Leuk topic dit heb al een jaar of 4 mn motorrijbewijs ook al een aantal motoren gehad en nu een Honda Cbr 900RR van 1992
Motorrijden is iets wat ik altijd al wilde doen, toen ik echt elke dag last had van files (werk in Amsterdam) kwam het eigenlijk zo uit
dat ik de auto nooit meer pakte... ook met storm®en niet (want dan zijn de files altijd het langst).. resultaat was een kilometrage van ~470 in één jaar.
De auto mocht er dus uit
Inmiddels 7 jaar mijn rijbewijs..
Heb gehad
Yamaha yz 125
Yamaha yz 250
Yamaha wr400 enduro
Kawasaki kx 125 enduro
Honda xr600 enduro
Yamaha r6 2000
Yamaha r1 2005 (getuned)
Ktm 520 enduro
Huidige fietsen.
Ktm 520 enduro
Ktm 520 supermotard
Kawasaki z750 rijdebare schadefiets voor winterproject/handel
Vorigjaar toch mijn motorrijbewijs gehaald,en tot de conclusie gekomen dat ik dit veel eerder had moeten doen.
Na 10 jaar crossmotoren te hebben gereden moest het dus ook een Enduro worden, om regelmatig wat zandpaden te kunnen rijden, en zo nu en dan op het circuit te kunnen rijden.
Het is een Yamaha WR450f geworden van 2006.
Als het meezit heb ik volgende maand ook een A voor mijn B. Komend weekend komt deze CBR 600 F uit 1991 met 20.000 km in mijn garage. Niet omdat ik nou zo graag een kuipfiets wil, maar dit was een koopje en een goede eerste fiets om deze prachthobby uit te oefenen
Ik les op een Suzuki Gladius 650, een erg fijne motor met heerlijke V-twin sound. Afgelopen weekend eindelijk eens gereden met mooi weer, wat een top rit was dat!
Helaas te druk nog geweest om de vfr op te halen.
1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
3e Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel, regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com
Ik ben nu zelf weer bezig om mijn bmw K100 RT op te bouwen na mijn onvrijwillige afstapping van bijna een jaar geleden. Het enige zware minpunt is een zwaar lekkende linker veerpoot
Dus die vork gaat in zijn geheel gereviseerd worden. Dan de zaak goed laten werken en zien we daarna weer verder.
Van de week heb ik de motor weer opgehaald uit de winterstalling.
Helaas heb ik geen ruimte thuis om hem binnen te zetten.
1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
3e Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel, regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com
zo mijn voorvork is geüpdatet, nw olie seals ed maar ook een zwaardere set veren, mag ik wel hebben...
ook een andere kuip gescoord, zadel en kontje. de kuip voorzien van verwarmde spiegelglazen die ook een groothoek hebben
en dan langzaam in elkaar bouwen.
wel een min punt... mn achterband is lek
dus daar moet weer iets anders op komen, of heeft er iemand toevallig een 130/90 17 achterband liggen.....
Gefeli @damaX, ... weet je al wat je wilt gaan rijden?
Dat is balen viermaal ...
Die krengen kosten ook nog eens wat... ik moet een nieuw setje op m'n VTR ... dan zit je tegen €350,- aan te kijken.
De Bandit van m'n meissie staat op de heftafel... carburateurs eronderuit en die grondig schoonmaken, na 2 jaar stilstand is dat hoognodig.
Ze heeft ineens weer zin om te gaan rijden
Ja opgepast haha :-) Ik heb een cbr 600 al startklaar staan, daar zal wel snel een V-twin naked bike of een dikke 1-pits supermoto voor in de plaats komen
VTR is / klinkt ook machtig, daar mag ik binnenkort ook een ritje op gaan maken... Opgepast dus!
image.jpgOok hier een fervente motorrijder. Motorrijden was/is echt mijn passie. Veel meer dan autorijden.
Mijn rbw A heb ik sinds 1996 en eigenlijk op dezelfde dag mijn eerste motortje opgehaald. Dat was een Honda VFR 400R NC30. Een rasechte minisuperbike.
Daarna heb ik nog een Honda CB600F Hornet gehad. Deze werd opgevolgd door een compleet omgebouwde CB1 streetfighter.
Naast deze unieke CB1 heb ik ook nog een Suzuki GSXF600 gehad.
Na deze periode kwamen mijn echte droommotoren aan de beurt.
Twee Cagiva V-Raptors 1000 ( een grijze die ik na twee jaar heb ingeruild voor mijn droommotor: een rode...) en een Cagiva Navigator 1000.
De V- Raptors waren echte funbikes waar nauwelijks rustig mee was te rijden. Elke bocht was een feest.
De Navigator is een zwaar onderschatte motor. Ziet er uit als een grotere allroad/ reis motor. Maar stuurt als een supermotard. Super speels met de mogelijkheid om ook verre reizen te maken. Helaas door grind in een bocht op een dijkweg en een crash tot gevolg, heeft mij doen besluiten om ( voorlopig) te stoppen met motorrijden. Het was mijn tweede crash in 7 jaar en door beide crashes heb ik nu nog steeds last van mijn knie en schouder.
Circuitrijden is wmb echt de grootste kick die je met een motor kunt krijgen. Heerlijk uitleven zonder uit te hoeven kijken voor flitspalen, radarcontroles, ander verkeer, bomen, vangrails etc. Altijd mooi asfalt en prachtige bochten. Heb gereden op oa. Assen, Zandvoort, Lelystad en Spa Francorchamps.
Mijn twee valpartijen zijn niet eens op het circuit gebeurd, maar op de openbare weg.....
image.jpg
Hier op circuit van Assen met mijn ultieme dreambike. De V-Raptor 1000
Na de verkoop van mijn motoren heb ik besloten eens te gaan genieten van een cabriolet. Stuk veiliger dan de motor en veel minder uitnodigend om hard te rijden, maar ook heerlijk met de kop in de wind. Vandaar dus mijn huidige Audi Cabriolet.
In 1980 heb ik op mijn 18e gelijk mijn A gehaald. Mijn eerste was een Honda CB400-F, daarna 2 Suzuki GT-750's, waarmee ik een aantal keren door Yougoslavië en Griekenland ben gereden. Daarna heb ik nog een Honda CB-550-K gehad, die ik na mijn studie heb ingeruild ( met bijbetaling van de eerstverdiende centen van de eerste serieuze baan) voor een toen bijna nieuwe Kawasaki GPX-750-R.
Deze heb ik nu nog, maar hij heeft de laatste 18 jaar eigenlijk stilgestaan.
2 maanden geleden heb ik hem weer rijdbaar gemaakt en zoals dat met Jappen gaat; behalve een beurt, de rubbers tussen de carburateurs en luchtfilterhuis, hoefden alleen de banden en de vloeistoffen vervangen te worden en het ding rijdt weer als vanouds.
Het is weer net zo leuk als vroeger en de eerste tocht naar de Ardennen is alweer gemaakt.
Maar jongens, wat een grip en feedback geven die banden van tegenwoordig, wat een vooruitgang!! En dan heb ik nog geeneens de hardcore sportbanden, die ik vroeger altijd had.
De CBR is al lang weer gevlogen en deze KTM 950 SM is er voor in de plaats gekomen
Het is een heerlijk sturende fiets met verslavend motorgeluid. Inmiddels zijn de velgen voorzien van oranje randen, en binnenkort komen er nieuwe einddempers op voor een lekkere zware sound