Pagina 11 van 12 EersteEerste ... 789101112 LaatsteLaatste
Resultaten 201 tot 220 van de 239

Onderwerp: A3 limo; LED, ACC, B&O, MMI+, Pano - nu nog velgen [Pag. 11]

  1. #201

    Standaard Re: Andere voiture, A3 limo aan het samen stellen (pag. 8)

    Yep, maar je ziet het amper. Vroeger betrof het pakket wat meer zaken zoals raamlijsten en de deurgrepen in 1 kleur. Dan is de grill wrappen een betere [lees: goedkopere] optie.

    Huidge leverdatum is alweer week 3, pffft.

  2. #202

    Standaard Re: Andere voiture, A3 limo aan het samen stellen (pag. 8)

    We benaderen nu toch wel de climax, de laatste details neem ik a.s. woensdag door. Ik ga waarschijnlijk toch voor fabrieksafleveirng in Neckarsulm en verzin nog wel iets op het winterbanden verhaal.

    Opzet:
    Audi A3 Limousine 1.4 TFSI 140pk CoD S Tronic Pro Line S
    - LED-koplampen
    - Buitenspiegels, elektrisch inklapbaar
    - Audi adaptive cruise control inclusief Audi pre sense front
    - MMI navigatie plus
    - Aluminiumoptiek in interieur
    - Licht- en regensensor incl dimmende binnenspiegel
    - Glazen panoramadak elektrisch te openen (kantelen/schuiven)
    - Zonder type- en motoraanduiding
    - Parkeersensoren achter

    Deze week toegevoegd:
    - Chromen raamlijsten (ivm de kleurswap - de zoveelste)
    - Doorlaadopening inclusief een middenarmsteun (een van de dikste goedkope opties; middenarmsteun + bekerhouders)
    - Alcantara voor S-line (nav van een bezoek aan Pon in Leusden, stom stom stom...)
    - Schakelpaddels (lekker nutteloos, maar de extra bediening achter het stuur heeft natuurlijk wel wat qua looks - hoop dat ze net zoals op een C6 ook verlicht zijn, maar dat zal wel niet)
    - Bang & Olufsen (nav van een bezoek aan Pon in Leusden, stom stommer stomst... met name omdat ik nooit muziek luister in de auto, maar het klinkt wel bizar goed zeg - die nieuwsberichten via 705 Watt)
    - Omkeerbare mat (kost niet doer en met de rubberen kant boven blijft de bodem mooi)
    - Wielbouten, diefstalbeveiligd (kost ook niks en altijd handig voor de 19 duimers volgend jaar)
    - Trekhaak achteraf (voorbereiding is gelukkig standaard in NL dus met extra koeling, trekhaak gebruik je nooit als je hem hebt, maar ook vice versa)
    - Wegrijassistent (extra knopje in de middenconsole en wordt door het aluminium ptiek ook meegenomen)

    Wat me nog niet helemaal helder is, is wat de volgende opties inhouden:
    - Houder mobiele telefoon/sleutel
    - Houder mobiele telefoon/sleutel, asbak vóór en sigarettenaansteker
    - Niet-rokers-uitvoering

    De never ending story; de velgen:
    Daar ben ik nog niet over uit. Op dit moment zitten de standaard S-line velgen er onder en de naam zegt het al "standaard". Ik vind het ook niet de meest mooie en je ziet ze nu al te pas en te onpas rond rijden op een S-line uitgevoerde 8V. Het liefst scoor ik de RS5 velgen in 18" (ze worden toch gebombardeerd tot winterslof). Prima geregeld, want ze zijn gratis op een Ambition, maar nee nu komt de fameuze Audi logica; omdat de S-line pakketten door quattro GmbH worden ontworpen en verkocht zit er een ander velgengamma bij. Dan kosten dezelfde velgen *opeens* 1.189 euro.
    Zelfde geldt voor de 19 duims C7D velgen. Op een ambition worden ze aangeboden voor 1.120 euro en op een met S-line uitgevoerde A3 limo kosten ze *opeens* weer 1.681 euro - daarnaast ben je trouwens ook je S-line onderstel kwijt dus dat wordt hem niet. Wie schrijft die blijft zeg maar.



    Veel keus mbt de velgen is er dus domweg niet; de standaard S-line velgen die worden genombardeerd tot winterslof en in het voorjaar op zoek naar een nette 19 duims set. Hieronder een aantal kanshebbers:

    19" RS5 10-spaaks velg


    19"RS5 5-arm structuur in titaan (i.c.m. een zwart optiek look natuurlijk)


    19"A8 Y-spaken design velgen


    Nadeel van deze velgen is dat ze allemaal 9 inch breed zijn en dat ik denk ik too much voor een A3, ondanks het feit dat de limo iets breder is en een afwijkend ET heeft.

    Al blijf ik persoonlijk ook altijd nog een zwak houden voor the good old Bimoto's. Al denk ik dat deze velgen wat gedateerd zullen ogen onder een nieuwe A3 limo:
    Laatst gewijzigd door 030; 26-08-13 om 19:22.

  3. #203

    Standaard Re: Andere voiture, A3 limo aan het samen stellen (pag. 8)

    BBS CH-R een idee? Mjammie
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  4. #204

    Standaard Re: Andere voiture, A3 limo aan het samen stellen (pag. 8)

    Vind ik op een A3 limo wat minder matchen.

    Toch maar de stoute schoenen aangetrokken en een offerte met het 19 duims lichtmetaal opgevraagd. Normaliter schiet de prijs bij de leasemij van 17" naar 18" al omhoog, dus ik vrees het ergste.
    Vervelend is overigens wel dat het S-line onderstel komt te vervallen.

  5. #205

    Standaard Re: Andere voiture, A3 limo aan het samen stellen (pag. 8)

    Ben benieuwd! De leaseprijs met 18 inch viel mij al mee, 19 inch heb ik niet opgevraagd.

    Vervelend is overigens wel dat het S-line onderstel komt te vervallen

    Oh? Dat moet? Maar ik zou dat niet vervelend vinden. Ik blijf er op terug komen maar als familie auto vind ik het huidige sportonderstel met 18 inch al op het randje qua comfort. Degenen die achterin zitten voelen alles nog beter dus ik zou echt geen 19 inch met s-line onderstel willen voor hun. Het staat natuurlijk wel goed!
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P


  6. #206

    Standaard Re: Andere voiture, A3 limo aan het samen stellen (pag. 8)

    Op een B5 staan BBS LM's ook goed, wellicht op een A3 limo ook?

  7. #207

    Standaard Re: Andere voiture, A3 limo aan het samen stellen (pag. 8)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peternorth Bekijk Berichten
    Ben benieuwd! De leaseprijs met 18 inch viel mij al mee, 19 inch heb ik niet opgevraagd.
    Valt mij ook zeker mee. Ik weet nog goed dat 18" op de 8P destijds de prijs deed skyrocketten. Dat zal nu vast met 19 duims ook zo zijn, helemaal daar er dan altijd ook dezelfde maat wintersloffen bijzitten.

    Even wachten waar ze mee komen en dan kunnen we nog wel iets slims verzinnen voor de wintermaanden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peternorth Bekijk Berichten
    Vervelend is overigens wel dat het S-line onderstel komt te vervallen

    Oh? Dat moet? Maar ik zou dat niet vervelend vinden. Ik blijf er op terug komen maar als familie auto vind ik het huidige sportonderstel met 18 inch al op het randje qua comfort. Degenen die achterin zitten voelen alles nog beter dus ik zou echt geen 19 inch met s-line onderstel willen voor hun. Het staat natuurlijk wel goed!
    Ja, ondanks de diepere wielkassen van de limo durven ze het toch niet bij Audi. En de optie op S-line af laten leveren en los 19 duims aanschaffen gaat onbetaalbaar worden.

  8. Ad
  9. #208

    Standaard Re: Andere voiture, A3 limo aan het samen stellen (pag. 8)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woppa Bekijk Berichten
    Op een B5 staan BBS LM's ook goed, wellicht op een A3 limo ook?
    Hmm, zo had ik er nog niet naar gekeken. Binnenkort maar eens @Bwlian aan het werk zetten.

  10. #209

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    801
    Kudos
    54
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Andere voiture, A3 limo aan het samen stellen (pag. 8)

    De C7D velg vind ik onder de Limo geweldig staan! Anders inderdaad toch maar weer de MTM velgen, die mistaan sowieso niet. Wel bizar die Audi Logica met die velgen. Maar je neemt chrome omlijsting, dus we kunnen Gletsjer Wit afstrepen van je kleuren lijstje. Ik gok toch op de Daytona
    EXIT: Audi A3 SB Ambition Proline 1.4 TFSI 6-Bak Arubablue //
    Driving: Audi A3 SB Proline S 1.4 TFSI COD 6-Bak Daytona Grey //
    Driving: Audi A1 SB Admired 1.2 TFSI Icesilver-Black //

  11. #210

    Standaard Re: Andere voiture, A3 limo aan het samen stellen (pag. 8)

    Stimmt! Daytona staat nu op de offerte, maar probeer vanmiddag een dealer te bezoeken die een Shiraz in de showroom heeft staan. ACA heeft een tweedehandsje staan, maar dat is geen S-line en dat scheelt nogal.

    Kortom als iemand een tip heeft, gaarne!

  12. #211

    Standaard Re: Andere voiture, A3 limo aan het samen stellen (pag. 8)

    Voor wat betreft onderstel: je moet 4 jaar in de auto rijden. Jou kennende vind je een stuggere auto fijner, dus ik zou alleen al daarom naar S-Line gaan kijken. Dan liever op 18", en wat lager en stugger, dan een standaard wollig onderstel op 19". 19" komt ook alleen maar goed uit met een verlaging, dus die keuze zou voor mij zo gemaakt zijn. Desnoods, zoals ieder ander zonder lease, zelf maar een setje 19" scoren over een jaartje.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  13. #212

    Standaard Re: Andere voiture, A3 limo aan het samen stellen (pag. 8)

    2011_03_20_17_31_11_bbs-speedline-11897.jpg
    audi-a3-mqb-type-8v-rieger-5-600x300.jpg
    img_KW_Audi-A3-8V-2_1200x800.jpg

    Ik ben benieuwd of die speedlines nog een beetje leuk onder een 8V limo staan.

  14. #213

    Standaard Re: Andere voiture, A3 limo aan het samen stellen (pag. 8)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Voor wat betreft onderstel: je moet 4 jaar in de auto rijden. Jou kennende vind je een stuggere auto fijner, dus ik zou alleen al daarom naar S-Line gaan kijken. Dan liever op 18", en wat lager en stugger, dan een standaard wollig onderstel op 19". 19" komt ook alleen maar goed uit met een verlaging, dus die keuze zou voor mij zo gemaakt zijn. Desnoods, zoals ieder ander zonder lease, zelf maar een setje 19" scoren over een jaartje.
    Waar baseer jij op dat het standaard onderstel wollig is? Dat vind ik namelijk totaal niet. De laagte is overigens maar 1 cm verschil met het sportonderstel.
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  15. #214

    Standaard Re: Andere voiture, A3 limo aan het samen stellen (pag. 8)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peternorth Bekijk Berichten
    Waar baseer jij op dat het standaard onderstel wollig is? Dat vind ik namelijk totaal niet. De laagte is overigens maar 1 cm verschil met het sportonderstel.
    Aanname op basis van eerdere ervaringen in andere Audi's van de diverse modellen. Overigens wist ik niet dat het hoogteverschil maar 1cm is, terwijl S-Line van oudsher 30mm inhield. Als 't echt maar 10mm is, is Audi imo van de pot gerukt wat dat betreft. Wat een onzin om dat dan aan te bieden.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  16. #215

    Standaard Re: Andere voiture, A3 limo aan het samen stellen (pag. 8)

    Je weet wat ze zeggen over aanname's toch

    Ik denk dat de 8V je zal verbazen. Dat wollige is echt verleden tijd. Je merkt dat ze goed hebben nagedacht over dit nieuwe MQB platform. De motor ligt wat meer naar het midden, gewicht is afgenomen en er is echt gewerkt aan het stuurgedrag. Het is stijver en zo voelt het ook. Dit is vooral merkbaar in Dynamic mode, in Comfort mode voelt de besturing ineens alweer anders (lichter), echt leuk gedaan. Het is misschien nog altijd geen niveau BMW 1 serie maar hij is er zeker dichter naar toe gekropen. Autoblog noemde de nieuwe 8V misschien wel de best sturende auto in dit segment, dat zijn predikaten die weinig Audi's uit het verleden gehad hebben. Citaat over de S3:
    Het MQB platform (waar ook de Leon en de Golf zijn op gebaseerd) is lichter, stijver en Audi heeft er veel uitgehaald. De S3 stuurt verbluffend fijn in en is dankzij de vierwielaandrijving waanzinnig koersvast.

    Ik raad je een proefrit dus ook aan S3 is natuurlijk creme de la creme en heeft ook nog 4x4 (Haldex) maar ook een FWD A3 Proline S doet het echt netjes. S-line zie je optisch weinig verschil maar zal nog net wat stugger zijn.
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  17. #216

    Standaard Re: Andere voiture, A3 limo aan het samen stellen (pag. 8)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Voor wat betreft onderstel: je moet 4 jaar in de auto rijden. Jou kennende vind je een stuggere auto fijner, dus ik zou alleen al daarom naar S-Line gaan kijken. Dan liever op 18", en wat lager en stugger, dan een standaard wollig onderstel op 19". 19" komt ook alleen maar goed uit met een verlaging, dus die keuze zou voor mij zo gemaakt zijn. Desnoods, zoals ieder ander zonder lease, zelf maar een setje 19" scoren over een jaartje.
    Ik rijd niet zo heel erg veel, maar het hangt (voor nu iig) even af waar de leasemij mee terugkomt. Ik ga er nu vanuit dat het gewoon 18"wordt en dat ik het zomerrubber lente '14 ga vervangen voor 19 duims.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woppa Bekijk Berichten
    2011_03_20_17_31_11_bbs-speedline-11897.jpg
    audi-a3-mqb-type-8v-rieger-5-600x300.jpg
    img_KW_Audi-A3-8V-2_1200x800.jpg

    Ik ben benieuwd of die speedlines nog een beetje leuk onder een 8V limo staan.
    Mooi velg inderdaad, maar ik wil een keer wat anders - denk ik.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Aanname op basis van eerdere ervaringen in andere Audi's van de diverse modellen. Overigens wist ik niet dat het hoogteverschil maar 1cm is, terwijl S-Line van oudsher 30mm inhield. Als 't echt maar 10mm is, is Audi imo van de pot gerukt wat dat betreft. Wat een onzin om dat dan aan te bieden.
    Peter heeft het S-line onderstel laten vallen waardoor hij terugvalt op het (Ambition) sportonderstel. En *dat* verschil is 10mm. Dus niet t.o.v. van het standaard onderstel.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peternorth Bekijk Berichten
    Ik denk dat de 8V je zal verbazen. Dat wollige is echt verleden tijd.
    Dat was mijn eerste ervaring nog niet met het (in mijn geval) S-line onderstel. Dat was zeker nog wollig te noemen, stukken wolliger ook dan mijn huidige 8P. Maar zoals al eerder vermeld; dat was o.b.v. van een middagje sturen.

  18. #217

    Standaard A3 limo; LED, ACC, B&O, MMI+, Pano - nu nog velgen [Pag. 11]

    8p sline onderstel was dan ook weer vrij hard dus dat zal anders gevoeld hebben. Ik was na de eerste proefrit ook niet super enthousiast trouwens.
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  19. #218
    Mausie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.134
    Kudos
    119
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 limo; LED, ACC, B&O, MMI+, Pano - nu nog velgen [Pag. 11]

    Ik heb het Magnetic ride goed getest op de S3 en echt een super toevoeging! De A3 is nu de eerste Audi met 3 standen: Comfort, Normal en Sport. De vorige A3, TT en R8 hadden alleen Normal en Sport. De Comfort stand nu is geweldig en erg goed merkbaar. Zelf op de autosnelweg merkte ik verschil. Dat maakt 18" en 19" comfortabel.
    Audi S3 Sportback - 8V - Pro Line Plus - S tronic - Panoramic roof - ACC - B&O - S-sportseats - 19" OEM - Monsoon Grey

  20. #219
    TyCorZ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.909
    Kudos
    106
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 limo; LED, ACC, B&O, MMI+, Pano - nu nog velgen [Pag. 11]

    Ik heb dit topic een beetje van afstand zitten volgen, maar ik ben het ff kwijt. Wat is de keuze nu geworden? En de levertijd gaat nu richting week 15 in 2014

  21. #220
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.274
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: A3 limo; LED, ACC, B&O, MMI+, Pano - nu nog velgen [Pag. 11]

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TyCorZ Bekijk Berichten
    Ik heb dit topic een beetje van afstand zitten volgen, maar ik ben het ff kwijt. Wat is de keuze nu geworden?
    Een Skoda Fabia Greenline
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

Pagina 11 van 12 EersteEerste ... 789101112 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •