Bass te draaien.
    MMI+ heeft een hele irritante half duits sprekende beatrix stem, maar de resolutie van het scherm is hoger en je hebt 3-d weergave en het aluminium randje rond de knoppen is mooier :-).
    Dat met die hoofdsteun in de zonneklep heb ik alleen als de Mrs. gereden heeft, die takelt de stoel zowat tot het dak. Als de stoel in mijn stand staat is het geen probleem. Waar wij ook heel blij mee zijn is het panoramadak!
    De onze heeft inmiddels 10000 KM gedraaid zonder noemenswaardige problemen, dus tot op heden niks te klagen hier.
    Mijn grootste zorgen zijn de s-tronic icm de 185PK en de twincharger 1.4 die geloof ik niet uitblinkt in betrouwbaarheid.
    Geniet er van!

  4. #4
    Mark77's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    46
    Posts
    2.071
    Kudos
    83
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: audi a1 s edition 1.2

    Congrats met je nieuwe auto. Veel veilige km's gewenst. Ik hoop dat je in een drempelarme stad/dorp woont. 18" en korte wielbasis lijkt me niet echt lekker in een drempelrijke omgeving.

    Welke kleur heb je/jullie gekozen?
    A4 Avant 3.0TDI Quattro bewitched with Hartog magic
    A3 SB 1.8TFSI, ECU is still a virgin, untouched.
    BMW Z3 2.8 Roadster

  5. #5
    Sepster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    52
    Posts
    562
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: audi a1 s edition 1.2

    Bedankt mark ,ik hoop ook van harte dat we de boel een beetje heel houden ...het eerste krasje deukje doet toch zeer ..lol,en qua drempelrijk e gebieden ,denk ik dat het bij ons op zich wel mee valt ,gewoon een normale gemiddelde gemeente,...gelukkig niet veel klinkerwegen want dat rijd niet zo fijn ...qua in en uitveren ondanks zijn korte wielbasis ,moet ik zeggen dat ie dat doet alsof het een veel zwaardere grotere auto is ...ik rij zelf elke dag in een t5 met verlengde wielbasis ,en heb het idee dat de a1 zelfs voller /solider de hobbels neemt ...theoretisch zou je het tegenovergestelde verwachten ,alleen de praktijk voelt anders .
    Wij hebben een daytona grijze ...toen we de keuze maakten stonden we op een avond in de showroom en dan is het soms lastig beoordelen onder al dat kunstlicht ,maar we zijn erg blij dat ook gewoon bij daglicht het een erg mooie kleur is voor deze auto (naar onze mening ).

    @ Joris ,...ik kan met voorstellen dat die 185 pk tjes de banden wel goed kunnen laten spinnen ....zelfs dit 1,2 tje van ons voelt aan als meer dan de 86 pk ...en het bochtenwerk...wat een kart is het !! over de stoel....pfff effe opgelet mijn vrouw pompt de stoel ook een flink eind de lucht in ....en die is ook niet zo groot ...vandaar ...
    Over het toenemen van de hoeveelheid bass bij jou in de auto ,....kan het zijn dat je gala aan hebt staan ??? ...mischien dat dat de boosdoener is ??
    Ik wilde trouwens nog wat fotos van het grijze torretje plaatsen in de showroom ,zal kijken dat ik dat doe dit weekend..

    mvg sepster


  6. #6
    Mark77's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    46
    Posts
    2.071
    Kudos
    83
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: audi a1 s edition 1.2

    Daytona is een mooie kleur. Geeft de auto ongetwijfeld een sportieve look met de rotorvelgen. Volvo T5 is ook een fijne auto. low of high pressure turbo ? Vreemd dat voor je gevoel de A1 beter over de heuvels gaat, je zou inderdaad denken dat een auto met langere wielbasis comfortabeler is. Maar A1 is natuurlijk een stuk nieuwer en nieuwe wielophanging en goede schokbrekers doen een hoop.

    Ben benieuwd naar je foto's.
    A4 Avant 3.0TDI Quattro bewitched with Hartog magic
    A3 SB 1.8TFSI, ECU is still a virgin, untouched.
    BMW Z3 2.8 Roadster

  7. #7
    Ebag's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: audi a1 s edition 1.2

    Hoi,
    Leuk verhaal,

    Ja prima auto, wij hebben ook een S edition zelfde motor 1.2, maarwel getuned, dat maak juist het verschil.
    In snelheid, comfort en verbruik, nu 9000 gereden en loopt 1 op 18/19

    Geniet er lekker van

    gr Ebag

  8. Ad
  9. #8
    Sepster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    52
    Posts
    562
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: audi a1 s edition 1.2

    Die van ons is ook gekieteld....dat maakt het nu helemaal leuk om mee te sturen...ik snap zeker wat je bedoelt...hehehe


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ebag Bekijk Berichten
    Hoi,
    Leuk verhaal,

    Ja prima auto, wij hebben ook een S edition zelfde motor 1.2, maarwel getuned, dat maak juist het verschil.
    In snelheid, comfort en verbruik, nu 9000 gereden en loopt 1 op 18/19

    Geniet er lekker van

    gr Ebag

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •