Resultaten 1 tot 20 van de 20

Onderwerp: Eerste indruk Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CoD (MY 2014)

  1. #1

    Standaard Eerste indruk Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CoD (MY 2014)

    Review: Audi A3 Sportback
    Motor: 1.4 TFSI CoD
    Transmissie: S tronic 7
    Uitvoering: Pro Line S
    Kleur: nachtblauw
    Opties af-fabriek: alles, behalve privacy glas, Audi Phone Box, comfortsleutel, interieur-voorverwarming en elektrische stoelen.
    Opties achteraf via dealer: S3 grill (zonder logo), S3 flippers, S3 pedalen, 12V plugs met chromen rand, rubberen mattenset en diverse VAG.com tweaks

    Wat vooraf ging
    Na 3 jaar in een Volkswagen Golf VI R met DSG versnellingsbak te hebben gereden was het om diverse redenen tijd geworden voor iets nieuws. Soms zie je dan een foto van een auto waarvan je denkt dat je die gewoon wilt hebben. Op naar de Audi dealer dus om alles te weten te komen over de nieuwe A3. Omdat er geen duidelijkheid was over de komst van een 2.0 TFSI (nu inmiddels wel beschikbaar uitsluitend voor de USA) had ik afgelopen juni een identieke auto bestelt zoals nu geleverd, maar dan met een 1.8 TFSI motor.

    Toen ik onverwachts in september de kans had om op een dag met zowel een 1.8 TFSI als 1.4 TFSI CoD te rijden, was de keuze snel gemaakt. Het identieke koppel, lager verbruik en minder "bokkige" motor deden mij besluiten om voor de laatst genoemde versie met S tronic 7 versnellingsbak te kiezen.

    Na bijna 5 maanden wachten was het vorige week eindelijk zo ver. Aflevering was door de dealer prima verzorgd en na de nodige administratie kon ik na 2 uur eindelijk rijden. Op mijn nadrukkelijke verzoek zou ik eerst zelf alles uit gaan proberen en als ik er niet uit kwam, de dealer om assistentie vragen.

    Na eerder meer dan 15 jaar Audi en BMW te hebben gereden waren de laatste drie jaar in een Volkswagen zeker geen straf. Echter als je zelf werkzaam bent geweest in de automobielindustrie, heb je wel een goede neus ontwikkeld voor wat er goed aan een auto is of juist wat nog beter kan. Zeker nu de eerste 1200 km er op zitten heb ik een redelijke indruk van de auto gekregen en heb ik tevens genoeg tijd gehad alle assistenten en andere opties goed uit te proberen.


    Uiterlijk
    Donkerblauw en -groen zijn mijn favoriete (auto) kleuren en het zwart van de laatste Golf R was echt een concessie; De SK kleuren van Volkswagen bleken in 2010 helaas alleen maar leverbaar op de GTI. Ook over het standaard kleurengamma voor de A3 ben ik niet echt enthousiast en heb daarom voor de exclusive kleur "nachtblauw" gekozen. De combinatie van donkerblauw, chromen raam- en daklijsten, de S3 grill en geen privacy glas geven de A3 een welhaast edel uiterlijk. Een flinke sloot geld overigens voor een paar spetters verf, maar achteraf ben ik heel blij dat ik deze keuze gemaakt heb.

    Doordat de auto LED koplampen heeft, zijn er geen aparte mistlampen aanwezig. Dit geeft de voorkant samen met de S3 grille combinatie met extra koelsleuven beneden voor de voorremmen, een stoer uiterlijk. Die LED koplampen zijn trouwens echt super maar daarover later.

    De zijkant is modieus en doet mij vanwege de stijl lopende achterruit een beetje aan de oude Audi 100 Avant denken. De achterkant is strak zonder type-aanduiding en eindelijk weer eens met een hoger geplaatste kentekenplaat. Dat maakt de bumperpartij "krachtiger". Het lijkt er op dat de vrij steile achterruit sneller vuil wordt dan ik gewend ben en tevens is de lens van de achteruitrijcamera niet altijd even spatwatervrij. Er moet wat te klagen overblijven nietwaar.


    Interieur
    De A3 is van binnen ongetwijfeld minder ruim dan bijvoorbeeld de nieuwe Golf VII maar wat krijg je er veel voor terug. Wat mij betreft zet Audi met de A3 8V een nieuwe standaard neer. Zowel gebruikte materialen, "Anmutung" als oog voor detail zijn meer dan in orde. Als bonus - altijd mijn grootste ergernis - tot nu toe nog geen enkel piepje of kraakje.

    Het zicht rondom is mede door de slanke bovenkant van de super-sportstoelen uitstekend te noemen. Deze stoelen zijn met hun zwarte leer met de grijze stiknaden sowieso een lust voor het oog. Zitten doen ze prima met vooral ook aan de bovenkant extra steun. De standaard elektrisch verstelbare lendensteunen worden door mij nooit gebruikt.

    Het dashboard met middenconsole straalt rust en degelijkheid van hoge kwaliteit uit. Zelfs de knoppen rond het MMI zijn van aluminium dus dat de 4 ronde uitstroomopeningen een goedkoop ogende plastic ring hebben gekregen is wat mij betreft een misser van formaat.

    Binnenin overal LED verlichting maar waarom zouden ze het dashboardkastje vergeten zijn ? Aflegruimte had wellicht iets meer mogen zijn vooral ook omdat de opbergruimte onder de rechter super-sportstoel uitsluitend ruimte biedt aan de EHBO tas. In de optionele middenarmsteun met skiluik achterin zitten 2 uitschuifbare bekerhouders en tevens een klein (kaarten)vakje.

    De zwarte hemel is strak maar waarom noemt Audi dit schuifdak een panoramadak ? De daadwerkelijke opening in de dakhemel is daarbij ook nog eens een stuk kleiner dan het glasoppervlak. Ik had er voor gekozen de opening in de dakhemel groter te maken want dit schuifdak is de naam "panorama" echt niet waardig !

    Het S line sportstuur voelt heerlijk aan. Verdikt waar het dik moet wezen en slechts gedeeltelijk geperforeerd weet ik dat menig S3 jaloers zal zijn. Omgekeerd geldt dat de verlichte S3 flippers net het kleine verschil in zowel looks als gebruik maken.

    Bediening van alles is snel onder knie te krijgen en als je er niet uitkomt dan kun je zelfs nog een handleiding op de harde schijf installeren. Ikzelf heb alleen steeds ruzie met de draaiknop van de verlichting die ik met het in- uitstappen met mijn knie aanraak.


    MMI Plus
    Het MMI Plus systeem is in vergelijking met de Volkswagen RNS 510 een verademing. Wellicht dat de laatste generatie iDrive van BMW nog meer te bieden heeft, maar het MMI Plus systeem functioneert in het dagelijks gebruik zonder enige probleem en is bovenal storingsvrij. Het diefstalongevoelige systeem - een geweldige USP - met zijn uitklapbare scherm start mede door zijn SSD schijf snel op en geeft na een paar dagen gewenning al op intuïtieve toegang tot alle (sub)menu's. Dat je de MMI knop met handige touch screen naar links moet draaien om naar beneden te scrollen is gek genoeg wel even wennen.

    Het navigatiescherm is goed afleesbaar en biedt veel informatie. Ik vind het wel jammer dat er gekozen is voor een blikkerige digitale navigatiestem; dat kan anno 2014 echt veel beter ! Het radiogedeelte met DAB+ is zeker een welkome uitbreiding alleen vind ik het vreemd dat je niet een default TMC zender als vaste bron kunt kiezen, maar dat het er op lijkt dat dit altijd de laatst gekozen FM zender is.

    De iPhone 5s werkt prima maar wat suf dat onder een bluetooth verbinding niet alle muziek coverart zichtbaar is terwijl dit met het AUX kabeltje* wél kan. Ik heb alleen de telefoon met BT geschakeld en niet de audio speler. Zodoende hoor ik toch altijd de pushberichttonen binnen komen. De optie om mededelingen via een BT verbinding in te schakelen wil maar niet lukken. In de ruimte tussen de stoelen zit ook nog een USB ingang om de iPhone alleen te laden. Oog voor detail heet dat.

    Het Bang & Olufsen luidsprekersysteem klinkt een stuk beter dan de BOSE, LOGIC7 of Dynaudio systemen die ik eerder gehad heb. Ik kan echter helaas geen vergelijking maken met het Audi Sound systeem; neem je eigen muziek dus mee om het verschil bij de dealer te beluisteren. Waarom de B&O deurspeakers vóór wél verlicht zijn en achter niet is mij een raadsel. Wellicht, net als het eerder genoemde gewone lampje in het dashboardkastje, een bezuiniging op de verkeerde plaats.

    Audi connect zit er in maar is nog niet in gebruik en een myAudi account is inmiddels aangemaakt. Ik lees veel over problemen met downloaden van kaarten etc. op de Mac omdat eerst Java geïnstalleerd moet worden; de laatste OS X versies van Apple zijn daar niet zo happig op. In de iTunes App Store tenslotte zijn een aantal apps beschikbaar om met de Audi en het MMI in het bijzonder samen te werken; nu iOS7 er al weer enige tijd is vind ik wel dat er een aantal nodig geüpdatet mogen worden.


    Assistenten
    In mijn enthousiasme had ik alle assistent opties gretig aangevinkt en daar wordt je in het dagelijks gebruik heel vrolijk van. Toegegeven dat mijn ogen niet meer in allerbeste staat verkeren, word ik het meest blij van Audi side assist. Deze optie met zijn opblinkende felle lampjes in de buitenspiegels als iemand het waagt om in de buurt te komen, kan ik iedereen aanraden. Volgende favoriet is het Audi adaptive cruise control. Pure spielerei wat zich allemaal afspeelt in het klokkenpaneel maar vooral veilig bij het op juiste afstand houden van de medeweggebruiker voor mij. Het minst interessant in het dagelijks gebruik is eigenlijk het Audi active lane assist. Sukkel je achter het stuur vaak in slaap dan is dit systeem altijd paraat. Pre sense basic en pre sense front tenslotte heb ik in de praktijk nog niet kunnen testen. Dat is geloof ik een goed teken.

    LED koplampen was eigenlijk de enige optie die ik vorige zomer niet had kunnen testen op de Audi S3 van Pon, maar wat is deze optie een feest. Ik durf te beweren dat eenmaal gewend aan LED, je daarna niets anders meer wilt en xenon lampen verworden zijn tot ordinaire kerstboomlampjes. Met deze LED koplampen heb je een zee van licht op de juiste plaats en met all-weather licht ingeschakelt ook nog eens constant in de berm. Een absolute aanrader en let op mijn woorden, over 10 jaar in elke auto standaard.

    Parkeersensoren voor en achter en de optie om vanzelf in te parkeren. De laatste erbij genomen omdat het in combinatie met alle assistenten een no-brainer was geworden. Wellicht is de lokatie van de achteruitrijcamera gezien de gevoeligheid voor spatwater niet helemaal optimaal maar ik kan dat nu nog niet echt vaststellen. De wegrijassistent is gewoon een stukje extra comfort en je hebt geen last meer van een "kruipende" automaat.

    Aangezien er bij mij in de buurt veel klinkerwegen zijn heb ik zonder te twijfelen gekozen voor de magnetic ride optie. De A3 staat nu weliswaar 1 cm hoger dan het standaard S-line onderstel maar het voordeel is dat het nietminder hard aanvoelt. Vering blijft echter altijdeen hele persoonlijke zaak.

    Dynamic steering is een relatief betaalbare optie die ik een ieder kan aanraden. Sturen is nog strakker en voelt directer aan. Onderstel en stuurinrichting zijn uiteraard beide in te stellen in het MMI.


    Rijden
    130 PK minder dan in een vorige auto zal menigeen de wenkbrauwen doen fronsen. Welnu, en laat ik het maar meteen gezegd hebben, je hoeft je in met deze 1.4 TFSI CoD echt niet te schamen. Zowel in de stad, binnenwegen en op de snelweg kunnen de 140 PK's met 250Nm koppel goed meekomen. De 7 straps versnellingsbak schakelt vloeiend en is zoveel beter dan de DSG 6 bak die ik in de Golf VI R had. Terugschakelen van 4- naar 2 cylinders gaat zonder dat je het merkt. Vanuit de luidruchtige R is dit opeens in een oase van rust thuiskomen. Juist omdat de auto zo stil is valt het afrolgeluid van de Continental Sportcontact 5 banden des te meer op. Wellicht volgende keer toch maar weer kiezen voor de vertrouwde Michelins...

    Op dit moment heb ik een verbruik van ca. 1:15 en dat is gezien mijn ervaring in vorige auto's zeer acceptabel. Ik zie nu waarden in de verbruiksmeter voorbij komen die ik nog nooit heb meegemaakt. Zonder meteen aan een e-tron te denken is het m.i. sowieso een goede zaak om vandaag de dag wat zuiniger met onze energie om te gaan.


    Tenslotte
    Het zal duidelijk zijn dat ik met nog geen week ervaring in deze Audi nog genoeg moet ontdekken. Misschien is het daarom nog te vroeg om een conclusie te trekken, maar met deze A3 heb ik een hele fijne wagen in huis gehaald. De wat mij betreft te verbeteren punten zijn eerder in dit artikel aan de orde geweest en zullen deels ook echt alleen voor mij storend zijn.

    In deze thread kun je alvast wat foto's zien: http://www.audiforum.nl/forum/model-...ml#post1537854

    *Sinds kort is er ook eindelijk een iPhone 5 kabeltje met Lightning connector beschikbaar



    EDIT 02-03-14

    Verbruik
    Na iets meer dan 1.500 kilometer staat het gemiddeld verbruik (2) op 1:14,5. Ik merk dat stadsverkeer en een snelheid hoger dan 100 km/u het verbruik ook bij de CoD aanzienlijk laat stijgen. Rij je alleen maar snelweg bijvoorbeeld Utrecht-Amsterdam dan haal ik netjes 1:18. Maar mij hoor je niet mopperen want het blijft een hele verbetering met de vorige auto

    Uitrusting
    Eigenlijk bezopen dat je met PLS en het aluminium-optiek pakket toch nog zelf 2 12V plugs met chromen rand in de auto moet stoppen.

    Diversen
    Mijn knie blijft ruzie houden met de lichtschakelaar.


    EDIT 10-03-14:
    Hier is ie dan de eerste US test van de A3 Sedan 2.0 TFSI quattro uitvoering: http://www.edmunds.com/audi/a3/2015/road-test2.html
    Laatst gewijzigd door mhoutman; 10-03-14 om 22:10.
    MY 2014 Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CoD Pro Line S Nachtblauw

  2. #2
    Sepster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    52
    Posts
    562
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Eerste indruk Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CoD (MY 2014)

    Mooie review van een wel verdomd mooie uitvoering !!!..dit laat weinig wensen open .
    Het panorama dakraam mag inderdaad geen panorama dakraam heten ....veel te klein !!,en waarom ze de B&O achterspeakers niet verlicht hebben gemaakt ???..dat snap ik ook niet...kleine moeite ...

    Veel plezier gewenst met de wagen !

    Mvg sepster

  3. #3

    Standaard Re: Eerste indruk Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CoD (MY 2014)

    Dat CoD heeft me vanaf het begin dat ik erover las erg geïntrigreerd. Was heel erg benieuwd of ze dat omschakelen goed zouden kunnen maskeren en dat hebben ze blijkbaar goed gedaan. Kan me inderdaad voorstellen dat dit op ritten waar je langere tijd dezelfde snelheid kan aanhouden zeer positief is voor het verbruik. Heb in mijn auto ook de 1.4 TSI met 140 pk (zonder CoD, Audi moet natuurlijk nog wel een beetje exclusief blijven...) maar als je een beetje zuinig wilt rijden moet je je wel beheersen, vind het heerlijk om een beetje vlot te rijden en de motor i.c.m. DSG leent zich daar uitstekend voor ;-) Wat betreft LED, ze zijn bij Audi (en BMW) nu bezig met laser, nog meer licht dan LED Dus wellicht dat dat over 10 jaar gemeengoed is.
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  4. #4
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.318
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste indruk Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CoD (MY 2014)

    Mooie review
    Nog veel plezier met de A3.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  5. #5
    TyCorZ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.909
    Kudos
    106
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste indruk Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CoD (MY 2014)

    Goed en leuk geschreven! Mooie bak hoor!
    Vanaf september 2017 – heden: - Seat Ateca Xcellence 1.4 TSI 150 pk (geen Audi maar prima auto!)
    Van juli 2013 t/m september 2017: - Audi A3 SB 1.4 TFSI 8V Ambition Pro Line –


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2006
    Posts
    179
    Kudos
    14
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste indruk Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CoD (MY 2014)

    Ben het helemaal met je eens. Ik had hiervoor een Golf VI GTI en was toch ook wel bang dat ik niet zou kunnen wennen aan het mindere vermogen. Natuurlijk is het vermogen vele malen minder dan wat ik had, maar ik heb er eigenlijk helemaal geen erg in. Ik vind het nu vooral prettig om relaxt te rijden. De auto is heerlijk stil en het geluid van het ASS is zelfs al genieten. Ik vond het verschil met het B&O systeem minimaal, maar dat is persoonlijk. Ik zit ook niet elke dag in de auto en dat is dan ook de reden dat ik slechts een paar opties heb aangevinkt bovenop het S-Line pakket. Ook ik ben erg tevreden met de auto.

    Het verbruik wordt overigens nog beter. Ik begin nu langzaamaan onder de 6l/100km te duiken.
    Audi A3 Sportback 8V 1.4 COD Ambition PLS Daytonagrijs
    Comfortsleutel - Spiegelpakket - Automatisch dimmende binnenspiegel - Alarm - Blanke sierlijsten - Aluminium optiek

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    197
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Eerste indruk Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CoD (MY 2014)

    Mooie review Houtman,

    Heb zelf een redelijk full option a3 limo besteld en ben benieuwd

  8. Ad
  9. #8
    DJP's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    164
    Kudos
    25
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste indruk Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CoD (MY 2014)

    @mhoutman, mooie review met veel herkenbare elementen
    Audi S3 Sportback Pro Line plus S-tronic Estorilblauw Kristaleffect

  10. #9

    Standaard Re: Eerste indruk Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CoD (MY 2014)

    Yep, ook hier veel herkenning. Thumbs up dat je de moeite genomen hebt het zo uitgebreid te beschrijven.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    801
    Kudos
    54
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste indruk Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CoD (MY 2014)

    @mhoutman wat een geweldige review heb je ervan gemaakt, en ik herken nogal wat punten die je benoemt. Heb zelf ook geen spijt van mijn 1.4COD en dan heb ik notabene een handbak.
    EXIT: Audi A3 SB Ambition Proline 1.4 TFSI 6-Bak Arubablue //
    Driving: Audi A3 SB Proline S 1.4 TFSI COD 6-Bak Daytona Grey //
    Driving: Audi A1 SB Admired 1.2 TFSI Icesilver-Black //

  12. #11
    peewie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Posts
    627
    Kudos
    41
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Eerste indruk Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CoD (MY 2014)

    Ge-wel-dig geschreven, leest lekker weg......maar waar zijn de foto's van dit pareltje?
    Audi A3 SB 1.8 TFSI S-tronic 2009
    Audi A3 1.8 TDI 1998 #exit
    Audi A4 B5 1.8 20v 1996 #exit

  13. #12

    Standaard Re: Eerste indruk Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CoD (MY 2014)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peewie Bekijk Berichten
    Ge-wel-dig geschreven, leest lekker weg......maar waar zijn de foto's van dit pareltje?
    Ik wacht op de zon, anders denken jullie dat ie zwart is
    Laatst gewijzigd door mhoutman; 27-02-14 om 11:06.
    MY 2014 Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CoD Pro Line S Nachtblauw

  14. #13
    peewie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Posts
    627
    Kudos
    41
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Eerste indruk Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CoD (MY 2014)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mhoutman Bekijk Berichten
    Ik wacht op de zon, anders denken jullie dat ie zwart is
    Gister was een zonnige dag anders! Maar ben inderdaad zeer benieuwd naar de kleur. Moet niet de Scuba blauw zijn??
    Laatst gewijzigd door peewie; 27-02-14 om 12:10.
    Audi A3 SB 1.8 TFSI S-tronic 2009
    Audi A3 1.8 TDI 1998 #exit
    Audi A4 B5 1.8 20v 1996 #exit

  15. #14

    Standaard Re: Eerste indruk Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CoD (MY 2014)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peewie Bekijk Berichten
    Gister was een zonnige dag anders! Maar ben inderdaad zeer benieuwd naar de kleur. Moet niet de Scuba blauw zijn??
    Scuba ? Nee, echt blauw

    http://www.audiforum.nl/forum/model-...ml#post1537854
    MY 2014 Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CoD Pro Line S Nachtblauw

  16. #15
    snowdude
    Guest

    Standaard Re: Eerste indruk Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CoD (MY 2014)

    Leuk stuk en mooie kleur ook... Stoelen zijn super he! :-) Geniet er elke keer weer van als ik instap.

  17. #16

    Standaard Re: Eerste indruk Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CoD (MY 2014)

    Leuke wagen, helaas vind ik die 1.4 toch iets te slap.... Jammer al dat downsizen tegenwoordig..

  18. #17

    Standaard Re: Eerste indruk Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CoD (MY 2014)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deltax Bekijk Berichten
    Leuke wagen, helaas vind ik die 1.4 toch iets te slap.... Jammer al dat downsizen tegenwoordig..
    Ik wil niemand tegen de schenen trappen maar te slap voor wat eigenlijk
    Laatst gewijzigd door mhoutman; 10-03-14 om 16:02.
    MY 2014 Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CoD Pro Line S Nachtblauw

  19. #18
    Cheff's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    45
    Posts
    168
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste indruk Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CoD (MY 2014)

    Allereerst complimenten voor de review. Je kunt merken dat het door een liefhebber geschreven is! ("Anmutung" +1 :-))

    De nachtblauwe kleur geeft de A3 een volwassen/chique look ondanks het S-line exterieur en de grille. Het kost wat centen maar dan heb je ook wat. Niet alleen de looks maar het maakt de auto ook individualistisch.

    Aangezien ik me in een diesel voortbeweeg en wat minder opties heb aangevinkt komt met name het afrolgeluid me bekend voor. Met name op betonwegen vind ik het geluid persoonlijk te hard. Dat had beter gekund!

    Geniet van je auto!
    TT 8J S-LINE+ 2.0 TFSI dolfijngrijs, o.a. navi, stoelverwarming, extra lederpakket, lichtpakket + A3 8V E-tron. Ambition PL+ S-line, mythos zwart
    A3 8V SB PL+ 2.0 TDI gletsjer wit o.a. leder, stoelverwarming, ASS, lichtpakket.

  20. #19
    johnnick1967's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    175
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Eerste indruk Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CoD (MY 2014)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mhoutman Bekijk Berichten
    Ik wil niemand tegen de schenen trappen maar te slap voor wat eigenlijk
    In de eerste plaats goede review, top auto en vooral de kleur vind ik erg mooi en sjiek. Uit de blauwe exclusive kleuren catalogus van Audi zijn er 2 die mij erg aanspreken de kleur die jij gekozen hebt en sepang blauw.

    En zo'n 1.4 TFSI 140 pk is helemaal niet slap je kan er best wel vlot mee wegkomen. Je moet er natuurlijk geen GTI of S3 prestaies van verwachten. Zelf rijd ik nu nog een VW Golf 7 1.4 TSI 122 pk en dat is voor mij vlot genoeg. En mijn Audi A3 SB PLS die in bestelling staat is ook maar 125 pk. Dat is meer als genoeg.
    Audi A3 sportback 1.4 TFSI 125 PK Proline S beluga bruin
    voorheen: VW Golf VI 1.4 TSI 160 PK Highline Deep Black 09, VW Golf 7 1.4 TSI Highline Tungsten Silver 13

  21. #20

    Standaard Re: Eerste indruk Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CoD (MY 2014)

    @johnnick1967

    Dank voor je complimenten. Na 8 maanden en iets meer dan 10.000 is dit nog steeds het grote genieten

    Auto is weliswaar helemaal volgehangen en dat verhoogd de pret alleen maar. Onze andere auto is heeft het dubbele aantal PK's maar ik merk nu pas echt dat je anno 2014 eigenlijk niet meer nodig hebt. Althans als je in het midden van het land woont en toch alleen maar druk verkeer tegen komt. CoD motor bevalt mij ook prima en het geeft een goede gevoel ook eens wat zuiniger te rijden
    MY 2014 Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CoD Pro Line S Nachtblauw

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •