Het is Kilo Utrecht Tango dat iets wat lekker en leuk is niet mag en dus af en toe veel geld kost.
Waarom niet ergens een paar stukken snelweg waar je zo hard mag als je durft? :roll:
En wie betaalt dan de mensen die uit moeten rukken om de zoveelste sukkel met meer pk's dan IQ tussen de vangrail uit te peuteren?
Boek een circuitdag, dan kun je niet alleen lekker hard rijden in een rechte lijn maar ook nog leren om een bocht goed te nemen. Heb je elke dag plezier van!
Antwoord was niet echt met jou in gedachten geschreven, Michel... ik had eigenlijk een beeld voor me van een Honda CRX die door de vangrail gevlochten zit, zoals je regelmatig op TV ziet. Type 'eenzijdig ongeluk met onbekende oorzaak op verlaten weg'.
Waar ik werkelijk waar geen zak van begrijp is dat iedereen hier zo de pet vol heeft van 'te hard is te hard' en 'eigen schuld, dikke bult' en je doet het allemaal zelf, zo achter de regeltjes staat en dan met name de overdreven controle hierop.
WAAROM RIJDEN JULLIE IN VREDESNAAM IN V6en EN V8en EN WILLEN DE MEESTEN EEN GETUNED BLOK MET 768 PK ONDER DE RECHTERVOET?
- Omdat dat zo lekker zuinig rijdt bij lage snelheden?
- Vanwege het comfort?
- Verlengstuk van je ***?
- Omdat je ieder weekend op zandvoort rijdt?
- Omdat je lekker vlot kunt inhalen? why: 120 is 120?
Zijn jullie dan allemaal zo masochistisch dat jullie je rechtervoetje in willen houden omwille van de verkeersregeltjes en onthouding van je autoprestaties.....Kom op zeg! De meeste van ons sjezen te hard door dit kikkerlandje en kom niet aan met...'ik rijdt wel eens in Deutschland'....Daar is 200 ook gewoon 200 en misschien 15% minder gevaarlijk dan hier!!!
Ik stel voor dat iedereen die zich lekker aan de regels wil houden en helemaal achter de struikrovers van Spee staat mooi een Toyota Yaris gaat rijden.... Die dikke pruttel Audi met V6,8 lijkt me toch echt overbodig!
@Manus! Het is gewoon shit dat je gepakt wordt en dat het je ruim geld kost! Ik hou er ook niet van hoor, om centjes over te maken voor verkeerspunten die ze vanwege financieel belang uitzoeken. Omdat dit zo lekker de staatskas opvult!
Ik hoef geen auto om er systematisch mee te hard te rijden, ook niet die 200Q die komend jaar t dubbele aan pk's gaat krijgen van wat ie nu heeft.Oorspronkelijk geplaatst door Franx
Wat ik zeg is dat als je de regels overtreedt je niet moet gaan liggen mekkeren om een bekeuring, maar dat je gewoon een vent bent en je eigen verantwoordelijkheid inziet.
Ik ben 3 wkn geleden op een stuk van 10Km ook (bijna) geflitst met 190 op de teller. Geen brief gehad, maar als die komt dan word ik niet kwaad op het systeem, maar op mezelf. Ik heb het immers overtreden.
T is op die stukken in dld dus wel even iets anders he. Heb je wel eens bekeken wat het bijvoorbeeld het verschil tussen in/uitvoegstroken is?'ik rijdt wel eens in Deutschland'....Daar is 200 ook gewoon 200 en misschien 15% minder gevaarlijk dan hier!!!
Waarom ik zou gaan mekkeren is vrij simpel!
Ieder die hier de afgelopen 10 jaar een grove misdaad heeft uitgevoerd zoals moord-verkrachting-oplichting loopt met 4 jaar weer vrij rond.
Dieven/inbrekers lopen hetzelfde uur weer vrij rond! Wat is dat uitschot meer dan mensen die te hard rijden?
Daarentegen bij handhaving van verkeersregels weten ze wel belachelijke strafmaat aan te komen en met bedragen waar je U tegen zegt.
Er ontstaat een scheef gegroeid beeld van strafmaat in Nederland.
Vanwege staatsinkomsten valt er nu eenmaal goed te plukken van automobilsten die 10, 20, 30 km/h te hard rijden....DAT STOORT MIJ!
Als justitie/politie overal zo rechtschapen mee zou handelen!!? PRIMA!
Tuurlijk, heel veilig!! waarom? omdat het mag? Met 200 km/h in de vangrail doet daar een stuk minder zeer dan hier in Nederland....Oorspronkelijk geplaatst door sander
Ik heb een V6 omdat:
- mooi geluid
- trekkracht
- comfort
- massa
- snelheid (en als ik een bon krijg ben ik gewoon de klos)
Tip: linksonderin Den Haag kun je het beste gewoon rond de 50-60 km/h blijven tuffen. Ik rij daar wel eens en in het begin kreeg ik voor bijna elke keer dat ik daar reed een factuurtje thuis. Ik kreeg bijna het idee dat het een tolweg was.
Terwijl ik in de stad zeker niet zwaar op het gas ga staan. Op de snelweg wil ik de paardjes nog wel eens uitlaten. Maar in een stad of dorp vind ik je echt een rund als je met snelheid stunt... :wink:
Huidig transport= iets anders
je blijft eromheen draaien frank.
Je overtreedt de regels, en gaat daarmee akkoord met de strafmaat die wordt gehanteerd.
Hoe het rechtsysteem hier met criminelen omgaat ben ik ook niet blij mee, maar zoals het in amerika gaat is het ook niet goed. Daar zit weet ik het hoeveel procent van de bevolking in de gevangenis.
Als dat hier gebeurt, dan begint de helft van de Nederlanders weer te zeiken dat er teveel mensen vastzitten en dat dat teveel kost.
Dat is omdat ik eigenwijs ben....Oorspronkelijk geplaatst door sander
Mij zul je niet horen, lekker rustig op straat....Oorspronkelijk geplaatst door sander
Kost veel en het levert niks op. Afschrikkende werking is nihil, want ook hier geldt dat mensen toch denken dat ze nietgepakt worden...
Maar het is inderdaad niet te verstouwen dat iemand die bleekwater over een kind uitgiet met een paar uur alweer buiten staat, omdat-ie bekend heeft... om over ergere misdaden nog maar te zwijgen. Daar moet een gemiddelde in te vinden zijn.
Ben het met Franx eens dat het fanatisme waarmee 'hard'rijders worden vervolgd wel eens mag worden gestoken in andere, in mijn ogen serieuzere zaken. Neemt niet weg dat ik accepteer dat te hard rijden = kans op bon = eigen schuld.
Precies Bart! Back to basic! Yeah!Oorspronkelijk geplaatst door BartType81
eigen ervaring voor A->B ritten;
lang leve de cruise control.
goed gebruikt helpt dit écht tegen bonnen.
bijvoorbeeld ritje van thuis naar mn zus (woont in regio rotterdam);
thuis vertrekken, snelweg op, is daar gelukkig nog gewoon 120. op de teller stel je de cruise control in op 130, dat is nog nét veilig. je krijgt geen bonnen, en je rijdt toch veruit de meeste mensen voorbij. Dus; op een veilige manier de grens opzoeken.
hetzelfde vanaf Dordt, daar wordt het 100 (tot eindbestemming toe). 'decel' knopje inhouden tot ie net iets boven de 110 aangeeft, loslaten en je rijdt nog steeds de menigte voorbij, zonder 'vallende sterren' uit de berm :-)
komt wel vaak voor dat je niet die limiet snelheid kunt halen, gewoon omdat het te druk is. je kunt dan gewoon 'aanpikken' achteraan, en zodra er weer ruimte komt geef je je CC hendeltje een tikje zodat ie de ingestelde snelheid terugpakt.
mensen die jou dan weer in zitten te halen, wéét je gewoon, "rij zo door en het wordt duur" en ik merk dat het een stuk makkelijker is om er dan niet achteraan te gassen :P
stukken waar je maar 50 of 70 mag is het inderdaad gewoon een kwestie van je voet in bedwang houden. CC is niet overál bruikbaar natuurlijk.
groetjes Wouter
Die heb ik ook...Alleen dan met 4 cilinders.... :wink:Oorspronkelijk geplaatst door BartType81
120 voelt echt hard en kom dan ook niet boven de 110 uit met de Polo..
Heb er zelfs twee, de andere met 34 hele peekaas, daarin lijkt 80 al hard..