wat een samenvatting ! maar de (probleem) geschiedenis kennen we idd !
Hopen dat alles goed is na de beurt. En natuurlijk niet dat iemand er achterin rijdt .... manmanman
Hallo allemaal,
Ik ben er achter gekomen dat het wellicht handig is om een 'eigen' item te openen en daarin de updates te vermelden. Dit in plaats van het steeds openen van een separaat item over wat mij nu weer is overkomen.
Dus daar gaan we dan (voor diegene die mij inmiddels nog niet kennen):
Ik ben als ik dit schrijf 47 jaar, getrouwd, twee kids (jongen bijna 13, meisje 9) en een hond (Beauceron van nu 2 jaar, een bitch).
Ik ben al ruim 23 jaar werkzaam in diverse Sales functies in de I(C)T. Momenteel werk ik als Nederlandse Agent voor een Israëlische fabrikant in oplossingen voor Loadbalancing en Beveiliging voor Datacenters.
Ik ben een paar jaar terug lid geworden van het Audiforum omdat ik mijn eerste A4 Avant had geïmporteerd. Toen las ik alleen maar en deed nooit mee aan discussies. Deze A4 heb ik mei 2010 ingeruild voor mijn huidige A6 Avant 2.7 TDI Quattro.
En die heeft aardig wat meegemaakt in de laatste 10 maanden
Het verzamelde verhaal:
Na import is hij voorzien van:
- Lederen bekleding
- Cruise Control
- Chip naar ruim 220 PK en een koppel van rond de 420 Nm
- Nieuwe uitlaat eindjes
Tot zover weinig problemen, maar na een paar maanden was ik zo slim om mijn MMI te upgraden, waarbij mijn BT unit defect ging (weet nu waar het fout ging).
Dus een vervangende BT module gekocht via Ebay en met behulp van een medeforummer ingebouwd:
http://www.audiforum.nl/forum/c6-200...-in-a6-c6.html
Helaas deed deze het ook niet goed en zit er nu een Fiscon module in. Deze moet trouwens binnenkort ook worden aangepast ivm wat technische problemen.
Dat verhaal staat hier : http://www.audiforum.nl/forum/car-en...-of-traag.html
In oktober startte de Audi niet meer, bleek de stuurkolom module defect.
Dat verhaal kun je hier vinden : http://www.audiforum.nl/forum/c6-200...n-contact.html
Toen begon de brandstof meter te stuiteren en vlot daarna deed de hele MMI het niet meer.
Die brandstofmeter was eenvoudig te herstellen, de MMI bleek een bekend lekkage probleem van de A6 Avant model 2006 en volgens mij heeft mijn verhaal veel medeforummers geholpen en veel kosten bespaard. De meesten vervangen nu preventief de bewuste waterslang.
Het hele verhaal staat hier: http://www.audiforum.nl/forum/c6-200...em-audi-5.html
En dan gaat je MMI weer raar doen. Bleek later dat het knopje van de NAV vast te zitten. http://www.audiforum.nl/forum/car-en...via-boxen.html
Dus dacht ik ik ga even naar de garage om dit te fixen. Onderweg naar de garage rij ik achterop een stilstaande auto, met alle gevolgen van dien:
http://www.audiforum.nl/forum/c6-200...n-andre-9.html
Bij reparatie van de auto heb ik de neus direct geuprade naar een S-line Bumper en Black Optic S6 Grill.
Dan hoop je toch dat je nu de rest van het jaar eens lekker kunt rijden zonder problemen.
Dus nu nog wat kleine dingetjes: Schroefjes van de LED verlichting vervangen met hulp van Reggy (gefixed op 8 maart).
Wat gaan we deze maand nog doen:
- Volgende week terug naar de Fiscon inbouwer. Het probleem zit volgens Kufatec in de voeding van de unit icm met de voeding van de oude Audi BT unit, dus dat moet worden opgelost (garantie)
- 24 maart grote beurt en de zomerwieltjes er weer op en Xenonlook lampjes in de Mistpitjes zetten.
- Ook de kentekenplaathouder voor naar de spuiter brengen om het beter passend bij de grill te maken.
- 25 maart naar de cleaner/polisher om professioneel te worden gecleaned en de lak weer te laten glimmen en beschermen.
Ik moet nog kijken of we het vocht uit mijn rechter achterlicht kunnen krijgen (zal ik de 24e direct even overleggen).
Ik zal nu dit item gebruiken om updates te plaatsen.
En nog even het volgende:
Ik ga deze auto niet verder upgraden.
Dus geen Xenon voor (vind de Xenonlooks prima en een budget upgrade voor ruim onder de €100 voor alles).
Ik vind de achterlichten niet mooi, maar vervangen door LED net weer wat te duur, dus gewoon even wachten tot er iemand van achter inrijdt.
De volgende voor meeting voor mij is de Poetsmeeting op 10 april. Dan kan ik mijn glimmende bolide tonen aan de Forum Poets Experts.
En natuurlijk ben ik gaarne bereid om de Oost Meeting te ondersteunen.
Ik wacht eigenlijk nog op nieuws omtrent de mogelijke fotoshoot in Radio Kootwijk dit jaar !!
Groeten voor nu. En ik zie jullie weer tijdens een (mini) meet.
André
wat een samenvatting ! maar de (probleem) geschiedenis kennen we idd !
Hopen dat alles goed is na de beurt. En natuurlijk niet dat iemand er achterin rijdt .... manmanman
Je zou er een boek over kunnen schrijven ;-) mooie samenvatting André ! +1
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned
Hey andré, is je nooit verteld dat we hier van foto's houden?
Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -
Ik dacht dat ik er daar al genoeg van had laten zien in de diverse 'losse' stukjes
En een newby ben ik niet meer.
Heb trouwens net bij Erwin gegeten en mijn eerste poetsadvies gekregen.
Ik heb de eerste basis spullen voor alleen wash en shine gekocht
En speciaal voor Jurgen een bloemlezing in foto vorm en chronologische volgorde:
Audi A6 Avant Quattro 014.jpg DSC00413.jpg Audi A6 Avant Quattro 016.jpg
5904.jpg Uitlaat eindjes vervangen 026.jpg Sunniboys 006.jpg
DSC00436.jpg DSC_8875.jpg DSC00658.jpg
DSC00478.jpg IMG_0071.jpg 2011-02 Audi A6 Upgrade voor 003.jpg
En natuurlijk staat het nodige in mijn showroom.
Andre, strakke aktie!
Corrie was ook ontdaan dat je kort na zijn massage aktie je neus had verbouwd
Nog een een 'before' en 'after' van de neus:
Frontjes Audi A6.jpg
Had al veel van je gelezen Andre, maar nu alles hier op een rij staat, '' je hebt al heel wat achter de rug ''
Peet
S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 -> Retrofits Topic A5/8T
ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld
Tja, soms heb je geluk, soms pech. Met deze audi veel pech.
Maar de motor blijft fantastisch en het rijgedrag met de Quattro ook. En een auto met gebreken verkopen is ook een optie, want de koper zal je blijvenn lastig vallen met vragen, en daar zit ik ook niet op te wachten.
(of je moet hem zo goedkoop wegdoen dat je dat 'afkoopt', maar dan schrijf ik veel te veel af)
Ik heb nu nog een vaste vergoeding per maand (van mijn werkgever) voor de auto en rij daarom (ondanks ALLE kosten) voor ruim € 200 in de maand privé. Het Fordje van mijn vrouw kost meer in de maand
Vanmiddag hem eens even goed gewassen, met mijn nieuwe wash en shine setje
Het eerste resultaat mag er zijn:
Audi gewassen 01.jpg Audi gewassen 02.jpg Audi gewassen 03.jpg
(ik moest direct na het wassen door naar het zwembad, dus daar met de iPhone even wat foto's gemaakt)
Maar er viel mij ook op dat de velgenreiniger de banden aardig vuil maakt, ging er met de hoge druk spuit niet af. Nu ijn het de winterbanden, dus zo erg is het niet, maar gaat dat met de zomerbandjes goed komen ?
Audi gewassen 04.jpg
En ik zag, nadat de velgen echt schoon waren, dat ik 2 setjes van twee dezelfde velgen heb, die alle vier van buiten hetzelfde zijn. De binnenkant is bij twee donkergrijs en bij twee licht grijs.
Audi gewassen 05.jpg Audi gewassen 06.jpg
Dit laat ik mooi zo. Je ziet er niets van als je er een paar kilometer mee hebt gereden en de binnenkant weer smerig is.
Terug met die velgen naar de leverancier ?...
Heb je je banden ooit voorzien van bandendressing of iets? Het bruinige op de wangen van de band lijkt op vervuiling/olie/smeer. Bandjes met APC of Degreaser behandelen en afspoelen...dan zijn ze weer als nieuw
Die velgen vind ik niet erg. Waren nog geen € 800,00 inclusief de banden, dus dat is het heen en weer rijden naar de leverancier ergens in Brabant niet eens waard.
Ik heb nog nooit wat met de banden gedaan. Het is afval van de velgen wat over de banden is gegaan (hogedrukspuit).
Ik zal na de wissel van de velgen en banden eind maart kijken of ik ze schoon krijg, anders neem ik de smerigste wel mee 10 april.
Even naar de Wibra rijden Andre (geen grap)
Daar verkopen ze Dasty ontvetter (het is voor de keuken eigenlijk)
De flessen met lichtgevend geel er in moet je hebben.
Das een super ontvetter en als je dat gewoon lekker royaal op de banden spuit en even
in laat trekken zie je drap er zo vanaf druipen.
Bandenzwartje bij Steve halen en ze zijn weer perfect.
Klasse bedankt voor de tip. Heb net zaterdag mijn eerste setje van Steve ontvangen. Heb vanmiddag de eerste dingen gebruikt.
Die droogdoek is super, kan geen enkele zeem tegenop.
Interieur spray voorin gebruikt, is ook een hele verbetering.
Het begin is er