Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Voorstellen: Chris + Audi A3 8V Sportback

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2022
    Leeftijd
    44
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Voorstellen: Chris + Audi A3 8V Sportback

    Gewoon even voorstellen: Mijn naam is Chris, forumlid sinds ik mijn 8V in bezit heb en woon omgeving Dordrecht. Dagelijks rijd ik naar de Rotterdamse haven afwisselend met de motorfiets en auto. Lokaal vervoer is meestal de fiets en zo probeer ik de verbrandingsmotoren goed warm te laten worden op de langere afstanden.

    Hiervoor heb ik zo'n 15 jaar met de Cordoba 6K en het laatste model 6L gereden. Ik ben van het type 'if it ain't broke don't fix it' en heb het onderhoud deels zelf uitgevoerd op de brug in de werkplaats van de hobbyclub van m'n werkgever en het overige werk laat ik meestal uitvoeren door een Bosch dealer.

    In het verleden las ik wel op seatonline om informatie op te zoeken maar eigenlijk geen nut gezien in actieve deelname. Deze A3 maakt dat net even anders; lijkt mij een soort te dwingen om onder de aandacht gebracht te laten worden, ding zet mij in feite gewoon aan het werk!

    Toen ik las dat de 8V dezelfde basis heeft als Golf 7 raakte ik meer overtuigd van de keuze. Ik heb in 2017 een Golf 7 occasion uit Duitsland gehaald in opdracht van familie en het rijcomfort, stuurgedrag, wegligging en de soepele 4 cil turbo die zomaar 1:20 benzine verbruikt is me toen op de terugreis erg bevallen.
    Het is uiteindelijk een 1.4 TFSI automaat geworden met een paar opties: half lederen bekleding, lichtpakket en zonneblende in de voorruit 😎

    Wat is er met de wagen gedaan vanaf aanschaf?
    Y-spaak velgen gereinigd en voorzien van mooie 16" ContiSportcontact 2
    Interieur bekleding met de extractiereiniger aangepakt (champorellen noemen ze dat ook wel in Glim-land)
    Leer behandeld met Meguairs Gold Class Cleaner/Conditioner
    Leer afgeplakt en stoffen bekleding geimpregneerd met goed spul (naam even kwijt)
    Kofferbakmat aangeschaft en rubberen voetmatten voor het najaar

    Wat staat er op de planning?
    Automaat inleren bij een partner van JD Engineering. Schakelt nu veel te snel over en dat wordt aangepast.
    Initial status vanaf starten op "Uit" van het start/stop systeem. Nu 1 dag gereden met de wagen en met de airco uit op een drukke rotonde is dit systeem op z'n zachtst gezegd "onprettig".
    Onderzoek naar vervuiling van de inlaat endoscopisch en eventueel walnut blasting om dat te herstellen. Dit mag volgens mij best met een kleine 130k op de teller

    Wat staat niet op de planning?
    Stage 1 want heb griezelverhalen gelezen van de DQ200 automaat waarvan ik denk dat die ook in mijn 8V zit. Om die mechaniek zwaarder te belasten lijkt me niet bevorderlijk voor de levensduur.SAM_2078.jpg20220513_162641.jpgSAM_2083.jpgSAM_2087.jpg20220527_192737.jpg

  2. #2
    Yuxel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen: Chris + Audi A3 8V Sportback

    Mooie A3 hoor. Welke blauw is het? Scuba? Heel veel plezier er mee.
    A3 e-tron Q5 2.0 TDI Quattro S-Line A4 2.0 FSI
    Originele VCDS Haarlem

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2022
    Leeftijd
    44
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen: Chris + Audi A3 8V Sportback

    Dankjewel Yuxel! Had een aantal topics van je al gezien met mooie volle e-tron. Toevallig niet werkzaam in de beveiliging? Bij mijn werklocatie werkte Yuxel met een A3 e-tron en nog een grote VW terreinwagen op Turks kenteken. Zag nergens een mogelijkheid voor PB op het forum dus dan gewoon zo.

    LX5Q Scubablau inderdaad. De lijst met uitrusting opgevraagd bij de dealer van herkomst en is ook geleverd met: ZIE Glanzpaket maar dat zal vermoedelijk niet op de lak van toepassing zijn.

  4. #4
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    1.002
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen: Chris + Audi A3 8V Sportback

    Wel ff een mooi S Line stuur met flippers inbouwen zou ik zeggen!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door robby70; 08-07-22 om 04:41.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2022
    Leeftijd
    44
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen: Chris + Audi A3 8V Sportback

    Oja leuk idee, heb ik bij de Cordoba ook gedaan en was goed zelf te doen.
    Bij die wagen was het nieuwe lederen stuur wel echt een upgrade van de standaard plastic versie!


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    390
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Voorstellen: Chris + Audi A3 8V Sportback

    Erg mooie kleur op je A3!
    Welkom op het forum en veel (rij)plezier met je nieuwe aanwinst.

  7. #7
    Yuxel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen: Chris + Audi A3 8V Sportback

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 8V GlimMobiel Bekijk Berichten
    Dankjewel Yuxel! Had een aantal topics van je al gezien met mooie volle e-tron. Toevallig niet werkzaam in de beveiliging? Bij mijn werklocatie werkte Yuxel met een A3 e-tron en nog een grote VW terreinwagen op Turks kenteken. Zag nergens een mogelijkheid voor PB op het forum dus dan gewoon zo.

    LX5Q Scubablau inderdaad. De lijst met uitrusting opgevraagd bij de dealer van herkomst en is ook geleverd met: ZIE Glanzpaket maar dat zal vermoedelijk niet op de lak van toepassing zijn.
    Hey man, dankjewel. Nee, ik werk niet in de beveiliging. Ook geen VW terreinwagen met Turks kenteken PB kan alleen als je meer dan 100 berichten hebt gepost of Goldmember worden. Dus ff spammen, zou ik zeggen.

    Scubablauw is erg mooi. Ik geniet er nog steeds van. Je kunt op MyAudi.de een account aanmaken met chassisnummer van je A3 en de auto aan jezelf toekennen. Dealer moet dat wel eerst even goedkeuren, dacht ik. Anders kan je geen info zien. Op MyAudi.de zie je hoe je auto van de band is komen rollen.
    Laatst gewijzigd door Yuxel; 08-07-22 om 09:18.
    A3 e-tron Q5 2.0 TDI Quattro S-Line A4 2.0 FSI
    Originele VCDS Haarlem

  8. Ad
  9. #8
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.128
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Voorstellen: Chris + Audi A3 8V Sportback

    Gefeliciteerd met je aanwinst! Veel veilige KM’s toegewenst!

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2022
    Leeftijd
    44
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen: Chris + Audi A3 8V Sportback

    Vandaag het affabriek geleverd lichtmetaal gemonteerd en dan toch de verwachte rij ervaring...met de sportcontacts erom. De allseason zijn hiermee vergeleken een beetje Traktorbanden imho.20220708_181537.jpg

  11. #10
    RRenken's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2018
    Leeftijd
    32
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen: Chris + Audi A3 8V Sportback

    Gaaf! Fijne kleur ook, Scubablue. Veilige kilometers ermee! :-)
    Audi A3 Limousine (8V) | 1.6 TDI | S-Tronic | [Showroom: Ricardo's A3 Limousine]

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2022
    Leeftijd
    44
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen: Chris + Audi A3 8V Sportback

    Even afstoffen hier,

    Wat is er intussen gebeurd? Er staat nu 15k extra op de teller en rijdt strak, intussen van gedachten veranderd en na de Walnutblasting een Stage 1 tegelijk met de S-Tronic tuning door JD erin laten pompen.
    Toen werd de blauwe pluim uit de uitlaat van de CXSA motor nogal opvallend en dit stoorde me. Weijenberg te Heesch heeft de zuigerveren vervangen voor geupdate versie met wafelstructuur. Dat is uitgevoerd begin juni en sindsdien perfect zicht via de binnenspiegel door de achterruit en scheelt ook nog een liter olie op +/- 1500 kilometer.

    K&N vervangingsfilter luchtinlaat geplaatst

    VCDS op de laptop en een Ross-Tech kabel op de OBD aansluiting laat zien dat Cylinder 1 soms met misfires te kampen heeft, dus nieuwe bobine ligt klaar om geplaatst te worden. Bij Weijenberg zijn er meteen 4 nieuwe NGK in gegaan dus die laat ik voor nu even zitten.

    Oris afneembare trekhaak geplaatst en onderlip vervangen voor een met klepje. Kabelset ligt nog in de kofferbak en moet nog doorgevoerd worden naar het dashboard. En dan nog aanmelden, maar dat lukt volgens mij niet met de namaak-Hex V2 die ik nu heb.

    20231024_123122.jpg

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2022
    Leeftijd
    44
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen: Chris + Audi A3 8V Sportback

    Beetje stofvrij houden hier:

    Recent alle vloeistoffen vervangen voor verse, maar dan ook echt alle. Voor de mensen die interesse hebben in de bakolie, zie:

    https://www.audiforum.nl/forum/model...t=#post1942023

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •