Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 136

Onderwerp: Ik begrijp de benzine prijzen niet meer

  1. #1
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.303
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Ik begrijp de benzine prijzen niet meer

    Ik weet niet maar ik lees er eigenlijk helemaal niets over. Ongeveer een jaar geleden was de prijs van een vat ruwe olie rond de €80,- toen betaalde ik voor mijn litertje diesel €0,93 duur maar een schapelijke prijs. Vervolgens steeg de prijs van een vat ruwe olie naar €140,-. Dan begrijp ik dat de prijs ook gaat stijgen immers het materiaal waar de brandstof van gemaakt wordt, wordt duurder. Echter wat ik nu niet begrijp is dat de prijs nu niet weer terug gaat naar het oude pijl oke de prijs is gezakt van €1,33 naar €1,21 maar da's nog steeds geen €0,93. Of word de prijs nu bewust zo hoog gehouden omdat Wouter nu even 20.000.000.000 in de banken heeft lopen pompen.

    Da's overigens nog zoiets wat ik niet kan begrijpen ik heb niet gespaard bij Icesave maar mag wel meehelpen de mensen die daar gespaard hebben hun geld terug te geven. Indirect krijgen al die mensen een belasting teruggave die iets anders heet. (Let wel voor de kritische lezer ik ben blij voor die mensen dat ze hun zuurverdiende geld terug krijgen want niemand verdiend het om op zo'n manier zijn appeltje voor de dorst kwijt te raken.)

    Nog iets na de overname van Fortis en ABN door de staat heeft de staat ook eigenlijk Feyenoord gekocht (hoofdsponsor) hierdoor zijn die spelers meteen ambtenaren geworden en mogen de spelers dus nooit meer verdienen als de minister president. Na dit jaar zal Feyenoord dan ook gigantisch veel geld over houden. Tevens zouden de shirts van de spelers gebruikt kunnen worden voor postbus 51 achtige reclame (denk aan de bankzitters met op het shirt : [ ]geschikt [X]ongeschikt en de spelers met [X]geschikt [ ]ongeschikt.)

    Oke misschien iets te zwart maar ik zou zeggen schiet maar raak.....
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  2. #2

    Standaard

    tja....we worden gewoon genaait.....die prijs van 0,93 per liter diesel zal nooit meer terug komen, evenals de benzineprijs deze zal niet meer onder de 1,30 komen (als ie daar al in de buurt gaat komen)
    Audi A3 1.8T 192PK/316NM
    Hartog Tuned

  3. #3
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    die dieselprijzen is vreemd, maar dat komt wsch doordat de olie die nu tot diesel verwerkt wordt voor meer dan de huidige prijs op de markt gekocht is en dus duurdere diesel oplevert. Als de olieprijzen zo laag blijven zal de diesel uiteindelijk weer op dat nivo + die 3 ct. belastingverhoging uit gaan komen.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joris(snaak) Bekijk Berichten
    die dieselprijzen is vreemd, maar dat komt wsch doordat de olie die nu tot diesel verwerkt wordt voor meer dan de huidige prijs op de markt gekocht is en dus duurdere diesel oplevert. Als de olieprijzen zo laag blijven zal de diesel uiteindelijk weer op dat nivo + die 3 ct. belastingverhoging uit gaan komen.
    dat zal niet gaan gebeuren, de diesel/benzine prijzen zullen nu niet veel meer dalen. We komen echt niet meer op het niveau van toen...helaas
    Audi A3 1.8T 192PK/316NM
    Hartog Tuned

  5. #5
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Ligt eraan wat de recessie gaat doen. Hoe minder vraag er is naar olie, hoe lager de prijs wordt. Als amerikanen geen geld meer hebben om veel te rijden, of ze gaan over op zuinige auto's, kopen kleinere huizen die minder verwarming nodig hebben etc. en dat geldt natuurlijk ook voor europenen, zal de prijs dalen. Heb eergister voor 1,389 getankt bij de ANWB, vond ik toch een redelijk overleefbare benzineprijs.


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Y0®iZz Bekijk Berichten
    Ligt eraan wat de recessie gaat doen. Hoe minder vraag er is naar olie, hoe lager de prijs wordt. Als amerikanen geen geld meer hebben om veel te rijden, of ze gaan over op zuinige auto's, kopen kleinere huizen die minder verwarming nodig hebben etc. en dat geldt natuurlijk ook voor europenen, zal de prijs dalen. Heb eergister voor 1,389 getankt bij de ANWB, vond ik toch een redelijk overleefbare benzineprijs.
    De vraag naar brandstof zal niet drastisch gaan dalen, dus zal dit ook niet gaan gebeuren! Probleem is dat de overheid een grote lepel in de pap heeft wat betreft de brandstofprijzen
    Audi A3 1.8T 192PK/316NM
    Hartog Tuned

  7. #7

    Standaard

    Diesel prijs ging opeens met 20Cent omhoog dit was toch wegens milieu-heffingen of iets dergelijks?
    En ja het icesave verhaal, gelukkig dat je nog wel in de situatie kan inleven. Dat kan ik van veel reacties op internet niet zeggen, dan heb ik het natuurlijk niet over hier
    Audi A3 1.8T (200PK) okt. 97

    Orgineel Facelift (Hella voor+achter)

  8. Ad
  9. #8
    E320CDI Gelato's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    5.869
    Kudos
    0

    Standaard

    Tja,,, een vat ruwe olie staat op dit moment zelfs op 76,3 dollar.. Maar ja....Ik afgelopen jaar ook wel eens gedacht.. 2 jaar terug koste een vat olie 80 dollar x €1,= vorig jaar had je op een gegeven moment 130 dollar terwijl de dollar maar op €0,66. Het zou dus zo moeten zijn met de zwakke dollar dat het voor ons niks had mogen uitmaken... Begint het al te dagen dat onze prijzen aan de pomp niet gekoppeld zijn aan de dollar maar aan hebzucht.. Gaat ie omhoog dan moeten we mee,, gaat ie omlaag dan krijgen we amper een prijsverlaging...

    Gegroet Gelato
    Ice cream is exquisite, what a pity it isn't illegal

  10. #9
    eraser's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Leeftijd
    47
    Posts
    800
    Kudos
    0

    Standaard

    das al jaren zo en daar zullen we weinig tegen kunnen doen tenzij heel nederlad ineens alleen maar gat lopen of fietsen en dus helemaal niet meer tankt.
    want da gaat het de overheid zeer doen omdat ze niks kwijt worden en geen accijnzen meer vangen.
    du pain , du vin , du audi

  11. #10
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Klopt, groot deel gaat toch naar de overheid. Lastig om niet over politiek te beginnen, maar beter voor hier van niet. Ik ben het er iig niet mee eens dat het allemaal even goed besteed wordt. Zag overigens net dat de 95 bij de ANWB 1,369 was. Niet onaardig, vergeleken met een paar maanden terug

  12. #11
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    De relatie tussen olieprijs en brandstofprijs is niet 1 op 1 en is dat nooit geweest.
    Vraag en aanbod bepalen veel meer die prijs. De olieprijs bepaalt wel een soort 'instap minimum' (basis voor kostprijs), maar meer ook niet. Al zou de olieprijs dalen naar € 10,=/vat dan is de vraag naar brandstof in Azië met 2,5 miljard inwoners nog bepalend. Die economiën daar groeien >10% per jaar.
    Verder is olie een speculatie-artikel. De lading van tankers wordt vaak 2x @ 3x doorverkocht, terwijl het schip onderweg is. Dat betekent dat de olieprijs bij inlading heel anders is dan bij aflevering.

    Overheidsbeleid is een absolute invloed, omdat de belasting op brandstof in centen wordt geheven en niet procenten (zoals in België).
    RS6 C5
    A3 TDIe

  13. #12
    ToeToeT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.271
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard

    En vergeet niet dat:
    Olie in dollars wordt gekocht en euro's verkocht. De dollar staat al lang niet meer op 1,60 per euro

    De raffinage capaciteit erg beperkt is vanwege de storm in verweggistan. Dat betekend dat raffinage duur is (weinig aanbod) en dat daardoor de geraffineerde producten duur zijn.

    Er sneller een verhoging dan een verlaging van de prijs komt omdat de pomphouders ook houden van klantje uitwringen (zou ik ook doen)

    En wat IceSave, Fortis en de hele kedrietcrisus betreft:
    Ik denk dat je god op je blote knieen kunt danken dat de staat op een of andere manier heeft ingegrepen bij de banken en voor de burger. Een run op banken wil je echt niet meemaken. De komende recessie (want ie komt er) zou anders heel snel een depressie kunnen worden. Kleine indicatie: Op de Dow Jones is op de eerste zwarte beursdag 1100 MILJARD dollar verdampt (we hebben 3 zwearte dagen inmiddels gehad !!). De nederlandse staatsschuld bedraagt 200 Miljard .

    Het hele financiele systeem staat op instorten en we hebben het ergste nog niet gehad... de fall out op de economie an sich, waar de gewone burger de meeste pijn van gaat hebben. Uiteindelijk moet het allemaal toch betaald gaan worden . I would say: buckle up, it's gonna be a rough ride !
    IXLR8 !

    (p.s. I Know that you are just jealous that the little voices are talking to ME)

  14. #13
    haroldv's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    1.308
    Kudos
    1

    Standaard

    Ik snap de discussie niet, voor mij is het al jaren even kostbaar, vroeger tankte ik voor EUR 50 en nu nog...;-)

    Ter attentie van de originele poster: wat ik daarbij niet begrijp is dat half nederland zich terecht drukt maakt over onterechte topsalarissen in het bedrijfsleven, maar dat bij niemand klaagt over de topsalarissen van de voetballers. De laatste leveren niets op, maar kosten daarbij nog meer staatsgeld.
    Assumption is the mother of all fuckups.

  15. #14
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door haroldv Bekijk Berichten
    ...niemand klaagt over de topsalarissen van de voetballers. De laatste leveren niets op, maar kosten daarbij nog meer staatsgeld.
    Dat van die kosten moet je me eens uitleggen?
    RS6 C5
    A3 TDIe

  16. #15
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    De link met Icesave snap ik ook niet echt. De Nederlandse overheid heeft IJsland dat geld geleend, wordt dus wel terugbetaald.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  17. #16
    Roofless wolfie030's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    4.443
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Olieprijs: vandaag 98 getankt voor 1,42, dat is zo´n 25 cent minder dan een tijdje geleden, blij toe. En het is min of meer al toegelicht, hoogte van de prijs is een kwestie van vraag en aanbod, niet alleen de prijs van ruwe olie en de dollarkoers.

    Wat betreft de kredietcrisis: Ik heb de VS nooit begrepen waarom ze toegestaan hebben alles op gebakken lucht (geleend geld) te bouwen en te laten draaien. Iets wat jaren geleden al ter discussie werd gesteld en bekend was.
    Schoonbroer van mij woont in de VS, het belangrijkste wat je daar kunt bezitten is je creditrate, je kredietwaardigheid....

    De gevolgen zullen we de komende tijd inderdaad wel merken met zijn allen, door de onrust en de opgeklopte massahysterie (media, bedankt ) en iedereen daardoor gelijk lemmingen alles in de verkoop zet zal de waarde en de investeringsbereidheid van veel bedrijven op een heeeel laag pitje komen. wat weer gevolgen heeft voor werkgelegenheid, wat weer tot gevolg heeft dat er minder wordt uitgegeven, wat etc etc.
    Paniek is hierin de slechtste raadgever, maar helaas heeft de geschiedenis geleerd dat de markt zich daar weinig van aantrekt.
    1998 Cabrio 2.6 automaat (Daily leasel: VW Tiguan 1.4 TSI 150 pk)
    (Ex: '91 80 1.6/'92 80 2.6/'92 80 2.8q/'93 80 2.0/'97 A4 1.6/'98 A8 4.2)

  18. #17
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    Heeft die hele krediet crisis toch nog een voordeel.

    Kzag vanmiddag diesel voor 1,149 bij de TinQ in maart koste de diesel over de !:40

    magoed over een half jaar is die krediet crisis achter de rug en zullen de brandstof prijzen ook wel weer als vanouds zijn. Intussen is het wel leuk tanken!
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  19. #18

    Standaard

    Ach. Als iets duur wordt heb ik de neiging er niet meer naar te kijken, kunt weinig anders dan betalen...

    Als we nu met z'n allen minder gaan rijden, komt er weer minder punika binnen en wordt het ook weer duurder.
    (zie energie nota's)

    Niet mokken, lekker dokken!


    P.s. Ow het is iets goedkoper nu? Zie je, ik let er niet eens op.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  20. #19
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.303
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ToeToeT Bekijk Berichten
    knip En wat IceSave, Fortis en de hele kedrietcrisus betreft: knip
    Ben ik ook helemaal mee eens, zoals je wellicht in het begin hebt kunnen lezen, daarnaast ben ik blij dat we in nederland wonen waar het eea nog redelijk goed voor elkaar is mbt de diverse banken. Het was meer bedoeld om het mijmeren te starten, immers uiteindelijk is geen schoot groot genoeg als moeders schoot. Want dat is toch hetgene wat de economie laat draaien de portomonee van de huisvrouw/man....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door haroldv
    knip Maar dat bij niemand klaagt over de topsalarissen van de voetballers. De laatste leveren niets op, maar kosten daarbij nog meer staatsgeld. knip
    Da's precies wat ik bedoel spelers van oranje worden betaald om op de bank te mogen zitten (150000euro per wedstrijd) kom op zeg ze zouden het als een eer moeten zien om voor hun land, om daarna trots het veld te betreden. Wat nou geld vangen en daarom ook die link met het salaris van Balkenende die verdient 180.000 op jaarbasis. Dus de aanvallers van Feyenoord zouden u ze ambtenaar zijn niet meer mogen verdienen als Balkenende. Daarom ook de link dat de staat (dus wij met z'n allen) nu hun salaris betaald. Want ABNFortis is nu een staatsbank....(oke niet geheel waar maar staat wel leuk)
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  21. #20
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.303
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx Bekijk Berichten
    Ach. Als iets duur wordt heb ik de neiging er niet meer naar te kijken, kunt weinig anders dan betalen...
    Als we nu met z'n allen minder gaan rijden, komt er weer minder punika binnen en wordt het ook weer duurder.
    (zie energie nota's)
    Niet mokken, lekker dokken! P.s. Ow het is iets goedkoper nu? Zie je, ik let er niet eens op.
    Kan niet anders als het helemaal met je eens zijn ik zal er geen meter minder om rijden alhoewel ik de legewegbelasting van Koos en z'n vriendjes overdreven vind. Immers 215 euro betalen om op een lege a7 om drie uur s'nachts met 163km/u (na correctie) te mogen rijden vind ik overdreven. Daar kon ik wel 3 keer voor tanken (diesel bij ons nu ook 1,157 dus prijzen dalen toch nog door we zien wel waar het eindigt)
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •