Pagina 123 van 134 EersteEerste ... 2373113119120121122123124125126127133 ... LaatsteLaatste
Resultaten 2.441 tot 2.460 van de 2670

Onderwerp: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

  1. #2441
    Peter66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    57
    Posts
    942
    Kudos
    20
    Auto
    Audi A2

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Miezzz Bekijk Berichten
    Grappig, staat ook een Audi die afslaat op de foto
    Was me nog niet opgevallen ...
    Daily: Audi A2 1.4 16V Color.storm 2003
    Hobby: Golf 2 GTI 16V 1986

  2. #2442

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    49
    Posts
    54
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter66 Bekijk Berichten
    Ik wil hier rechtsaf de rotonde af. Clubje van 4 jonge fietsers volgt het fietspad. Plots slaat er 1 links af (hand uitsteken, nergens voor nodig iedereen weet waar ik naar toe moet) en steekt de weg over. Kon nog net op tijd remmen ...
    In België zijn fietsers niet eens verplicht hun hand uit te steken, het wordt wel aangeraden, maar is niet meer verplicht sinds een tiental jaar.

  3. #2443

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    49
    Posts
    54
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Vanmorgen rijd ik vanuit Mechelen naar Willebroek over de N16.
    Nu dit is een weg met één rijvak in elke richting, waar de snelheid beperkt wordt tot 70.
    Zelf rij ik er +/- 80, maar ik merk in m'n achteruitkijkspiegel dat een grote witte bestelwagen met grote snelheid nadert.

    Hij kon me echter niet inhalen door de veelvuldige tegenliggers, dus komt hij aan m'n bumper kleven.
    Op zich al een aardig gevaarlijke situatie, dus ik haal m'n voet van m'n gaspedaal, en uiteindelijk rijden we verder aan 50.

    Vlak voor Willebroek is hier een kleine rotonde voorzien, meer meerdere afslagen (maar nog steeds maar enkele baan).
    Ik rij de rotonde op, en meneer denkt me te snel af te zijn: hij draait de rotonde op in de VERKEERDE richting. Alleen komen we elkaar tegen, want hij moet een afslag verder dan ik. Dus ik stop, hij ook, en hij maakt druk gebaren dat ik maar moet achteruit rijden. Ik doe teken naar hem, dat hij niet goed wijs is, en dat hij maar achteruit moet rijden.

    Op dat moment stapt hij uit, om zijn verhaal te komen halen. Zelf ben ik ook zowat van het kleerkast-type, dus ik stap ook uit, maar net op de moment dat we bijna elkaar begroetten, kwam achter mijn wagen een wagen van de politie aangereden. Twee minuten later mocht ik zonder problemen rondrijden, maar de chauffeur van de bestelwagen kreeg een hoop ticketjes

  4. #2444
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.303
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door os2lover Bekijk Berichten
    In België zijn fietsers niet eens verplicht hun hand uit te steken, het wordt wel aangeraden, maar is niet meer verplicht sinds een tiental jaar.
    Dientengevolge is het aantal doodgereden fietsers met 50% gestegen?
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  5. #2445

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    49
    Posts
    54
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Smile Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wazzup01 Bekijk Berichten
    Dientengevolge is het aantal doodgereden fietsers met 50% gestegen?
    Valt eigenlijk wel mee qua reeële cijfers, wellicht omdat ook bij ons telt, dat bijna altijd de bestuurder in het ongelijk wordt gesteld bij een aanrijding met een "zwakke" weggebruiker.

    Bovendien zijn bloedvlekken moeilijk te verwijderen van de kunststof bumpers van tegenwoordig
    Laatst gewijzigd door os2lover; 30-09-14 om 15:13.


  6. #2446
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.303
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door os2lover Bekijk Berichten
    Valt eigenlijk wel mee qua reeële cijfers, wellicht omdat ook bij ons telt, dat bijna altijd de bestuurder in het ongelijk wordt gesteld bij een aanrijding met een "zwakke" weggebruiker.

    Bovendien zijn bloedvlekken moeilijk te verwijderen van de kunststof bumpers van tegenwoordig
    Dat verbaast me dan echt, in NL is de bestuurder van de auto ook degene die ongelijk heeft bij een aanrijding met een fietser. Maar ik vind het wel prettig dat de fietser zijn handje gebruikt om mij duidelijk te maken wat hij gaat doen en als de fietser dit niet doet kan hij een boete krijgen, het maakt het verkeer een stuk transparanter.
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  7. #2447
    Gonadan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Posts
    370
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    In theorie wel, maar het aantal fietsers wat het nog daadwerkelijk doet is ook flink in de minderheid.

  8. Ad
  9. #2448

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    49
    Posts
    54
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wazzup01 Bekijk Berichten
    Dat verbaast me dan echt, in NL is de bestuurder van de auto ook degene die ongelijk heeft bij een aanrijding met een fietser. Maar ik vind het wel prettig dat de fietser zijn handje gebruikt om mij duidelijk te maken wat hij gaat doen en als de fietser dit niet doet kan hij een boete krijgen, het maakt het verkeer een stuk transparanter.
    Geloof me, sommige fietsers hebben al moeite genoeg om hun fiets recht te houden met twee handen, die wil je niet het stuur zien loslaten met één hand
    Toeteren helpt ook al niet veel, want tegenwoordig hebben ze allemaal oortjes in met loeiharde muziek.
    Is er toch eens eentje die je hoort toeteren, krijg je steevast een middelvinger opgestoken

    Mijn advies ? Zie je een fiets op of rond een rotonde, rij langzaam, blijf achter hem, en zit met je voet klaar op de rempedaal, want alles is mogelijk.

  10. #2449

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    49
    Posts
    54
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Ook is het zo, dat door het wegnemen van de verplichting in de wet, je nu ook beter kan anticiperen... Je weet niet wat hij van plan is, dus blijf er rustig achter, en wacht even af

  11. #2450
    Peter66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    57
    Posts
    942
    Kudos
    20
    Auto
    Audi A2

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door os2lover Bekijk Berichten
    Ook is het zo, dat door het wegnemen van de verplichting in de wet, je nu ook beter kan anticiperen... Je weet niet wat hij van plan is, dus blijf er rustig achter, en wacht even af
    Het zal allemaal niet zoveel uitmaken, in Nederland is richting aangeven door de fietser wel verplicht, maar ik heb niet de indruk dat er door de politie aktief op gecontroleerd/verbaliseerd wordt (fiets zelf ook regelmatig).

    Dus het blijft altijd een verrassing welke kant men uitgaat ...

    Vandaar dus ook, dat de doorstroming op dit soort wegen/rotondes flink in het honderd loopt, doordat je als automobilist verplicht bent voor elke fietser te stoppen.
    Want hij zou zomaar eens voor jou langs kunnen gaan ...
    Daily: Audi A2 1.4 16V Color.storm 2003
    Hobby: Golf 2 GTI 16V 1986

  12. #2451

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Leeftijd
    40
    Posts
    99
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Idd, een aanrijding met een fietser wil niemand, ook de fietser niet die zijn hand niet uitsteekt.
    Toen ik nog geen niet zo vele km's heb gereden heb ik ook anders gefietst, gewoon niet bij stilgestaan, dat het voor automobilisten handig kan zijn als ik mijn hand uitsteek om duidelijk te maken waar ik naar toe wil.
    Ik kan me voorstellen, dat het bij heel veel mensen op de fiets niet anders is...

  13. #2452
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.274
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Ik had gisteren bijna een meisje van een jaar of 12 met een fiets op de motorkap. Kwam ineens, zonder te kijken, van een uitrit de weg over.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  14. #2453

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joachimstoll Bekijk Berichten
    Idd, een aanrijding met een fietser wil niemand, ook de fietser niet die zijn hand niet uitsteekt.
    Toen ik nog geen niet zo vele km's heb gereden heb ik ook anders gefietst, gewoon niet bij stilgestaan, dat het voor automobilisten handig kan zijn als ik mijn hand uitsteek om duidelijk te maken waar ik naar toe wil.
    Ik kan me voorstellen, dat het bij heel veel mensen op de fiets niet anders is...
    Dat kinderen nog eens vreemde manoeuvres uithalen zonder kenbaar te maken wat ze gaan doen kan ik goed begrijpen. Ze hebben zelf geen ervaring met autorijden en beseffen ook totaal niet hoe het is om niet te weten wat de fietser gaat doen als je auto rijdt.
    Maar soms zie je wel eens volwassenen mensen zo'n dingen doen en daar gaat het echt mijn petje te boven dat ze helemaal geen rekening houden met de autobestuurder. Die krijgen dan ook een orkest te horen van mijn toeter.
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  15. #2454
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door os2lover Bekijk Berichten
    maar net op de moment dat we bijna elkaar begroetten, kwam achter mijn wagen een wagen van de politie aangereden. Twee minuten later mocht ik zonder problemen rondrijden, maar de chauffeur van de bestelwagen kreeg een hoop ticketjes
    Gebeurd niet vaak dat de politie er is op het moment dat ze nodig zijn. Mooi moment!

  16. #2455
    Peter66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    57
    Posts
    942
    Kudos
    20
    Auto
    Audi A2

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Vandaag bij het invoegen op de A12:

    Donker auto voor mij voegt met een lage snelheid in, lichte auto op de hoofdrijbaan moet naar links.
    Vervolgens gaat de donkere auto snelheid maken, zodat de lichte auto moeite moet doen om deze te halen.
    Nadat de de donkere auto is ingehaald gaat de donkere auto op zijn beurt de lichte auto inhalen.

    Vervolgens neemt de donkere auto de eerstvolgende afrit door van links 2 rijstroken over te steken voor de lichte auto langs.
    Dit alles binnen 2km ...
    Daily: Audi A2 1.4 16V Color.storm 2003
    Hobby: Golf 2 GTI 16V 1986

  17. #2456
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter66 Bekijk Berichten
    Vervolgens neemt de donkere auto de eerstvolgende afrit door van links 2 rijstroken over te steken voor de lichte auto langs.
    En dat kan vervelend aflopen. Koste wat het kost diagonaal oversteken om de afrit maar niet te missen.
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  18. #2457
    Peter66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    57
    Posts
    942
    Kudos
    20
    Auto
    Audi A2

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quest Bekijk Berichten
    En dat kan vervelend aflopen. Koste wat het kost diagonaal oversteken om de afrit maar niet te missen.
    Zo heftig ging het gelukkig niet, had wel ruim uitzicht naar voren. Maar dit draaien om elkaar heen, ik verbaas me erover.
    Blijf er gewoon achter die paar km, opa/oma vindt het heus niet erg als je een paar minuten later aankomt ...

    Dat filmpje waar je aan refereert, is al heel internet overgegaan, de vrouw in de auto schijnt het wel te hebben overleefd, wonder boven wonder ...
    Daily: Audi A2 1.4 16V Color.storm 2003
    Hobby: Golf 2 GTI 16V 1986

  19. #2458
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter66 Bekijk Berichten
    Dat filmpje waar je aan refereert, is al heel internet overgegaan, de vrouw in de auto schijnt het wel te hebben overleefd, wonder boven wonder ...
    Klopt, die heeft echt geluk gehad.

    En je hebt gelijk betreffende de soms rare gewoonte van mensen om vooral niet iemand te laten passeren of in te laten voegen.
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  20. #2459
    Peter66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    57
    Posts
    942
    Kudos
    20
    Auto
    Audi A2

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quest Bekijk Berichten
    Klopt, die heeft echt geluk gehad.

    En je hebt gelijk betreffende de soms rare gewoonte van mensen om vooral niet iemand te laten passeren of in te laten voegen.
    Je mag trouwens raden van welke van de 2 auto's de grootste was.
    Daily: Audi A2 1.4 16V Color.storm 2003
    Hobby: Golf 2 GTI 16V 1986

  21. #2460
    Peter66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    57
    Posts
    942
    Kudos
    20
    Auto
    Audi A2

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Vanmorgen even een angstig momentje gehad.

    Een auto die mij tegemoet kwam wilde linkafslaan een inrit in en moest op mij wachten.
    Hij stuurde alvast met de wielen in terwijl er nog auto's achter hem moesten stoppen.
    Ging gelukkig goed, er werd achter de tegenligger op tijd gestopt ...

    Ik heb zelf geleerd, pas in te sturen voor afslaan als je door kunt rijden.
    Zo loop je niet het risico dat je bij een kopstaartbotsing op de weghelft
    van het tegemoetkomende verkeer terecht komt ...
    Daily: Audi A2 1.4 16V Color.storm 2003
    Hobby: Golf 2 GTI 16V 1986

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •