Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: [Voorstellen] A5 Sportback 2.0 Proline 2011

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Cool [Voorstellen] A5 Sportback 2.0 Proline 2011

    Goedendag!

    Even voorstellen..
    Zoals zovelen hier struin ik al een tijdje rond op het forum zonder eigenlijk ook maar iets gepost te hebben. Ik was bezig met het uitzoeken van een nieuwe Audi en kon op het forum terecht voor antwoorden op mijn vele vragen en daarnaast een hoop ervaringen.
    Ik ben Jeroen [Meulski], 27 jaar, woonachtig in de omgeving van Zwolle en heb het mooie geluk nu al een schitterende auto uit te mogen zoeken.

    De Audi..
    Na verschillende proefritjes te hebben gedaan in o.a. een BMW 320D, een Opel Insignia , een Audi A4 en daarna een Audi A5 SB ben ik tot de conclusie gekomen dat laatst genoemde het moest worden.. Het lijnen spel van de auto, de grote brede neus, de brute LED koplampen, maar vooral het scherp gesneden dak maakte voor mij de keuze vrij duidelijk.

    Specs..
    - Audi A5 Sportback 2.0 TDI Proline
    - Bouwjaar 2011
    - Phantomzwart metallic pareleffect
    - 17" velgen (zie foto)
    - Sportstoelen met stoffen bekleding
    - Telefoonvoorbereiding basis met iPhone 4 adapter
    - Proline; MMI Navigatie, Audi Music 10 speakers, parkeersensoren, regen/lichtsensor, lichtpakket, bagagepakket,
    multifunctioneel sportstuur, full color BIS, alarm en nog wat aanvullende dingen die ik vast vergeet

    Picture..
    Onderstaande auto kwam ik tegen tijdens mijn vakantie in Berlijn, hier leek hij wel enorm op! Ook de velgen komen overeen:

    A5 SB.jpg


    Todo/Question list..
    - Ophalen @ Ingolstadt @ 31 augustus! Hogesnelheidstrein, Hotel, Tour de Fabriek, Museum, aflevering + uitleg, 700km terug naar NL
    - Tunen van vermogen en koppel naar 185pk & 410nM
    -> Vraag: Ik heb een offerte bij ATM tuning opgevraagd, ziet er redelijk goed uit, en ze geven aan gebruik te maken van "Bootmode-Chiptuning".
    een medewerker legde mij uit dat ze dan in de orignele software aanpassingen doen en zodoende geen extra box of chip of wat dan ook hoeven in
    te bouwen. Klinkt mij goed, maar weet iemand of dit risico's met zich mee brengt? Heeft er verder nog iemand ervaring met ATM Tuning?
    - VAG-COMMEN, kleine lijst met wensjes waaronder tellersweep en nog wat van die geinige zaken
    -> Vraag: Wie kan hier mij eventueel mee helpen en wat mag zoiets kosten? Ik zie dat mensen het ook wel doen bij Audiwereld, wat zijn daar de kosten?
    - Inrijden van de auto en er vooral lekker van genieten!
    -> Vraag: Is inrijden anno 2011 nog nodig voor diesels? Ik heb al wel gezocht op het forum, maar een redelijk actueel antwoord kon ik zo 1,2,3, niet vinden..
    - Overzetten van de navigatie DVD naar een 16Gb SD kaartje
    -> Vraag: dit is toch gewoon mogelijk met de huidige MMI versie zonder HDD? In de A5 zitten 2 SD sloten als ik me niet vergis dus dat komt goed uit!

    Tot zover eerst maar eens mijn voorstelronde. Zodra ik de auto in ontvangst heb mogen nemen, nog 2 weekjes aftellen! Dan maak ik zeker een mooie fotoserie en zal deze hier plaatsen.

    Groet,

    Meulski

  2. #2

    Standaard Re: [Voorstellen] A5 Sportback 2.0 Proline 2011

    Lijkt een veel belovende auto te worden. Veel rijplezier ermee en er zijn er hier genoeg die wel antwoorden op je vragen zullen hebben. Misschien kun je de zoekfunctie gebruiken en vindt je daar al wel een aantal antwoorden op je vragen...
    Gr Davitamontje A1 1.4 PLB S-Tronic xenon

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: [Voorstellen] A5 Sportback 2.0 Proline 2011

    Bedankt alvast! Heb voor een hoop dingen al de search gebruikt en al wel antwoorden gevonden, maar hoop hier wat concretere antwoorden te kunnen verzamelen

  4. #4
    pindakaas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    159
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: [Voorstellen] A5 Sportback 2.0 Proline 2011

    Leuke config. wordt vast een mooie auto.
    V.w.b. VAGcommen, kijk eens op http://www.audiforum.nl/forum/vag-co...tie-topic.html hier staan diverse VAGcommers en waar zij zoal wonen/programmeren..
    Ik doe het ook, maar dan meer in omgeving Leiden (Z-H)

    Succes

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: [Voorstellen] A5 Sportback 2.0 Proline 2011

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pindakaas Bekijk Berichten
    Leuke config. wordt vast een mooie auto.
    V.w.b. VAGcommen, kijk eens op http://www.audiforum.nl/forum/vag-co...tie-topic.html hier staan diverse VAGcommers en waar zij zoal wonen/programmeren..
    Ik doe het ook, maar dan meer in omgeving Leiden (Z-H)

    Succes
    Bedankt voor het overzicht van VAGcommers! Erg handig! Weet je toevallig of mensen er ook een vergoeding voor berekenen en hoeveel dat gemiddeld is?


  6. #6

    Standaard Re: [Voorstellen] A5 Sportback 2.0 Proline 2011

    Gefeliciteerd en succes nog even met wachten. Gelukkig kun je de auto binnenkort al ophalen.

  7. #7
    jojo audifan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    644
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: [Voorstellen] A5 Sportback 2.0 Proline 2011

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nels Bekijk Berichten
    Gefeliciteerd en succes nog even met wachten. Gelukkig kun je de auto binnenkort al ophalen.
    mooie auto
    4 ringen , 4 cilinders , 4 banden , 4 velgen , 4 wieldopjes ;) , kortom audi a4 b7 2.0TDI

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: [Voorstellen] A5 Sportback 2.0 Proline 2011

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meulski Bekijk Berichten
    Bedankt voor het overzicht van VAGcommers! Erg handig! Weet je toevallig of mensen er ook een vergoeding voor berekenen en hoeveel dat gemiddeld is?
    Ik weet dat sommige VAG commers (als die dicht bij je in de buurt zitten) niet veel vragen. Een lekkere bak koffie en een stuk taart of zo zou al voldoende kunnen zijn. En anders is de vergoeding echt niet zo heel hoog. Ikzelf kan het niet maar er zijn er genoeg die het wel kunnen
    Gr Davitamontje A1 1.4 PLB S-Tronic xenon

  10. #9
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.308
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: [Voorstellen] A5 Sportback 2.0 Proline 2011

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meulski Bekijk Berichten
    - Overzetten van de navigatie DVD naar een 16Gb SD kaartje
    -> Vraag: dit is toch gewoon mogelijk met de huidige MMI versie zonder HDD? In de A5 zitten 2 SD sloten als ik me niet vergis dus dat komt goed uit!
    je kunt de gehele inhoud van de DVD rechtstreeks 1 op 1 kopieëren naar een SD-kaartje.
    dan moet in de MMI ook kunnen, maar met een PC gaat het sneller.
    dan de DVD niet terug plaatsen en aan de MMI vertellen waar de data nu weer zit

  11. #10
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: [Voorstellen] A5 Sportback 2.0 Proline 2011

    Gefeliciteerd met de juiste keuze

    Tellersweep zit er al standaard op bij dit modeljaar. Maar het is zeker handig om nog diverse items te laten vrijzetten via VAGcom.
    Ik kan je adviseren om naar 18 inch over te stappen. Dat heeft dit model echt minimaal nodig. Maar dat zul je straks zelf ervaren.

    Veel plezier met de aflever ervaring en maak vooral veel foto's!
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  12. #11
    RubenUrS4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.224
    Kudos
    30
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: [Voorstellen] A5 Sportback 2.0 Proline 2011

    Haa iemand uit de buurt, toevallig auto gekocht bij pouw zwolle? werk daar zelf als aflevermonteur en kom zelf uit zwolle Veel plezier met de fabrieksaflevering das een geweldige ervaring!
    Huidig:
    Ex:
    Audi 100 S4 (UrS4) 2.2 20V Turbo quattro 265pk 1993 - Audi Coupe 2.6e AUT 150pk 1995 - Audi 80 2.0E 90pk 1995 - Audi Cabriolet 2.3E 136pk 1993

  13. #12
    2thepoint
    Guest

    Standaard Re: [Voorstellen] A5 Sportback 2.0 Proline 2011

    Indien je geen ABT tuning neemt dan moet je opletten met je garantie. Kan problemen geven.
    Ik weet niet hoe dit bij een leasebak geregeld is? Of de maatschappij hier een probleem van maakt? Misschien weet iemand anders hier antwoord op.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: [Voorstellen] A5 Sportback 2.0 Proline 2011

    Bedankt voor alle leuke en handige reacties Ik weet niet zeker hoe de leasemaatschappij tegenover tuning staat, maar soms volstaat wat niet weet wat niet deert.

    Iemand ervaring met ATM en de methode die zij gebruiken?

    @ Ruben Audi80, hij is inderdaad via Pouw Zwolle besteld !

  15. #14
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: [Voorstellen] A5 Sportback 2.0 Proline 2011

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meulski Bekijk Berichten
    Bedankt voor alle leuke en handige reacties Ik weet niet zeker hoe de leasemaatschappij tegenover tuning staat, maar soms volstaat wat niet weet wat niet deert.
    Beetje naïef Meulski.

    Straks zijn er motorische problemen en dan mag jij betalen aangezien er zonder toestemming van de leasemij getuned is.
    De meeste leaseboeren verplichten dit via ABT te doen.
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  16. #15

    Standaard Re: [Voorstellen] A5 Sportback 2.0 Proline 2011

    Gefeliciteerd. Mooie Audi !

    Ik ga met Martijn mee. Je moet echt oppassen met dat soort zaken. ATM ken ik niet, maar dat kan mijn gat zijn, maar als je dan toch buiten weten van de LM gaat chippen dan zou ik het bij JD of Hartog doen. Blijft het in ieder geval heel (al heb je nooit garanties).

    @Martijn
    Er zijn zelfs LM's (ING bijvoorbeeld) die helemaal geen tuning meer toelaten. ABT laten ze ook niet toe. Het is momenteel nogal een hot item dus ik zou er nog eens over nadenken ..
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  17. #16

    Standaard Re: [Voorstellen] A5 Sportback 2.0 Proline 2011

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 2thepoint Bekijk Berichten
    Indien je geen ABT tuning neemt dan moet je opletten met je garantie. Kan problemen geven.
    Ik weet niet hoe dit bij een leasebak geregeld is? Of de maatschappij hier een probleem van maakt? Misschien weet iemand anders hier antwoord op.
    Ja daar maken ze zeker een probleem van. In hun optiek verbruikt een auto dan meer en slijten bepaalde delen van de auto sneller (banden, een turbo, bepaalde riemen etc.) en dat zou niet binnen het leasebedrag passen. Bij tuning moet je ook altijd een bedrag daar voor betalen en dat zouden ze , zonder het te weten, mislopen.
    Laatst gewijzigd door peternorth; 19-08-11 om 14:22.
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •