Pagina 51 van 134 EersteEerste ... 4147484950515253545561101 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1.001 tot 1.020 van de 2670

Onderwerp: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

  1. #1001

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    32
    Posts
    285
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Vandaag weer achter een malloot gereden :/

    Op een baan met 2 rijstroken constant links kleven. Je mag er 70, meneer reed net geen 50... Goed, niet ingehaald.
    Na 3 kilometer slaan we allebij naar rechts. Je mag er 50, hij reedt 35..
    Ineens stopt de auto abrupt, zonder remlicht, zonder richtingaanwijzers. Het ergst van al is, dat hij zijn 'kont' laat hangen, zodat ik er ondanks veel afstand houden toch bijna in zijn gat vloog. Voor éénmaal niets gedaan, mede omdat mijn claxon kapot is... Vanbinnen was ik wel aan het koken...

  2. #1002
    a4drieliter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Leeftijd
    63
    Posts
    5.688
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Applaus voor jezelf Abro!
    Dus....

  3. #1003
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.274
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Abro, ik ben trots op je. Maar wel even die claxon laten repareren hè. Voor als je hem een keer echt nodig hebt.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  4. #1004

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    32
    Posts
    285
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Ik zal er werk van maken.. :P
    Besef nu pas dat ik 'reed' met een 'dt' schreef... :/

  5. #1005
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.553
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Vandaag op de oprit van de 81 naar de 24 (grens van Massachusetts en Rhode Island) rijd er een dame voor me met een Chrysler Pacifica. Het had een beetje gemiezerd dus de weg was niet echt droog, ze geeft iets teveel gas, draait rond en schuift zo rechts de berm in, talud af en komt tot stilstand in een paar flinke struiken. Ik ben gestopt, ze kon op eigen kracht uit de auto komen en had verder geen verwondingen. Het ging ook allemaal niet erg snel. De politie was er binnen een paar minuten.
    De dame in kwestie maakte zich meer zorgen over de te verwachten reactie van haar echtgenoot dan iets anders. En de schade aan de auto was toch echt beperkt tot een paar kleine krasjes op een spatbord en op de bumper. Maar ja, ik ken de echtgenoot dus niet.
    Laatst gewijzigd door madfred; 25-09-11 om 02:00.
    Those who think they know everything are an annoyance to those of us who do.


  6. #1006

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    2.458
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Talking Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Net op de A37.. reed naar huis en er reed toch iemand lekker 130, viel op 's nachts op de a37.. even toch afgeremd, langzaam er voorbij en later weer op het gas, kom ik bij afslag zwartemeer en zie achter me een auto die me probeert bij te houden, neem de afslag en ja hoor, rode ledjes...grrrr. stapt de beste man uit, marechaussee, zegt ie: "je reed wel hard he, ik had 185 erop [tja.. het zal..] en je liep uit..." maar goed lang verhaal kort, een waarschuwing
    Laatst gewijzigd door saso; 28-09-11 om 01:50.

  7. #1007

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Da's mazzel hebben Saso!


    Ik werd vanmorgen op de snelwegoprit, nog net voor het van 2 naar 1 baan ging, voorbij gesjeesd door een nogal ambitieuze kerel in een .... '82 Kadett ... ... kon er wel om lachen!
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  8. Ad
  9. #1008
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Ik reed vandaag achter een Fiat, en het leek alsof ie met zijn rempedaal aan het spelen was.
    Constant licht aan, licht uit,...
    Nu bleek de auto het vanzelf te doen, als ze achteraan feller gingen branden, gingen de lichten vooraan minder minder branden, en vice versa.
    Best een raar zicht langs achter, de tegenliggers hadden waarschijnlijk minder plezier van deze speciale Fiat optie.
    Audi A3 8P | 1.9 Tdi BLS | Hartog Tuned | Kw Street Comfort Coilover | MTM Bimoto

    VCDS 14.10.1 Sint-Truiden

  10. #1009

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    32
    Posts
    285
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Vandaag nog eens de snelheidsduivel gespeeld.
    Eventjes 200 aangetikt op de E19 richting Antwerpen, dus ongeveer 190 echte kilometers (toch?)
    Normaal begeef ik me zo'n 15 minuten op de autosnelweg, khad vandaag aan 10 minuten en een beetje voldoende om de afrit al te nemen...

    Mijn A3 staat de laatste tijd echt scherp... Het onderhoud en herstellingen beginnen eindelijk hun vruchten af te werpen.
    Ik rij elke dag met meer plezier in mijn auto

  11. #1010

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    32
    Posts
    285
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Vandaag rustig cruisen op autosnelweg. Rijdt zo'n 160-170 km/h... 3-baanssnelweg, ik uiterst links bezig met een inhaalmanouvre van een 3 tal auto's die op de middenstrook blijven kleven :/ .
    Gelukkig ben ik iemand die heel veel in zijn spiegels kijkt, zeker op hogere snelheden, want ik zag een auto heeel snel naderen. Maar echt heeel snel. Meteen naar rechts en op de rem geduwd. Een BMW M6 kwam werkelijk tegen min 200 km/h voorbijscheuren... Chauffeur = een jonge gast van ongeveer 20 jaar...
    Wat in me opkwam....

    'Daar moet ik achter'
    Meteen vol gas er achteraan, na 2 minuten nader ik eindelijk, een linksklever die hem wat ophoudt. Knap staaltje bumperkleven overigens, want je kon via het dak perfect de andere auto binnenwandelen. Nog geen 10 cm!! :O
    Toen begon hij rustig rechts te tripleren, doubleren en allerlei fratsen uit te halen. Man, die man was serieus onder de drugs.
    Auto had overigens een kuurtje ondergaan bij AC Schnitzer, spijtig dat ik met mijn GSM van 30 euro geen optie had om foto's te trekken :/
    Aan de ene kant levensgevaarlijk, aan de andere kant leuk dat zo'n V10 ook echt gebruikt wordt!

  12. #1011

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Net toen je dacht; hij maakt vorderingen:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten
    Abro, ik ben trots op je. Maar wel even die claxon laten repareren hè. Voor als je hem een keer echt nodig hebt.
    bewijst-ie weer het tegendeel:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door abro Bekijk Berichten
    Vandaag rustig cruisen op autosnelweg. Rijdt zo'n 160-170 km/h... 3-baanssnelweg, ik uiterst links bezig met een inhaalmanouvre van een 3 tal auto's die op de middenstrook blijven kleven :/ .
    Gelukkig ben ik iemand die heel veel in zijn spiegels kijkt, zeker op hogere snelheden, want ik zag een auto heeel snel naderen. Maar echt heeel snel. Meteen naar rechts en op de rem geduwd. Een BMW M6 kwam werkelijk tegen min 200 km/h voorbijscheuren... Chauffeur = een jonge gast van ongeveer 20 jaar...
    Wat in me opkwam....

    'Daar moet ik achter'
    Meteen vol gas er achteraan, na 2 minuten nader ik eindelijk, een linksklever die hem wat ophoudt. Knap staaltje bumperkleven overigens, want je kon via het dak perfect de andere auto binnenwandelen. Nog geen 10 cm!! :O
    Toen begon hij rustig rechts te tripleren, doubleren en allerlei fratsen uit te halen. Man, die man was serieus onder de drugs.
    Auto had overigens een kuurtje ondergaan bij AC Schnitzer, spijtig dat ik met mijn GSM van 30 euro geen optie had om foto's te trekken :/
    Aan de ene kant levensgevaarlijk, aan de andere kant leuk dat zo'n V10 ook echt gebruikt wordt!
    Jij loopt het nog 'ns op kerel ... standaard +/- 50 km/u te hard, dat gaat gewoon een keer goed mis.


    Ik heb het vanmorgen uiterst rustig aan gedaan in de S6; CD'tje aan, stoelverlenger uitgeschoven en ik heb iedereen de indruk gegeven dat ze me de baas konden bij het stoplicht ...
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  13. #1012

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    32
    Posts
    285
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob-A2 Bekijk Berichten
    Net toen je dacht; hij maakt vorderingen:

    bewijst-ie weer het tegendeel:


    Jij loopt het nog 'ns op kerel ... standaard +/- 50 km/u te hard, dat gaat gewoon een keer goed mis.


    Ik heb het vanmorgen uiterst rustig aan gedaan in de S6; CD'tje aan, stoelverlenger uitgeschoven en ik heb iedereen de indruk gegeven dat ze me de baas konden bij het stoplicht ...
    Op een baan van 50, rij ik werkelijk 50 (op de teller en niet op GPS), op een baan van 70, 70, op een baan van 90 ook werkelijk 90. Nooit rijdt ik te hard, ik heb zelfs al langer dan een jaar geen boete meer gekregen voor de gewone wegen, dat terwijl ik 2 jaar geleden wekelijks een PV in de bus kreeg. Dat heb ik volledig afgeleerd.
    Enkel op de autosnelweg krijg ik mijn kuren. Ik rij daar systematisch 10 tot 20 km harder dan het overige verkeer, wel hou ik voldoende afstand en blijf ik scherp. Als ik lange werkdagen heb, hou ik me gewoon aan 120, soms zelfs 'maar' 110.. Ik weet ook dat een ongeluk in een klein hoekje zit en vermoeid of kwaad druk ik nooit het gaspedaal in. Maar als ik 's nachts over een bijna lege 3-baanssnelweg moet rijden dan gaat het gas erop. Dan rij ik meestal op mijn top 160. 145 na correctie en tellerafwijking = 150 euro boete. En heel af en toe, echt uitzonderlijk tik ik die magische 200 aan. Ik vermoed dat jij dit ook doet, anders zou je geen S6 hebben en rustig rondrijden in een 3-cilinder...
    Ben absoluut geen wegpiraat, kdoe het op een (volgens mij) verantwoorde manier. Tuurlijk dat iedereen anders over een situatie denkt, maar ik heb een redelijk nuchtere visie en ben ook zelf-kritsch. Ik denk dat het jij het ook verantwoord vind om op sommige plaatsen harder te rijden. Hoevaak lees ik mensen klagen over een 5-baans autosnelweg bij jullie daar in Nederland, waar je maar 100 mag rijden. Dus standaard te hard rijden waar het eigenlijk perfect zou kunnen is niet per se gevaarlijk. Het is onaangepaste snelheid dat gevaarlijk is...

  14. #1013
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.332
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Mijn woon-werk route begint ook steeds minder "leuk" te worden..

    Waar het 50 was is het nu 30km/h
    Waar het 80 was is het nu 50km/h
    Waar het 100 was is het nu 80km/h

    Nagenoeg iedereen houdt zich nog aan de oude snelheden (plus "een beetje" )
    Gaat me een keer een goede boete opleveren vrees ik.
    One liter, driver's licence eater...


  15. #1014
    a4drieliter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Leeftijd
    63
    Posts
    5.688
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arlo Bekijk Berichten
    Mijn woon-werk route begint ook steeds minder "leuk" te worden..

    Waar het 50 was is het nu 30km/h
    Waar het 80 was is het nu 50km/h
    Waar het 100 was is het nu 80km/h

    Nagenoeg iedereen houdt zich nog aan de oude snelheden (plus "een beetje" )
    Gaat me een keer een goede boete opleveren vrees ik.
    Vooral de 30 km zone; als je 60 rijdt (wat niet zo gek is bij max. 50 km), rij je nu de dubbele snelheid dat is ook invorderen rijbewijs!
    Dus....

  16. #1015
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.332
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    I know ..

    Hoewel ik me in elke woonwijk gerust aan de snelheid hou is 30km/h wel héél erg langzaam..

    Die 80 ipv 100km/h is echt een ramp... 2x2 baans, geen zijwegen... 100+ is prima te doen daar.. (en 260 is haalbaar...*kuch* in theorie natuurlijk )
    One liter, driver's licence eater...


  17. #1016
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arlo Bekijk Berichten
    I know ..

    Hoewel ik me in elke woonwijk gerust aan de snelheid hou is 30km/h wel héél erg langzaam..

    Die 80 ipv 100km/h is echt een ramp... 2x2 baans, geen zijwegen... 100+ is prima te doen daar.. (en 260 is haalbaar...*kuch* in theorie natuurlijk )
    Altijd frustrerend als er in zo'n 30 km zone van die bejaarde Nordic walkers voorbij komen.
    Ik rijd ook dagelijks een weg waar voorheen 80 gereden mocht worden maar nu 50 de limiet is. 80 kan makkelijk (al zeg ik het zelf). Dus is het niet de vraag of ik een keer een prent krijg, maar wanneer. Gewoon incalculeren
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  18. #1017
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door martijn3 Bekijk Berichten
    Altijd frustrerend als er in zo'n 30 km zone van die bejaarde Nordic walkers voorbij komen.
    Ik rijd ook dagelijks een weg waar voorheen 80 gereden mocht worden maar nu 50 de limiet is. 80 kan makkelijk (al zeg ik het zelf). Dus is het niet de vraag of ik een keer een prent krijg, maar wanneer. Gewoon incalculeren
    Weg wat eerst 80 was is nu 50? Is die weg ineens binnen de bebouwde kom gekomen? Anders is het 60 geworden. Waarschijnlijk zijn dan alle kruispunten veranderd in een gelijkwaardige kruising ipv een voorrangsweg. Zou daar wel goed op letten.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  19. #1018
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Betreft een hele lange weg waarvan een groot deel altijd al 50 was (bebouwde kom) maar op een tussenstuk welke onbebouwd was mocht je voorheen altijd 80 en nu slechts 50. Het was wel altijd zo dat iedereen op dat tussenstuk flink gas gaf en inhaalde om de verloren tijd terug te pakken.
    Betreft de Amsterdamsestraatweg van Utrecht naar Maarssen.
    Leon weet wel wat ik bedoel.
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  20. #1019
    Pokerface's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    1.074
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Hou me eigenlijk altijd netjes in. 30 = bij mij ook echt 30. Gezien ik zelf kids heb en weet hoe onbesuisd die de weg opeens kunnen overrennen. 50 is in de meeste gevallen 55 of 60, 80 meestal 90. Alleen soms, heel soms als het naar mijn idee kan en het rustig is en er echt neits verdachts rondrijd gooi ik snachts het gas erop of op de snelweg. Maar eigenlijk ook nooit meer dan 180 ( behalve op de afsluitdijk en in Duitsland)
    Im Not Totally Useless, I Can Be Used As A Bad Example

  21. #1020

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    30 doe ik alleen op de juiste tijdstippen. D.w.z. wanneer de kinderen er effectief kunnen rondlopen, meestal ochtend, middag en namiddag. Voor de rest rij ik er steevast 50km/u, als er dan toch geen kinderen zijn...
    Trouwens, kan je eigenlijk geflitst worden in 30km zones? Ik heb eens gehoord dat de camera niet werkt op zo'n lage snelheden, en ook nog nooit een flitspaal tegengekomen daar.
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •