Goed gevoel he, als je zelf iets aan je auto gerepareerd hebt!
ok, en je hebt het zelf gedaan/gerepareerd dus weet je ook dat het nu goed gebeurt is (en je leert er de A4 ook van kennen)
en spaart wat garagekosten uit dus tumb's up Kevin
Jah dat kan ook niet anders.......... als het zo door gaat is alles straks vernieuwd
Tis gewoon zo........dat ik er van baal
Ten opzichte van de B5 heb ik een B6 gekocht met minder km en 4jaar jonger
Je zou dan enigsinds verwachten dat het dan nog efffe uitblijft
En tuurlijk snap ik ook wel dat de slangetjes en rubbertjes uitdrogen en verstaffen
Maar als ik het dan naast de B5 neer leg dan baal ik wel
De B5 stond nooit stil......los van het preventieve onderhoud wat ik gedaan heb
Efin.......ze spint weer als een dolle
En dat is het belangrijkste
Hoop nu dat ik wat langer kan genieten dan 4 weken
Dank je johnny
Die garagekosten bespaar ik zekers uit
Dit geintje koste me aan onderdelen 170€ incl raamschakelaar
Dat valt opzich nog wel mee......
Jah dat gevoel is altijd erg fijn zekers omdat ik(we) er in 1e instantie niet begrepen waarom ze die storingen/meldingen had
Ik zou zelf niet 1 2 3 verwachten dat z`n kl*te buisje van 45€ de boosdoener is (van uitgaand dat de bougie`s niet de oorzaak waren )
Maar jah zoals ik ook al tegen Reggy zei
Ze spint weer als een dolle en dat is het belangrijkste
Erg leuk je ervaringen met de 1.8T te lezen Kevin! Goed enthousiast bezig
Dat weet ik.......maar vindt die kleine dingen maar eens FalleN
Dat had je idd al eens gezegt
Maar goed......waarschijnlijk heb ik iets te hard gejuigt
Tijdens een ritje vanavond begon het lampje van motorstoring weer te branden
En dat terwijl de motor goed loopt
Zowel stationair als volgas op trekken en op een continu snelheid is niks aan te merken
Dat wordt dus zaterdag maar weer aan de computer
Vanmorgen de avant weer aan de computer gehad
Hieruit bleek dat de avant een te arm mengsel had
Ook had ze weer een paar misfire's gehad........
Wel had ze vanmorgen een iets te hoog stationair ze zat op 1000tpm ongeveer
Misschien toch eens denken aan nieuwe bobine's???
s'morgens ook iets hoger toerental 1000 tpm (autochoke) na zeg maar 30 sec zakt hij weer terug naar 800 tpm
kun je hem niet uitlezen met vag/com ipv bosch apparatuur?
ik heb eventueel nog bobine"s liggen voor testen (2 of 3 zijn toen met terugroepactie vervangen)
maar als het aan de bob ligt gaat hij toch ook in de noodloop?
zit dan nog eerder te denken aan vervuilde injectoren of gasklephuis vervuild
Bij mijn S4 B5 de zelfde soort problemen gehad, gasklephuis bleek defect te zijn + lambda sonde, na vervangen geen problemen meer gehad.
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned
Nee.....heb zelf geen vag-com
Heb vandaag de storing gewist....
Maandag ga ik naar @A4 T hij heeft wel vag-com.....
Misschien dat hij er een blik op kan werpen.....
S'ochtend's als de motor koud is hangt ze rond de 800tpm
maar zodra de motor warm is.....stijgt hij naar de 1000tpm
Daarin tegen loopt ze perfect......tijdens het rijden is erg geen op of aanmerkingen
prima @A4T zal het ook wel kunnen vinden miss
had ook bij mij aan de vag/com gekund
kijk dan gelijk even naar de stopjes onder de accu en onder de rembekrachtiging of ze er al uit zijn ivb met vocht/aquarium probleem
Idd Dubbel-Din RnS-E
Afgelopen maandag ben ik bij @A4 T geweest voor een eerste flinke verbouwing.......
We zijn na enkele bakkies begonnen met het ombouwen van 1Din naar Dubbel Din
We hadden nogal wat uit te zoeken met betrekking tot het aansluiten van de Rns-E
Want deze is in de plaats gekomen voor de 1Din JVC
Voorheen zag het er dus zo uit in m`n B6
2014-11-18 16.09.58.jpg
Zoals ik eerder al had aangegeven heb was ik dus laatst met A4 T op de sloop
En daar hebben we dus een B7 leeg geplunderd
Deze had onder andere een Dubbel-Din console erin zitten incl de clima-unit hihihihihihihi
Na een stuk of 14 moertjes/boutjes los gedraait te hebben kon de 1-din er dan eindelijk uit
IMG-20141229-WA0004.jpg
IMG-20141229-WA0006.jpg
Hierdoor kregen we ook een beter zicht op de originele kabels in de auto
En wat waren dat er veel
NOT!!!!!!!!!!!.............
Ik wist dat m`n B6 kaal was........maar zo kaal nee
Enfin.......Ik had de can-bus simulator van mijn oude B5 nog en daar hebben we de vierkante stekker vanaf geknipt
En netjes aan de bestaande bekabeling gesoldeerd en afgewerkt met mooie zwarte krimpkous met daarover heen zwarte isolatietape
Doordat mijn B6 zo kaal als een ......... was lag er ook geen Can-Bus kabels
Dus hebben we deze ook maar naar de tacho gebracht
IMG-20141229-WA0008.jpg
Na wat knip en vlieg werk in het dashboard gedeelte wat voor de afwerking zorgt
Kon deze ook weer als gegoten in de B6
Maar toen kwam het
De RNS-E moest omgezet worden naar non-Bose
Bose had ik namelijk in de B5 zitten maar helaas zit dit niet in m`n B6
Na div uren krakende hoofde konden we geen geluid uit de Rns-E krijgen
Beeld hadden we wel op alle vlakken
Maar geluid homaar
Zelfs met testen van de kabels door middel van een AAA baterijtje konden we vaststellen dat we alles goed hadden aangesloten
Maar helaas niks was minder waar
Ik ging zonder geluid uit de radio terug naar huis
Tot ik vanmorgen een Appje kreeg van A4 T
Of ik een massa kabel wilde doorknippen achter de Rns-E
Deze massa kabel was namelijk voor de Bose aansturing
En in onze schema`s stond dat deze aan de Massa gelegt moest worden
Maar niks is minder waar
Als je deze aan massa legt
Denkt de Rns-E dat er een Bose install in de auto zit
Hierdoor krijg je dus nooit van je levensdagen geluid over de voorste speakers
Eind goed al goed
Mijn oude vertrouwde Rns-E zit weer op de plek waar hij thuis hoort
En dat is een B6
We hadden nog meer op de planning maar helaas is daar door tijd gebrek niks meer van gekomen
Voor ik het vergeet wil A4 T wederom bedanken voor zijn inzet........zelf was mij dit gelukt dank daarvoor
Eind resultaat
IMG-20141230-WA0001.jpg
Netjes mannen, klusje hoor !!
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned