Bekijk Poll Resultaten: Ga jij meebetalen voor Griekenland?

Stemmers
41. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Geen cent voor Griekenland, laat ze het zelf maar uitzoeken.

    31 75,61%
  • Red Griekenland, we kunnen niet anders en moeten wel betalen.

    10 24,39%
Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Resultaten 61 tot 78 van de 78

Onderwerp: Ga jij meebetalen voor Griekenland?

  1. #61
    harlin's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Posts
    2.290
    Kudos
    150
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ga jij meebetalen voor Griekenland?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Y0®iZz Bekijk Berichten
    behalve nu duidelijke eisen stellen en laten zien hoe het ZAL moeten.
    Die duidelijke eisen waren er al Alleen tja sch**t aan alles moet je belonen, niet straffen.

    In mijn (bekrompen) visie, banken en investeerders zijn gered, politici die aan de wieg staan van dit accoord hebben vriendjes gemaakt. Een verdere politieke carrière in het europarlement is min of meer verzekerd. Niet slecht voor een demisionair Minister die er net zit, niet dat ik de illusie heb dat Bos een andere koers zou varen.

    Het is al jaren hetzelfde liedje, dit is goed voor Europa, de Unie heeft uniform besloten maar andere harmonisatie zoals iets simpels als de benzineprijzen, auto heffingen/prijzen, energieprijzen dan telt onze autonomie ineens. Europa? Als het aan mij lag, steken we de Benelux af en duwen we ons drieeën af van de Eurokliek, als Duitsland lief is mogen ze ook meedoen. De rest, heb je alleen maar last van, zelfs Frankrijk, economisch machtis, echter _te_ nationalistisch.
    Audi S4 Avant B7 4.2L V8

    if I get too many stars there's a danger i might be over-qualified to become a pilot

  2. #62
    Marc R's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2004
    Posts
    4.619
    Kudos
    145
    Land
    Land

    Standaard Re: Ga jij meebetalen voor Griekenland?

    Nou Harlin,

    Belgie heb je ook weinig aan hoor.


    Nee DLD, Nederland en Frankrijk die trekken de kar.

    FWIW: Griekenland is met een compleet vervalste boekhouding in de eurozone gekomen,maw ze wisten al dat dit zou gebeuren....ze hadden alleen dit vangnet nodig.

    2001 RS4 B5 mingblau
    A6 competition Bit-tdi Nardogrey (sold)
    RS6 4G my'16




  3. #63

    Standaard Re: Ga jij meebetalen voor Griekenland?

    gisteren pauw en witteman was wel interessant, met 2 economen aan tafel.
    Willem middelkoop 'we zitten in the end game & dit is een veenbrand' en de ander maar vertellen dat het niet zo is.
    Hoe kun je nu het ene gat vullen, met nog meer geleend geld van een ander, wat er niet is? Op een gegeven moment lijkt me dat het ophoud.
    Number one in the hood G!

  4. #64
    Marc R's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2004
    Posts
    4.619
    Kudos
    145
    Land
    Land

    Standaard Re: Ga jij meebetalen voor Griekenland?

    Klopt maar wij stommelingen trappen er gewoon in,net ook weer op BNR: De stelling dat de "leningen" er wel door zijn maar dat we even vergeten dat er nog HELEMAAL NIETS veranderd is in Griekenland......

    En zachtjes aan komt Spanje ook al....*wat een wereld*
    Laatst gewijzigd door Marc R; 12-05-10 om 12:02.

    2001 RS4 B5 mingblau
    A6 competition Bit-tdi Nardogrey (sold)
    RS6 4G my'16




  5. #65

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    2.458
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Ga jij meebetalen voor Griekenland?

    En dan Estland in 2011 bij de Eurozone..... **zucht**...


  6. #66
    Mohendiz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.043
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Ga jij meebetalen voor Griekenland?

    En wat gebeurt er als Europa failliet gaat?
    Wat zijn de gevolgen globaal gezien?
    Gimme Some Mo

  7. #67
    Kaboutermans's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    33
    Posts
    2.456
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Ga jij meebetalen voor Griekenland?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mohendiz Bekijk Berichten
    En wat gebeurt er als Europa failliet gaat?
    Wat zijn de gevolgen globaal gezien?
    Wanneer 1 euro lid echt failliet gaat zijn de gevolgen volgens mij al niet te overzien laat staan wanneer Europa failliet gaat.

    Maar het komt tegenwoordig zelfs bij de meest debiele reclames in beeld: "geld lenen kost geld!" Waarom snappen zelfs overheden het niet. Zo moeilijk is het toch niet?... In mijn ogen is lenen voor iets anders dan een huis of het opstarten van een eigen zaak gewoon ontzettend stom en alleen weggelegd voor mensen die letterlijk te dom zijn om te poepen.
    A3 8L 1.8T chipped by Hartog!

  8. Ad
  9. #68

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    2.458
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Ga jij meebetalen voor Griekenland?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mohendiz Bekijk Berichten
    En wat gebeurt er als Europa failliet gaat?
    Wat zijn de gevolgen globaal gezien?
    De dollar schijnt ook al niet lekker te gaan, de VS heeft ook superveel schulden..Dan wordt er uiteindelijk een nieuwe wereldmunt ingevoerd worden? lees ik hier en daar wel eens.. (maar dat is speculatie...google amero maar eens)

    Als Europa failliet gaat... gevolgen zullen niet te overzien zijn denk ik, alleen China schijnt het wel weer goed te doen..

  10. #69
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard Re: Ga jij meebetalen voor Griekenland?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door saso Bekijk Berichten
    En dan Estland in 2011 bij de Eurozone..... **zucht**...
    Die hebben volgens mij momenteel hun zaken bijna net zo goed op orde als wij. En ik denk sowieso een stuk beter dan griekenland / spanje / etc.

  11. #70
    Mohendiz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.043
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Ga jij meebetalen voor Griekenland?

    Waar mijn verstand te klein voor is; wie is de grote schuldeiser van Amerika en Europese landen?
    Ik kan me alleszins niet voorstellen dat het een Aziatisch land is en zeker geen Afrikaans land. En een gewone bank? nee hoor, hier is meer aan de hand. Maar wat?
    Gimme Some Mo

  12. #71

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    2.458
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Ga jij meebetalen voor Griekenland?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mohendiz Bekijk Berichten
    Waar mijn verstand te klein voor is; wie is de grote schuldeiser van Amerika en Europese landen?
    Ik kan me alleszins niet voorstellen dat het een Aziatisch land is en zeker geen Afrikaans land. En een gewone bank? nee hoor, hier is meer aan de hand. Maar wat?
    China is wel een hele grote schuldeiser van de vs ja, voor de rest, tsja..

    Nog wel een leuk stukje over Duitsland en de Euro:
    http://www.telegraph.co.uk/finance/e...loc-notes.html

  13. #72
    Mohendiz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.043
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Ga jij meebetalen voor Griekenland?

    Is dat niet een beetje overdreven wat die duitsers doen?
    Gimme Some Mo

  14. #73
    Marc R's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2004
    Posts
    4.619
    Kudos
    145
    Land
    Land

    Standaard Re: Ga jij meebetalen voor Griekenland?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mohendiz Bekijk Berichten
    Is dat niet een beetje overdreven wat die duitsers doen?
    Niet echt....even een C&P van een ander medium,read 'em and weep.


    Subject: Kijk hoe 750 miljard euro verdwijnt in een diep, zwart gat

    Het reddingsplan van 750 miljard euro dat de Europese leiders tevoorschijn toverden, heeft de financiële markten gekalmeerd. Echter ... voor eventjes maar, vrees ik.

    Ook Europa lijkt nu alle schroom verloren en grijpt actief naar de drukpers om de problemen weg te printen. Dik tegen de zin van de Duitsers. Zij waren echter volledig geïsoleerd en stonden met de rug tegen de muur.

    In Duitsland zelf klinkt de roep naar een terugkeer van de Duitse Mark ondertussen luider en luider. Het zou me niets verbazen indien de Duisters vroeg of laat de euro-zone verlaten. Zij kennen de gevaren van een ongebreidelde geldgroei maar al te goed en ik kan me amper voorstellen dat zij hierin nog veel verder willen meegaan.

    Het plan dan.

    Het werd omschreven als absoluut noodzakelijk om de euro te redden. Die opdracht is alvast mislukt want de euro noteert vandaag lager dan vorige week. Het is ook een absurd idee om te spreken over een redding van de euro ... door er meer van te drukken.

    Iedereen weet toch dat de waarde van iets daalt van zodra het aanbod toeneemt?

    Nee, hetgeen dit plan ons garandeert, is dat straks niet alleen de PIGS-landen failliet gaan maar ook nog eens de rest van de Europa mee in het bankroet sleuren.

    De markt lijkt me hierin gelijk te geven. Speculanten kochten in de voorbije dagen in gigantische hoeveelheden credit default swaps op Frankrijk, tot voor kort één van de sterkere landen van de Unie. Wie gaat hen straks redden?

    Die 750 miljard die Europa veil heeft voor de slechtste leerlingen van de klas, komt namelijk van de andere Europese landen. En die landen moeten dat geld op hun beurt gaan lenen op de financiële markten waardoor de schuldenlast van zelfs de sterkere landen tot onrustende niveau's toeneemt.

    Het enige wat men op deze manier heeft opgelost, is een nakend liquiditeitsprobleem. Griekenland, Portugal en Spanje kregen steeds moeilijker toegang tot de obligatiemarkten. Vandaar dat landen die wel nog kunnen lenen het nu in hun plaats doen en het geld vervolgens doorsluizen.

    Het doe mij allemaal een beetje denken aan een met schulden overladen gezin die nog maar eens een nieuwe lening afsluiten om een bestaande af te lossen. De ene put vullen met een andere te maken, heet dat dan.

    Dit plan koopt wat tijd, maar dat is dan ook het enige.

    Maar het echte probleem, de vragen over de solvabiliteit van sommige Westerse landen, blijft ons aanstaren. Want ondanks 750 miljard euro aan extra leningen, blijft de schuldenlast in de PIGS-landen even hoog.

    En zo blijven we zitten met de vraag hoe zij in godsnaam aan hun verplichtingen kunnen voldoen. Ik moet overigens de eerste prognose nog zien waar de schuldenlast van deze landen in de komende jaren kleiner in plaats van groter wordt!

    Misschien omdat het probleem simpelweg niet op te lossen is? De wereld genereert niet voldoende omzet om de huidige schuldenlast te dragen. Dat is de essentie van deze schuldencrisis. Dan weet je ook meteen dat de tientallen miljarden die we in België en Nederland gaan lenen aan de PIGS-landen vetrokken zijn zonder retourticket.

    2001 RS4 B5 mingblau
    A6 competition Bit-tdi Nardogrey (sold)
    RS6 4G my'16




  15. #74

    Standaard Re: Ga jij meebetalen voor Griekenland?

    @ saso, NESARA is dat volgens mij. Ik geloof niet dat dat ooit gaat gebeuren.

    De enige manier om er in het huidige stelsel vanaf te komen, is volgens mij inflatie, en veel. Dan wordt je geld minder waard, maar ook je schuldenlast in verhouding kleiner, en als we dan toch allemaal collectief de zak zijn, zou het een goede periode kunnen zijn om wat andere dingen mondiaal anders te gaan doen (energie, globale munteenheid, etc. etc.)
    Uiteraard zijn vooral de geldbezitters hier op tegen, en China ook. Ik geloof dat China het enige land ter wereld is dat een hele hoge positieve balans heeft.
    Number one in the hood G!

  16. #75
    Marc R's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2004
    Posts
    4.619
    Kudos
    145
    Land
    Land

    Standaard Re: Ga jij meebetalen voor Griekenland?

    En CHina heeft VEEL geld geinvesteerd hier in Europa en de USA.

    Die investeringen worden net zo snel minder waard.

    2001 RS4 B5 mingblau
    A6 competition Bit-tdi Nardogrey (sold)
    RS6 4G my'16




  17. #76

    Standaard Re: Ga jij meebetalen voor Griekenland?

    Ik stel voor dat we met z'n allen naar Griekenland op vakantie gaan en zo de economie goed aanzwengelen

    Nu even serieus:

    We hoeven helemaal niet mee te betalen voorlopig. Wie heeft dat verhaal toch in de wereld gebracht? Het is geen belastinggeld.

    Nederland kan tegen een gunstig tarief geld lenen op de markt (1,5% rente oid). Wij lenen het vervolgens aan Griekenland uit voor 4,5%: kassa.

    Pas als de Grieken het echt niet terug kunnen betalen, dan moeten wij dus zelf die lening betalen.

    Dat het Griekenland duidelijk moet worden dat dit echt niet kan, dat lijkt me logisch. Maar Griekenland failliet laten gaan is geen optie: dan gaan we met z'n allen mee omdat de euro niets meer waard is dan.

    Mijn idee is dan ook om een Verenigde Staten van Europa (USoE) te maken, dan hebben we 1 regering die alle staten goed in de gaten kan houden. Dit schijnt, als ik de economen moet geloven, in economisch opzicht toch ook wel noodzakelijk te zijn als je met 1 munt werkt (de euro).

  18. #77
    ToeToeT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.271
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Ga jij meebetalen voor Griekenland?

    Leuk zo deflatoir lenen, maar de peoples met centjes zullen hier ook op een gegeven moment een hoger rendement eisen. Geld is schaars dus de rente omhoog (ECB's enige doel is 'officieel' de inflatie te beteugelen). en wat gebeurt er dan met alle schulden ? Die worden onbetaalbaar.... De vraag die resteerd... nu belachelijk veel lenen tegen lage rente omdat je schuld toch weg inflatteerd ?
    En als je centen hebt..... maar in goud stoppen (is al een bubble nu of kan ie groter...) of stenen ofzoiets ?
    Lastig dit hoor, ik heb inmiddels best wat centjes gespaard omdat anders wonen in Leiden niet te betalen is en nu dan ?
    Woningmarkt op zijn gat, staat niks interessants te koop, maar mag wel vermogensrendementsheffing lappen (de overheid denkt dat ik minimaal 4% maak... hahahaha) en toen ? Ook maar helemaal los gaan in het leven en dadelijk zielig doen dat ik er niks aan kan doen, beetje schuldsanering of de inflatie zijn werk laten doen... blijft lastig
    IXLR8 !

    (p.s. I Know that you are just jealous that the little voices are talking to ME)

  19. #78

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    2.458
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Ga jij meebetalen voor Griekenland?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daan Bekijk Berichten
    @ saso, NESARA is dat volgens mij. Ik geloof niet dat dat ooit gaat gebeuren.

    De enige manier om er in het huidige stelsel vanaf te komen, is volgens mij inflatie, en veel. ..., globale munteenheid, etc. etc.)
    Je zegt het zelf al

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •