Sommige producten zijn in bepaalde landen anders, maar dit product is volgens Etka in Argentinie, Mexico, Zuid-Afrika en USA hetzelfde. Daarbij geef je aan dat je er niet uitkomt met de nummers die erop staan, Audi heeft meestal wel onderdeelnummers erop. Ik denk toch echt dat je momenteel een niet-originele radiateur hebt.
Nee, 'ik' weet al wat er mis gegaan is...
Aan de hand van typenummer dat hier net geplakt werd, heb ik het verkeerd opgeschreven toen ik audi dealer belde. We hebben dat dus 3x door zitten geven bij automaterialenzaak, en die hebben ondanks foto's en chassisnummer, 3x het verkeerde model toegestuurd gekregen. We hebben dus wel de juiste radiator in de auto, alleen ik heb toen ik de audidealer een week of 2 gebeld had, 1 nummer verkeerd opgeschreven.
We gaan het nu proberen bij automaterialenzaak, met nu wel het juiste typenummer ( ) en hopelijk een iets goedkopere radiator scoren dan die bij audi. Die rekenen er 480 euro ex btw voor.
Maar ik snap niet dat bij het doorgeven van het chassisnummer / kenteken & bouwjaar ook zij op het verkeerde model uitkomen.
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned
De B7 is inderdaad net wat meer volwassener dan een B5 qua visueele looks. Maar de B5 stompt met een bi-turbo gewoon bijna alle voertuigen van de weg af, zeker wanneer goed getuned. Die dingen zijn niet voor niets favoriet bij diefstallen.
Een RS3 lijkt me ook wel wat.. Gewoon een vette 5 cilinder met DSG. De techniek die mijn 2.0 TDI had, electrische stuurbekrachtiging, kleine maar goed bijtende remmen, liep motorisch veel soepeler, een stukje zuiniger... spreekt me net wat meer aan en het gaat denk ik wat langer mee ook. de b5 is eigenlijk het laatste wat er uit de VAG-schuur rollen kwam qua "oude techniek".
Hetgeen waar ik het meeste tegenaanloop met deze auto is de opeenstapeling van clusterfucks aan reparaties. We lopen namelijk voor op reparaties maar je blijft gewoon bezig. Vervang / fix je dit? Dan loop je tegen het andere aan. Pak je dat weer aan? Dan stuit je op dit.. En heb je dat aangepakt en ben je net van de garage af? Dan treedt er weer iets nieuws op dat ook weer aandacht nodig heeft.
Serieus, 10k in een auto in 5 maanden gestoken aan onderhoud. Harstikke mooi dat andere mensen die auto mooi vinden, maar daar schiet ik niks mee op. Wil dat ding gewoon goed hebben en 'm gebruiken waarvoor die is.
Ik schijt in m'n broek het idee dat m'n turbo's na een sloot reparaties ook nog eens uitknallen. Hoppa 2500 euro voor de turbo's en 4 dagen werk voor het in en uitbouwen van de motor.
@FalleN; de B7 is nog krachtiger zodra je er een compressor opjaagt. Geen turbo-lag meer en druk direct vanaf je toerental.
Wederom een goedbedoeld advies hier ;-) Ik heb ook de B7 RS4 gehad,daar ga je geheid spijt van krijgen als je de B5 gewend bent,zeker als de b5 wat getuned is.
Het enige voordeel wat de B7 heeft is de wat modernere looks...verders NIETS...
Een compressor zet je toch niet op je B7 want die kost 15.000 euro of je moet die B7 kopen welke een compressor heeft op MP ...
Met het bedrag wat je nu in je B5 hebt zitten waar je geheid mee onderuit gaat ga je een lekkere sloot geld erachteraan gooien.
Mweh. Einde van het jaar duurt nog wel even.
De B5 is wel sneller als de B7:
https://www.youtube.com/watch?v=_dsZAabItOM
Halverwege de vid, lijkt me een best eerlijke sprint. Dat vind ik dus ook jammer, dat alleen de B5 dat ziekelijk hoge koppel heeft vs andere auto's.
Maargoed, gaat het alleen om de snelheden ? Ik vind de look ook erg belangrijk.
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned
Ik heb 0 ervaring met dit soort wagens. Lees evengoed wel graag met jullie mee . Vind het machtig dat jullie wel gewoon dit soort keuzes maken. Mooie hobby
Maar eh, voor de beeldvorming: hoe kun je een S4 B8 (met de 3.0tfsi) vergelijken? Komt dat qua rijden in de buurt?
Ervaring of echt n jaar(meer) in bezig gehad... scheelt nogal.
En definieer volwassen?
Geluid kan ik je nog n punt geven maar t DRC van de B7 is rampzalig,een klein beetje drukverlies staat al garant voor lekker bonken.
Ben met mijn B7 3 x in korte tijd in de garage geweest voor dat DRC systeem...dus rijkwaliteit vond ik teleurstellend.
Ik heb niet zomaar weer een b5 gekocht ;-)
Ik heb de versterkte 034 draagarmen en frisse schokbrekers eronder.... geen bonkje te horen.
Maar ik zal maar ophouden want ik ben zo weer betweterig bezig zie je
Anders ik wel
Dan heb je gewoon pech gehad.
DRC onderstel rijd fantastisch! Ik heb er geen slecht woord voor over. Ook JD heeft niet voor niks dit onderstel gehouden toen hij destijds een B7 reed.
Naar het schijnt wel onderhoudsgevoelig, maar als het werkt is het gewoon een toponderstel.
Het is wel duidelijk dat je de B5 op alle fronten voor de B7 zet, maar veel berust op persoonlijke smaak vind ik.
Daarbij vind ik de B7 er ook veel volwassener uitzien, maar ook dat is een persoonlijke mening.
Neemt niet weg dat een B5 ook erg bruut is en dat ik er bijna een gekocht had.
Je gaat ervan uit dat ik ze niet in bezit heb of heb gehad....laat ik met een B5 zo'n 180.000 km ervaring hebben en met een B7 zo'n 200.000 (waarvan 180.000 met een S4 B7 en restant een RS4 B7)
dus ik weet wel waarover ik het heb.
DRC vind je inderdaad veel van op het net....maar je moet het treffen, ik heb geen klagen rijd subliem en is onder garantie destijds vervangen tot nu geen probleem meer.
Zelfs Jeroen Dik wist niets te verbeteren hieraan.
En defineer volwassen.....
Persoonlijk vind IK deze meer auto, meer ontwikkeld, meer bij de tijd (lees tijdloos) betere rij-ervaring, fijn geslepen kortom volwassener.
Neemt niet weg dat een B5 RS4 een plaatje blijft, toch in mijn ogen, alweer wat gedateerd maar blijft mooi!
ik heb destijds ook zitten twijfelen een B5 of een B7... Maar toch ging ik voor het nieuwe model.