Mooi man
ook leuk zo'n goed contact.
Het was zover! De TÜV moest vernieuwd worden. Net zoals de APK in Nederland, maar gelukkig iedere 2 jaar.
Vooraf met mijn Audi dealer besproken wat ze zouden gaan doen. Met 4.500km in 2 jaar is aangepast onderhoud van toepassing.
Het voorstel van de Audi dealer:
- kleine service beurt
- olie verversen
- remvloeistof verversen
En verder dat wat nodig is als er iets naar voren komt.
Woensdag avond heeft de Audi werkplaatschef de TT bij mij thuis opgehaald (we wonen 5 kilometer bij elkaar vandaan). Hij had zich er zeer op verheugd maar weer eens in de TT te mogen rijden
Donderdag een belletje gekregen dat er toch wat kapot was. De beide achterveren zijn gebroken. Volgens de Audi dealer een vaker voorkomend issue bij auto's die veel te veel stilstaan, en met 11 jaar oud kan het dan ook gebeuren. Kosten vallen mee met 300€ voor beide veren.
Verder een klein hoesje van een van de aandrijfassen met een klein scheurtje. Die hebben ze weer gefikst.
In de werkplaats was het ook weer een bezienswaardigheid. De TT was daar voor het laatst 2 jaar geleden en iedereen is wel even komen kijken. De kleur en de goed staat vallen op volgens de Audi dealer. Zo zien ze TT's van dit model niet vaak meer (en de meeste gaan er ook niet meer mee naar de Audi dealer). Altijd leuk om te horen! En ik mag hem niet verkopen van ze, en dat was ik ook niet van plan!
De veren waren niet op voorraad en komen vandaag binnen. Vanavond de wisseltruc weer bij mij thuis.
En ik kan weer twee jaar verder, en wellicht toch iets meer rijden?
Inmiddels weer bijna 2 maanden geleden. Kleine update.
Ik had nog wat foto's van de gebroken veren achter die bij de laatste beurt vervangen zijn.
Zo hoort het dus niet
IMG-20170714-WA0002.jpg
nogmaals:
IMG-20170714-WA0003.jpg
En zo kan ik er weer even tegenaan :-)
IMG-20170714-WA0004.jpg
De eerste kilometers na de beurt toch een verschil. Iets minder schokkerig op de achterkant. Maar vooral, na verse olie, een soepeler en stiller draaiende motor.
Gisteren, omdat het droog en mooi weer was, naar mijn werk gereden met de TT. 130km in totaal. Heerlijk!
Daarnaast is het wagenpark met een kleine hobby uitgebreidt. Ja, geen Audi, de TT is op dit moment de enige, maar wel een auto met veel emotie voor mij.
Zal er verder niet teveel woorden aan vuil maken op deze site. Het is in ieder geval een klus/hobby/verzamelobject waar ik lekker wat vrije tijd in ga stoppen om hem weer helemaal topfit te krijgen. (en dan bedoel ik niet die Oranje auto )
20170902_162932.jpg
20170902_162949.jpg
Tot de volgende update!
prachtig trio! En een erg leuk hobby project!
Ook hier even een korte update.
De TT stond de hele winter in de garage. Winterbanden helemaal niet gemonteerd.
Maar toen ik een maandje geleden een rondje wilde maken was de accu niet meer van plan mee te doen. Het zat er wel een keer in. Deze was al wat zwakker en ook niet de accu die er eigenlijk in hoort.
Maar bij aanschaf was deze nog goed genoeg dus gewacht tot het moment van overlijden.
En dat was nu gekomen..
Dus een nieuwe, originele accu besteld en samen met de Audi Serviceleiter/buurman ingebouwd.
Na 5 maanden stilstand, accu erin, sleutel om en in een slag weer draaiend. Wat een auto, perfect
Daarna heeft hij een rondje gereden (ik was de RS aan het wassen tegelijkertijd). Binnenkort maar eens een toer maken.
Sinds de laatste beurt in Juli 2017 is er 300km bijgekomen. Ik wil niet dat er veel bij komt maar dat is wel erg weinig
Nog steeds erg gelukkig er mee en zoals al eerder aangegeven, deze gaat niet weg!
Wel een foto momentje met het jongere topless zusje
20180407_174549.jpg
20180407_174940.jpg
Met dat heerlijke blauwe onderschrift wordt het nog lastig kiezen voor toertocht zaterdag a.s.
Maar met huidig weerbericht voor ogen, wordt het vast de dakloze RS.