Pagina 21 van 44 EersteEerste ... 1117181920212223242531 ... LaatsteLaatste
Resultaten 401 tot 420 van de 864

Onderwerp: Audi RS4 B5 | 440 PK

  1. #401

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    Sommige producten zijn in bepaalde landen anders, maar dit product is volgens Etka in Argentinie, Mexico, Zuid-Afrika en USA hetzelfde. Daarbij geef je aan dat je er niet uitkomt met de nummers die erop staan, Audi heeft meestal wel onderdeelnummers erop. Ik denk toch echt dat je momenteel een niet-originele radiateur hebt.

  2. #402
    V6freak's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    43
    Posts
    501
    Kudos
    26
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Ik denk toch echt dat je momenteel een niet-originele radiateur hebt.
    Dat was mijn 1e gedachte ook.

    Als je al 3x de verkeerde opgestuurd krijg moet er al een lampje gaan branden.
    Misschien hebben ze al 3x de juiste opgestuurd en heb jij de verkeerde in je auto zitten.

  3. #403

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    516
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    Nee, 'ik' weet al wat er mis gegaan is...

    Aan de hand van typenummer dat hier net geplakt werd, heb ik het verkeerd opgeschreven toen ik audi dealer belde. We hebben dat dus 3x door zitten geven bij automaterialenzaak, en die hebben ondanks foto's en chassisnummer, 3x het verkeerde model toegestuurd gekregen. We hebben dus wel de juiste radiator in de auto, alleen ik heb toen ik de audidealer een week of 2 gebeld had, 1 nummer verkeerd opgeschreven.

    We gaan het nu proberen bij automaterialenzaak, met nu wel het juiste typenummer ( ) en hopelijk een iets goedkopere radiator scoren dan die bij audi. Die rekenen er 480 euro ex btw voor.

    Maar ik snap niet dat bij het doorgeven van het chassisnummer / kenteken & bouwjaar ook zij op het verkeerde model uitkomen.
    Laatst gewijzigd door Linde074; 21-05-15 om 21:55.

  4. #404

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    516
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK



    In de tussentijd wel nog het interieur grondig kunnen poetsen ....

  5. #405

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    516
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    480 euro voor een radiator en 220 euro voor een abs sensor.. Ik snap wel waar audi hun marges vandaan haalt.

    Auto ga ik vermoedelijk einde van het jaar verkopen, en een wat nieuwere RS model uitkiezen.


  6. #406
    FalleN's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    3.124
    Kudos
    197
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    Hoezo?
    En welk model wil je dan, is maar weinig wat in mijn ogen een b5 RS4 overtreft...

  7. #407
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FalleN Bekijk Berichten
    Hoezo?
    En welk model wil je dan, is maar weinig wat in mijn ogen een b5 RS4 overtreft...
    Jawel man, de RS4 B7 is imo de dikste B5 is zeker mijn nummer 2
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  8. Ad
  9. #408
    FalleN's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    3.124
    Kudos
    197
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    Jawel man, de RS4 B7 is imo de dikste B5 is zeker mijn nummer 2
    Gelukkig dat smaken verschillen Reggy haha.
    Zeker prachtige wagen zo'n B7, alleen jammer dat er nooit meer een leuk motorblok in de RS4 is geleverd na de b5.

  10. #409

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    516
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    De B7 is inderdaad net wat meer volwassener dan een B5 qua visueele looks. Maar de B5 stompt met een bi-turbo gewoon bijna alle voertuigen van de weg af, zeker wanneer goed getuned. Die dingen zijn niet voor niets favoriet bij diefstallen.

    Een RS3 lijkt me ook wel wat.. Gewoon een vette 5 cilinder met DSG. De techniek die mijn 2.0 TDI had, electrische stuurbekrachtiging, kleine maar goed bijtende remmen, liep motorisch veel soepeler, een stukje zuiniger... spreekt me net wat meer aan en het gaat denk ik wat langer mee ook. de b5 is eigenlijk het laatste wat er uit de VAG-schuur rollen kwam qua "oude techniek".

    Hetgeen waar ik het meeste tegenaanloop met deze auto is de opeenstapeling van clusterfucks aan reparaties. We lopen namelijk voor op reparaties maar je blijft gewoon bezig. Vervang / fix je dit? Dan loop je tegen het andere aan. Pak je dat weer aan? Dan stuit je op dit.. En heb je dat aangepakt en ben je net van de garage af? Dan treedt er weer iets nieuws op dat ook weer aandacht nodig heeft.

    Serieus, 10k in een auto in 5 maanden gestoken aan onderhoud. Harstikke mooi dat andere mensen die auto mooi vinden, maar daar schiet ik niks mee op. Wil dat ding gewoon goed hebben en 'm gebruiken waarvoor die is.

    Ik schijt in m'n broek het idee dat m'n turbo's na een sloot reparaties ook nog eens uitknallen. Hoppa 2500 euro voor de turbo's en 4 dagen werk voor het in en uitbouwen van de motor.
    @FalleN; de B7 is nog krachtiger zodra je er een compressor opjaagt. Geen turbo-lag meer en druk direct vanaf je toerental.
    Laatst gewijzigd door Linde074; 01-06-15 om 11:46.

  11. #410
    Marc R's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2004
    Posts
    4.619
    Kudos
    145
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    Wederom een goedbedoeld advies hier ;-) Ik heb ook de B7 RS4 gehad,daar ga je geheid spijt van krijgen als je de B5 gewend bent,zeker als de b5 wat getuned is.

    Het enige voordeel wat de B7 heeft is de wat modernere looks...verders NIETS...

    Een compressor zet je toch niet op je B7 want die kost 15.000 euro of je moet die B7 kopen welke een compressor heeft op MP ...

    Met het bedrag wat je nu in je B5 hebt zitten waar je geheid mee onderuit gaat ga je een lekkere sloot geld erachteraan gooien.

    2001 RS4 B5 mingblau
    A6 competition Bit-tdi Nardogrey (sold)
    RS6 4G my'16




  12. #411
    VosS4
    Guest

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marc R Bekijk Berichten
    Wederom een goedbedoeld advies hier ;-) Ik heb ook de B7 RS4 gehad,daar ga je geheid spijt van krijgen als je de B5 gewend bent,zeker als de b5 wat getuned is.

    Het enige voordeel wat de B7 heeft is de wat modernere looks...verders NIETS...

    Een compressor zet je toch niet op je B7 want die kost 15.000 euro of je moet die B7 kopen welke een compressor heeft op MP ...


    Met het bedrag wat je nu in je B5 hebt zitten waar je geheid mee onderuit gaat ga je een lekkere sloot geld erachteraan gooien.

    Nou het geluid van de RS4 B7 overtreft de B5 op alle fronten...
    persoonlijk vind ik de B7 ook mooier, volwassener en rijdt beter...
    en ja heb ook de ervaring met beide auto's...

  13. #412

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    516
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    Mweh. Einde van het jaar duurt nog wel even.

    De B5 is wel sneller als de B7:

    https://www.youtube.com/watch?v=_dsZAabItOM

    Halverwege de vid, lijkt me een best eerlijke sprint. Dat vind ik dus ook jammer, dat alleen de B5 dat ziekelijk hoge koppel heeft vs andere auto's.
    Laatst gewijzigd door Linde074; 02-06-15 om 06:49.

  14. #413
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    Maargoed, gaat het alleen om de snelheden ? Ik vind de look ook erg belangrijk.
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  15. #414
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    Ik heb 0 ervaring met dit soort wagens. Lees evengoed wel graag met jullie mee . Vind het machtig dat jullie wel gewoon dit soort keuzes maken. Mooie hobby

    Maar eh, voor de beeldvorming: hoe kun je een S4 B8 (met de 3.0tfsi) vergelijken? Komt dat qua rijden in de buurt?
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  16. #415
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    edit: lees dat de 3.0tfsi met stage 1 al naar 435pk/535Nm gaat. En dan heb je mechanisch nog niets gedaan. Op papier serieus leuk?
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  17. #416
    Marc R's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2004
    Posts
    4.619
    Kudos
    145
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VosS4 Bekijk Berichten
    Nou het geluid van de RS4 B7 overtreft de B5 op alle fronten...
    persoonlijk vind ik de B7 ook mooier, volwassener en rijdt beter...
    en ja heb ook de ervaring met beide auto's...
    Ervaring of echt n jaar(meer) in bezig gehad... scheelt nogal.

    En definieer volwassen?

    Geluid kan ik je nog n punt geven maar t DRC van de B7 is rampzalig,een klein beetje drukverlies staat al garant voor lekker bonken.

    Ben met mijn B7 3 x in korte tijd in de garage geweest voor dat DRC systeem...dus rijkwaliteit vond ik teleurstellend.

    Ik heb niet zomaar weer een b5 gekocht ;-)
    Laatst gewijzigd door Marc R; 02-06-15 om 11:24.

    2001 RS4 B5 mingblau
    A6 competition Bit-tdi Nardogrey (sold)
    RS6 4G my'16




  18. #417

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    516
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    De B5 bonkt net zo hard, als de rubbers ook maar iets op lijken te drogen. Wil je dat er helemaal uit krijgen dan moet je met stabilisatorstangen werken.

    Zal 'm van de week eens wassen, en een goede fotoshoot van maken.

  19. #418
    Marc R's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2004
    Posts
    4.619
    Kudos
    145
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    Ik heb de versterkte 034 draagarmen en frisse schokbrekers eronder.... geen bonkje te horen.


    Maar ik zal maar ophouden want ik ben zo weer betweterig bezig zie je

    Laatst gewijzigd door Marc R; 02-06-15 om 17:10.

    2001 RS4 B5 mingblau
    A6 competition Bit-tdi Nardogrey (sold)
    RS6 4G my'16




  20. #419
    Aggie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    96
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    Maargoed, gaat het alleen om de snelheden ? Ik vind de look ook erg belangrijk.
    Anders ik wel



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marc R Bekijk Berichten
    Ervaring of echt n jaar(meer) in bezig gehad... scheelt nogal.

    En definieer volwassen?

    Geluid kan ik je nog n punt geven maar t DRC van de B7 is rampzalig,een klein beetje drukverlies staat al garant voor lekker bonken.

    Ben met mijn B7 3 x in korte tijd in de garage geweest voor dat DRC systeem...dus rijkwaliteit vond ik teleurstellend.

    Ik heb niet zomaar weer een b5 gekocht ;-)
    Dan heb je gewoon pech gehad.
    DRC onderstel rijd fantastisch! Ik heb er geen slecht woord voor over. Ook JD heeft niet voor niks dit onderstel gehouden toen hij destijds een B7 reed.
    Naar het schijnt wel onderhoudsgevoelig, maar als het werkt is het gewoon een toponderstel.

    Het is wel duidelijk dat je de B5 op alle fronten voor de B7 zet, maar veel berust op persoonlijke smaak vind ik.
    Daarbij vind ik de B7 er ook veel volwassener uitzien, maar ook dat is een persoonlijke mening.
    Neemt niet weg dat een B5 ook erg bruut is en dat ik er bijna een gekocht had.

  21. #420
    VosS4
    Guest

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marc R Bekijk Berichten
    Ervaring of echt n jaar(meer) in bezig gehad... scheelt nogal.

    En definieer volwassen?

    Geluid kan ik je nog n punt geven maar t DRC van de B7 is rampzalig,een klein beetje drukverlies staat al garant voor lekker bonken.

    Ben met mijn B7 3 x in korte tijd in de garage geweest voor dat DRC systeem...dus rijkwaliteit vond ik teleurstellend.

    Ik heb niet zomaar weer een b5 gekocht ;-)

    Je gaat ervan uit dat ik ze niet in bezit heb of heb gehad....laat ik met een B5 zo'n 180.000 km ervaring hebben en met een B7 zo'n 200.000 (waarvan 180.000 met een S4 B7 en restant een RS4 B7)
    dus ik weet wel waarover ik het heb.
    DRC vind je inderdaad veel van op het net....maar je moet het treffen, ik heb geen klagen rijd subliem en is onder garantie destijds vervangen tot nu geen probleem meer.
    Zelfs Jeroen Dik wist niets te verbeteren hieraan.

    En defineer volwassen.....
    Persoonlijk vind IK deze meer auto, meer ontwikkeld, meer bij de tijd (lees tijdloos) betere rij-ervaring, fijn geslepen kortom volwassener.
    Neemt niet weg dat een B5 RS4 een plaatje blijft, toch in mijn ogen, alweer wat gedateerd maar blijft mooi!
    ik heb destijds ook zitten twijfelen een B5 of een B7... Maar toch ging ik voor het nieuwe model.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •