A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM
Dat lijkt me een hééél fijn plan......
Coyote-Ugly-Moscow-Nightlife-Clubs_1327.jpg
"Shoot for the moon, even if you miss, you''ll land amongst the stars!
#2-A4 Avant 2.0TFSI S-Tronic Sport Proline-S - Virtual Cockpit - MMI+ - Afgeplat MF Sportstuur - Verwarmbare stoelen - Zonwering - Getint glas - Audi Connect - Lichtpakket - Alcantara bekleding - SCM/ TNO alarm - 19" PQ5 Velgen.
Oef pijnlijk. Toch nog een duur dagje geworden...
Zal dan ongeveer net zo duur worden als die van mij.
IMG_2567.jpg
Bedankt @FASt je maakt men dag even helemaal goed!
Ja, Franc is goed met zout en wonden
A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM
Daarstraks de 220volt proberen installeren. Maar wat een teleurstelling.... Mijn gedachte was de volgende: 12volt stekker achteraan loskoppelen en omvormer ff inpluggen en klaar. Audi dacht daar blijkbaar anders over. Andere stekker aansluiting, andere bekerhouder waar plaats is voorzien om de omvormer te kunnen monteren en dikkere kabels met een afzekering van 25A ipv 20A. Mijn plan is nu de volgende: vrouwelijke tegen stekker bestellen om de omvormer aan te kunnen sluiten. Bedrading van de 12volt gebruiken en de zekering van 20 Ampère gewoon laten zitten zodanig dat de bedrading zeker niet over belast kan geraken. Misschien dat ik nog wel een nieuwe bekerhouder bestel maar alleen dat de prijs niet te hoog is. Anders krijgt die een ander plaatsje.
@Peeet; kun jij mij misschien vertellen welke vrouwelijke tegenstekker er bij deze aansluiting hoort?
En misschien ook nog de artikelnummers van de verschillende bekerhouders?
Alvast bedankt!
Deze kon je al?
http://www.gsbg-tuning.de/mittelkonsoleaudib8.pdf
Opgelost dus,
In Elsawin gaat de bedrading overgeens van 1,5 naar 2,5 en is de zekering 30A, zie drawings.
24V
24 V stopcontact schema.jpg
230V
230 V stopcontact schema.jpg
Peeet
S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 -> Retrofits Topic A5/8T
ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld
Bedankt voor de plaatjes @Peeet.
Alleen snap ik Audi niet dat ze een 2.5mm² draad afzekeren op 30A en een 1.5mm² draad op 20A.
Normaal gesproken wordt een 1.5mm² draad gezekerd op 16 A en een 2.5mm² draad op 20A
Even een rekensommetje:
ik heb nu 1.5mm² draad gezekerd op 20A.
Dus 12V x 20A = 240Watt
Voor de 2.5mm² gezekerd op 30A
12V x 30A = 360Watt.
Ik kan met de 220V stekker aansluiting max 150Watt gebruiken.
Dus geen gevaar voor het gebruiken van 1.5mm² draad. Zekering van 20A zal ook gewoon blijven zitten. Dus de verzekering zal op beide oren kunnen slapen.
Ho, wacht even.
Snap niet dat er al een 20A inzit, want er moet een 15A in bij 12V
De 12V versie, ST4 zekering SF2 = maar 15A gezekerd, zie PDF in de bijlage pagina 25 en 26
Dus in theorie P=U*I 12*15= 180 Watt
De kabel de stekkertjes enz hebben ook nog een weerstand, die ook vermogen afnemen.
En de piek belasting v/d omvormer kan hoger zijn dan 150watt
Ik zou dat niet doen, en toch maar de dikkere bedrading trekken, met de 30A zekering
De 220V versie ST3 zekering SF5 staat ook net als op het schema ook in de zekeringen lijst op 30A
12*30=360watt
Peeet
S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 -> Retrofits Topic A5/8T
ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld
Vreemd, schema en zekeringen pdf zegt 15A, jou boekje 20A.
Heb je ook al visueel gekeken wat er nu inzit, bij mij toch echt een 15A
P5131889.jpg
Peeet
S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 -> Retrofits Topic A5/8T
ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld