Pagina 4 van 9 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 172

Onderwerp: Hoe zet jij je koffie?

  1. #61
    mouse1277's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Leeftijd
    54
    Posts
    116
    Kudos
    37
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe zet jij je koffie?

    Tijdje geleden in laten bouwen bij vernieuwen keuken:
    foto 1.jpg

    Slap excuus maar dit is echt de keuze van mijn vrouw :
    foto 2.jpg

    Hier kun je de heerlijkste espresso's, cappuccino's en latte's mee maken:
    foto 3.jpg
    Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst!

  2. #62
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.332
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe zet jij je koffie?

    M'n trouwe Phillips is na 15 jaar (!) dagelijks gebruik nu redelijk om zeep..

    Sinds vandaag deze .....Cuisinart DGB900BCE/BCU.


    Lekker ding! .. bonen malen, timer en een thermoskan. alles wat ik wilde.

    Voor hem:


    Voor haar:
    One liter, driver's licence eater...


  3. #63

    Standaard Re: Hoe zet jij je koffie?

    Gewoon met de hand nog steeds!
    Moet er nog steeds om lachen hoor ,sorry,voor de enkelen,hoe die hier hun mening onderbouwen.
    Een lekkere bak koffie moet je proeven!
    Dit kan je niet af laten hangen van een apparaat ,maar nee!;ik heb er €---,--(vaak zelfs véél méér dan €1000,00 )aan uitgegeven,dus:" lekker zal hij zijn,dit ga ik niet toegeven dat dat bocht niet te gachelen is".(....lijkt misschien een kromme vergelijking,maar;bij een fiets/auto maak je toch ook eerst een proefrit??--even de hersenen nu lekker aan het werk zetten)
    Anderen die een zelfde machine kopen omdat de zwager van een broer z'n vriend z'n kennis er ook zo een heeft,-ook zoiets.
    Die onzin dat de koffie(boon) uit Italie moet komen,-ook zoiets.

    Proeven en ondervinden vergt tijd;
    -welke boon (in de handel zijn meestal de 2 bekendere soorten verkrijgbaar, er zijn er nog ±8 andere soorten, ook belangrijk is waneer deze bonen geplukt/gebrand zijn,tegenwoordig al met het bekende rode wangetje(massa verbruik),terwijl de boon nog niet eens rijp is word hij "gaar" gebrand=zuur)
    -welke mengverhouding deze hebben
    -filter (papier is niet automatisch papier)
    -hardheid van je leidingwater (bij hard water smaakt je koffie ook naar "krijt")
    -temperatuur van je water (moet eenvoudig net van de kook af zijn,zo'n apparaat van zeg maar 800w krijgt dat water eenvoudigweg niet heet,wel warm)
    -je stemming (koffie heeft z'n tijd nodig,dus accepteer dat 't zetten ervan tijd kost ,wil je "30 sec.koffie" ,neem je een senseo of zoiets)
    -je koffie smaak hang er niet van af of George Clooney je toelacht ,of welke aanbieding de Mediamarkt deze week heeft.

    Uit de dienst tijd weten de ouderen dat je Anus&Frunnik niet als koffie noemen mag.
    Koffie Hag moet je van houden (ook uit D hebben we Dallmayr=ook slootwater).

    probeer.....

  4. #64
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe zet jij je koffie?

    Ik ben niet zo veeleisend,maar heb daar in Duitsland nog nooit een fatsoenlijke bak koffie gehad..
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  5. #65

    Standaard Re: Hoe zet jij je koffie?

    Hier wordt nog volop geprobeerd en getest met verschillende zetmethodes en koffiesoorten. Binnenkort een malertje kopen.

    - Dolce Gusto: cupsysteem, heeft enkele héél erg goede koffies (Espresso Barista). De rest is vaak te slap en/of te zoet. €0,35 per kopje.

    - Handmatig met filter en opschenken: goedkoop, wisselt per koffiesoort. Gewoon 'een bakkie pleur'. Afhankelijk van de koffiesoort matig tot erg lekker.

    - Senseo: even snel een bakje zetten. Met de goede pad nog steeds goed te doen (niets bijzonders, maar wel een prima bakje). Senseo afzeiken omdat het Senseo is, is onzin. Ook dat is namelijk erg sterk afhankelijk van welke koffie er in de pad zit, en wat voor padmateriaal het is. DE's eigen pads vind ik smakeloos, Hoogvliet en Hema hebben prima (bio + havelaar) koffie voor een goede prijs (€0,07-0,10 per kopje).

    - DeLonghi espressomachine met stoomschuimer: het enige dat ik hiervan gebruik is de melkschuimer; ik krijg hier geen goede koffie uit (slap, zonder crema, niks koffiesmaak maar alleen bittere tonen). Gelukkig voor de schuimer gekocht op MP voor €15

    - Laatste aanwinst: Moka Express. Géén espressozetter, maar een sterkere koffie. Varieert van véél te sterk tot matig sterk, naar eigen inzicht. Geen filters nodig, alleen verse koffie. Kan je dus zelf eerst malen, of gemalen kopen. Bevalt best goed, is nog wel in de experimenteerfase.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option


  6. #66
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.418
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe zet jij je koffie?

    We zetten koffie me een Jura F90.
    De bonnen die we nu gebruiken zijn van TCHIBO vulkaan koffie.

    Wat in de ene apparaat goed. smaakt, wil nog niet zeggen dat het in een andere apparaat ook goed smaakt.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  7. #67

    Standaard Re: Hoe zet jij je koffie?

    Remi66(..en Akita ); bij deze bonen zijn we inderdaad ook blijven hangen,die zijn zo verkeerd nog niet.
    Jacobs Krönung is ook te doen,echter wisselt te vaak van verhoudingen.
    De koffietechneuten zeggen dat de koffiebonen de lekkerste smaak mee krijgen als deze op vulkanisch bodem groeien.
    Vandaar ook mijn voorkeur voor deze soorten.
    Ooit 's in Costa Rica een 5 kilo pak koffie gekocht,.......ja,en binnen een week was deze op,weg ,foetsie,echt met z'n tweeën opgedronken!

    Akita; klopt hoor,ligt niet aan jouw smaak ;hier in D hebben ze er geen benul van wat koffie is!
    zelfs als 't koud is zeg ik wel 's van ;" neuh, laat maar ,ik wacht wel tot ik thuis ben." (slootwater is er zelfs een erg nette benaming voor)

    In NL dronk ik ook altijd een Max Havelaar ,en toen ineens-niet commercieel genoeg of wat dan ook-hup weg uit de schappen.

  8. Ad
  9. #68
    Reboq's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Posts
    2.184
    Kudos
    375
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe zet jij je koffie?

    Ik gebruik in mijn Jura de bonen van Smith & Dorlas. Italian Passion vind ik het lekkerste smaken.

    Veel mensen stemmen het apparaat ook niet goed af. Juiste verhouding koffie met water is erg belangrijk.
    Beter een klein kopje lekkere koffie dan een mok slootwater

    ImageUploadedByTapatalk1389592412.708741.jpg
    Audi R8 2014 + Audi S8 2012 + Audi TT Roadster 2011 + Audi A3 2022

    VagCom VCDS II origineel + Vag Can Pro locatie Tilburg Mail: VCDS@REBOQ.COM

  10. #69
    fcimen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    558
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe zet jij je koffie?

    Na 2 jaar Siemens te hebben gebruikt:
    koffie automaat siemens.JPG

    Daarna toch maar overgestapt naar het zelf malen en zetten van de koffie, na een baristacursus. Er gaat niks boven een heerlijk kop koffie in de ochtend! Liever 1 perfecte, dan 4 halfgelukte.
    Quickmill Silvano espressoapparaat en Rancilio Rocky koffiemaler
    koffie automaat silvana.JPG

    Deze koffiebonen zijn heerlijk, perfecte balans.
    koffiebonen.JPG

    PM:foto's ff snel gemaakt, dus zijn van een veel minder kwaliteit dan de meeste foto's hier en zijdelings geplaatst zie ik, excuus
    Laatst gewijzigd door fcimen; 13-01-14 om 09:03.
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDI, 105kw, FWD, bj 2010

  11. #70
    MarcA4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    539
    Kudos
    64
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe zet jij je koffie?

    Na 10 jaar met veel plezier een Rancilio te hebben gehad ga ik per vandaag over op een Bezzera BZ10. Hij is vanmorgen op de zaak bezorgd en kan niet wachten tot vanavond om te proberen. Zou weer prima stap voorwaarts moeten zijn, stabielere temperatuur en door warmtewisselaar tegelijk melk kunnen schuimen en koffie zetten. En heeeeeel belangrijk: er zit zo'n cool metertje op..... Geeft zowel de druk in de boiler als piston aan. Kan nu al niet meer zonder.....
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  12. #71
    fcimen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    558
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe zet jij je koffie?

    @MarcA4 jah, ook een mooi apparaat hoor. Lang getwijfeld tussen de Bezzera en de Quickmill. Voor mij de laatste geworden dus.
    Drink ze!!
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDI, 105kw, FWD, bj 2010

  13. #72
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe zet jij je koffie?

    Ik zal eens aan mijn vriendin vragen hoe ze dat doet
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  14. #73
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Hoe zet jij je koffie?

    Oude topic, i know Maar ik vroeg me toch af... ik typ dit met een bakkie Nespresso in m'n klauw. Ik drink dan vooral de sterkere soorten zoals Dharkan of Kazaar. Erg goede koffie, maar ook prijzig. Nu ik een tijdje thuis zit zonder opdracht (ik werk op basis van detachering), gaat de koffie erg hard. Als in; na 2 maanden, 2 koppen per dag, heb ik er bijna 60 euro aan koffie doorheen gezopen. Toegegeven, daar zaten een aantal "speciale" cups tussen die een stukje duurder waren. De Nespresso machine is ook niet helemaal 100 meer en de garantie is inmiddels verlopen.

    Lang verhaal kort: ik twijfel tussen een koffiebonen espressomachine, of een nieuwe Nespresso machine als opvolger. Ik heb begrepen dat goede bonen nog steeds veel goedkoper zijn dan de Nespresso cups. Heef hier iemand ervaring met beide? En maakt het bij de bonenmachine nog veel verschil qua prijsklasse? Ik zal er niet 1 van €1000+, maar tussen de 200 ~ 300 euro kijken.

  15. #74

    Standaard Re: Hoe zet jij je koffie?

    De vraag is wat voor koffie je wil. Voor een 'gewone' bak koffie is een Nespresso, Dolce Gusto of zo'n bonenmachine gewoonweg véél te duur. Bij ons is de 'standaard' nu redelijk gesettled:

    Espresso, cappuccino, specials... >> Dolce Gusto. Er zijn een aantal bizar lekkere espresso's (Espresso Barista, Ristretto Ardenza) - een enorm goede basis voor échte cappuccino (volle houdbare melk schuimt/klopt het best).

    Gewone koffie: simpele bonenmaler (per portie doen, in een kwartier tijd is 60% van de smaak weg!), en een handperszetter. Eigenlijk niets meer dan een glazen pot, en een metalen zeef. Metalen zeefje laat iets meer olie door (= vollere smaak, minder 'dunne' koffie). Water opschenken bij 85-90 graden (niet bij 100 graden!), 4 minuten laten staan, en dan neerdrukken. Ca. 40gr bonen op 700ml water, geeft zo'n 500ml koffie (3 redelijke kopjes, of 5 kleine). Met de goede bonensoort (verse Starbucks bonen zijn goed!) kan dit erg lekker worden (zacht, licht zoetig, geen bittere of zwarte bijsmaken). En voor een behoorlijk betaalbaar bedrag: een bonenmaler kost je zo'n 5 tientjes, de drukzetter vanaf 2 tientjes. Niks 300-1000 euro voor een koffiezetter!

    Dolce Gusto cups = €4,99 voor 16 stuks (€ 0,32/stuk). Pak koffiebonen is €10-40 per kilo, afhankelijk van je keuze. Met 11 gram per kopje (22 per mok... ) is dat 90 kopjes (45 mokken) per kilo, oftewel vanaf € 0,10-0,20 per kop/mok.

    Voor de snelle bak tussendoor is ook Senseo nog altijd niet slecht - de goede pad bepaalt of het lekker wordt of niet...

    Toevoeging: voor de bonenmachine.. Als je er een gaat kopen, neem er dan een met maalschijven in plaats van messen. Schijven persen het spul er consequenter uit, en laten meer van de smaak intact. Een messenmaler is eigenlijk gewoon een klein blendertje.
    Laatst gewijzigd door Bastet; 05-01-16 om 12:05.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  16. #75

    Standaard Re: Hoe zet jij je koffie?

    Nespresso bevalt hier al jaren prima. Qua smaak voor mij meer dan prima en vooral qua gebruiksgemak. Tuurlijk kan het altijd goedkoper of beter, maar we drinken denk 1 of 2 kopjes in het weekend per persoon en kan me niet indenken waar ik dan beter zou zitten qua prijs/kwaliteit/gebruiksgemak.
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  17. #76
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Hoe zet jij je koffie?

    Wat ik zoek is eigenlijk een goede bak koffie. Erg tevreden met Nespresso, alleen kan dit qua prijs erg oplopen. De Dolce Gusto is prijstechnisch bijna net zo duur als Nespresso. In dat geval houd ik het gewoon daarop. Het mag ook best wat meer kosten, als de smaak dan aanzienlijk beter is als de gewone koffie of bijv. een Senseo. En inderdaad, een Senseo hoeft helemaal niet verkeerd te zijn. Die dark roast pads van de Lidl zijn bijv. al prima te doen.

    Van de bonen heb ik gelezen dat je voor een goede portie bonen ong. een tientje betaald en dat je daar, uitgaande van 2 koppen per dag, wel een maand mee kunt doen. Da's dus de helft tot 2/3 goedkoper dan Nespresso. Vraag is alleen, is die koffie vergelijkbaar met een Nespresso? Ik heb in restaurants wel vaker koffie uit een bonenmachine gedronken en dat was erg goed. Die hebben waarschijnlijk wel apparaten staan van 1500+. Maargoed, met de juiste bonen zal de prijs van het apparaat minder van belang zijn.

    Het zal overigens wel echt een apparaat worden. Je zult met een bonenmaler ongetwijfeld ook goede koffie kunnen fixen, maar da's me teveel gekloot en ik zie mezelf dat niet echt doen

  18. #77
    RickH's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    604
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe zet jij je koffie?

    Hier ook al jaren een Nespresso. Tot ik een jaar geleden de manier van koffiezetten zoals @Bastet deze hierboven omschrijft, met een french press, probeerde. Erg lekker en relatief gemakkelijk/goedkoop. Als je ook graag een espresso drinkt kun je een percolator proberen, dat hebben wij zelf in huis en dit bevalt erg goed. Kortom, de Nespresso is prima...maar haalt het qua smaak wmb niet bij bovenstaande manier van koffiezetten niet...laat staan qua prijs.

  19. #78
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Hoe zet jij je koffie?

    Koffie...na Audi`s (lees: Oudi`s) de eerste levensbehoefte

    Na mijn overstap van het oude vertrouwde koffiezetapparaat naar de Senseo lang geleden heb ik eigenlijk nooit meer lekkere koffie gedronken thuis. Ik was hier zooo klaar mee dat ik een tijdje terug een Dolce gusto heb gekocht. Smaakt prima (al ging het me bij veel op een dag wel tegen staan), maar is flink aan de prijs qua cups. Helemaal als je bijzondere soort neemt waar 2 cups voor nodig zijn..

    Ik heb nu gekozen voor een nieuw "ouderwets" koffiezetapparraat (Melitta) met een aparte bonenmaler van DeLonghi (dat instelbaar is voor grofheid en hoeveelheid), en meestal gebruik ik bonen van Lavazza (rood, goud of espresso).
    Expres geen (goedkoop) gecombineerd apparaat genomen gezien de negatieve recensies, en totaal is dit nog goedkoper ook!

    Ik heb inmiddels flink wat complimenten op mijn 'nieuwe koffie', zelfs van mensen met een uitgebreid automatisch apparaat!
    (de gemalen koffie aanduwen in het filter geeft naar mijn beeld een zachtere smaak )

    Bonenmaler.jpg

    Melitta.jpg

    Lavazza-koffiebox2.jpg

  20. #79
    Joop Stoeptegel
    Guest

    Standaard Re: Hoe zet jij je koffie?

    Gewoon ouderwets opschenken en een schepje buisman. 👍

  21. #80
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.274
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Hoe zet jij je koffie?

    Ik drink alleen Kopi Luwak.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

Pagina 4 van 9 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •