Misschien dat je een voorsteltopic beter in de Showroom zet? Verplaatst.
Groetjes aan alle forumleden,
Ik val met mijn eerste post maar meteen met de deur in huis .
Na opening van de pre-reservatie-mogelijkheid voor de eerste Audi EV in Noorwegen werd deze optie nu ook toegankelijk voor België.
We hebben al wat testritjes achter de rug met Tesla.
De Model S heeft echter geen trekhaak voor de fietsendrager en korte ritjes met de aanhangwagen.
Mijn vrouwtje vindt de FWD (Falk Wing Doors) van de Model X teveel kijk-mij-nou-, of zoals ze bij ons zeggen, m'as-tu-vu-gehalte hebben.
In ieder geval ben ik verkocht aan elektrisch rijden. Mijn huidige Dieselaar voelt aan als uit de oude tijd.
Ik vind het een groot gemak om de wagen thuis vol te kunnen 'tanken' en niet meer aan de Dieselpomp te moeten gaan hangen.
Verder zijn er de fiscale maatregelen:
-120% investeringsaftrek die nu ook voor kleine zelfstandigen in het Vlaamse Gewest werd ingevoerd.
-Premie €1500 in 2018 en €1000 in 2019 (€0 vanaf 2020).
-Geen BIV (Belasting op inverkeerstelling)
-Geen Verkeersbelasting
Dus heb ik de knoop doorgehakt en een pre-reservatie aangemaakt.
Als Vlaming steun ik er bovendien de Belgische werkgelegenheid wat mee, want de Etron Quattro wordt geässembleerd in Brussel.
Reservatiehouders blijven op de hoogte van de nieuwe ontwikkelingen en worden als eerste uitgenodigd om de wagen te configureren.
Ik hoop iig al dat de 2 zetels achteraan van het prototype vervangen gaan worden door een neerklapbare doorlopende achterbank, zoals bij een SUV gebruikelijk is.
Zijn er hier toevallig nog forumstruiners die ook gereserveerd hebben of gewoon met interesse? Shoot.
PS.:Misschien dat de Mods dit beter bundelen in een specifiek modeltopic?
Welkom hier! Ik ben meteen jaloers! Ik heb geopteerd voor de E-Tron Quattro, maar begreep dat een reservering in Nederland niet voor het einde van dit jaar wordt verwacht en eventuele levering pas halverwege 2019.
Aangezien ik ivm geplande gezinsuitbreiding uiterlijk deze zomer een grotere auto wilde, ben ik voor een Q7 E-Tron uit de uitverkoop gegaan: hier kan ik dan mooi 4 jaar mee doen en dan eens kijken wat er op de markt is. Ik rijd nu mijn woon-werkverkeer volledig elektrisch: inderdaad een genot en het gemak door thuis te tanken is heel veel waard!
Interesse in de auto is er zeker! De A3 e-tron gaat op termijn (2020) vervangen worden door een EV. De prijs zal echter wel een belangrijke factor zijn. Model S werd in eerste instantie aangekondigd als een 50.000 dollar auto maar eenmaal in Nederland ging een beetje S toch snel richting de 90.000 euro. De E-tron Quattro spreekt ons wel aan maar lijkt niet goedkoop te worden.
Tegen de tijd een E-tron Quattro voor de deur zou kunnen staan is er waarschijnlijk ook al meer duidelijkheid over de Q3 EV. Qua ruimte zou dat wel eens ruim genoeg kunnen zijn.
Vraag mij wel af wat de prijs gaat zijn, want Porsche heeft al aangekondigd dat hyn basisprijs 86k is, dus ik vermoed dat Audi daar onder moet blijven.
Natuurlijk, het is audi, dus de opties kunnen wel vlot oplopen.
Ben ook benieuwd, wou ook reserveren maar heb toch besloten het niet te doen vanwege het feit dat ik totaal niet weet hoe ik zo een wagen thuis volledig zou kunnen opladen...
Daar ben ik al een tijdje mee bezig.
Via de laatste groepsaankoop gaat een extra PV-installatie op de carport ons jaarverbruik aan elektrisch rijden opvangen. Naast de wachtbuis voor de DC-kabels tot aan de omvormer heb ik alvast een reservewachtbuis gestoken die het mogelijk maakt om een kabel van aan de tellerkast tot aan de thuislader te trekken. Gezien de afstand van ca 50m en vermogen (11 of 22kw) dat erdoor moet, gaat dat wel een stevig exemplaar worden. Het is imo comfortabeler en vooral veiliger om met een vaste kabel te werken dan met een socket (door afslijten kunnen de contactpunten wat verkleinen met mogelijke overhitting)
Ik weet niet hoe het in België is met huisaansluitingen, maar in Nederland krijgen we normaal gesproken 3x25A binnen, meer dan genoeg dus om normaal met 11kW op te laden. Als je dit nog niet voldoende vindt zou je kunnen overstappen op 3x35A.
De Q7 E-Tron, gaat die nu 100% elektrisch zijn? Want de Belgische site spreekt over een hybride met een V6 TDI.
Wat tegenwoordig niet meer zo interessant is in België, 100% elektrisch daarentegen wel.
@ketelapper interessant topic voor je
Dank voor mention @FASt
Ik heb zeer veel interesse voor de Etron quattro maar ik vrees dat deze voor mij te laat gaat komen in NL. Reservering nu mogelijk in Noorwegen, Oostenrijk en België. In NL nog oorverdovend stil, helaas.
@Dickytron
Proficiat met je aankoop (of althans de reservering).
Heb je een idee wat de uiteindelijke vanafprijs gaat zijn?
Het lijkt met niet gemakkelijk een reservering voor een voertuig te doen (en €2000 te storten), om achteraf eventueel met een te dure wagen voorgeschoteld te zitten.
Natuurlijk moet iedereen zelf z'n rekening maken, maar ik zou graag de vanafprijs toch weten.
De wagen is ook voor mij zeer interessant om m'n A6 2.0 TDI Ultra te vervangen en de 120% mooi mee te nemen.
Prijzen mag je ook in PM sturen, als je ze niet wil delen in deze thread.
Quote van Audi zelf: "De prijs van de Audi e-tron quattro, de Audi e-tron Sportback en de uitrustingen zullen pas op het ogenblik van de marktlancering beschikbaar zijn."
De 'auto-pers' gokt op een v.a. prijs van 80000 a 90000.
Ik vermoed dat ze uiteindelijk iets onder de prijs van een Tesla X75D-basis gaan uitkomen.
Het zal afhangen of het 5-zitter wordt, ook een trekhaak is een must voor de weekendtrips met fietsendrager en de ritjes van 15 km met de aanhangwagen richting containerpark én welke batterij-opties er gaan aangeboden worden. Voor ons is een actieradius van 280 a 300km ruim voldoende.
Iig, als het niet lukt om de wagen naar de wensen die we hebben te configureren, de prijs niet ok is,enz., dan kan het reserveringsbedrag teruggevorderd worden.
Vergeet die 120% al maar.
Eigenlijk is het geen 120% aftrekbaarheid, maar 100% met nog 20% in iets anders, maar als de nieuwe wet er door komt, is het gedaan met de 120% .
En zoals @Dickytron zegt, je krijgt je geld terug. Stel dat de wagen configureerbaar is en je maakt geen bestelling binnen de 3 maand, wordt de reservatie te niet gedaan en krijg je automatisch je geld terug.
Wat betreft de prijs: als je weet dat de instapprijs van Porsche hun model begint aan 86k, dan denk ik dat Audi daar echt onder moet.
Maar ja, is een ander type wagen, dus ze kunnen dat gebruiken om toch hun prijs hoog te houden .
Heb je meer info waar ik me over kan inlezen ivm de 'nieuwe wet'?
Alle gepromoot succes wordt getaxeerd na een tijd.
Dat zagen we bij de zonnepanelen ook. Tegenwoordig geef ik jaarlijks 1 certificaat aan tax terug af. Dat was in eerste instantie ook niet de afspraak.
Zelfde geldt nu met de hybride en elektrische wagens. Als iets waarvoor de staat subsidies uitreikt succesvol wordt, taxeren ze dit. Maffia in Italië doet minder dubieus.
Wel ja, is weer op zijn Belgisch hé.
In 2017 bezig dat het vanaf 2018 anders gaat zijn. We zijn 2018 en er is nog niks vastgelegd.
Vandaar dat er nog veel mensen eind 2017 een andere wagen gekocht hebben, om toch voor 2018 te zijn, maar er is niks zeker.
Zo komen hybride wagens ook in gedrang: wagens die te zwaar wegen tov de batterijcapaciteit, worden dan niet meer gezien als hybride wagens, wat betreft de VAA.
Dan wordt er gekeken naar de co2 uitstoot van de dezelfde wagen maar dan zonder hybride. De Volvo XC90 zou bv niet meer gezien worden als hybride, een XC60 wel.
Alles op u te rippen. Want ja, ge kunt iemand hebben met nen XC90 die 90% electrisch rijdt (draait het daar niet om?) die volle pot betaalt terwijl de XC60 rijder, die die nooit in de stekker steekt, gewoon de voordelige tarieven krijgt. Eens kijken naar % van electrisch tov brandstof, wat eigenlijk de juiste maatstaf zou zijn, dat gaat wss niet genoeg opbrengen . Alles voor het milieu hé.
Maar wat de verhouding is van batterij vs gewicht van de wagen, is nog geen zekerheid. Want als ze 0.6 nemen, dan is een A3 e tron ook geen hybride...
Laatste wat ik gelezen heb is 0.5 en dan komen er weer wat wagens in het aanbod.
En die zonnepanelen, tja, hier hetzelfde. Nooit meer.
Vandaar dat ik informatie wil over een eigen centrale thuis, zodat ik geen electriciteit meer moet aftakken. Maar ja, zal ook kosten