En dat nog los van het feit dat het een schitterend model is :wink:
Die kar staat zo lekker op z'n "pootjes" 8)
Wat een verrassing zeg. 20 jaar oud en nog steeds een fijne reisauto. Alleen airco bijvullen zou niet slecht zijn met 30° C!
Een 2.0 5 cyl. (wist niet eens dat die er waren); gromt als een hele echte en komt nog prima vooruit.
Was een leuke ervaring, bedankt Maarten!
En....wij zagen het gebeuren 'live op de meern'..!
Eszes goes way back in time! En als een ware 'Michel' J Fox kwam ie terug in de fjutjure!....Mooi dat het beviel...
Tpe81's rijden super..maar het moet een cultuurschock geweest zijn.. :roll:
(ik heb gisteren nog 's avonds op de valreep een lekke benzineleiding gefixt..begon een beetje te stinken onder de kap.....Da was nie erg...benzine is gewoon te duur om zomaar te laten druppelen tegenwoordig...)
Eerder 't tegendeel! Respect voor wat die auto 20 jaar geleden al te bieden had. Moet bij de top van z'n tijd hebben behoord.Oorspronkelijk geplaatst door Franx
En wat ooit top was, is nu nog steeds niet verkeerd. Het stuurt precies en licht; de motor is stil, behalve als je 'm echt gebruikt.
Back to the future is door Franx nog niet zo gek bedacht!
[Fonzie mode]Oorspronkelijk geplaatst door eszes
Eeej!!
[Fonzie mode]
:oops: :oops:Oorspronkelijk geplaatst door maarten
[absolutely flabergasted mode :wink: ]Oorspronkelijk geplaatst door eszes
Absolute onzin! Waarom zou een 80 geen klasse hebben? Zelfde vergelijk om een hedendaagse A3 1.6 A4 1.6 neer te sabelen omdat het basisproducties zijn van Audi.
Het was (en is) nog steeds een van de beter ontwikkelde Audi's van dat moment. Met dat model is naast de type44 een echte inhaalslag in kwaliteit gemaakt.
Ik denk eerder dat het hier om een 80 gaat die een beetje op is en door Jan en Alleman genomen wordt.
[absolutely flabergasted mode]
Je leest niet goed, Frank! Dat exemplaar heeft geen klasse. Dat is een zielig exponent van een massaprodukt (luxe versie, want de stoelen hebben rugleuningen...). Ik heb niets tegen de 80 op zich; kan ik ook helemaal niet hebben, want ik ken ze niet!
Het exemplaar van Maarten is geen massaprodukt.
Volgens mij lees ik het wel goed..Als het 'exemplaar 80' wat jij beschrijft de enige uit het massaproduct zou zijn wat niet deugt zou het opzich zelf ook 'uniek' zijn en daarmee 'geen' massaproduct! Dus beschrijf je met jouw antwoord weldegelijk die hele range basis 80's die blijkbaar 'het zei ietsje minder erg is' als het exemplaar waar jij in gereden hebt.Oorspronkelijk geplaatst door eszes
Dus onstijgt uit die range die je net beschreef toch?Oorspronkelijk geplaatst door eszes
Ik begrijp dat je daarom ook een S6 rijdt en geen 'gewone' A6 uit de massaproductie?
Je opmerking 'riekt' gewoon een beetje naar burgerauto afzeiken that's all!
EI-GEN-LIJK moet ik hier helemaal niet op reageren want ik denk dat de meeste mensen denken: boeiuh! Maar de term "een zielig exponent van een massaprodukt " gaat me wat te ver hoor. De 80 typ89, ja zelfs al is het "maar" een 1.8N is qua kwaliteit en comfort gewoon verder gegaan, nee zelfs verder dan de laatste typ81 90. Een 1.8je met 75 pk vergelijken met de prachtige 5 cylinder is ook niet eerlijk.Oorspronkelijk geplaatst door eszes
Eszes, berijp me goed, de 90 was voor de tijd inderdaad een topwagen maar haalde het nog niet bij BMW en Mercedes. De 80 typ89 was het eerste volumemodel (ik zeg hier expres geen massaproduct) van Audi dat zakelijk gezien serieus genomen werd. Dat kan alleen als zo'n auto een bepaalde klasse uitstraalt. Een klassewagen dus.