Welkom, mooie TT
rijd cker wel
Dag allemaal,
ik zal me even voorstellen....
Ik werk al een jaar of 6 bij de dealer, als monteur.
Vind het erg geinig, die vragen die jullie stellen, daarom dat ik hier nu een beetje rondneus en zo nu en dan een antwoordje geef.
Ik rij zelf een Audi TT Quattro 225pk uit 2000. Heb m net een maandje.
Had hiervoor een a4 avant uit 2000. Maar dat was een V6 TDI Quattro, dus hoef jullie vast niet meer uit te leggen waarom ik die weg heb gedaan.
Paar hints : nokkenassen, draagarmen, olielekkage, turboproblemen, enz.
Of moet ik nog doorgaan?????
Maar goed, zonder gein... Ik zal mijn best doen om overal beetje antwoord op te geven, ook al heb ik niet altijd gelijk.. misschien hebben jullie er wat aan.
Oja, zal er ook een foto'tje van mijn auto's bij doen...
Welkom hier.
Fraaie TT. Je hebt nog een ongemodificeerde TT of vond je de achterspoiler niet mooi?
@Sander: plaatje is wel wat groot....werkt het auto-resizen nog?
@Michel Kuijpers
Had hiervoor een a4 avant uit 2000. Maar dat was een V6 TDI Quattro, dus hoef jullie vast niet meer uit te leggen waarom ik die weg heb gedaan.
Paar hints : nokkenassen, draagarmen, olielekkage, turboproblemen, enz.
Of moet ik nog doorgaan?????
Hallo Michel,
Leuk hoor om zo A4 2.5 TDI rijders te begroeten! Bedankt ik hem morgen inruilen! En stuiter jij maar lekker rond in je TT zonder vering!
Zo hehe dat lucht weer op!
Maar huh zijn die A4 2.5 TDI echt zo slecht? De mijne heeft nu bijna 200.000 gedraait zonder noemenswaardige problemen alleen de nokkenassen worden binnenkort vervangen (onder garantie). Verder doet ie het goed geen olielekkage of draagarmen of turboproblemen! Bij 118.000 is ook de luchtweger of zoiets vervangen (ook onder garantie).
Ik ga er dan ook vannuit er nog zoeen 2 ton mee te kunnen draaien!
Of zeg ik nu iets heel geks? Ik zit tot de zomer nog in de garantie, moet ik nog op speciale dingen letten die ik kan laten vervangen (zoals die nokkenassen)?
Alvast bedankt voor je reactie,
Walter
Hoi Walter,
Wat ook erg belangrijk is om te laten controleren, is de carterdruk. Moet eigenlijk elke 60.000km gebeuren, maar word eigenlijk nooit gedaan. Er zit in de carterontluchting een soort zeef, die raakt verstopt. Daardoor word de druk veel te hoog en daardoor krijg je eerder last van olielekkages. Als het bij die van jou nog niet is gebeurt, zal ik het laten doen. eigenlijk zou ik zeggen, elke 90.000km vervangen.. Verder, tja... Het zijn super fijne motoren, maar niet de aller beste. Ik was blij met de a-selectie die ik er op had, nou ben ik ook erg secuur.
Ik werk bij Huiskes-kokkeler in Hengelo Overijssel. Wij hebben 7 filialen, dus 1 van de grootste dealers in Nederland. Daardoor zie ik natuurlijk ook veel problemen, omdat we er ook heel veel hebben lopen.
Zijn nog wel wat dingetjes, maar die vertel ik wel een andere keer. Dit was de belangrijkste.
Ik zal er ook nog even een foto bij doen, van mijn a4.
Succes,
Michel
8E type was er inderdaad al eerder, maar avant nog niet. 8D type avant is langer doorgemaakt, terwijl 8E sedan er al was. Maar inderdaad, dit was een ingevoerde, deze opties waren in nederland ook niet te krijgen.
Had m digitech getuned naar 197pk.. kwam redelijk van de plek, maar tt is beter..