Pagina 137 van 186 EersteEerste ... 3787127133134135136137138139140141147 ... LaatsteLaatste
Resultaten 2.721 tot 2.740 van de 3713

Onderwerp: Hét grote AF fotografie topic.

  1. #2721
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.789
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Hét grote AF fotografie topic.

    Prachtig Arlo, macro blijft top. Leuk dat ook die hommel even voorbij kwam.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  2. #2722

    Standaard Re: Hét grote AF fotografie topic.

    Mooie close-ups Arlo,
    De natuur blijft een mooi onderwerp om te fotograferen!
    Hier nog een paar macro's van twee weken geleden, een teek van één milimeter.
    Heeft ie z'n haren goed gekamd?

    Teek1.jpg Teek2.jpg
    Teek3.jpg Teek4.jpg
    A4 AVANT 2.0 TFSI ProLineS MY2011

  3. #2723
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.878
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Hét grote AF fotografie topic.

    Knappe foto's, maar het onderwerp... brr.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #2724
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard Re: Hét grote AF fotografie topic.

    Thanx guys!

    Die hommel was wel even rotzooien... met de hoge snelheid van dat beest en zo'n kleine scherptediepte is het echt pielen en wachten voordat je hem scherp in beeld heb.
    Foto's zijn trouwens compleet onbewerkte jpeg's .. alleen verkleind en een snufje USM.


    Laatst gewijzigd door Arlo; 29-05-12 om 18:23.
    One liter, driver's licence eater...


  5. #2725

    Standaard Re: Hét grote AF fotografie topic.

    Weer zo'n mooie Arlo!
    Thanks Tom, het blijft oppassen in de natuur deze dagen:http://www.tekenradar.nl/
    A4 AVANT 2.0 TFSI ProLineS MY2011


  6. #2726
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard Re: Hét grote AF fotografie topic.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door APLS Bekijk Berichten
    Mooie close-ups Arlo,
    De natuur blijft een mooi onderwerp om te fotograferen!
    Hier nog een paar macro's van twee weken geleden, een teek van één milimeter.
    Heeft ie z'n haren goed gekamd?
    Nice .... tussenringen erbij gepakt?
    One liter, driver's licence eater...


  7. #2727

    Standaard Re: Hét grote AF fotografie topic.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arlo Bekijk Berichten
    Nice .... tussenringen erbij gepakt?
    Nee, enkel de 100mm en een 580EX als slave voor het licht.
    A4 AVANT 2.0 TFSI ProLineS MY2011

  8. Ad
  9. #2728
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.769
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Hét grote AF fotografie topic.

    Ik moet nog een hoop leren
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  10. #2729
    metalpat's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    803
    Kudos
    10
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Hét grote AF fotografie topic.

    je bent niet alleen kilometervreter, join the club
    Audi A6 - 4F Avant

  11. #2730
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.789
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Hét grote AF fotografie topic.

    Deze week eens gespeeld met de reflecties op de auto en mijn Circ. Polarisatiefilter. Het is niet zo in dat keiharde zonlicht deze week dat de reflecties helemaal weg kunnen. Viel me eigenlijk tegen.

    20120531_021MN.jpg 20120531_022MN.jpg

    20120531_023MN.jpg 20120531_024MN.jpg

    20120531_035MN.jpg 20120531_036MN.jpg

    20120531_043MN.jpg 20120531_044MN.jpg
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  12. #2731
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.769
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Hét grote AF fotografie topic.

    Ik vind eigenlijk met reflectie mooier
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  13. #2732
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard Re: Hét grote AF fotografie topic.

    Als je een volledig reflectie vrije foto wilt maken zal je de boel op een statief moeten zetten en dan meerdere foto's nemen.
    Elke keer het filter een klein stukje draaien tot je minimaal 180° gedraaid heb, de boel in photoshop (o.i.d.) over elkaar heen leggen en met behulp van maskers gaan gummen.

    Veel werk,.. maar volgens mij wel leuk om een keer zo'n foto te produceren.
    One liter, driver's licence eater...


  14. #2733
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.878
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Hét grote AF fotografie topic.

    Dat zal ik maar niet doen met alle auto's die ik voor m'n werk fotografeer... dan ben ik de hele dag bezig met één auto.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  15. #2734
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard Re: Hét grote AF fotografie topic.

    Dat denk ik ook... weet jij of het mogelijk is om bij bovenstaand scenario de reflectie weg te werken door de lagen te filteren op "darken" of iets in die richting?
    Dan zou het automatisch gaan.

    Die verschillende laagmaskers is echt iets waar ik me een keer in moet verdiepen..
    One liter, driver's licence eater...


  16. #2735
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.878
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Hét grote AF fotografie topic.

    Jouw methode en wat experimenteren met transparantie en dergelijke zou moeten werken. Ik was net van plan om op mijn werk een polafilter te kopen en eens te gaan kijken wat ik kan doen aan die storende reflecties. Ben het een beetje zat om telkens mezelf en de flitslampen weg te poetsen uit elke donkere auto.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  17. #2736
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.789
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Hét grote AF fotografie topic.

    Arlo, je hebt gelijk dat je met een statief op je voorgestelde manier meer kan bereiken. Zeker leuk om een keer te proberen. Ook ik vind reflectie wel mooi, het leeft meer.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arlo Bekijk Berichten
    Dat denk ik ook... weet jij of het mogelijk is om bij bovenstaand scenario de reflectie weg te werken door de lagen te filteren op "darken" of iets in die richting?
    Dan zou het automatisch gaan.

    Die verschillende laagmaskers is echt iets waar ik me een keer in moet verdiepen..
    Twee jaar gelden een hele dag leren Photoshoppe.. wel (na-)gedaan en het resultaat is super maar als je het verder nooit doet is de kennis zo weg. Moet het nu met andere software ook opnbieuw uitgaan vinden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Ik was net van plan om op mijn werk een polafilter te kopen en eens te gaan kijken wat ik kan doen aan die storende reflecties. Ben het een beetje zat om telkens mezelf en de flitslampen weg te poetsen uit elke donkere auto.
    Ha, dan doe je al meer dan menig andere verkoper. Als je toch de tijd hebt.. ? Het kan wellicht leuk uitpakken maar onnatuurlijk kan het ook overkomen. Zoals ik al zei gaat de levendigheid op de foto wel achteruit maar je toont wel exact wat je hebt.. Beetje klinisch misschien.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  18. #2737
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.878
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Hét grote AF fotografie topic.

    Ik heb niet echt de tijd, moet per dag 15 auto's aan- en afrijden, fotograferen, de resultaten selecteren en (quick 'n' dirty) bewerken, uploaden en de teksten schrijven. Maar de reflecties ergeren me dus als ik daar een redelijk simpele oplossing voor kan vinden scheelt me het wat werk en levert het strakkere foto's op. Misschien wat minder realistisch maar met flitslampen krijg je sowieso een minder natuurlijk resultaat. Auto's kun je beter fotograferen met continulicht en softboxen.

    Wie weet wat ik op termijn nog kan regelen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  19. #2738

    Standaard Re: Hét grote AF fotografie topic.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Ik heb niet echt de tijd, moet per dag 15 auto's aan- en afrijden, fotograferen, de resultaten selecteren en (quick 'n' dirty) bewerken, uploaden en de teksten schrijven. Maar de reflecties ergeren me dus als ik daar een redelijk simpele oplossing voor kan vinden scheelt me het wat werk en levert het strakkere foto's op. Misschien wat minder realistisch maar met flitslampen krijg je sowieso een minder natuurlijk resultaat. Auto's kun je beter fotograferen met continulicht en softboxen.

    Wie weet wat ik op termijn nog kan regelen.
    IK zie dat de grote dealers in Duitsland allemaal een foto hoekje hebben. Altijd dezelfde plaatjes en set-up. Overigens wel een beetje saai. Maar voor de uitvoering wel makkelijk.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  20. #2739
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.878
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Hét grote AF fotografie topic.

    Heb ik ook, dat maakt het wel wat makkelijker. Overigens aan de krappe kant, ik kan bestelwagens formaat VW Transporter net kwijt maar het houdt niet over. Binnenkort wordt er verbouwd en gaat de boel verhuizen naar een andere locatie: meer ruimte, betere belichting, binnen en gelijkvloers. Hoef ik ook niet meer in weer en wind buiten te lopen.

    Saai, tja. Het gaat erom dat je goed ziet hoe een auto eruit ziet, mooi landschapje op de achtergrond is onzin voor deze toepassing. Ik heb liever een neutrale achtergrond die zo weinig mogelijk afleidt.
    Mijn eigen autofoto's maak ik daar inderdaad niet...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  21. #2740
    Bennoh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.440
    Kudos
    100
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Hét grote AF fotografie topic.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kilometervreter Bekijk Berichten
    Ik moet nog een hoop leren
    Da's toch ook het leukste. Ik vindt het helemaal te gek om te gaan experimenteren. Er mislukt nog een hoop maar ik merk wel dat ik sommige dingen al op gevoel aan het doen ben.
    Af en toe moet ik ook uit m'n comfort-zone en iets totaal anders gaan fotograferen voor de afwisseling.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arlo Bekijk Berichten
    Als je een volledig reflectie vrije foto wilt maken zal je de boel op een statief moeten zetten en dan meerdere foto's nemen.
    Elke keer het filter een klein stukje draaien tot je minimaal 180° gedraaid heb, de boel in photoshop (o.i.d.) over elkaar heen leggen en met behulp van maskers gaan gummen.

    Veel werk,.. maar volgens mij wel leuk om een keer zo'n foto te produceren.
    Zoiets als dit ?:
    http://www.carphototutorials.com/fas...otography.html

    Staan trouwens nog meer leuke tutorials op die ik wil gaan proberen.

    Binnenkort staat er weer een blauwe tunnel fotoshoot op de kalender met een forumlid. Zijn er nog ervaren mensen met ideeen die we kunnen gaan proberen. We zijn wel allebei redelijk noob wat betreft DSLR fotografie.

    - Statief heb ik
    - CiPo heb ik
    - Afstandbediening heb ik

    Voor degene die geen flauw idee hebben welke blauwe tunnel ik bedoel hier een impressie.

    DSC_0711 audiforum.jpg DSC_0658 audiforum.jpg DSC_0451 edited.jpg

    DSC_0697 audiforum.jpg DSC_0457 edited.jpg DSC_0422 edited.jpg

    Edit: Betere kwaliteit foto's in mijn fotoalbum en in het fotoalbum van TF_Bundy.
    Laatst gewijzigd door Bennoh; 04-06-12 om 20:41.
    Audi A4 2.0TFSI | S-line exterieur | S4 grille | lipspoiler | Cupra lip | RS4 rollbar achter | B5 schotels | 19" x 8,5J | RS4 elementen | LED's | RNS-E met SDS en RVC

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •