Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 27 van de 27

Onderwerp: [filmpje]auto gelanceerd bij stoplicht door automatischbeton

  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eszes
    Deze houding kan ik niet volgen. Het is zo helder als glas: een gewoon rood licht hielp niet; dus moeten daar wat zwaardere maatregelen.
    Daar ben ik het mee eens. Maar na drie keer 120 euro of zo aftikken dankzij een flitspaal ben je er volgens mij ook wel. Vooral omdat het hier niet eens om een gevaarlijke situatie gaat, maar om het mijden van sluipverkeer. Dan is dit nogal "straf" lijkt me.

    En mom je weer in dezelfde discussie als bij inbeslagnames: De één heeft een Slopel van 400 euro, de ander een dikke Beemer van 150.000 euro of zo. Nogal een verschil in beleving voor dezelfde overtreding.

    Zoals hier te zien was, reed er verder geen hond, en wie weet was die vent wel narrig en had zoiets van "WTF"... Dan is dit vrij drastisch. Ik ben in ieder geval blij dat ik niet bij de eerste keer dat ik een overtreding beging op deze manier afgevoerd mocht worden. Ik denk dat dat voor jou niet minder zal gelden, evenals de rest van de mensen hier. Iedereen heeft per slot wel eens wat...


    Wie zonder zonde is... :roll:
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  2. #22

    Standaard

    De kerel op het filmpje reed klaar en duidelijk opzettelijk door het rood.
    Ik ben dus de laatste om medelijden te hebben.

    Echter zijn we maar mensen en kunnen we totaal onopzettelijk een fout begaan. Iedereen kan al eens verstrooid zijn. Dan is dit uiteraard een hele zware straf. Je auto is waarschijnlijk bijna total loss na zo'n impact.

    Ik ben voorstander van gewoon veel zwaardere straffen. Bijvoorbeeld een inhouding van rijbewijs gedurende enkele maanden en bij de volgende overtreding dadelijk een jaar. Indien tijdens deze periode betrapt bij het besturen van een voertuig de straf omzetten naar effectieve gevangenisstraf. Of je nou 1000Eur/maand verdient of 20000Euro, een gevangenisstraf zal voor beide partijen even erg zijn.

    Wedden dat er veel gaat veranderen.

  3. #23

    Standaard

    Tijdje terug op TV gezien dat je het gewoon kunt aanvechten. De straf is zoals eerder gezegd niet in verhouding met de overtreding. Het zal mensen die er elke dag langskomen niet gebeuren, maar als je s'avonds over een vreemde weg rijdt kan het best gebeuren dat je die borden over het hoofd ziet. (omdat je toevallig op de teller kijkt of je niet 51 rijdt i.p.v. 50).

    En dan is het wel erg zuur om een auto compleet af te schrijven.

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rum
    Ik ben het ook wel met appie eens dat er een hoge boete op staat. Toch vraag ik me af waarom dit hier geplaatst is. Het is voor het eerst dat ik zo'n ding zie op een dergelijke weg. Meestal is het in het centrum van een stad, om verkeer uit de stad te weren. Kennelijk is de situatie zodanig dat veel automobilisten niet snappen waarom het stoplicht op rood staat en er maar 1 auto per keer door mag...
    Deze beweegbare afsluiting is geplaatst om ervoor te zorgen dat het verkeer dat eigenlijk via de A13 moet geen sluiproute gaan gebruiken. Het was altijd al druk op de A13 maar sinds de 80kilometerzones is het, vooral op dinsdag, echt niet normaal druk meer. Files van 13 kilometer op een snelweg van 14 kilometer....
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  5. #25

    Standaard

    En dat zijn de borden?

    Een spitswaarschuwing op een lege weg?

    Dat hoop ik toch niet... :?
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...


  6. #26
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Appie Dakleer
    Wie zonder zonde is... :roll:
    ...zit in no time zonder stenen?
    RS6 C5
    A3 TDIe

  7. #27

    Standaard

    Hahaha, da's ook wel een sterke! :-D
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  8. Ad
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •