Nog wel gekeken naar het s-line exterieurpakket, echter de lage frontspoiler weerhield me ervan, daar hier nogal wat drempels liggen. Om nu elke keer geconfronteerd te worden met stukjes van onze auto vond ik een beetje te ver gaan :-)
Goedendag allen...
Na behoorlijk wat rond gelezen te hebben hier, mijn eerste post...
Ik ben dus Patrick, (samen)wonende net over de grens in duitsland.
Op dit moment hebben we twee auto's in ons bezit, te weten een Toyota Urban Cruiser en een VW Passat (1.9 tdi uit 1998)
Geen Audi dus (nog)...
Waarom ik me aangemeld heb;
Onze beide auto's zijn nieuw aangeschaft (in 2010 en 1998), Urby is onze boodschappen auto alwaar ik de meeste tijd in doorbreng (8000km/jaar). De Passat daarentegen wordt voor woon werk verkeer en klanten bezoek gebruikt en krijgt jaarlijks nu zo'n 75d km op zijn kop. Aangezien mijn vriendin een eigen bedrijf heeft in Noord Holland, tikt dit behoorlijk aan in km's..
De passat heeft inmiddels 780 d km op de klok staan zonder noemenswaardige problemen. Aangezien ik vroeger als monteur heb mogen werken, altijd oh en schadeherstel zelf gedaan.
Nu is de passat eigenlijk wel aan vervanging toe, vinden we. Er komt nu weer groot oh aan en zowel de winterbanden als de zomerbanden zijn bijna op. Al met al een grotere uitgave..
Tja, dan begint de discussie over welke auto het gaat worden thuis...
De vriendin heeft ruim 5 jaar lang mogen genieten van 'mijn' fijne Passat en heeft deze kunnen waarderen, alhoewel zij altijd een fan was van Japan (het eten nog steeds trouwens..)
De volgende gaat dus een europese worden, een "duitser"...
Nu moeten jullie weten dat de vriendin wars is van uiterlijk vertoon en auto's met een bepaald imago. Ze vindt dat ze dit niet kan maken tegenover de klanten, alhoewel ik weer vind dat ze zich ook wel eens mag verwennen met de km's die ze toch al die jaren voor mij aflegt.....ware liefde...!!
No offense in dit geval, begrijp me niet verkeerd. BMW en Mercedes vallen sowieso af, Audi kan nog net vindt ze...( ik dolblij...)
Nu hebben we eigenlijk al zitten wachten voor twee jaar op de nieuwe VW CC, echter duurt dit nog twee jaar waarschijnlijk en is de knoop doorgehakt. We zijn afgelopen koningsdag bij de duitse Audi dealer geweest en hebben daar, met name gekeken naar de nieuwe A5 en A7. Om een goed vergelijk te kunnen maken kunnen we op 5 mei met beiden een proefrit maken....Wordt dus nog vervolgd in die zin...
Beiden zijn 3.0 tdi, echter de A5 met 245pk en de A7 met 272pk. De reden dat we kijken naar de 272pk versie van de A7 is om het feit dat deze een stuk zuiniger is dan de andere 3 liters. Het vrouwtje staat liever niet om de dag aan de pomp en zou het wel prettig vinden als, net als de Passat, een of twee keer te moeten tanken...
Beide Auto's zijn natuurlijk, afgezien van de kosten, behoorlijk verschillend. Ik vond de instap in eerste instantie in de A5 behoorlijk krap en klapte bijna met mijn hoofd al tegen het dak, niet echt prettig als je beiden lang bent (1,89 en 1,80)
Het onderhoud ga ik niet meer zelf doen aan deze, dus was benieuwd of iemand me mee kan delen hoe goed deze 3 liter blokken zijn en of ze behoorlijke km's aan kunnen. Wat te verwachten kosten zouden kunnen zijn..
Wat zijn de sterke punten en de mindere punten van beiden..
Overredingspunten voor de A7 t.o.v. de A5...(vind deze persoonlijk mooier n.l.)
Een lang verhaal....
Maar hier ben ik dus.....
Greetz,
Smok3y
Vandaag wezen rijden in een A5SB (177pk) en een A7SB (Biturbo). Als eerste stond voor ons de A7 klaar, in Mythoszwart, uitgevoerd met de nodige extra's en voorzien van de sterkste diesel.
Onze eerste indruk.....WOW!!
Luxe.....héél veel knopjes....Hé...zag ik dat schermpje ook niet op GTA5...;-)
Tja, waar begin je aan bedacht ik mezelf. Na een korte inleiding, voorzichtig op pad...Rustig gas gevend het parkeerterrein af....zoemend richting de snelweg. Elk hobbeltje werd weggewerkt, rust in de auto. De oprit komt in zicht...een aantal flitspalen met de nodige voorzicht achter ons gelaten. De doordraaier komt ten einde, voorzichtig vloer ik mijn rechtervoet. Bijna geluidloos en zonder schokken schakelt de s-tronic terug. De snelheidmeter begint zijn gestage opmars...Nog een tik terug en heel even maar plankgas gegeven...Bij invoegen staat de meter al op een respectabele 160km/h....
Mijn vriendin en ik kijken elkaar aan...Zö...dat is wel erg leuk! De auto voelt alsof deze op rails rijd, met zo'n gemak en zo stil...
Nu begint het testen, rechtuitstabiliteit...windgevoeligheid..nerveusite it..spoorvorming...en een keer krachtig remmen. Alles doet deze auto met gemak! En dat met snelheden die op de nederlandse snelwegen al heel snel bereikt worden en met zo'n gemak, alsof je kruipt...
Het interieur, mooi afgewerkt, met mooie materialen en veel leer. Een navi met de nodige mogelijkheden..de "carsetup" met misschien nog wel meer mogelijkheden. Hoe moet je dit allemaal uitproberen in een proefrit!
Helaas.....ik moet mijn plek afstaan aan vrouwlief. Gelukkig, voor mij, was zij ook overtroffen door de (rij)kwaliteiten van deze auto. Het verbruik, mede door haar, zakt nu eindelijk onder de 10l. Rustig rijden we terug naar de dealer. Bij terugkomst allebei een smile van oor tot oor op onze gezichten.
Nu tijd voor de A5...
De uitleg die volgt is iets minder daar deze grotendeels hetzelfde is als de A7. De uitleg misschien wel, de auto daarenteh niet....
Het voelt toch wat krapper, minder ruimte, met name voor de benen. De gebruikte materialen iets eenvoudiger.
Weer op pad richting de snelweg. Het mindere vermogen is natuurlijk merkbaar, maar toch goed om mee te komen. Sporen in de weg zijn meer te voelen. Hij voelt ook iets zenuwachtiger aan. De multitronic...Nee, dit is niet mijn bak. Voelt voor mij aan als een cvt, toerntal omhoog..vast..en versnellen alsof de koppeling slipt. Aparte gewaarwording. De stoelen zitten ook minder. We kijken elkaar aan...Deze rit gaat korter duren als met de A7...
Terug naar de dealer, vrouwtje achter het stuur...Toch maar de A7, zegt ze lief....
Tja....
Wat een proefrit met twee auto's zou worden, werd op deze manier al snel een dagje uit bij de dealer!
Met de verkoper het hele configuratie proces doorlopen, vier koppen koffie verder hebben we een basis. Met de offerte terug naar huis. Oudste zoon doet de deur al open en vraagt wat het geworden is, wat is die actief ineens...
Na weer de rest van de middag alles doorlopen te hebben, boekjes...prijslijst...opties....hoe kun je de dag vullen...en je banksaldo leeg krijgen....eindelijk tot onze A7 gekomen.
Morgen contract tekenen....en dan wachten tot september...zucht..
Hierbij een "korte" opsomming van "onze" A7 (na 28 jaar Aud (50)i, weer een Audi!!)
-A7 tdi 200kw
-Mythoszwart
-19" met 255/40 zomerbanden 5-V Titan
-17" met 235/55 winterbanden
-BusinessPakket
-S-line Sportpakket
-Audi Matrix LED verlichting
-Komfortsleutel met sensor
-Electrische sportstoelen
-Alcantera-leder
-Lederpakket
-Multifunctioneel lederen stuurwiel, 3-spaaks met schakelflippers
-4-zonen Airco met stoelverwarming
-Bekerpakket achter
-Niet-rokers uitvoering
-MMI Navi plus met Touch
-Bose surround sound
-Audi phone box
-Audi side assist met Met Audi pre sense voor en achter
-Adaptive cruise control met stop and go
-Active lane assist
-Assistent Pakket
-Snelheidsherkenning
-Parkeerhulp plus
-Omgevevings Parkassistent
-Adsaptive Air Suspension
-Buitenspiegels electrisch inklapbaar
-S-line dorpellijsten
Nu nog even geduld opbrengen.....
Da's een beste sprong, van een 1998 Passat naar een A7! Ik vind persoonlijk de A7 een gedrocht om te zien, maar de motor is fantastisch, en de equivalente A6 rijdt wel erg lekker... Gefeliciteerd dus!
Viel me overigens ook wel op ja, hoe laag de A6 C7 bij de grond staat met de S-Line voorkant...
Gaaf!! Ik kon het verhaal wel waarderen. Wel een sprong inderdaad van een 98 Passat naar een 15 A7. Dat is dag en nacht
Maar heerlijke wagen is wel belangrijk als je zo ongelofelijk veel kilometers maakt. Volgens mij kan je daar wel weer heel wat jaren mee vooruit met goed onderhoud en gezien het gebruik (snelweg, snelweg, snelweg).
Nu wachten tot september
Hoe blij een volwassen man kan worden van een telefoontje.... :-)
Vanmiddag belde onze dealer, ons contactpersoon was voor een training bij Audi, en wist onze bestelling op hoogste prioriteit te krijgen. Audi heeft het geaccepteerd en we worden morgen gebeld voor een datum ergens in Juli voor onze Audidag met als extraatje het in ontvangst nemen van onze nwe aanwinst....
We hebben een goede, naar onze mening, offerte gekregen om de verzekering via Audi te laten verlopen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Weer een slapeloze nacht over dit heugelijke nieuws....
Zo dat is een dikke config! succes met wachten nog even
Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -
Ook welkom Patrick, das inderdaad een aardige overgang met zo'n mooie A7, vind het zelf een aardige grote sloep maar wel een hele sierlijke auto.!!
Veel plezier ermee,maar dat gaat wel goed komen denk ik.!
Dank allen!
Ja, het is geen smijtwagen. Alhoewel je er best aardig mee de bocht door en uit kunt komen..
De keuze voor deze was de mooie lijnen. Alhoewel sommigen hem verschrikkelijk vinden zijn wij blij (rijdt niet iedereen er mee).
Het comfort om grote afstanden af te kunnen leggen.
We zijn dankbaar dat we nu zoiets kunnen kopen...
Topic even gemist, maar zeer mooie conf!
Leuk verhaal ook. Ben er even goed voor gaan zitten en vond het vermakelijk om te lezen. Mooie overstap ook: '98 Passat naar A7 '15. Wat een verschil in beleving
Succes nog even met wachten en benieuwd naar de foto's en verslag.
Lekkere dikke auto met mooie config.
A7 vind ik ook super mooi, maar vrouwlief vond hem te groot en te opvallend.
Vandaar dat wij A5SB met A6 limo vergeleken hebben.
Maar A55SB is vrij krap achterin. Zeker met twee opgroeiende kinderen.
A7 is gewoon een super vette bak.
Geniet van de voorpret. Ben benieuwd naar de pics als je hem hebt.
Het is inderdaad een mooi vervolg op de Passat. Echter hebben we besloten de Toyota eruit te gooien. De Passat blijft, wordt opnieuw flink onderhanden genomen, en mag genieten van zijn pensioen met de familie.
Het blijft, ondanks zijn km stand, een heerlijke auto. Daarbij heeft hij ook enorm veel mooie momenten meegemaakt met zijn baasje.
Resumé, de emotionele waarde toch te hoog!
En, ideaal, om 'm mee te nemen naar tricky plekken.
Wij vonden de A5SB ook wat krap, ook met twee opgroeiende tieners. Mijn voordeel, wel twee jongens, en ook gek op auto's..
De dag na het ophalen gaan we de 7 heerlijk inrijden richting Torrevieja, Spanje.
Sehr geehrte XXX,
vielen Dank fuer Ihre E-Mail.
Wir freuen uns, dass Sie Ihren Neuwagen im Audi Forum abholen moechten. Gerne uebersenden wir Ihnen die Konditionen fuer
Europcar Mietwagen.
Fuer Ihre Anreise mit dem Mietwagen bieten wir Ihnen bei unserem Partner Europcar Sonderkonditionen inklusive der Abgabe direkt
im Audi Forum an.
Kategorie 1:
Economy Elite - z.B. Audi A1
Vollkasko Selbstbehalt 850,00 EUR
Preis: 79,00 EUR (inkl. 10,00 € Rueckfuehrungspauschale)
Kategorie 2:
Compact Elite - z.B. Audi A3
Vollkasko Selbstbehalt: 850,00 EUR
Preis: 86,00 EUR (inkl. 10,00 € Rueckfuehrungspauschale)
Kategorie 3:
Standard Elite - z.B. Audi A4
Vollkasko Selbstbehalt: 850,00 EUR
Preis: 100,00 EUR (inkl. 10,00 € Rueckfuehrungspauschale)
Kategorie 4:
Premium - z.B. Audi A6
Vollkasko Selbstbehalt: 1050,00 EUR
Preis: 114,00 EUR (inkl. 10,00 € Rueckfuehrungspauschale)
Kategorie 5:
Luxury - z.B. Audi A6 (hochmotorisiert)
Vollkasko Selbstbehalt: 1050,00 EUR
Preis: 124,00 EUR (inkl. 10,00 € Rueckfuehrungspauschale)
Die Preise beinhalten folgende Leistungen:
• Unbegrenzte Kilometerleistung
• Gesetzliche Mehrwertsteuer
• Vollkaskoschutz mit stets verbleibender Selbstbeteiligung
• 24 - Stunden - Mietzeitraum
• Abgabe Ihres Mietwagen direkt im Audi Forum
Sehr geehrte XXX, haben Sie weitere Fragen, Wuensche oder Anregungen? Fuer weitere Informationen und Ihre Buchung eines
Mietwagens sind wir gerne unter der kostenfreien Servicenummer 0800 - 63 63 666 fuer Sie da.
Freundliche Gruesse
i. V. Matthias Muellenbach i. V. Chantal Blumberg
AUDI AG
Neuwagenabholung
neuwagenabholung@audi.de
http://www.audi.com
Neuwagenabholung Hotline: +49 (0) 800 63 63 666