En ...............😆
Tsja... Als je om 13.25u al wist dat je vanmiddag onverwachts tijd vrij had, was een treinkaartje richting sjoeritzz toch snel geregeld Dan meteen lekkere eerste rit naar huis gehad.
Anyway, inmiddels zul je wel met Chris in de prachtige bolide alle knopjes en pedalen (!) aan het uitproberen zijn
En ...............😆
1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
3e Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel, regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com
.......bevalt ie?
A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM
Sjoeritzz moest vandaag nog even wat voor één van de forumleden ophalen. Ook iets met 4 ringen. En ook woonachtig in hetzelfde hoekje van NL als Ton.
Waarschijnlijk zitten Ton en Chris nu aan de koffie met vlaai uit Limboland
Zo dan eerste verslagje.
Sjoeritzz was er tegen half 9, hij had het een beetje druk gehad vandaag .
Tjah wat moet je er van zeggen..... WAT EEN BAK!!! heerlijk! het rijdt echt super! stoelen zijn heerlijk.
Na Sjoertizz op het station afgezet te hebben gelijk doorgereden naar mijn stallingsplek om het interieur te gaan slopen. Tjah na al wel totaal 6 KM gereden te hebben is het wel inmiddels tijd geworden om het interieur te slopen toch?
Dat hout dat moet er uit!!! Gisteravond om half 10 alvast begonnen.
Alleen de sierlijst langs het raam en van de middenconsole moeten nog(die zijn dan ook met moeilijkst.
Work in progres:
carbon.jpg
Ook het stuur is gelijk vervangen, het standaard stuur zonder geperforeerd leer en zonder flippers vond ik niks, gelijk wat aan gedaan.
Oud:
autoschris - 71.jpg
Nieuw:
Gelijk met vagcom de flippers ingeschakeld.
stuur.jpg
Wauw, echt 10x beter met die carbon inlay en dat stuur!
Mooi man, dikke bak!
Hoe ben je aan de carbon inlay gekomen?
Het is een erg prijzige optie begreep ik van de dealer, helemaal als je het los moet bestellen.
We willen natuurlijk nog wel foto's van de buitenkant zien
Zo gelijk flink aan de bak haha, kom maar op met die pics!!
Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -
Zo mooi verslag hoor! Vind die carbon echt stukken mooier! Verder heb ik gewoon in die auto geslapen natuurlijk, na al dat lange wachten
Enjoy!
Ik heb ze op ebay in duitsland gevonden, kon ze in Nederland niet vinden. Bleek het bedrijf dat ze verkocht in Nederland te zitten, volgens hun is er geen markt in Nederland voor dat soort spullen.... blijkbaar wel dus
Alleen de sierlijst in de deur aan de passagiers kant moest ik nog los kopen want die had geen uitsparing voor de stoelgeheugen.... dat ene lijstje nieuw koste bijna net zoveel als ik voor de hele set heb betaald.
Zo das weer een tijdje geleden, druk druk druk, helaas weinig tijd voor de auto gehad. Zo weinig zelfs dat ik hem vandaag pas voor het eerst!!! gewassen heb, na ruim een maand in bezit!. Voorheen had ik hem al helemaal gedetailed en daarna nog eens 2 keer gewassen in 4 weken tijd. Maarja 2 kinderen, 3e op komst en een 'klus' huis aan het verbouwen (klus huis is een understatement, zit niet eens meer een dak of 2e etage op).
Toch ook nog wel tussendoor het een en ander kunnen doen met de A7.
Ik wilde zelf de MMI updaten naar de laatste firmware en kaarten, goed een beetje googlen wat handleidingen zoeken en firmware downloaden, dat moet wel lukken. Had al gelezen dat sommige andere mensen met een MMI3G+ i.c.m. een Bose systeem na de firmware update een probleem hadden dat het Bose systeem niet meer goed functioneerde. Omdat niet iedereen dit probleem had, toch maar de gok genomen en de firmware update uitgevoerd. Helaas na de update ook bij mij een probleem met het Bose systeem. Oplossing is even langs de dealer gaan en die moeten de Bose computer 'even' opnieuw inlezen, volgens iedereen op internet, of zelf het uitvoeren met VagCanPro (VCDS kan het niet mee). Aangezien ik niet over VagCanPro beschik maar gekozen om het de dealer te laten doen.
na 2 dagen de auto kwijt te zijn geweest en 280 euro arbeidsloon lichter kwam de dealer tot de conclusie dat ALLES van het hele MMI systeem stuk was, Scherm, navi, touchpad, AMI etc. Alles was kapot door de firmware update, ze konden het wel even repareren voor 6200 euro EX arbeidsloon, of ik daarmee akkoord ging
Alleen al voor het betaalde arbeidsloon had ik net zo goed zelf een VagCanPro kabel kunnen bestellen... maarja dat is achteraf
Ik heb de dealer het zooitje maar niet laten vervangen Dus op zoek naar iemand met VagCanPro
Ook had ik inmiddels een afspraak staan bij JD engineering voor een Stage 2 tuning, wat bleek zij hadden wel VagCanPro en we zouden er samen wel even naar kijken.
Goed de tuning is in ieder geval zeeeer geslaagd, van 300PK naar ruim 470PK en bijna 600NM koppel. Met de nieuwe S-Tronic bak is hij niet zo heel veel slomer dan de RS6 van 0-100 is het gevoel.
Samen met JDengineering dus nog even in VagCanPro gedoken en we zijn er met wat hulp uitgekomen en het Bose systeem opnieuw ingeleerd, Gratis!!! helaas bleek achteraf dat we de verkeerde instelling hadden ingeladen (Sedan ipv station parameters) waardoor de Bass heel zacht was, maar later bij Reboq van het forum, nogmaals met VagCanPro de juiste instelling ingeladen.
Hierbij nog even de foto's van de tuning
Op de rollenbank.jpg
tuning.jpg
Verder kleine zaken aangepakt:
Het carbon interieur afgemaakt uiteraard, nu dus ook de middenconsole af. Daarnaast een nieuw geperforeerde RS6/RS7 schakelpook. Volgens mij is de RS6 pook het zelfde als een gewone A6/A7 alleen dan met witte stiksels en geperforeerd. Oude pook was niet geperforeerd en zaten wat krasjes op de bovenkant.
20150408_181723.jpg
- Logo's van de achterklep zijn verwijderd
- Chromen roosters in voorbumper
- RS6/RS7 pedalen gemonteerd
- MMI ge-update
- Audi Connect functionaliteit ingebouwd
- VCDS tweaks (met de sleutel achterklep kunnen sluiten is heel handig vindt ik).
Ook een aantal zaken zijn komen te vervallen van de ToDo list:
- Led interieurverlichting waar mogelijk -> Had dus af fabriek al full led exterieur EN interieur
- S-Line instaplijsten -> Ik heb ze nog wel liggen, echter heb ik nu dus led verlichte instaplijsten.... twijfel twijfel...
En nog op de ToDo:
- Detailen!!!
- Quattro logo vervangen voor S-Line logo, moet nog even uitzoeken of dit wel mogelijk is
- Originele Quattro GmbH kentekenplaathouder plaatsen ipv 007auto (sorry Sjoeritzz)
Hierbij nog een paar foto's die ik vandaag even snel heb gemaakt na het wassen.
A7-2.jpgA7-3.jpgA7-4.jpgA7-5.jpg
Mooie waardes! En bij de update naar fw783 gewoon bose loskoppelen, heb je ook geen vcp nodig..