Ziet er weer top uit.....!!
Vandaag even Duitsland in geweest en eens wezen kijken wat de A6 tegenwoordig presteert na het JD kuurtje.
Geen slecht resultaat moet ik zeggen. Haalde 282 op teller wat gelijk stond aan 273 op de gps. Ik vermoed dat ik met echte vrije baan de 290 teller moet kunnen halen. Haalde nu niet verder dan 282 door dat ik wat last had van wat irritante fietsendragers
ImageUploadedByTapatalk1439137330.905842.jpg
Dat is knap hard! Daarmee kan je héél veel auto's het leven zuur maken!
Ja dat gaat best rap idd en rijd echt heerlijk!!
Groot verschil met de A6 t.o.v. mijn vorige A4 B8 3.0 TDI Quattro is dat bij dergelijk snelheden, zeg 240+, de A6 veel stabieler op de weg ligt dan de A4 deed. De A4 was voorzien van S-line onderstel maar de luchtvering i.c.m. de magnetic schokbrekers van de A6 doen hier toch een beduidend betere prestatie neerzetten.
De A6 voelt bij 280 km/h toch gewoon van ja ach dat doen we gewoon 'even'... De A4 was zeker niet slecht daarin maar verschilt toch echt wel een hoop kwa wegligging. Hier mee concludeer ik toch wel dat dit onderstel is ontworpen voor de RS6 die met gemak de 300+ haalt.
Wat dacht je van het extra gewicht en langere wielbasis tov de a4... alleen daardoor rijd de auto al veel beter....
Omdat de details het verschil maken zojuist de knopjes van de elektrische stoelbediening vervangen voor de RS6 knopjes met grome erop
Oude:
ImageUploadedByTapatalk1439227398.671862.jpg
ImageUploadedByTapatalk1439227409.372107.jpg
ImageUploadedByTapatalk1439227469.991341.jpg
Bestuurderskant:
ImageUploadedByTapatalk1439227496.003576.jpg
ImageUploadedByTapatalk1439227508.739041.jpg
ImageUploadedByTapatalk1439227528.921855.jpg
Bijrijderskant:
ImageUploadedByTapatalk1439227555.461910.jpg
ImageUploadedByTapatalk1439227566.505871.jpg
[QUOTE=JockJam;1673499]Omdat de details het verschil maken zojuist de knopjes van de elektrische stoelbediening vervangen voor de RS6 knopjes met grome erop
Dat ziet er heel gaaf uit.
Mag ik vragen waar je die hebt gekocht?
Lijkt me ook iets voor mij. Al zou er dan ook nog de knop voor de massagestoelen bij moeten.
N.B. Het is trouwens raar dat die ronde knop bij mij wél al een zilver randje heeft en de rest niet???
Is niet specifiek RS6 hoor, als 1e op de Q7, nu zitten op meerder OOOO
De Q7 versie, is ook stukken goedkoper in Ekta, vreemd is hetzelfde, zie DIY voor de vreemde prijsverschillen
Had ze ook al op mijn vorige A4-B8 MY2010 pre-facelift gezet, op de facelift zitten ze standaard.
zie DIY -> http://www.audiforum.nl/forum/model-...face-lift.html
Er zijn aanbieders op eBay.de, die ook de lende verstelling knop mee leverd.
Complete set € 20,=
$_57.jpg
http://www.ebay.de/itm/Sitzverstellu...item43daafecb9
Peeet
S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 -> Retrofits Topic A5/8T
ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld
[QUOTE=1HXV110;1673523]Gewoon bij de Audi Dealer besteld.
@Peeet
Ja dat zou kunnen hoor dat het niet specifiek S/RS6 is maar via RS6 zoeken hebben ze de juiste artikelen gevonden en besteld voor me bij de dealer.
Vandaag wezen proef rijden met een RS6 4G omdat ik opzoek ben naar remmenupgrade en ook naar een audio upgrade. De remmenset die ik op het oog had komt overeen met de RS6 remmenset kwa prestaties. Ook heeft deze RS6 het B&O Advanced pakket.
Na deze 2 componenten een ruim uur lang goed te hebben kunnen testen ben ik tot de volgende conclusie gekomen:
Ik ga geen volledige B&O upgrade doen. Wel ga ik de B&O Motordrive Dôme Tweeters inbouwen om dat mooie sprankelende hoog eruit te krijgen en mijn Bose sub extra versterken met een losse versterker. Dat tezamen met de software tweaks die ik al in het Bose systeem gedaan heb resulteert in nagenoeg hetzelfde geluid als de dure B&O optie.
De remmenset die ik op het oog had wordt hem ook niet. Reden daarvoor is dat ik de goede en directe byte zwaar mis zoals ik deze had op de A4 met de S4 remmenset incl Ferrodo 2500 blokken.
Ik ga nu voor de combinatie van Tarox F2000 spiraal gegroefde schijven gecombineerd met Ferrodo 2500 blokken. Remt stukken harder dan de RS6 remmenset en heeft die super byte waarmee je heel goed en heel snel kunt remmen.
Nu even kijken wanneer ik deze kan laten aanmeten zodat ik mijn huidige multipots remklauwen gewoon kan behouden. Hopelijk lukt dit v.w.b. de remmenset incl montage nog voor de Nürburgringdag 29 aug.
kijk dat is een functionele maar ook erg dikke upgrade! Heb voor mijn eigen a4 b8 2.0 tdi een complete s4 remmen set gekocht met nieuwe brembo schijven en ate ceramic blokken hopelijk remt dat voldoende goed. Ben benieuwd naar jou upgrade. Blijf je met dezelfde diameter schijven rijden of zijn de tarox schijven groter?