Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Audi 90

  1. #1

    Standaard Audi 90

    Goeiendag,

    ik zal me ook even voorstellen, ik ben Maarten Moerman, heb een liefde voor eigenlijk de oude modellen audi's , en dan specifiek eigenlijk de 90 typ81/85.

    Helaas wegens omstandigheden (schade enzo) ben ik niet meer in het bezit van een Audi, maar goed we zijn weer hard aan het sparen zeg maar, dus er komt wel weer een mooie.

    Maar goed, hier dan mijn auto's die ik heb gehad:

    Mijn allereerste auto:

    Audi 90, 2.2 liter, antraciet, beige interieur, helemaal geweldige auto, zwaaaaaar ingetrapte motor, was goed ingereden zeg maar.... was eigenlijk ook de reden waarom die weg ging.. hij liep niet meer zo lekker op een gegeven moment. Nieuwe eigenaar kocht hem echter ongezien. Was errrug snel, weet nog een moment te herinneren dat ik voor de stoplichten stond, en er kwamen echt 2 van die sjakos in een golf2 nep-gti, en een opgefokte polo achter me staan, en ik keek achter om, en heb ze maar uitgezwaaid, ook al dezen ze zo van , wij halen je wel in....
    Nou, dat hebben ze geweten, en bij volgende stoplichten sloegen ze erg snel af... Niet dat je altijd hard moet rijden, maar soms zijn dat soort situaties leuk

    [img]images/broken_link.gif[/img]

    [img]images/broken_link.gif[/img]

    Uiteraard moest er een nieuwe komen...

    Mijn blik was gevallen op een redelijk mooie 90 2.0 , helaaaas geen 2.2, maar die schijnen zeldzaam te worden... Deze auto bleek echter alleen maar problemen te veroorzaken, helaaaaas... de dag dat ik hem kreeg, kreeg ik er een lekke koppakking in.. 800 euro later had ik hem weer goed... toen moesten er uiteraard nog velgen onder, dus weer 200 euro verder (audi 90 nieuwe type velgen), vervolgens nieuwe remmen.... achter remcylinders waren lek.... (waren trouwens trommelremmen) heb toen van een audi 90 2.2 de achter as overgebouwd, dus schijven rondom op een 2.0 liter... Toen kreeg ik echter schade door een of andere muts die niet uitkeek met wegrijden.. (loopt nog bij de verzekering, want ik reed achteruit.. , net pech hebben, misschien ook kansloos van mij, maar goed) En toen was de hele linkerkant van die auto foets helaaaaaas, goed, nog een witte 2.2 van Ferry Stolp overgenomen, als zijnde bruikbaar voor restauratie onderdelen... echter, dit ging me teveel geld kosten.. ik koop wel een mooie uit duitsland straks.....

    [img]images/broken_link.gif[/img]

    [img]images/broken_link.gif[/img]

    Na al deze slechte ervaringen met audi's nog steeds geen spijt van een audi 90... het rijd geweldig, is machtig snel, en biedt een enorme hoeveelheid comfort... mijn volgende wordt of 1 van de kleuren die ik gehad heb, of een oceanic blue... met uiteraaaaard weeer een beige velours interieur (velours is het nieuwe leer )


    Tja... verder heb ik met m'n broertje vorig jaar nog een Audi coupe uit 83 uit Duitsland gehaald, deze is echter nog niet geimporteerd, en daar wachten we ook nog wel even mee... Is een erg leuke... nieuwstaat, nog geen 100.000 km gedraaid, automaat, airco.. alleen geen stuurbekrachtiging, maar goed, dat is er wel op te bouwen... Is een projectje voor later als we groot zijn Voorlopig staatie gestald


    [img]images/broken_link.gif[/img]

    [img]images/broken_link.gif[/img]

    [img]images/broken_link.gif[/img]
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  2. #2
    urquattro83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.617
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    Welkom Maarten,


    Als ik het goed begrijp ben jij ook degene die straks samen met Sander wat aan deze site gaat verbouwen?

    Wat een mooie wagen is dat die audi 90 2.2 5cilinder!!

    Ben bang dat je gelijk wat werk aan de site hebt.....enkele foto's doen het nog niet helemaal geloof ik :wink:

    mvg Simon

  3. #3

    Standaard

    Jaa... m'n photoshop wil ff niet meewerken, ze komen er aan
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    Mooie coupe van 83 .
    Geen stuurbekrachtiging zeg je ?
    Dat is vreemd , ik heb altijd gedacht dat ze dat allemaal hadden .
    Ik heb nog wel zo'n stuurhuis en HD pomp liggen .

    Welke motor zit erin ?

    Pat


  6. #6

    Standaard

    Die stuurbekrachtiging die regel ik wel wanneer ik um echt nodig heb... voorlopig mag dit me niet te veel geld kosten... staat op stalling, dus priiiiima...

    Het is een 1.9 5 cylinder.. jaja
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  7. #7

    Standaard

    1.9 l met tweepoortsweber .
    Ik dacht al zoiets
    Dat was m'n eerste coupe ook .
    Daar heb ik zo'n 350.000 km mee gedaan .
    Ik vermoed dat je koplampen niet origineel
    zijn . Die oude coupe's hadden kleine vierkante
    koplampen .

    Pat

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Die koplampen dacht ik eerst ook... maar dit is een duitser, en schijnt te kunnen... misschien komen de dubbele er nog wel eens in....maar hou hem liever origineel...tenzij ik er echt achter kom dat *dit* dus niet origineel is..
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  10. #9
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Hee Maarten, jij ook hier

    Een 83-er kan een model 84 zijn die dus deze grote rechte koplampen heeft.
    Persoonlijk vind ik dat de minst mooie maar alles is zo om te bouwen.....alleen zie maar eens mooie kleine vierkante units te vinden....

    Ach, als de rest van de auto erg goed is dan maken die koplampen ook weinig meer uit. 't Is wel origineel en dat is het belangrijkste.

    Jammer dat je 90 weg is. Heb nog steeds die voorruit voor je liggen

  11. #10

    Standaard

    Ja... hou jij hem zo lang? of ik moet die nog op komen halen? Kan er wanneer ik er weer eeentje heb ( er komt er uiteraard weer eentje, de vraag is wanneer) vast wel eentje gebruiken... of er moet een goede ruit inzitten natuurlijk.

    Is het trouwens toen nog gelukt met die trekhaak?
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  12. #11
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.881
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Prachtige bakken, vooral die rode 90 en de Coupé! Echt schitterend, onwijs klote dat die muts zo'n mooie 90 aan barrels rijdt.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #12

    Standaard

    dank je

    ja, ik baaaaaaaalde ook enorm... maar we kopen er wel weer eentje...

    kleur combinatie van de 90 sprak me ook wel *enorm* aan hoor...
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •