Da's goed nieuws E! Op naar de volgende 60K. Goede reminder om mijn showroomtopic ook eens te ontstoffen
Update nu na vandaag de 200.000 km aangetikt te hebben.
A6 rijdt nog steeds als een zonnetjes zo soepel en comfortabel.
LPG G3 zonder problemen 114.000 verder met een gemiddelde van 1 : 9.5
Geen spijt van dat ik de 19" RS6 velgen verkocht heb en alweer even met de originele velgen rij.
Helaas ook een triest figuur die vond dat hij met zijn sleutel een hangtekening achter moest laten op de gehele zijkant van de auto.
Heb deze kras nu zelf aangepakt (vullen/schuren/vullen/schuren) en in het voorjaar de finishing touch. Hopelijk acceptabel genoeg. Spuiten vind ik vooralsnog geen optie.
20151030_114919.jpg
20151101_121037.jpg
Na de laatste update alleen zijn beurtjes gehad, 3e bakoliewissel bij 190K, en recent de homokineet linksvoor, een wiellager rechtsvoor en een setje remblokjes.
Sinds een maand of 2 merk ik wel dat de MT wat van zich laat horen. Mag nog geen naam hebben, maar een paar bekende "hikjes" heb ik de bak wel op betrapt.
We gaan ervaren in welke mate zich dit gaat ontwikkelen. Vooralsnog geen aanleiding om de auto de deur uit te doen.
20151221_102802_019.jpg
20151221_102815.jpg
A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--
Uit respect voor de A6 toch leuk om te vermelden dat ik inmiddels de 262K gepasseerd ben.
En, afkloppen... nog steeds zonder problemen.
Half jaar terug bij Coen geweest om te kijken of een preventieve MT revisie interessant was, maar die gaf aan dat daar nog helemaal geen aanleiding voor is.
Wat blijft het toch een heerlijke reisauto.
Ik zeg... op naar de 3 ton met nog steeds de eerste MT bak!
@a6-owner; Mooi hoor, wist niet dat je al zo ver was! Bewijst maar weer dat met wat TLC en verantwoordelijk gebruik het best goed kan gaan!
@Arlo: Haha, ook een mooie stand. En klopt wel, die 1.6-jes zijn onverwoestbaar, wij hebben er 6 jaar in rondgereden en echt nóóit wat noemenswaardigs mee gehad.
Tja, aan al het goede komt een einde.
Na ruim 5 jaar heb ik mijn A6 verkocht i.v.m. verkrijgen van een leaseauto.
Gekocht met 86.000 km op de teller en verkocht met 283.000 km.
Zoals in de voorgaande berichten al gemeld en uiteindelijk ook tot de laatste kilometers allemaal probleemloos gereden.
Op het normale onderhoud en slijtage na heb ik geen en-ke-le reparatie aan de A6 gehad.
Bij aanschaf nooit gedacht dat ik er zoveel kilometers op zou zetten en dat ik deze auto zo lang zou rijden. Had er echt zo'n gevoel bij van een oude versleten jas die nog steeds het lekkerst zit. Alleen was de A6 dan niet versleten.
De MT bak is natuurlijk een veelbesproken onderwerp geweest wat betreft risico, maar die heeft zich in deze A6 meer dan bewezen.
Elke 60K de bak laten spoelen, niet op zijn staart trappen qua rijstijl. Ken geen andere MT die het zoveel km heeft uitgehouden. ;-)
Hoe ging de verkoop?
Had de A6 op MP gezet en al snel kreeg ik diverse reacties.
De dag voordat we met de A6 op vakantie naar Frankrijk zouden gaan kreeg ik een belletje...wanneer hij even kon komen kijken.
De man is dezelfde avond nog komen kijken met vrouw en zoon. Waren er allemaal weg van! In de wetenschap dat we er die week nog ruim 3200 km op zouden zetten is de A6 verkocht en de dag nadat we terug waren ook meteen opgehaald.
(In die tussentijd 3 telefoontjes en 2 mails van serieus geïnteresseerden of ik ze wilde mailen/bellen als de koop alsnog niet door zou gaan...bizar! En ja, ik weet hoe het op MP gaat met bieders)
Goed... en nu?
Nu dus A6 loos. (De lease is een Renault Megane SW)
Komende 2 maanden maar eens aankijken in welke vorm ik de lease blijf rijden. (keuze voor alleen zakelijk of ook prive, of autovergoeding eigen auto)
Afhankelijk daarvan maken we de keuze wellicht om de A3 van de Mrs (van 2005 met slechts 63K op de teller) in te ruilen op wellicht een A6. A4/A5 behoort ook nog tot de mogelijkheden )
Ga dit topic dus nog niet sluiten.
Tja aan al het goede komt een einde. En maar eens bewezen dat een goed huisvader belangrijk is voor de techniek.
Succes in de tussenperiode. Ik weet hoe het voelt. En ook een Renault gaat zeker voorbij. Benieuwd hoe het wagenpark er straks uit ziet.
Dus geen A6-owner meer? Sterkte ermee. A3 inruilen voor een A5 klinkt wel als een goed idee.
Zo is het...
eerst de MG maar eens afmaken en verkopen. Dan gaan we de zoektocht maar eens starten voor een alternatief. ;-)
Inderdaad Okko, dat i.c.m. gepaste rijstijl is naar mijn mening echt bepalend voor levensduur MT. (en natuurlijk de rest van de auto)
Haha, ja kan me voorstellen dat jij dat een logische optie vindt!
Het was een mooie A6, maar nu...?!
Ik heb een kennis van een neef van mijn buurvrouw die heeft nog een dikke 3.0tfsi te koop
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned