Hallo,

Ik ben al een kleine 4 jaar trotse eigenaar van een A4 sedan. Heb m gekocht om de looks en vooral ook omdat ik een erge fan ben van het VAG concern. Maak zo'n 40.000 km per jaar zakelijk en privé, dus ondertussen 171.000 km op de teller staan.
Een tijdje terug maar de eerste km weet ik nog heel goed! De auto kwam in juni net voor de zomervakantie, dus het was zaak de auto in te rijden om vervolgens over de Duitse AutoBanh naar Italië te rijden. En wat reed/ rijd hij goed, maar goed iedere nieuwe auto van dit kaliber rijd super strak.

In eerste instantie een beetje sceptisch tegenover het drive select maar ben echt verliefd geworden op dit systeem, de snelheid waarmee de magneten reageren vind ik nog steeds fenomenaal! Rij je op comfort alle rust en kalmte valt er over je heen zondag richt het strand op een zomerse dag zeg maar. Ga je over op dynamic veranderd de auto tot een aan het gas hangende asfalt verslinder. Vooral de acceleratie van 80 naar boven de 160 is gewoon genieten.
Ieder die een antipathie heeft tegen de multitronic bak wil ik bij deze zeggen, dat ik me daar compleet niet in kan vinden. Mede ook door het drive select vind ik het een heerlijk schakelende bak houd de versnellingen vast wanneer je van het gas gaat en reageert zoals je verwacht op de stand van het gas pendaal. Wel went ie heel erg aan z'n baasje wanneer je na een moeilijke dag even iets lomper naar huis rijd is ie een beetje de weg kwijt ook de eerste km met een andere bestuurder is dit het geval. (1 keer wel een probleempje gehad met de multitronic maar dit kwam door een software update, na veel steggelen en zoeken een downgrade uitgevoerd en geen enkel probleem meer!)

Binnen in, dan omdat ik een grote muziek liefhebber ben en omdat ik vele kilometers in me eentje afleg ben ik bereid hier wat geld uit te geven aan speakers en versterkers. En het B&O geluidssysteem laat hierin niks te wensen over! Wanneer we eenmaal de juiste instelling hebben is het makkelijk schakelen tussen alle of bestuurder wanneer je alleen bent. Laat die ochtend file maar komen ik geniet nog even!
Het MMI systeem vind ik daarentegen niet op niveau, systeem hapert heeft het moeilijk met vele pio's in de buurt en de aankomst tijden kloppen in vele gevallen gewoon niet als je het systeem vergelijkt met een 'comand' systeem of een dergelijke Becker van een ander merk is hierin wel een grote slag te maken!

Optie's die er op de auto zitten maar overbodig zijn naar mijn mening zijn;
Dode hoek assistentie te duur voor wat het oplevert, bij een Q7 heb je een grotere dode hoek dan heeft het voordeel maar met deze koets niet nodig.
Achteruit rij camera, doe ik nog steeds op de spiegels

Optie's die ik door de jaren heen mis op de auto;
AUDI music interface voor een ipod, CD's wisselen duurt wel erg lang!
Dimmende buitenspiegels, Als je daar een paar keer mee hebt gereden wil je dat ook!

Buiten het reguliere onderhoud en het nodige nieuwe rubber is 1 keer de turboslang gesprongen vind ik persoonlijk helemaal niet verkeerd in die 4 jaar dat ik er in heb gereden.

Net na de aanschaf van de auto, al rond zitten kijken op dit forum om te achterhalen of er mensen waren die ervaring hadden met een ABT chip in deze auto maar heb ik hier toch vanaf gezien.

Nu ik in januari z'n opvolger heb besteld vond ik het er de tijd wel voor dat ik me ging aanmelden op het forum om zo is wat praktijk ervaringen te delen en te lezen van andere AUDI fanaten.

groet, Jasper