Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Ruitenwisser en APK?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    2.877
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard Ruitenwisser en APK?

    He weet iemand of je auto afgekeurd kan worden op verotte ruitenwisser(rubbers) ?

    Ze doen het nog enigzins goed, maar er hangen wat stukjes rubber naast dus toe aan vervangen.

    Nu was mijn vraag of de auto wel de APK doorkomt? Het is natuurlijk wel een onderdeel waar veiligheid een grote rol bij speelt...

    Zoja dan ga ik van de week toch maar een paar nieuwe halen, zonee dan wacht ik er nog een poosje mee (heb het nogal druk deze periode)

    Alvast bedankt!
    2004 Audi A8L W12 6.0 Quattro Pro Line | 2011 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Pro Line S

  2. #2
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    De 80 van m'n vriendin werd er ook op 'afgekeurd'; ze zouden strepen (en dat mag niet).
    Nieuwe erop (had ze nog liggen), afgemeld en direct de oude er weer op....die wissen voorlopig nog prima, geen streep te zien.

    Aan de andere kant: wat kosten nieuwe ruitenwissers nu helemaal?
    Zeker met de winter in aantocht zijn goede toch wel belangrijk.

  3. #3
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Yep, ...dat kan een afkeur zijn...

    (eigen ervaring met m'n beemer.... waar na een 6 maanden stilstand ook nog eens geen ruitenwisservloeistof inzat (=ook afkeur) :oops: )
    One liter, driver's licence eater...


  4. #4

    Standaard

    pak je daar een beker water,giet je erin en hij is goed gekeurt

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    2.877
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    Ok... ze laten strepen achter dus ga ze komende week maar even vervangen vlak voor de APK.

    Bedankt voor de info!
    2004 Audi A8L W12 6.0 Quattro Pro Line | 2011 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Pro Line S


  6. #6

    Standaard

    Wat is dit ook voor vraag?

    Je geeft zelf aan dat ze slecht zijn, duur zijn zijn ze niet en binnen de 10 minuten zijn ze gemonteerd, dus hoezo geen tijd? Het plaatsen van deze topic en het lezen van de antwoorden duurt haast net zo lang...

    Je zegt zelf dat het een veiligheidsvoorziening is en het slechte weer is begonnen...
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    2.877
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Appie Dakleer
    Wat is dit ook voor vraag?

    Je geeft zelf aan dat ze slecht zijn, duur zijn zijn ze niet en binnen de 10 minuten zijn ze gemonteerd, dus hoezo geen tijd? Het plaatsen van deze topic en het lezen van de antwoorden duurt haast net zo lang...

    Je zegt zelf dat het een veiligheidsvoorziening is en het slechte weer is begonnen...
    Ten eerst zijn ze niet zo slecht dat je niks meer kan zien als het regent, maar aangezien de APK streng is...

    Ten tweede ben ik een middag bezig met die dingen halen en monteren, natuurlijk hoef je het voor de prijs niet te laten.

    Aangezien ik al aangaf dat ik het de komende 2 weken druk heb (precies tot de APK) zou het fijn zijn als ik het 1 of 2 weken na de APK zou kunnen doen. Maar goed ik weet nu dat ze zo de APK niet door zouden komen dus ik ga ze volgende week vervangen, dan maak ik er maar tijd voor vrij
    2004 Audi A8L W12 6.0 Quattro Pro Line | 2011 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Pro Line S

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Sommige tankstations hebben ook wel goeie, ff binnenwippen, halen en thuis monteren.

    'Tis ff wat duurder, maar scheelt veel tijd!

    Misschien heb je er wat aan... ;-)
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    2.877
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    Zal wel ff kijken, heb gelukkig nog een week
    2004 Audi A8L W12 6.0 Quattro Pro Line | 2011 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Pro Line S

  11. #10
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    of de gemakkelijke oplossing, zeg tegen de garage dat ze voor de apk ff de ruitenwissers vervangen

    om die 15-20 euro per wisser hoefje het idd niet te laten... of doe es extreem en haal goedkope halfords wisser... kosten maar 7 euro (en werken voor geen meter :roll: )
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  12. #11
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Ik hou het lekker op Bosch wissers. Zijn dan wat duurder maar wissen erg goed.

  13. #12

    Standaard

    Ben ik helemaal met jou eens QuattroNL, ik heb gisteren mijn voorruit laten vervangen en gelijk nieuwe wissers laten monteren, ook van Bosch.

    Nou geen streep te zien en ze maken ook geen veeggeluid of iets dergelijks. Kosten waren rond de 24 euro geloof ik, per set.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •