en dan te bedenken dat mijn CBXje er ca 110 a 115 pk uitkreeg en ik hem heb terg getunend naar 98/a 100 pk
(maakte het voor mij een stukje zuiniger)
daar een topsnelheid niet relevant is bij mijn machine 8)
Lekker soundje toch hoor, die VTR ...
Gefeli ... bijna 130pk .. niet niks!
Dan heb je of een turbo of NOS erop .. :wink:Oorspronkelijk geplaatst door Anjo
http://www.motormaniacs.nl/index.php...438&Itemid=100
Geloof het of niet maar de Fireblade perste er meer Pk's uit aan het achterwiel (158,9 tegen 158 Pk)
Standaard heb je wel ~178pk aan de krukas..
Powercommander, K&N filter, vlinderklep verwijderd en een andere auspuff, meer niet hoor!
Motor loopt aanzienlijk "vrijer" en vlotter; PK's komen sneller op het wiel, duidelijk merkbaar bij het accelereren.
Was wel even wennen....
De Ten Kate honda's (speciale versie) hebben zelfs 200+ PK, en dat ook zonder turbo; alles word bereikt met tunen en fijntunen van de motor.
Heb je er ook een uitdraai van?
Ik vind ~22pk erbij wel héél erg enthousiast (niet om lu|lig te doen... maar een jongen met een K&N, PCIIIr en open dempers op een SP1 kwam op 129.5 pk :wink: )
Ik heb me suf gezocht naar voorbeelden van de '06 Blade.. maar kan nergens anders zo'n enorme vermogenswinst vinden)
Nope, geen uitdraai; ik heb hem bij Ten Kate op de open dag op de bank gehad en zij vertelden me dat ik 181 pk's heb, en dat moet ik dan maar aannemen.
Zoals reeds voornoemd: ik heb er de ballen verstand van.
Het zal me eigenlijk ook worst zijn of ik er nou 160,170 of 180pk heb, je kunt ze toch nooit allemaal benutten in Nederland.........
Ik ga nog wel eens het cirquit op in Assen, dan merk je wel dat je op de lange stukken erg veel vermogen hebt en veel motoren inhaalt, echter in de bochten hebben de "lichtere" machines weer voordeel en komen keurig binnendoor of buitenom
Waar het mij om gaat is lekker sturen, af en toe het gas volledig open (cirquit of autobahn) en vooral: een mooie motor om van te genieten!
Dit seizoen is het echt dramatisch geweest qua tijd: slechts plm 1500 km gereden, dat is echt bijna niks zeg... :oops:
Ik heb even snel wat nagevraagd bij de dealer:
Honda CBR1000RR Fireblade 2006:
Koppel: 114,5 Nm @ 10.000 Rpm
Vermogen: 176 Hp / 131,2 Kw @ 11.200 Rpm
Van plm 170-175 Pk naar plm 180 Pk is inderdaad niet zo'n enorme stap!
Ik weet niet wat koppel inhoudt; zo technisch ben ik niet aangelegd (trekkracht?)
Arlo Honda VTR SP-1
Achterwiel: 128.5 pk
Blok +12%: 143.9 pk
Jaco BMW K1200S
Achterwiel: 158 pk
Blok +15%: 181.7 pk
Anjo Honda CBR1000RR
Achterwiel: 181 pk
Blok +12%: 202.7 pk
Het zal dus dit zijn:
Blok 112%: 181 pk
Achterwiel: 161.6 pk
Ketting is 12% verlies
Cardan is 15% verlies
Ik hoop dat de verwarring nu uitgelegd is :-D
Dank Jaco.. je bent me voor :wink:
(brute fiets trouwens die K1200S 8) )
De opmerking van Ten Kate zal wel over het vermogen aan de krus-as gegaan zijn..
Maar je heb gelijk Anjo.. je kan het vermogen toch niet ten volste benutten in Nederland.. (of zoals in mijn geval... ik zou het voorlopig nog niet eens durven )
Voor een juist uitleg over koppel is op dit forum wel aardig wat te vinden (zoekfunktie) of anders op het internet.. (Google)
Het word steeds gekker in NL; een paar weken terug ging ik 's middags lekker even toeren, en na een half uur rijden was ik al 3 controles gepasserd.Oorspronkelijk geplaatst door Arlo
Ik ben omgedraaid en naar huis terug gereden, ik had ineens geen zin meer.
Dat ze controleren op gevaarlijke wegen/ kruisingen: oké
Maar wat ze nu doen is helemaal naar rechts doorslaan en op ieder janboerenklootweggetje een mobiele flitser parkeren.
Ik word er onderhand moedeloos van.......
(gelukkig kan ik me afreageren en tijdens het werk ongelimiteerd hard langs de kasten gummen, dat lucht vaak wel op )