Bekijk Poll Resultaten: Welke pilsener drink jij?

Stemmers
257. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Hertog Jan

    44 17,12%
  • Heineken

    41 15,95%
  • Amstel Bier

    21 8,17%
  • Brand

    11 4,28%
  • Dommelsch

    7 2,72%
  • Grolsch

    43 16,73%
  • Warsteiner

    14 5,45%
  • Bavaria

    15 5,84%
  • Palm

    11 4,28%
  • Ander biermerk (licht antwoord d.m.v. bericht toe)

    50 19,46%
Pagina 48 van 50 EersteEerste ... 3844454647484950 LaatsteLaatste
Resultaten 941 tot 960 van de 982

Onderwerp: Biermerken (Pilseners)

  1. #941
    metalpat's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    803
    Kudos
    10
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Biermerken (Pilseners)

    De Struise Brouwers maken toch lekkere biertjes.

    die Grand Reserve 2008 kan je idd nog wel even laten liggen.
    Audi A6 - 4F Avant

  2. #942
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Biermerken (Pilseners)

    Gisteren 2 soorten gedronken bij de buurman.

    1) Brugse Zot, altijd lekker.

    2) Witte Goud (helaas zonder het andere witte goud..)
    http://www.asteinslijterij.nl/?p=199

    Ik kon de Witte Goud erg goed waarderen moet ik zeggen.

  3. #943
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Biermerken (Pilseners)

    Gister nog een paar Jopen wezen kopen, heerlijk

    ImageUploadedByTapatalk1431760659.701699.jpg
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  4. #944

    Standaard Re: Biermerken (Pilseners)

    Nog een klein uurtje ... en dan;
    1454695_650032275106720_2307543208227476317_n.jpg
    Laatst gewijzigd door Bob; 16-05-15 om 10:53.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  5. #945

    Standaard Re: Biermerken (Pilseners)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten
    Moet je je glas eens tegen het licht houden.
    Ik heb maar even een Rochefort 10 van zolder gehaald. Hij is wel een jaar of 4/5 oud en volgens mij is het gist bij een verse nog wat helderder van kleur, dus beter zichtbaar.
    Eerste helft van de fles lekker zonder gist gedronken. Tweede helft volledig ingeschonken.
    Bijlage 210152

    Net na inschenken en bewust overbelicht:
    Bijlage 210154

    Na een paar minuutjes zakt het langzaam weer een beetje naar de bodem:
    Bijlage 210156


    Voornamelijk smaak en mondgevoel, maar het oog wil ook wat.

    Dan blijft het gist, als je rustig hebt geschonken, in de fles.


    Vind ik ook. En verschilt ook per soort. Bij Tripel vind ik het lekker, bij zwaardere en donkere bieren meestal niet.
    Daar is het inderdaad duidelijk gezien! Gisteravond nog een Rochefort 10 gehad tijdens laatste aflevering GoT en ben tot de conclusie gekomen dat ik het lekker vind om mee te schenken. Het is een heel fijn biertje om lekker langzaam weg te 'nippen'.
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P


  6. #946

    Standaard Re: Biermerken (Pilseners)

    Ben even aan het opruimen. Voor de mede bierliefhebbers, zie foto's hieronder.
    Mocht je ze willen redden van de glasbak, laat maar weten.
    Hoef dr niets voor te hebben, behalve eventuele verzendkosten.
    Of ophalen in Assendelft of Utrecht.

    20150928_114854.jpg

    20150928_114902.jpg

    20150928_114927.jpg

    20150928_114933.jpg

    20150928_114944.jpg

    20150928_114953.jpg
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  7. #947
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.274
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Biermerken (Pilseners)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk Berichten
    Ben even aan het opruimen...
    Alweer?

    Als ze echt de glasbak in gaan, wil ik ze wel redden. Hoewel ik nu ook maar een stuk of 10 glazen gebruik van de ca. 130 die ik er heb, vind ik weggooien ook zonde.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  8. Ad
  9. #948

    Standaard Re: Biermerken (Pilseners)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten
    Alweer?

    Als ze echt de glasbak in gaan, wil ik ze wel redden. Hoewel ik nu ook maar een stuk of 10 glazen gebruik van de ca. 130 die ik er heb, vind ik weggooien ook zonde.
    Nee. Eigenlijk hoop ik gewoon dat je weer een flesje WV komt brengen
    Maar zonder gein; Ik kan het niet meer kwijt joh, en heb liever dat de glazen gebruikt worden.
    Ik hou je in gedachten, waren al meer mensen met deze insteek gelukkig, kom er dus wel vanaf.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  10. #949
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.274
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Biermerken (Pilseners)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk Berichten
    Nee. Eigenlijk hoop ik gewoon dat je weer een flesje WV komt brengen
    Heb je hem al op?

    Mijn voorraad begint ook op te raken, dus ik moet echt binnenkort eens wat tijd gaan maken om te proberen 2 kratjes op te gaan halen.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  11. #950

    Standaard Re: Biermerken (Pilseners)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten
    Heb je hem al op?
    Jazeker. Was perfect
    Gedronken om geboorte van dochterlief 2.0 te vieren
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  12. #951

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Posts
    211
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Biermerken (Pilseners)

    Ik kwam deze tegen...
    Maar eens heerlijk van genieten...

    IMG_8095.jpg

  13. #952
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.274
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Biermerken (Pilseners)

    Ik zal dit topic ook maar weer eens naar boven halen.

    In de "World of Drinks" in de Markthal in Rotterdam houden ze elke maand een bierproeverij met een bierquiz. Elke maand is er een thema en afgelopen donderdag was het thema "Trappisten- en Abdijbieren". Aangezien ik daar best wel gek op ben (understatement), ben ik hier met m'n broertje naartoe geweest.
    De proeverij bestond uit het blind proeven van 8 trappisten- en abdijbieren. Op één na had ik ze allemaal wel eens gedronken, maar toch herkende ik ze niet allemaal.
    De laatste ronde was een blinde vergelijking tussen de Westvleteren 12 en St. Bernardus Abt. 12 die ik zelf ook al eens gedaan had. Wel leuk om na een paar jaar weer eens te doen. Het overgrote merendeel van de deelnemers was het eens met mijn conclusie dat de verschillen toch wel behoorlijk groot zijn en de WV12 echt een stuk lekkerder is dan de St.B.

    Er werd ook veel verteld over de geschiedenis van trappisten- en abdijbieren in het algemeen en de geproefde bieren in het bijzonder. Weer een paar dingetjes bijgeleerd

    Tussendoor werd er een bierquiz gespeeld. Uiteraard heb ik die gewonnen
    Hier was ik vooraf niet zo zeker van, want je zit er toch met ca. 25 bierliefhebbers, maar ik ben nou eenmaal een bier-nerd en heb een hoop (onzinnige) feitenkennis als het om speciaalbier en in het bijzonder trappisten- en abdijbier, gaat.

    De prijs was een bierpakketje bestaande uit vier trappisten:
    - Westvleteren Blond
    - Westvleteren 8
    - Spencer Trappist Ale uit de V.S.
    - Tre Fontane uit Italië

    20160227_163330.jpg

    Nou lijkt dit een beetje een karige prijs. Vier flesjes bier, maar het zijn vrij zeldzame biertjes, die in Nederland erg lastig te krijgen zijn. De World of Drinks verkoopt ze voor meer dan € 10,00 per stuk en de totale winkelprijs van dit pakketje komt op meer dan € 50,00.
    De twee Westvleteren's heb ik wel eens gedronken, maar de twee nieuwste trappisten nog niet. Ik was al van plan om ze te gaan kopen, want ik wil elke trappist gedronken hebben, maar de prijs van € 15,00 per flesje hield me tot op heden nog tegen. Nu kan ik ze dankzij mijn bier-autisme gratis proeven
    Binnenkort ga ik ze met m'n broertje maar eens proberen. Ik stel me er overigens niet te veel van voor. Ik heb niet zo'n hoge pet op van de brouwcapaciteiten van Amerikanen en Italianen, maar omdat ze het ATP-logo voeren, moet ik ze toch een keer proeven. Ik laat het hier wel weten, als ik ze geproefd heb.

    Daarnaast mogen m'n broertje en ik volgende maand gratis meedoen aan de volgende proeverij. Het thema is dan "Lentebok en Spring Beer". Daar heb ik wat minder mee, maar ja, ik moet toch m'n titel verdedigen.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  14. #953
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Biermerken (Pilseners)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko
    Uiteraard heb ik die gewonnen
    .
    Met 0-2 neem ik aan?
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  15. #954
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.274
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Biermerken (Pilseners)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Akita Bekijk Berichten
    Met 0-2 neem ik aan?
    Nee, met 27 punten. De nummer twee had 23 punten.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  16. #955

    Standaard Re: Biermerken (Pilseners)




    Heerlijk om te lezen dat stukje @sterko

    Hier eigenlijk ook veel te weinig met bieren bezig. Ontbreek me simpelweg aan tijd om inkopen te doen.
    Wel recentelijk even de hele collectie van brouwerij "De Leckere" in huis gehaald, mede in het kader van mijn "inburgering" in de mooie stad Utrecht
    Sommige niet heel bijzonder, sommige echt top!

    19 maart a.s. jaarlijkse "biertjes-drinken-bij-het-haardvuur-en-nog-wat-bbq'en"-dag met de vriendenclub, daar zullen ook wel weer een paar mooie voorbij komen!
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  17. #956

    Standaard Re: Biermerken (Pilseners)

    @sterko: er zijn inmiddels een aantal Amerikaanse mini-brouwers die echt weten hoe het moet! Onder andere de 'Raging Bitch' IPA van Flying Dog is best goed te doen.

    ( http://flyingdogbrewery.com/?beers=raging-bitch )

    Het haalt het niet per se bij de Euro bieren, en het is geen trappistenbier. Maar echt serieus goed te doen. Als je 't gaat vergelijken met bijvoorbeeld de Zeezuiper is het einde verhaal; die is écht bijzonder lekker.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  18. #957
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.274
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Biermerken (Pilseners)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    @sterko: er zijn inmiddels een aantal Amerikaanse mini-brouwers die echt weten hoe het moet! Onder andere de 'Raging Bitch' IPA van Flying Dog is best goed te doen.

    ( http://flyingdogbrewery.com/?beers=raging-bitch )
    Die ken ik uiteraard wel. Volgens mij staat dat zelfs bij de AH. Ik ben gewoon niet zo'n fan van IPA. Te veel hop en te bitter naar mijn smaak. Ik hou ook niet van stout en porter, wat daar ook nogal populair is.
    Ik hou van de Belgische, Nederlandse en Duitse bierstijlen. Nou zijn er ook wel Amerikaanse brouwers die die stijlen proberen te maken, maar die geven er dan vaak toch weer een Amerikaanse (lees: hoppige) draai aan. Is gewoon niet mijn smaak.
    Ik ben wel benieuwd naar de Spencer Trappist Ale. Het is een blond bier en ze hebben advies gekregen van Belgische trappisten, maar ik lees ook dat het wel een droge en hopbittere afdronk heeft, dus toch weer die Amerikaanse draai.

    Ook van de Tre Fontane heb ik geen hoge verwachtingen. Bij Italiaans bier denk ik aan het waterige Peroni, maar misschien wordt ik verrast.

    Eigenlijk vind ik het wel een beetje jammer dat de laatste jaren de trappistenbieren als paddenstoelen uit de grond komen. Vijf jaar geleden waren er 7, nu al 11 en een twaalfde die niet erkend wordt. Allemaal kloosters die willen meeliften op de trappisten-hype.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  19. #958

    Standaard Re: Biermerken (Pilseners)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten
    Allemaal kloosters die willen meeliften op de trappisten-hype.
    Sja, da's inderdaad wel opvallend. Maar van de andere kant, het is beter dan (jij beschrijft 'm ook al) die IPA-hype.
    Ik snap werkelijk niet wat mensen daar nou lekker aan vinden. En met mij veel andere bierliefhebbers.

    De zeezuiper die @Bastet omschrijft, is ook wel een van mijn favorieten ja!
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  20. #959

    Standaard Re: Biermerken (Pilseners)

    @sterko en @Bob - IPA an sich zegt niets over de smaak. Ik was er ook geen fan van (als de verkoopster "ipa" zei ging ik al in de defense-mode), maar er zijn echt lekkere. Normaal gesproken ben ik meer van de tripel en blond, en dan inderdaad ook liever de abdij / klooster varianten, maar oa de Raging Bitch is serieus goed te doen. Geen IPA zoals je ze kent van andere brouwerijen.

    Zo zijn er ook tripels die echt niet lekker zijn, en ondanks dat ik geen dubbel/bruin liefhebber ben zijn ook daar hele goede en lekkere varianten in te vinden. Je moet ze wel vinden, uiteraard.

    Enne, zoals Bob terecht aangeeft: liever een hype op tripel en blond, dan op pils, bok en soft-biertjes. Meer keuze voor ons! Wel jammer inderdaad dat er veel brouwerijen zijn die doen alsof ze lid zijn van de trappisten orde..
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  21. #960

    Standaard Re: Biermerken (Pilseners)

    Nou ... een bokbiertje op z'n tijd gaat er wel in hoor!
    4x per jaar op "bokketocht" tegenwoordig; 2x in Heemskerk en 2x in de Zaanstreek
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •