Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: 'Klimaatacties EU hebben amper nut'

  1. #1

    Standaard 'Klimaatacties EU hebben amper nut'

    HELSINKI - Het helpt weinig als de Europese Unie 20 procent minder CO2 uitstoot, zolang andere werelddelen niet meedoen. De uitstoot in Europa is namelijk al erg weinig. Maatregelen bij de grote CO2-uitstoters China of de VS zijn veel effectiever.

    De Finse denktank ETLA zegt dat in een analyse van de ingrijpende EU-milieudoelen. De uitstoot van het broeikasgas CO2 in Europa is maar een achtste van de werelduitstoot. De rokende schoorstenen bevinden zich vooral in China en de VS.

    Een daling met 20 procent in de EU komt neer op 1,5 procentpunt minder CO2-uitstoot in de wereld. „Veel minder dan de stijging in China”, relativeerde ETLA-onderzoeker Timo Nikinmaa in Helsinki tijdens een recent gesprek met buitenlandse journalisten.

    De VS zijn nu 's werelds grootste uitstoter van CO2. Het snel groeiende China neemt die koppositie dit jaar of volgend jaar over, voorspelde het Internationale Energie agentschap IEA vorige maand. China bouwt momentel zeer veel kolengestookte elektriciteitscentrales.

    Het Finse onderzoeksbureau vindt dat Brussel te hard van stapel loopt met de aanpak van het bedrijfsleven, auto's en andere CO2-uitstoters. „Met de recordhitte van de laatste jaren zijn mensen zich plots erg bewust van de klimaatverandering”, zegt Nikinmaa. „Maar de temperatuur op aarde stijgt al sinds 1910, vooral doordat de zon in kracht toeneemt. De gevolgen zijn pas echt voelbaar over honderd jaar.”

    Nikinmaa vreest dat EU-maatregelen de Europese fabrieken alleen maar naar China jagen. „Verplaatsen van de productie van EU naar India of China helpt het wereldwijde klimaat niet”, aldus de onderzoeker, die meent dat alleen een wereldwijde handel in emissierechten effectief is.



    Yep, en daar is dan een heuse "denktank" voor nodig...

    Je zou blijven lachen om die soap, ware die niet zo duur...
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  2. #2

    Standaard

    Och ja, ben toch blij dat het bestaat. Zeuren doe ik liever op beide wereldstaten die zo veel vervuilen. Ik hoop dat ze eerst Bush eens omlullen en zorgen dat daar de gemiddelde verbruikte kW per inwoner daalt. Want het zijn de grootste vervuilers en verbruikers, die Amerikanen...
    S6

  3. #3

    Standaard

    ...precies wat ik al jaren zeg. Het lijkt me hier allemaal wel mee te vallen terwijl er in andere continenten maar een hoop aangerotzooid wordt.
    Bovendien betalen we het meest aan het dichten van de Ozon-laag

    (nooit begrepen hoe ze met al dat briefgeld dat gat dicht gaan naaien!)

    Maareh...hoeveel bedrijven laten er al niet goedkoper produceren in vervuilenden landen? Nou, hypocriet veel!
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  4. #4

    Standaard

    Leve ome Koos. Nog meer trajectcontroles, nog meer boetes voor kleine overtredingen en ongetwijfeld gaan we nog gekkere brandstofprijzen krijgen.

    Dit alles in het kader "een beter wereldmilieu dankzij NL". NL maakt echt zoooooveel verschil
    Je bent tevreden met wat je hebt totdat je iets beters kunt krijgen.

  5. #5
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    en het nu opomeKoos gan pinnen, ik lah me dood!
    '01 rs4 641 ps


  6. #6

    Standaard

    en dan heb je het nog niet eens over de tonnen olie per dag stokende oceaanstomers

    en amerika denkt maar zo: als de rest van de wereld voor een beter milieu zorgt kunnen wij maar lekker aanrommelen :-?

  7. #7
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    De 3e wereldlanden bereiden een megaclaim voor omdat 'wij' in het westen nu 'schoon' zijn maar 300 jaar hebben vervuild...

    Ik ga mijn onderschrift maar eens uitvoeren!
    RS6 C5
    A3 TDIe

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Laat je een lekkere steak voor mij over? :mrgreen:
    S6

  10. #9

    Standaard

    Vooral die transporten van voedsel en hulpgoederen, artsen met heli's en vliegtuigen en meer van dat soort dingen waren natuurlijk nogal vervuilend. De weggooiverpakkingen van de meuk ook al...
    :-D
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  11. #10
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.558
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc
    Leve ome Koos. Nog meer trajectcontroles, nog meer boetes voor kleine overtredingen en ongetwijfeld gaan we nog gekkere brandstofprijzen krijgen.

    Dit alles in het kader "een beter wereldmilieu dankzij NL". NL maakt echt zoooooveel verschil
    Dat heeft niets, maar dan ook werkelijk helemaal NIETS met dit topic te maken
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  12. #11

    Standaard

    Nou..ik vind dat wel meevallen! Dat is wel degelijk óók een reden om ons burgers met een broek vol dunne poep langs controles en flitsers te laten rijden.... Niet alleen voor veiligheid maar ook om millieuredenen (en eigenlijk om de centjes)
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  13. #12
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.558
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Dat geldt alleen voor de trajectcontroles Frank. Die zijn aangelegd ivm. millieu- en geluidshinderaspecten. De rest van die graaikasten niet.

    Ik heb noch ome Koos, noch middels een ander medium ooit een verklaring gehoord dat millieu een reden is om graaikasten neer te zetten. De enige reden, en het is regelmatig een drogreden gezien de verkeerssituatie ter plekke, is de verkeersveiligheid.

    De enige trajectcontrole die niet in die millieu en geluidsoverlast gedachte past is die op de A12 tussen Utrecht en Woerden. Dat is in the middle of nowhere. Los van het feit dat je er gewoon 120 mag lijkt het meer een graai-trajectcontrole dan wat anders.

    Die trajectcontroles doen echter geen fok voor het millieu. Moderne motoren presteren optimaal in een toerengebied bij ca. 130km/u in de hoogste versnelling (voor de meeste auto's that is). De uitstoot is dan doorgaans het minst hebben de deskundigen al uitgezocht.
    Met 80 of 100 in z'n 5 rijden is het millieu minder goed af. Geluidshinder is een ander verhaal. Dat maakt inderdaad wel uit maar die traject-controles staan vaak op stukken waar al geluidswallen stonden dus what's the point.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  14. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven
    Dat geldt alleen voor de trajectcontroles Frank. Die zijn aangelegd ivm. millieu- en geluidshinderaspecten...
    Dat zegt ie toch ook, of niet?
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  15. #14
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.558
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Het ging me meer om de "nog meer boetes voor kleine overtredingen en ongetwijfeld gaan we nog gekkere brandstofprijzen krijgen" opmerking. Dat slaat nergens op.
    Ome Koos heeft niets te maken met brandstofprijzen en nog meer boetes voor kleine overtredingen heeft geen drol te maken met het EU klimaatbeleid.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  16. #15

    Standaard

    ... dat niet nee, (maar hij komt wel uit dezelfde cultuur van denken)
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •