... moest nog even wat demorondjes doen hoor ...
De politie zat wel achter me aan, maar ze hielden me niet bij helaas ...
Alles goed gegaan hoor! Eerst koffie, toen naar het postkantoor, alles overgeschreven en toen even de centjes overgemaakt.
Iedereen superblij met de nieuwe aanwinsten, leuk om te zien dat er weer nieuwe mensen zo enorm enthousiast zijn over de competition, geeft toch een goed gevoel.
Muiz heeft nog even een fotoshoot gedaan, erg gaaf, de S6, de A4 en de Competition. En tijdens de shoot schoof er spontaan nog een A3 aan ...
Dan de weg naar huis .... héérlijk. Rustig Hoorn uitgereden en gewacht tot de boel netjes op temperatuur was. Onder het viaduct naar de A7 weer even van het gas ... wauw! Mn tot nu toe favo-optie op deze auto: Het rechter-raampje. Daar hoor je de turbo zo héérlijk door afblazen, geweldig!
Bij het invoegen even het vermogen aangesproken ... oh my god ... dat blijft maar gaan. Ik zit nu nog na te genieten, heerlijk.
En nu staat die hier voor de deur, wat een kar, ik ben er écht blij mee.
De competition was een geweldige "loud & obnoctious" lompe rallyebak.
Maar de S6 is gewoon pure luxe, pure souplesse en enorme power.
De komende tijd moet ik 'm écht gaan temmen, want het is wel bijna op nieuw leren rijden.
En ja, die turbo is verslááávend ... heb nu maar even een paar biertjes genomen, anders zou ik gewoon lekker door blijven rijden ...
Plannen de komende tijd: De auto goed leren kennen, boekjes lezen, knopjes uitvinden (climate, boordcomputer), radio erin en hij moet alweer gewassen. Oja, en ik moet alweer tanken, hahaha.
Ik ga het nu allemaal even laten bezinken, morgen weer lekker aan de slag, hier en daar showen en een fijn stukje rijden (naar de Meern) en dan zal ik al wel weer wat meer gewend zijn aan de auto.
Pics volgen nog, Muiz en Isaac zullen nu ook wel aan een pilsje zitten. Als ik dit weekend tijd vind om even de auto te wassen, zal ik zelf ook nog wel even een paar pics schieten.
Mooi verslag bob. wat ik me afvroeg, kunnen de standaard remmen goed omgaan met de bijna 300pk ? er zitten orgineel HP-2 remmen op al ik het goed heb. ik heb er zelf nooit mee gereden maar als je zo'n smak vermogen onder je voet hebt lijkt het me wel fijn om net zo snel weer te kunnen stoppen. misschien een mooi setje porsche remmen ?
Als ze niet sterk genoeg zijn kun je ook de schijven van de S6 Plus nemen, die zijn wat groter: 323x30mm. Die weten 326 paardjes van de Plus heel goed tot stilstand te brengen
Gefeliciteerd Bob met je nieuwe aanwinst!
De HP2's kunnen het bij mij iig prima aan hoor....
Thanks!
Remmen gaan goed. Ben de Competition gewend, die was ook al niet dik beremd, dus dat komt wel goed.
In de A3 zit ik nog altijd met mn neus tegen het voorraam, die bijt echt hard!
Ik heb met nieuwe auto's vaak het idee dat de rembekrachtiger sterker is afgesteld, met het idee dat het makkelijker is om sterker te remmen (en dat ze daarom ook zo fel reageren, wat jij hierboven zegt). Dat zegt echter weinig over de maximale remkracht; de remdruk is gewoon eerder hoger, maar dus ook eerder maximaal.
Ik ben dus erg benieuwd wat er gebeurd als je bij hogere snelheden echt gaat zitten remmen. Vermoedelijk gaat die A3 dan toch onderuit.. (dat mag ik althans wel hopen, met dergelijke pk's..)
Dat zou het ook kunnen zijn ja.
Net de S6 even gewassen ... wow ... ik moest om de motorkap af te spuiten al 2 tuinslangen aan elkaar knopen, zo lang is dat ding!
Foto's van de grote Audi ruil truuc!