Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: a4 avant total loss

  1. #1
    avus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.498
    Kudos
    7
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard a4 avant total loss

    vandaag was mijn kennis op bezoek die automonteur is, vorige week hadden ze een klant een audi a4 avant verkocht met een dikke motor v6 meende ik, de klant had net een week de auto, en zou volgende week komen voor een beurtje, hij had met speod een auto nodig,
    heeft hij hem vorige week total loss gereden op de eemshavenweg tegen een merceders vito of sprinter, de brandweer heeft hem eruit geknipt, en wonderqwel deze meneer had helemaal niets, en het heftigste nog, de motor liep nog gewoon, de brandweer vroeg als hij de motor kan uitzetten voor ze gingen knippen, hij zat wel vast heeft echt helemaal niets en de motor liep nog gewoon . hij is wel buiten westen geweest,2 dagen heeft hij in het ziekenhuis gelegen om tekijken en tew8ten op inwendige verwondingen, helemaal niets, ze volgende auto wordt zeer zeker een audi, de brandweer zei van als dit een andre wagen was geweest was er meer loos geweest, zie de link en foto,s en huiver

    http://www.112groningen.nl/site/arti...kel=YYmf995A9R
    audi coupe gt 2,2 kv motor alpinewit

  2. #2

    Standaard

    Mother fcuk! Wat een klap zeg. Hij heeft zeer veel geluk gehad!
    RS2 RS-blau - 315 HP
    RS2 Zwart - 315 HP
    Sport Quattro, 1005 HP
    www.highoctane.nl

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.887
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Zo, Avant Cabrio... beste klap geweest.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Standaard

    Hallelujah....da's een knal geweest zeg....je kunt er nog wel aan afzien dat het een hele mooie moet zijn geweest. Waarschijnlijk net iets teveel van zijn krachtige motor genoten op dat moment....weg ziet er ook redelijk nat uit....

  5. #5
    mido's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Posts
    2.585
    Kudos
    22
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard

    Aan de schade te zien heeft ie veel te hard gereden. . . :-?


  6. #6

    Standaard

    Zulke plaatjes blijven je pijn doen, niet? :shock:
    Gelukkig gaat het de bestuurder (redelijk) goed.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Posts
    309
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5
    Land
    Land

    Standaard

    t'zag er wel naar uit dat de airbag er niet veel zin in had ? :shock:
    Dan heb je zeker mazzel gehad :-|

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Ben je ff blij geen opel te hebben......
    Ahh gekken moeten er ook zijn niet dan..........

  10. #9

    Standaard

    Tja.. gelukkig geen persoonlijk letsel maar een auto zo zien blijft pijn doen. Maar inderdaad, dit kan in andere merken/typen auto's flink wat erger aflopen.
    Ken de weg daar wel en is niet echt een weg om een V6 te testen en zeker niet in het donker bij regen.

  11. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje2000
    t'zag er wel naar uit dat de airbag er niet veel zin in had ? :shock:
    Dan heb je zeker mazzel gehad :-|
    Dat viel mij ook al op, vreemd eigenlijk want het was toch 'frontaal'?
    Of zijn ze zo slim (de airbag unit) dat ie het al door had dat het toch geen nut had

  12. #11

    Standaard

    K*lere! Dat ie daar levend uitgekomen is... BTW auto -> minivrachtwagen is bijna altijd 0-1, of je nou wel of niet te hard rijdt. Ik zou daar niet zo stellig over durven oordelen. Maar dat de motor nog draaide, dat geloof ik eigenlijk niet :-D Volgens mij wordt de benzinetoevoer bij een crash automatisch afgesloten, of heb ik dat verkeerd in m'n hoofd?
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  13. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door themadpilot
    K*lere! Dat ie daar levend uitgekomen is... BTW auto -> minivrachtwagen is bijna altijd 0-1, of je nou wel of niet te hard rijdt. Ik zou daar niet zo stellig over durven oordelen. Maar dat de motor nog draaide, dat geloof ik eigenlijk niet :-D Volgens mij wordt de benzinetoevoer bij een crash automatisch afgesloten, of heb ik dat verkeerd in m'n hoofd?
    Dat klopt... maar ja de airbag is ook niet afgegaan, vreemde zaak :-?

  14. #13
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    aleen bij een bepaalde snelheid versus impact wordt de airbag en de rest inwerking gezet, zal de eigenaar dan mischien toch niet te snel hebben gereden (QUA TEMPO niet qua onoverzichtelijk te hard)


    dat ahd geloof ik te maken met iets in de wetgeving over tijdig het voertuig tot stilstand te kunnen brengen over de afstand die met kan zien/inschatten oid
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  15. #14
    rum's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    5.658
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Sow he... extreem! Dat die man dat zonder ernstig letsel heeft overleefd is al bijzonder!
    Audi A4 Avant B6 2.5 TDI Pro Line 163+pk BCZ // JDE Tuning by JB

  16. #15
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    kan nooit een vol frontale botsing zijn geweest... die avant is zo aan de foto's te zien vooral links geraakt.

    de airbog was bij een frontale botsing echt wel afgegaan... ook al rij je maar 20 als er dan iemand met 50 op je afkomt is de impact al met 70km/h. Daarnaast had de motor echt niet meer gelopen bij een vol frontale botsing! zo te zien staat het motorblok nog redelijk op zijn plaats.

    maargoed het is iig knap vervelend met een wagen die je net hebt gelukkig is de bestuurder er redelijk goed vanaf gekomen.
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  17. #16
    avus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.498
    Kudos
    7
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    idd hij heeft de hele zijkant eruit geramd, motor ligt nog op de plek heb de audi gezien,. brandweer heeft accu kabels en alles doorgeknipt,
    zit niets heel meer aan die auto
    audi coupe gt 2,2 kv motor alpinewit

  18. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chaos
    kan nooit een vol frontale botsing zijn geweest... die avant is zo aan de foto's te zien vooral links geraakt.
    Dat dacht ik ook al, want bij die van mij ging de airbag toch echt af (in 1998).

  19. #18

    Standaard

    Wat een enorme mazzel zeg voor de bestuurder. Gelukkig!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •