Pagina 41 van 65 EersteEerste ... 3137383940414243444551 ... LaatsteLaatste
Resultaten 801 tot 820 van de 1294

Onderwerp: Bastet: 2004 A4 B6 2.5TDI Avant. P61: WIP: Front Mount Intercooler!

  1. #801

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5 TDI Avant - officieel terug!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herman1988 Bekijk Berichten
    Bedankt voor de info hier kan ik wat mee !, en hoe remt het ?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bas82 Bekijk Berichten
    Niet te hard trappen want dan maak je een koprol
    Dat valt best mee, naar mijn idee was het eerst beter dan nu. Het remt véél beter en progressiever dan standaard, maar, omdat de B6 slechts een single stage rembekrachtiger (26,9mm) heeft merk je dat er best wat pedaalslag nodig is. De B7 heeft als het goed is een grotere dual stage (29mm), waardoor je happiger remt.

    Ik had voor de grap begin dit jaar even een nieuw 312mm setje teruggezet, en dat werkte ook oké. Totdat ik de Brembo's er weer onder had - wát een verschil. Bite is ondanks het slagvolume sterker, en de uiteindelijke remkracht is natuurlijk wel een heel ander verhaal.

    Let wel op veel snellere slijtage van je ophanging als je het vaak gebruikt, er komt echt meer kracht op dan stock. Je hebt dus kans dat je je stuurhuis/draagarmen/dempers de genadeslag geeft .
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  2. #802

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5 TDI Avant - officieel terug!

    Zo, stap 1 is geregeld:
    CAM01255.jpg

    Straks de schorsing regelen. Van 't weekend weer beginnen aan de Astra, en daar even een paar maandjes in tuffen. Heeft wat minder haast, aangezien de Volvo er nog is, maar ook die valt straks weg.

    Dan is 't sparen en repareren - in principe komt de A4 er straks knetterdik weer uit, maar wat dat precies wordt zal slechts bij enkelen bekend worden .

    Anderzijds kan het best dat ik 'm gewoon een beetje vergeet en dat-ie er straks fijn 2 jaar staat . Sowieso gaan zaterdag de assteunen eronder en de wielen eraf, scheelt weer voor de banden.
    Laatst gewijzigd door Bastet; 07-08-14 om 16:41.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  3. #803
    TyCorZ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.909
    Kudos
    106
    Land
    Land

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5 TDI Avant - officieel terug!

    2 jaar ga je deze auto toch niet vergeten? Je komt hem toch wel een gedag zeggen?

    Anyway, succes met je plannen en hopelijk kan er snel mee begonnen worden
    Vanaf september 2017 – heden: - Seat Ateca Xcellence 1.4 TSI 150 pk (geen Audi maar prima auto!)
    Van juli 2013 t/m september 2017: - Audi A3 SB 1.4 TFSI 8V Ambition Pro Line –

  4. #804

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5 TDI Avant - officieel terug!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TyCorZ Bekijk Berichten
    2 jaar ga je deze auto toch niet vergeten? Je komt hem toch wel een gedag zeggen?

    Anyway, succes met je plannen en hopelijk kan er snel mee begonnen worden
    Wie weet . Heb m'n zinnen al vaker ergens anders op gehad (4F, S40 T5), misschien dat-ie er alsnog aan moet geloven over een tijdje.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  5. #805
    Arnout's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.431
    Kudos
    35
    Auto
    Audi RS2
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TyCorZ Bekijk Berichten
    2 jaar ga je deze auto toch niet vergeten? Je komt hem toch wel een gedag zeggen?

    Anyway, succes met je plannen en hopelijk kan er snel mee begonnen worden
    Kan best hoor. Ik kan 's winters ook weken de RS niet zien en dan is het wel 'out of sight, out of mind'. En da's best lekker. Zo van: volgend jaar zien we verder.

    Schorsen is niet heel goedkoop aangezien de Audi jonger is dan 15 jaar, toch?

    Stalling ver van huis?
    1991 Audi 80 1.6, 1994 Audi Avant RS2
    Leasert: nu: 2018 Hyundai Ionic Electric; ex: 2013 Chevrolet Volt LTZ, 2009 Audi A3 SB 1.4T


  6. #806

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5TDI Avant. P37: 3" turboback exhaust!

    Schorsing is volgens mij normaal tarief, zo'n €80. Alsnog minder dan één maand wegenbelasting. Opslag is ca 75km enkele reis.

    Dat, en dat ik nog steeds met een schuin oog naar een 4F kijk.... Uit het oog, uit het hart kan best wel eens waar worden...!
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  7. #807
    TF_Bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    47
    Posts
    2.800
    Kudos
    274
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5TDI Avant. P37: 3" turboback exhaust!

    Ben benieuwd, wat je ermee gaat doen. Zolang het geen crash car derby wordt.
    A3 Ambition Pro Line 2.0TDI JD Engineering, Alu silber.
    Former owner and Initiator of The '97 Hartog Tuned A4 B5 2.8V6 5V Quattro Alusilber Project. [verkocht]

  8. Ad
  9. #808

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5TDI Avant. P37: 3" turboback exhaust!

    Momenteel staat het hoofd naar een 4F, en snel oplappen van de B6 voor een verkoop. Rijdt nog te goed voor de sloop.

    Ik dacht er laatst aan om er snel een stock onderstel onder te zetten, en de bumpers te vervangen door stock of s-line (weet ik nog niet), en APK waardig maken. Standaard uitlaat terug, bij elkaar misschien 1K erin doen, en dan voor 4,5-5K weggooien.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  10. #809

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5TDI Avant. P37: 3" turboback exhaust!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Momenteel staat het hoofd naar een 4F ...
    Nice! Erg benieuwd wat je daar dan van gaat maken.. (bedoel ik positief..)
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  11. #810

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5TDI Avant. P37: 3" turboback exhaust!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sham27 Bekijk Berichten
    Nice! Erg benieuwd wat je daar dan van gaat maken.. (bedoel ik positief..)
    Inspiratie:
    38462360015_large.jpg39218321709178169569318.jpg39259621709181502902318.jpgaudi-a6-4f-limo-rs6-20-s-line-felgen_1276787520.jpgrs6-felgen-audi-a6-s6-4f-20-tuning_1276787481.jpgkricks21.jpg
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  12. #811
    TyCorZ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.909
    Kudos
    106
    Land
    Land

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5TDI Avant. P37: 3" turboback exhaust!

    @Bastet pic 4 en 5 me like!

    Maar is het niet eerder jouw hart, dan jouw hoofd. Als je begrijpt wat ik (positief) bedoel.
    Aangezien mijn hoofd zegt: prima A3 heb je hoor! Maar mijn hart zegt: RS6 HEBBON!
    Vanaf september 2017 – heden: - Seat Ateca Xcellence 1.4 TSI 150 pk (geen Audi maar prima auto!)
    Van juli 2013 t/m september 2017: - Audi A3 SB 1.4 TFSI 8V Ambition Pro Line –

  13. #812

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5TDI Avant. P37: 3" turboback exhaust!

    Laag en dikke wielen dus. Altijd prima!

    Er rijdt in K&Z trouwens een érg dikke A4 AR rond die denk helemaal naar jou wens is, die weleens gespot (wit, donkere wielen, laaaag (airride))?
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  14. #813

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5TDI Avant. P37: 3" turboback exhaust!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TyCorZ Bekijk Berichten
    @Bastet pic 4 en 5 me like!

    Maar is het niet eerder jouw hart, dan jouw hoofd. Als je begrijpt wat ik (positief) bedoel.
    Aangezien mijn hoofd zegt: prima A3 heb je hoor! Maar mijn hart zegt: RS6 HEBBON!
    4 en 5 (grijze sedan) is dezelfde wagen, gewoon een 4F PFL achterkant, met een FL (sline) front + RS6 koplampen. Zoiets wordt het dus ook wel. Mijn hoofd zegt echter niet dat ik een prima A3 heb . Dat zegt dat ik een rotte gare A4 heb die me al 2 jaar parten speelt. Het hart zegt dat het een fijne wagen is (en dat is het ook, rijdt ook nog altijd best, zeg 95% van wat-ie moet zijn).

    Ik heb echter eerder een A6 gehad, en ik mis de 'moeiteloosheid' die daaruit sprak. Ruimte binnenin: breder, meer achterbankruimte, sterkere airco, luxer afgewerkt. Dat soort grappen. De A4 is echt fijn, rijdt goed, maar het is en blijft altijd passen en meten. De dakdragers kunnen bijvoorbeeld alleen diagonaal in de kofferbak, en daarmee past er dan dus geen opvouwkratje naast. Het is *net* te klein. Met z'n 4-en kan je in de auto zitten, en ondanks dat ik dicht op 't stuur zit voor m'n lengte, is er genoeg ruimte, maar het houdt niet over. Tassen staan altijd in de weg.

    Het windgeluid is steeds nét te aanwezig (en dat valt des te meer op na de V50 - die is echt vééééél stiller dan een B6!).

    De ratio en de emotie zeggen nu dus vooral dat het tijd is om op te hoepelen.

    Totdat ik 'm start en die open 3" catless uitlaat hoor.... ouch....

    @sham27: nee, die heb ik nog niet gezien. Sowieso is een witte A4 AR erg dik, mits laag + dikke velgen. Er circuleert er een van APR op het web. Helaas is die wagen echt nog buiten budget. De A6 4F staat vanaf 7K te koop, en degene die ik zou willen zou rond de 13-15K komen. Een A4 AR zou tegen de 30K aan zitten, en dat is een heel andere klasse. Overigens heb ik een tot nog toe niet weerlegde aversie tegen de gebruikte materialen in de A4 B8 (dashboard/deurpanelen), en de extreem goedkoop ogende middenconsole. De 4F deelt de looks, maar heeft naar m'n gevoel betere materialen.

    De vervanger wordt, afhankelijk van wat toekomstig werk brengt, een 3.0TDI of een 4.2 V8.
    Laatst gewijzigd door Bastet; 12-08-14 om 14:09.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  15. #814
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5TDI Avant. P37: 3" turboback exhaust!

    of een A8 natuurlijk


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  16. #815
    TyCorZ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.909
    Kudos
    106
    Land
    Land

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5TDI Avant. P37: 3" turboback exhaust!

    @Bastet het klopt foto 4 en 5 is dezelfde auto. Mooi ding!

    Oké, goede verklaring en zeer te begrijpen. Ik ben benieuwd wat de toekomst jou soort mooie bak gaat brengen.
    Vanaf september 2017 – heden: - Seat Ateca Xcellence 1.4 TSI 150 pk (geen Audi maar prima auto!)
    Van juli 2013 t/m september 2017: - Audi A3 SB 1.4 TFSI 8V Ambition Pro Line –

  17. #816

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5TDI Avant. P37: 3" turboback exhaust!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henkjan Bekijk Berichten
    of een A8 natuurlijk
    Mwoa, zat er over na te denken, maar in Neckarsulm heeft een A8 mij niet kunnen overtuigen. Het verschil met de daarnaast geparkeerde A6 4F was te klein. Uiteraard kent de A8 een paar mooie opties (zetels achterin bijv.), maar dat is voor mij niet handig (5 personen ). Tevens weegt één groot nadeel echt niet op tegen wat de A6 biedt: het klapscherm. Ik. HAAT. Klapschermen.

    Het wordt dus een 4F .

    @TyCorZ: ik ben ook benieuwd!
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  18. #817

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5TDI Avant. P37: 3" turboback exhaust!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    @sham27: nee, die heb ik nog niet gezien. Sowieso is een witte A4 AR erg dik, mits laag + dikke velgen.
    Deze dus (crappy iPhone foto's), al staat ie hier wel erg laag. Maar rijdend is ie iets hoger uiteraard en zóó dik! Ook erg dikke wielen..



    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  19. #818

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5TDI Avant. P37: 3" turboback exhaust!

    Mooie bak idd. Lijkt, op de velgen na, als twee druppels op de RPI AR. Helaas is dit de komende jaren echt out-of-the-question, en bovendien is het nog altijd jammer dat de B8 niet met de 3.0TDI Biturbo geleverd is.



    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  20. #819
    FalleN's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    3.124
    Kudos
    197
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5TDI Avant. P37: 3" turboback exhaust!

    Gruwelijke bakken idd! Maar dat kost serieus geld zoals die erbij staan.

  21. #820
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5TDI Avant. P37: 3" turboback exhaust!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    ..... het klapscherm.
    daar lopen we elkaar met de autojacht dus niet in de weg, ik vind dat vaste scherm in t dash van de 4F spuuglelijk


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •