Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: Audi RS5 is Franse politie te snel af

  1. #1
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.553
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Audi RS5 is Franse politie te snel af

    Vanochtend gelezen in het AD;

    Een Duitse wegpiraat waande zich op de Franse A7 - de Autoroute du Soleil - even Sebastian Vettel. In zijn Audi RS5 V8 schudde hij met 300 kilometer per uur de Franse gendarmerie af. Daarbij raasde hij over de pechstrook en slalomde hij tussen andere auto's. Bovendien ramde de Duitser een slagboom. De man kon vluchten, maar werd een dag later toch ingerekend.

    De achtervolging begon dinsdag rond 14 uur op de A7 ter hoogte van de stad Valence. Agenten van het korps voor verkeersveiligheid (ESDR) van het departement Drôme flitsten in de richting van Lyon een chauffeur aan het stuur van een Audi RS5 V8 met een snelheid van 157 kilometer per uur waar 110 kilometer per uur toegestaan is, meldt Le Dauphiné.

    Achtervolging
    Met twee auto's, type Renault Mégane RS, zette de snelle interventie-eenheid van de Franse gendarmerie de achtervolging in. Na enkele kilometers van meer dan 250 kilometer per uur kwamen ze in de buurt van de wegpiraat. De Duitse snelheidsduivel gaf daarop plankgas. Hij schudde de gendarmes bij een topsnelheid van 300 kilometer per uur af door over de pechstrook te scheuren en te slalommen tussen de andere voertuigen op de autosnelweg met drie rijstroken. Zo bereikte hij tientallen kilometers verderop het péage-station van Tain-l'Hermitage. Daar ramde hij de slagboom om enkele seconden later de Autoroute du Soleil te verlaten.

    Een grootscheepse zoekactie werd gestart om de Audi RS5 met Duitse nummerplaat op te sporen. Die wierp een dag later vruchten af: toen merkte een agent van de militaire politie de geseinde wagen op in het centrum van Valence.
    Those who think they know everything are an annoyance to those of us who do.

  2. #2
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.274
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Audi RS5 is Franse politie te snel af

    Het lijkt me dat hier meer aan de hand was dan vluchten voor een snelheidsovertreding. Ik kan me niet voorstellen dat je voor een bekeuring van een paar honderd euro zo veel risico neemt en ook nog een slagboom ramt.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  3. #3
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.769
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi RS5 is Franse politie te snel af

    Klopt, hij had zijn secretaresse bij zich in plaats van zijn vrouw
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  4. #4
    dalmeijer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    478
    Kudos
    20
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi RS5 is Franse politie te snel af

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kilometervreter Bekijk Berichten
    Klopt, hij had zijn secretaresse bij zich in plaats van zijn vrouw
    Mannelijke secretaresse waarschijnlijk ook nog.......
    Q7 (4M) E-tron 3.0TDI V6 Quattro

  5. #5
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.274
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Audi RS5 is Franse politie te snel af

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dalmeijer Bekijk Berichten
    Mannelijke secretaresse waarschijnlijk ook nog.......
    Het gaat om een RS5, niet om een TT-RS
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.


  6. #6
    Ricardo1800t's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Posts
    764
    Kudos
    22
    Auto
    Audi A3

    Standaard

    Wat een held. Commentaar zal ik erover krijgen ja, maar tering dat je zoiets durft..

    Verstuurd van mijn GT-I9000 met Tapatalk
    Audi A3 1.8T 132kW APP 05-2000

  7. #7

    Standaard Re: Audi RS5 is Franse politie te snel af

    Daar is het eerste commentaar: wat nou held? Een regelrechte moordenaar die het geluk had dat hij geen slachtoffers heeft gemaakt. Dit soort fratsen doe je maar lekker op je Playstation 3 online tegen andere kids zonder verantwoordelijkheidsgevoel.

  8. Ad
  9. #8
    harlin's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Posts
    2.290
    Kudos
    150
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi RS5 is Franse politie te snel af

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten
    Het lijkt me dat hier meer aan de hand was dan vluchten voor een snelheidsovertreding.
    Wellicht bang vanwege de vele verhalen over de criminelen op de franse peage
    Audi S4 Avant B7 4.2L V8

    if I get too many stars there's a danger i might be over-qualified to become a pilot

  10. #9
    Coen Bergmans's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    43
    Posts
    3.813
    Kudos
    163
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi RS5 is Franse politie te snel af

    jammer dat het hem niet gelukt is...

    even voor de duidelijkheid, dit kan natuurlijk echt niet zo ben je een regelrecht projectiel voor iedereen.
    Laatst gewijzigd door Coen Bergmans; 11-01-13 om 06:55.
    Audi Q5 2.0TFSI S-Line Quattro JD Engineering 290pk / 430Nm

  11. #10
    MarcA4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    539
    Kudos
    64
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi RS5 is Franse politie te snel af

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten
    Het gaat om een RS5, niet om een TT-RS
    Hahahaha, priceless.......

  12. #11
    Ricardo1800t's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Posts
    764
    Kudos
    22
    Auto
    Audi A3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 100CD Bekijk Berichten
    Daar is het eerste commentaar: wat nou held? Een regelrechte moordenaar die het geluk had dat hij geen slachtoffers heeft gemaakt. Dit soort fratsen doe je maar lekker op je Playstation 3 online tegen andere kids zonder verantwoordelijkheidsgevoel.
    Ja, de bekende wat-als theorie. Als ik met 60 over een 50-wrg rijd en er gebeurd wat ben ik ook een wegpiraat. Natuurlijk slaat het nergens op dat je zoiets doet en als er wat gebeurd zou zijn was mijn reactie echt wel anders geweest.

    Verstuurd van mijn GT-I9000 met Tapatalk
    Audi A3 1.8T 132kW APP 05-2000

  13. #12
    RobbertRS6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    51
    Posts
    94
    Kudos
    10
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Re: Audi RS5 is Franse politie te snel af

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten
    Het lijkt me dat hier meer aan de hand was dan vluchten voor een snelheidsovertreding. Ik kan me niet voorstellen dat je voor een bekeuring van een paar honderd euro zo veel risico neemt en ook nog een slagboom ramt.
    De boete voor 150 km/u waar je 110 mag is precies 90 euro, ik had vorig jaar ook zo'n Megane naast me.
    De beste man in de RS5 was vast niet bekend met de zeer schappelijke tarieven die de Franse wethandhavers hanteren!

  14. #13
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.274
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Audi RS5 is Franse politie te snel af

    Ik denk eerder dat hij iets of iemand bij zich had waar hij niet mee gepakt wilde worden, of dat hij zelf gezocht werd en uit handen van de politie wilde blijven.
    Maar het kan natuurlijk ook dat het een adrenaline-junky is die het een leuke uitdaging vond om te kijken of hij ze kwijt kon raken.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  15. #14

    Standaard Re: Audi RS5 is Franse politie te snel af

    ..... Dat, maar dan nog die slagboom... Als ie dat niet zonde vond van 'zijn(?)' auto heeft ie er andere kik bij.

    Nee, dat riekt idd meer naar een crimi-tintje in het verhaal.
    Nou ja ruiken? Zeg maar stinken eigenlijk.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Posts
    232
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi RS5 is Franse politie te snel af

    Niet iedereen vlucht (of kan vluchten): http://www.standaard.be/cnt/dmf20130824_00706399 : RS4 gepakt in Spanje aan 250+, 9K EUR boete.

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi RS5 is Franse politie te snel af

    Alleen die boete zal hem iets schelen. Rijbewijs is hij alleen kwijt in spanje en alleen daar geldt ook het rijverbod.
    In de andere landen kan hij zonder problemen verder rijden.
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  18. #17
    JeroenV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    43
    Posts
    164
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Audi RS5 is Franse politie te snel af

    Voor nederlanders geldt dat blijkbaar niet, je moet nl ten alle tijden je rijbewijs kunnen tonen.
    Link

    En nog los daarvan, vraag ik me ook af wat je verzekering doet. Denk dat die moeilijk doen mocht er wat gebeuren.
    Audi A1 1.6tdi (105pk) - Proline S - Dark line - 18" Rotor - Carbon wrapped dak

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Posts
    232
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi RS5 is Franse politie te snel af

    De "kenners" hier in Belgie gaan in zo'n geval naar de Belgische politie om aan te geven dat ze hun rijbewijs verloren zijn. Binnen enkele dagen heb je dan een nieuw papiertje. Er is geen europees register van welke rijbewijzen ingetrokken zijn, dus hier weet niemand ervan. Op dit moment werkt dat blijkbaar zelfs als het in Belgie ingetrokken werd, want zelfs dat weet de lokale politie niet. Maar aan een landelijk register wordt gewerkt, zegt men.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •