Pagina 10 van 44 EersteEerste ... 6789101112131420 ... LaatsteLaatste
Resultaten 181 tot 200 van de 864

Onderwerp: Audi RS4 B5 | 440 PK

  1. #181

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    516
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    Jawel, het is precies dat plekje waar dat water niet wegkan... Dat schijnt nogal een bekend probleem bij b5's te zijn.

  2. #182

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    516
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    Het valt niet mee, bijna 2 weken zonder je auto te moeten doen... bah.


  3. #183

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    516
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    Met wat geluk zometeen klaar


  4. #184
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    goed bezig, zet 'm op.
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  5. #185

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    516
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK



    ^^


  6. #186

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    516
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK



    Met wat geluk voor 18:00 klaar!

    Te vroeg gejuigd xD Auto is morgen gereed... Hij loopt op het moment heel erg mooi, maar moet lucht nog uit koelingskanaal wegkomen..
    Laatst gewijzigd door Linde074; 02-02-15 om 17:13.

  7. #187

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    457
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    Super jij kan terug rijden mijne staat al bijna 6 maanden stil maar ja het is een project geworden

  8. Ad
  9. #188

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    516
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    Morgen ja. Had vandaag het liefst gehad, ik kom 2 weken al mijn huis niet meer uit. Het bestellen van eten bij thuisbezorgd komt me de strot uit. De renault had ik vorige week al teruggebracht, beetje in de veronderstelling dat ik m'n eigen auto zo snel mogelijk terug zou krijgen.

    Nou ja, wijze les voor de volgende keer Alles is los geweest, dus moet de motor even de tijd krijgen de luchtbubbels eruit te drukken. Ze poetsen 'm overigens ook morgen voor me, krijg de auto in glimmende staat terug. Eerste wat ik doen ga is lekker een stuk toeren !

  10. #189

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    516
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    Auto terug.. stukje gereden... wat heerlijk! compleet andere beleving in akoestiek, comfort en vooral stuurwerk.

    Morgen terug, kleine dingen afronden, servicestand resetten, wassen en rijden maar.

    Samenvatting van alles:

    - Stuurpomp nieuw (341 ex btw)
    – Distributieriem / ketting (1100 ex)
    – Aircopomp lager (141 ex)
    – Revisie dynamo (161 ex)
    – Homokineet rechtsvoor nieuw
    – Filters, alle olie’en (Versnellingsbak, motor, stuurpomp, airco)
    – Kleine reparaties hier en daar… niet zo bijzonder
    – Arbeidsuren….

    - 2600 euro ja.

  11. #190

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    516
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    Slotbouten vervangen, serviceindicator gereset, laatste paar dingetjes....



    kon gelijk terecht voor het laten uitlijnen van de auto... stond rechts iets scheef (was ook te merken onder het rijden, zachtjes trekken naar rechts)



    Zo.

  12. #191
    FalleN's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    3.124
    Kudos
    197
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    Mooi dat je m weer terug hebt! Nu kan je hopelijk weer een tijd vooruit zonder grote problemen👍

  13. #192

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    516
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    Gisteren distri ingereden, 814km voor een rit naar belgie en terug.

    De terugweg was met een zware omweg, ivm werkzaamheden ter hoogte van breda / helmond ofzo. Hierdoor heb ik 150km meer staan rijden. 4x 30 euro getanked (Belgie was het voordeliger), laatste streep over toen ik thuis kwam. De auto is zuiniger, omdat hij vermoedelijk nu wel op bedrijfstemperatuur komt zonder dat die ventilator voor 24/7 meedraait. De temperatuursensor was stuk en was vervangen.

    Ik heb heerlijk gereden, ondanks sneeuw op de terugweg enzo. Auto gaf geen kick. Gepiekt op 270kmph, harder was onverantwoord (en belgie staat vol met flitspalen). Enige wat vanochtend nog speelde was luchtpomp bij koude start, die maakt een ontzettend tandarts-achtig geluid. Is voor ongeveer 1 tot 2 minuten, daarna is het voorbij.

  14. #193
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    Zo die is weer goed voor een xxxx aantal kilometertjes, mooi werk +1
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  15. #194

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    516
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    Jup.

    echter, ik heb een vervelend snaargeluid gaande, heel sporadisch... We verdenken de aircopomp omdat alleen de lager hiervan vervangen is. De rest zit er gewoon nieuw in. Het gaat ook mee als je rustig gas geeft, en soms verdwijnt het in z'n geheel. Het is niet de luchtpomp. Het rare is is dat ik het ook niet vinden kan wat het is. Ik moet ermee wachten tot dinsdag (helaas) en kan tot die tijd weinig rijden.

    Als je de airco aanzet (Is nog leeg) maakt dit geen verschil. Het komt soms op ... en verdwijnt ook weer uit zichzelf.

    Ik heb er een audiosample van gemaakt... en gedeeld met diegene die mijn auto doet. Hij kon het moeizaam horen over de telefoon.

    http://youtu.be/zQ1IAxMGcWk

    Wat denken jullie? Aircolager / pomp mischien?

  16. #195
    FalleN's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    3.124
    Kudos
    197
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    Kan van alles zijn, misschien de stuurbekrachtigingspomp?

  17. #196

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    516
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    Die is nieuw... Dynamo is ook compleet vervangen, alles wat bij distri kijken kwam is meegenomen. Ik denk dat het niet de lager van de aircopomp is maar de pulley zelf. Als daar speling in zit (Dat komt wel eens voor) dan krijg je dat soort gedrag... Teminste dat is wat ik opmaak uit het zien van youtube video's.

    We dachten dat het eerst lucht was, maar alle olie'en staan net iets boven de max, de stuurpomp maakt ook geen raar geluid als je die helemaal naar links draait, en dan verder wilt draaien zeg maar...

    Ik heb er 1000km inmiddels mee gereden, probleemloos... het is echter dit spefifiek suizend, woeiend geluid dat meekomt ineens. De motor is normaal heel erg stil en loopt heel erg mooi.
    Laatst gewijzigd door Linde074; 08-02-15 om 02:57.

  18. #197

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    516
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    We zijn er niet over uit wat het geluid nu is. Het komt sporadisch op. Als ik bij de garage ben gebeurd er helemaal niks. Motor loopt zo mooi als een zonnetje. Ik was afgelopen week op de snelweg ermee, ik irriteerde me aan ruitenvloeistof-reservoir dat leeg was... denk even een flacon halen bij tankstation en bijvullen, zo gepiept... Rij de snelweg op, 3 minuten later... PIEPPPPP > reservoir leeg... Ik stop bij de eerste de beste parkeerplaats... Vervolgens bij het remmen een hele plas met ruitenvloeistof op straat

    Blijkt dat het koppelstukje in de bumper losgeschoten was... lekker!

    We hebben 'm vandaag op de brug gehad om merendeels te ontdekken waar dat suizend geluid vandaan komt.. We konden het niet vinden. Wat ik wel tegenkwam was een kleine lek in radiator:



    Dat gaan we dus voor volgende maand vervangen. Ik heb gelijk nieuwe naafkapjes besteld... Iets goedkoper dan 160 euro de set, gewoon origineel spul. Wordt met een paar dagen geleverd.



    ^^

    Wanneer m'n turbo's er uit gaan knallen, wil ik de RS6 C5 set via JH Motorsports in huis halen... Kost wat, maar dan heb je ook wat. Er moet dan nog een mapping op maat komen en vermoedelijk brandstof toevoer worden aangepast. Goed voor over de 500+ PK.
    Laatst gewijzigd door Linde074; 17-02-15 om 16:32.

  19. #198
    Marc R's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2004
    Posts
    4.619
    Kudos
    145
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    K zou voor turbospul eens kijken bij TTE in Dld...zijn ook behoorlijk goed bezig.

    Verders hulde voor het netjes maken van je auto hoor! dikke prima.

    2001 RS4 B5 mingblau
    A6 competition Bit-tdi Nardogrey (sold)
    RS6 4G my'16




  20. #199

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    516
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    Soms baal ik ondanks alle moeite en geld die ik erin steek, dat ik dan in het westen in een relatief klein dorp m'n velg schamp tegen de stoeprand... Zijn van die kleine dingen waar ik echt furieus over wordt... Velg is beschadigd, gewoon het oppervlak, maar het zijn van die kleine dingen .....

    Het is dat ik de velgen zowiezo stallen wou en wou vervangen voor een wat 'dikkere' set.... Anders had ik dat ding de sloop op geslingerd. Je moet zo'n auto echt blijven behandelen als een fluweel.

  21. #200

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    516
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    Het geluid dat ik last van heb speelt alleen op bij stationair... Laat je de koppeling opkomen met de handrem erop, verdwijnt het. Het komt niet van voor vandaan, maar van de zijkant (links motorruimte). We twijfelen tussen aandrijving of de tweede brandstofpomp die je voorin de motor hebt liggen (Als het goed is!).

    Volgende maand gaat ie op de brug... in eerste instantie om de radiator te vervangen en gelijk mee te nemen wat er nu speelt. Op straat kan je moeilijk uitkomen wat het geluid nu precies is en wat het veroorzaakt. Het komt sporadisch op. De secundaire luchtpomp is het niet, die hadden we voor de zekerheid afgekoppeld.


Pagina 10 van 44 EersteEerste ... 6789101112131420 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •