Pagina 1 van 26 1234511 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 515

Onderwerp: Andre A6 Avant : Audi A6 Avant 2.7 TDI Quattro (Verzameltopic en nieuws)

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.523
    Kudos
    147
    Auto
    Audi SQ8
    Land
    Land

    Standaard Andre A6 Avant : Audi A6 Avant 2.7 TDI Quattro (Verzameltopic en nieuws)

    Hallo allemaal,

    Ik ben er achter gekomen dat het wellicht handig is om een 'eigen' item te openen en daarin de updates te vermelden. Dit in plaats van het steeds openen van een separaat item over wat mij nu weer is overkomen.

    Dus daar gaan we dan (voor diegene die mij inmiddels nog niet kennen):

    Ik ben als ik dit schrijf 47 jaar, getrouwd, twee kids (jongen bijna 13, meisje 9) en een hond (Beauceron van nu 2 jaar, een bitch).
    Ik ben al ruim 23 jaar werkzaam in diverse Sales functies in de I(C)T. Momenteel werk ik als Nederlandse Agent voor een Israëlische fabrikant in oplossingen voor Loadbalancing en Beveiliging voor Datacenters.

    Ik ben een paar jaar terug lid geworden van het Audiforum omdat ik mijn eerste A4 Avant had geïmporteerd. Toen las ik alleen maar en deed nooit mee aan discussies. Deze A4 heb ik mei 2010 ingeruild voor mijn huidige A6 Avant 2.7 TDI Quattro.

    En die heeft aardig wat meegemaakt in de laatste 10 maanden

    Het verzamelde verhaal:

    Na import is hij voorzien van:

    • Lederen bekleding
    • Cruise Control
    • Chip naar ruim 220 PK en een koppel van rond de 420 Nm
    • Nieuwe uitlaat eindjes

    Tot zover weinig problemen, maar na een paar maanden was ik zo slim om mijn MMI te upgraden, waarbij mijn BT unit defect ging (weet nu waar het fout ging).
    Dus een vervangende BT module gekocht via Ebay en met behulp van een medeforummer ingebouwd:

    http://www.audiforum.nl/forum/c6-200...-in-a6-c6.html

    Helaas deed deze het ook niet goed en zit er nu een Fiscon module in. Deze moet trouwens binnenkort ook worden aangepast ivm wat technische problemen.

    Dat verhaal staat hier : http://www.audiforum.nl/forum/car-en...-of-traag.html

    In oktober startte de Audi niet meer, bleek de stuurkolom module defect.

    Dat verhaal kun je hier vinden : http://www.audiforum.nl/forum/c6-200...n-contact.html

    Toen begon de brandstof meter te stuiteren en vlot daarna deed de hele MMI het niet meer.

    Die brandstofmeter was eenvoudig te herstellen, de MMI bleek een bekend lekkage probleem van de A6 Avant model 2006 en volgens mij heeft mijn verhaal veel medeforummers geholpen en veel kosten bespaard. De meesten vervangen nu preventief de bewuste waterslang.

    Het hele verhaal staat hier: http://www.audiforum.nl/forum/c6-200...em-audi-5.html

    En dan gaat je MMI weer raar doen. Bleek later dat het knopje van de NAV vast te zitten. http://www.audiforum.nl/forum/car-en...via-boxen.html

    Dus dacht ik ik ga even naar de garage om dit te fixen. Onderweg naar de garage rij ik achterop een stilstaande auto, met alle gevolgen van dien:

    http://www.audiforum.nl/forum/c6-200...n-andre-9.html

    Bij reparatie van de auto heb ik de neus direct geuprade naar een S-line Bumper en Black Optic S6 Grill.

    Dan hoop je toch dat je nu de rest van het jaar eens lekker kunt rijden zonder problemen.
    Dus nu nog wat kleine dingetjes: Schroefjes van de LED verlichting vervangen met hulp van Reggy (gefixed op 8 maart).

    Wat gaan we deze maand nog doen:

    • Volgende week terug naar de Fiscon inbouwer. Het probleem zit volgens Kufatec in de voeding van de unit icm met de voeding van de oude Audi BT unit, dus dat moet worden opgelost (garantie)
    • 24 maart grote beurt en de zomerwieltjes er weer op en Xenonlook lampjes in de Mistpitjes zetten.
    • Ook de kentekenplaathouder voor naar de spuiter brengen om het beter passend bij de grill te maken.
    • 25 maart naar de cleaner/polisher om professioneel te worden gecleaned en de lak weer te laten glimmen en beschermen.

    Ik moet nog kijken of we het vocht uit mijn rechter achterlicht kunnen krijgen (zal ik de 24e direct even overleggen).

    Ik zal nu dit item gebruiken om updates te plaatsen.

    En nog even het volgende:

    Ik ga deze auto niet verder upgraden.
    Dus geen Xenon voor (vind de Xenonlooks prima en een budget upgrade voor ruim onder de €100 voor alles).
    Ik vind de achterlichten niet mooi, maar vervangen door LED net weer wat te duur, dus gewoon even wachten tot er iemand van achter inrijdt.

    De volgende voor meeting voor mij is de Poetsmeeting op 10 april. Dan kan ik mijn glimmende bolide tonen aan de Forum Poets Experts.

    En natuurlijk ben ik gaarne bereid om de Oost Meeting te ondersteunen.
    Ik wacht eigenlijk nog op nieuws omtrent de mogelijke fotoshoot in Radio Kootwijk dit jaar !!

    Groeten voor nu. En ik zie jullie weer tijdens een (mini) meet.

    André
    Audi SQ8 Java Green 4.0 TFSI V8 600pk / 900nm en Q3 45 TFSI

  2. #2
    water-escape's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    3.445
    Kudos
    216
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Andre A6 Avant : Audi A6 Avant 2.7 TDI Quattro (Verzameltopic en nieuws)

    wat een samenvatting ! maar de (probleem) geschiedenis kennen we idd !
    Hopen dat alles goed is na de beurt. En natuurlijk niet dat iemand er achterin rijdt .... manmanman
    2. Audi A6 AR 3.0 TDI Q2007 Hartog Tuned! ('17 - '21 van 142k - 188k )
    3. Audi A3 SB 2.0 TDI S-Line 2008 Hartog Tuned! ('13 - '16 van 80k - 151k)
    4. Audi A6 3.0 TDI Q 2007 Hartog Tuned! ('07 - '13 van 0k - 310k)

  3. #3
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Andre A6 Avant : Audi A6 Avant 2.7 TDI Quattro (Verzameltopic en nieuws)

    Je zou er een boek over kunnen schrijven ;-) mooie samenvatting André ! +1
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  4. #4

    Standaard Re: Andre A6 Avant : Audi A6 Avant 2.7 TDI Quattro (Verzameltopic en nieuws)

    Welcome to the club.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.523
    Kudos
    147
    Auto
    Audi SQ8
    Land
    Land

    Standaard Re: Andre A6 Avant : Audi A6 Avant 2.7 TDI Quattro (Verzameltopic en nieuws)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 030 Bekijk Berichten
    Welcome to the club.
    Ik was er al een poosje, maar had deze intro nog nooit geschreven

    Maar wel bedankt natuurlijk.
    Audi SQ8 Java Green 4.0 TFSI V8 600pk / 900nm en Q3 45 TFSI


  6. #6
    XXXXXXX
    Guest

    Standaard Re: Andre A6 Avant : Audi A6 Avant 2.7 TDI Quattro (Verzameltopic en nieuws)

    Goed idee zo'n overzichtstopic!

  7. #7
    a6-owner's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    51
    Posts
    4.545
    Kudos
    267
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Andre A6 Avant : Audi A6 Avant 2.7 TDI Quattro (Verzameltopic en nieuws)

    Ik raak alleen het overzicht een beetje kwijt...
    Audi A7 3.0 TFSI Audi S4 B7 Audi 80 B3

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.523
    Kudos
    147
    Auto
    Audi SQ8
    Land
    Land

    Standaard Re: Andre A6 Avant : Audi A6 Avant 2.7 TDI Quattro (Verzameltopic en nieuws)

    Update van het financiele front.

    Kreeg van het totaal nog € 91,00 terug van de verzekering

    Er waren nog een spanrol en geleiderollen vervangen.
    Audi SQ8 Java Green 4.0 TFSI V8 600pk / 900nm en Q3 45 TFSI

  10. #9
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Andre A6 Avant : Audi A6 Avant 2.7 TDI Quattro (Verzameltopic en nieuws)

    Hey andré, is je nooit verteld dat we hier van foto's houden?











    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.523
    Kudos
    147
    Auto
    Audi SQ8
    Land
    Land

    Standaard Re: Andre A6 Avant : Audi A6 Avant 2.7 TDI Quattro (Verzameltopic en nieuws)

    Ik dacht dat ik er daar al genoeg van had laten zien in de diverse 'losse' stukjes

    En een newby ben ik niet meer.

    Heb trouwens net bij Erwin gegeten en mijn eerste poetsadvies gekregen.

    Ik heb de eerste basis spullen voor alleen wash en shine gekocht

    En speciaal voor Jurgen een bloemlezing in foto vorm en chronologische volgorde:

    Audi A6 Avant Quattro 014.jpg DSC00413.jpg Audi A6 Avant Quattro 016.jpg


    5904.jpg Uitlaat eindjes vervangen 026.jpg Sunniboys 006.jpg


    DSC00436.jpg DSC_8875.jpg DSC00658.jpg


    DSC00478.jpg IMG_0071.jpg 2011-02 Audi A6 Upgrade voor 003.jpg

    En natuurlijk staat het nodige in mijn showroom.
    Audi SQ8 Java Green 4.0 TFSI V8 600pk / 900nm en Q3 45 TFSI

  12. #11
    Panoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    2.830
    Kudos
    118
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Andre A6 Avant : Audi A6 Avant 2.7 TDI Quattro (Verzameltopic en nieuws)

    Andre, strakke aktie!

    Corrie was ook ontdaan dat je kort na zijn massage aktie je neus had verbouwd
    A6 Allroad 3.0TDI 2009 (privé), A3 Ambition SB 2.0TDI S-Tronic 2010 (zakelijk), A3 Ambition Individual Cabrio 2.0TFSI S-Tronic 2009 (fun!)

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.523
    Kudos
    147
    Auto
    Audi SQ8
    Land
    Land

    Standaard Re: Andre A6 Avant : Audi A6 Avant 2.7 TDI Quattro (Verzameltopic en nieuws)

    Nog een een 'before' en 'after' van de neus:

    Frontjes Audi A6.jpg
    Audi SQ8 Java Green 4.0 TFSI V8 600pk / 900nm en Q3 45 TFSI

  14. #13
    SkyBuMp's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    2.404
    Kudos
    47
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Andre A6 Avant : Audi A6 Avant 2.7 TDI Quattro (Verzameltopic en nieuws)

    Ziet er goed uit Andre, lekker bezig en stuk beter zo met het overzicht

    Die nieuwe neus is toch 10x beter zo!
    A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010

  15. #14

    Standaard Re: Andre A6 Avant : Audi A6 Avant 2.7 TDI Quattro (Verzameltopic en nieuws)

    Had al veel van je gelezen Andre, maar nu alles hier op een rij staat, '' je hebt al heel wat achter de rug ''

    Peet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.523
    Kudos
    147
    Auto
    Audi SQ8
    Land
    Land

    Standaard Re: Andre A6 Avant : Audi A6 Avant 2.7 TDI Quattro (Verzameltopic en nieuws)

    Tja, soms heb je geluk, soms pech. Met deze audi veel pech.

    Maar de motor blijft fantastisch en het rijgedrag met de Quattro ook. En een auto met gebreken verkopen is ook een optie, want de koper zal je blijvenn lastig vallen met vragen, en daar zit ik ook niet op te wachten.

    (of je moet hem zo goedkoop wegdoen dat je dat 'afkoopt', maar dan schrijf ik veel te veel af)

    Ik heb nu nog een vaste vergoeding per maand (van mijn werkgever) voor de auto en rij daarom (ondanks ALLE kosten) voor ruim € 200 in de maand privé. Het Fordje van mijn vrouw kost meer in de maand
    Audi SQ8 Java Green 4.0 TFSI V8 600pk / 900nm en Q3 45 TFSI

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.523
    Kudos
    147
    Auto
    Audi SQ8
    Land
    Land

    Standaard Re: Andre A6 Avant : Audi A6 Avant 2.7 TDI Quattro (Verzameltopic en nieuws)

    Vanmiddag hem eens even goed gewassen, met mijn nieuwe wash en shine setje

    Het eerste resultaat mag er zijn:

    Audi gewassen 01.jpg Audi gewassen 02.jpg Audi gewassen 03.jpg

    (ik moest direct na het wassen door naar het zwembad, dus daar met de iPhone even wat foto's gemaakt)

    Maar er viel mij ook op dat de velgenreiniger de banden aardig vuil maakt, ging er met de hoge druk spuit niet af. Nu ijn het de winterbanden, dus zo erg is het niet, maar gaat dat met de zomerbandjes goed komen ?

    Audi gewassen 04.jpg

    En ik zag, nadat de velgen echt schoon waren, dat ik 2 setjes van twee dezelfde velgen heb, die alle vier van buiten hetzelfde zijn. De binnenkant is bij twee donkergrijs en bij twee licht grijs.

    Audi gewassen 05.jpg Audi gewassen 06.jpg

    Dit laat ik mooi zo. Je ziet er niets van als je er een paar kilometer mee hebt gereden en de binnenkant weer smerig is.
    Audi SQ8 Java Green 4.0 TFSI V8 600pk / 900nm en Q3 45 TFSI

  18. #17
    SkyBuMp's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    2.404
    Kudos
    47
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Andre A6 Avant : Audi A6 Avant 2.7 TDI Quattro (Verzameltopic en nieuws)

    Terug met die velgen naar de leverancier ?...

    Heb je je banden ooit voorzien van bandendressing of iets? Het bruinige op de wangen van de band lijkt op vervuiling/olie/smeer. Bandjes met APC of Degreaser behandelen en afspoelen...dan zijn ze weer als nieuw
    A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.523
    Kudos
    147
    Auto
    Audi SQ8
    Land
    Land

    Standaard Re: Andre A6 Avant : Audi A6 Avant 2.7 TDI Quattro (Verzameltopic en nieuws)

    Die velgen vind ik niet erg. Waren nog geen € 800,00 inclusief de banden, dus dat is het heen en weer rijden naar de leverancier ergens in Brabant niet eens waard.

    Ik heb nog nooit wat met de banden gedaan. Het is afval van de velgen wat over de banden is gegaan (hogedrukspuit).

    Ik zal na de wissel van de velgen en banden eind maart kijken of ik ze schoon krijg, anders neem ik de smerigste wel mee 10 april.
    Audi SQ8 Java Green 4.0 TFSI V8 600pk / 900nm en Q3 45 TFSI

  20. #19
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Andre A6 Avant : Audi A6 Avant 2.7 TDI Quattro (Verzameltopic en nieuws)

    Even naar de Wibra rijden Andre (geen grap)
    Daar verkopen ze Dasty ontvetter (het is voor de keuken eigenlijk)
    De flessen met lichtgevend geel er in moet je hebben.
    Das een super ontvetter en als je dat gewoon lekker royaal op de banden spuit en even
    in laat trekken zie je drap er zo vanaf druipen.
    Bandenzwartje bij Steve halen en ze zijn weer perfect.

    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.523
    Kudos
    147
    Auto
    Audi SQ8
    Land
    Land

    Standaard Re: Andre A6 Avant : Audi A6 Avant 2.7 TDI Quattro (Verzameltopic en nieuws)

    Klasse bedankt voor de tip. Heb net zaterdag mijn eerste setje van Steve ontvangen. Heb vanmiddag de eerste dingen gebruikt.
    Die droogdoek is super, kan geen enkele zeem tegenop.

    Interieur spray voorin gebruikt, is ook een hele verbetering.

    Het begin is er
    Audi SQ8 Java Green 4.0 TFSI V8 600pk / 900nm en Q3 45 TFSI

Pagina 1 van 26 1234511 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •