Hallo beste forumleden,

Een aantal jaar terug schreef ik al tot u. Toen reed ik nog in een A6 C5 Biturbo sedan. Deze opgeruimd nadat ik terug naar een diesel moest gaan i.v.m aantal kilometers die ik ging maken.

Het werd een VW Passat deze naar mijn mening mooi gemod, om een lang verhaal kort te maken is deze totallos gereden, tegenpartij had een slok te veel op en verleende mij geen voorrang waardoor ik tegen hem aan ben gereden. Afin ik stond in mijn recht dus de zoektocht naar een nieuwe auto begon.

Ditmaal een 320d He met sportonderstel, sportstoelen en zwarte hemel. Een hele fijne rijders auto. In 1 jaar tijd 55k kilometers erop gezet zonder problemen. Helaas was deze auto uitgevoerd met een Euro 4 emissieklasse. Deze weggedaan en toen een uitstapje gemaakt naar Lexus! Een hele fijne auto met 6 cilinder automaat (benzine) en heel veel luxe !! Kmstand ging al richting de 3 ton dus heb ik deze voor een leuke prijs weggedaan om dan nu echt een auto naar mijn hart te kunnen kopen.

Mijn eisen waren:

- Wit van kleur
- Diesel
- Minimaal Euro 5
- Navigatie
- Sport uitvoering of minimaal iets wat sportief oogt
- Station/Touring/Avant
- Trekhaak


Dus de zoektocht begon...

Keuze 1 : geen 4 cilinder diesel motoren want kettingproblemen.. dus BMW 325D/330D Automaat touring e91. Heelveel keuze in Nederland was er niet dus Duitsland bood mij de uitkomst maar helaas niet veel witte dus overwogen om een andere kleur te nemen.

Keuze 2 : Skoda Octavia RS diesel. Precies wat ik zocht in een auto! Xenon standaard!! ,dikke uitstraling, mooie velgen, kuipstoelen etc etc.

In Nederland was de keuze schaars dus moest ik weer uitwijken naar Duitsland.. en ook hier keuze is reuze!

Met de huidige maatregelen (praat nu over het begin van de corona crisis) waardoor de grenzen gesloten waren en wachtrijen bij de RDW heb ik het toch geaccepteerd om in Nederland iets naar mijn smaak te vinden..

Na lang zoeken ben ik deze Audi a4 2.0 TDIe tegengekomen.

- Wit —>check!
- Diesel —> check!
- Euro 5 —> check!
- Navigatie —> check!
- Sportief —> check!
- Avant —> check!
- Trekhaak —> check!

Dus sinds kort eigenaar van een naar mijn mening mooie auto geworden.

Het is een A4 2.0 TDIe 136pk uit 2012 in gletjserwit metallic met sportonderstel.

Helaas geen s-line uitvoering en xenon maar dat neem ik maar voor lief.

Ik zal de foto’s bijvoegen zodat jullie een beeld kunnen krijgen van mijn ‘nieuwe’ auto!

To do list : Chippen en navigatie update naar 2020! Als jullie mij iemand kunnen aanraden hoor ik het graag



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk