Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 37 van de 37

Onderwerp: (A)sociale media

  1. #21
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: (A)sociale media

    Goed om hier een eigen topic over te starten.
    Ik ben erg benieuwd naar de toekomst van Facebook en andere social media.

    Gisteren nog over gesproken met een marketing club. Je kan als bedrijf tegenwoordig niet meer zonder social media, toch?
    Moeten wij hierin meegaan, was het vraagstuk.

    Volgens deze club is een goede en actieve Facebook pagina belangrijker dan een website. Er zijn al bedrijven die zelfs geen website meer hebben.

    Als je wat meldt, moet het wel waardevol zijn voor de lezer (doelgroep). Met een overkill aan spam red je het niet.

    Ik hoorde onlangs ook al dat een like een mediawaarde van 140,- heeft.

    Persoonlijk sta ik er nog een beetje sceptisch in.

    Dat komt misschien omdat ik er zelf niet veel mee heb.
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  2. #22
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.274
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: (A)sociale media

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quest Bekijk Berichten
    Gisteren nog over gesproken met een marketing club. Je kan als bedrijf tegenwoordig niet meer zonder social media, toch?
    Mijn bedrijf kan prima zonder hoor. Maar een bedrijf dat zich, zoals dat pikante pretpark van jou, op consumenten richt, kan inderdaad niet zonder.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  3. #23
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.880
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: (A)sociale media

    Ik werd er een paar jaar geleden bij een date op aangesproken dat ze helemaal niks over me op internet had kunnen vinden. Mijn opmerking dat dat niet toevallig was en dat ze daar die dag alle gelegenheid toe zou krijgen, maar dan live, viel niet in goede aarde... eerste date was meteen de laatste.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #24
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard (A)sociale media

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Ik werd er een paar jaar geleden bij een date op aangesproken dat ze helemaal niks over me op internet had kunnen vinden. Mijn opmerking dat dat niet toevallig was en dat ze daar die dag alle gelegenheid toe zou krijgen, maar dan live, viel niet in goede aarde... eerste date was meteen de laatste.
    Ooit een keer een date gehad waar een dag vooraf aan mij gevraagd werd waarom ze niks van mij kon vinden op internet, waarom heb je geen hyves of facebook, huh.. ? de date is niet door gegaan. (Dom schaap)
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  5. #25

    Standaard Re: (A)sociale media

    Omg ... dat gaat ver zeg!

    Wat @Quest zegt is wel pakkend; Inderdaad kun je als bedrijf niet meer zonder webzijde.
    Mn pa heeft het jarenlang gered met z'n fietsenwinkel, maar in de laatste, pak 'm beet, 5 jaar werd het toch wel lastig.
    Leveranciers dwongen hem z'n spullen online te bestellen (ipv per fax) en klanten wilden 'm toch wel graag emailen.
    Toen de electrische fietsen kwamen, die je via USB moet afconfigureren, is-ie om gegaan en heeft een laptop gekocht.
    Maar uiteindelijk z'n carriere toch wel uitgezongen zonder website.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic


  6. #26
    TyCorZ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.909
    Kudos
    106
    Land
    Land

    Standaard Re: (A)sociale media

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quest Bekijk Berichten
    Goed om hier een eigen topic over te starten.
    Ik ben erg benieuwd naar de toekomst van Facebook en andere social media.

    Gisteren nog over gesproken met een marketing club. Je kan als bedrijf tegenwoordig niet meer zonder social media, toch?
    Moeten wij hierin meegaan, was het vraagstuk.

    Volgens deze club is een goede en actieve Facebook pagina belangrijker dan een website. Er zijn al bedrijven die zelfs geen website meer hebben.

    Als je wat meldt, moet het wel waardevol zijn voor de lezer (doelgroep). Met een overkill aan spam red je het niet.

    Ik hoorde onlangs ook al dat een like een mediawaarde van 140,- heeft.

    Persoonlijk sta ik er nog een beetje sceptisch in.

    Dat komt misschien omdat ik er zelf niet veel mee heb.
    Ik weet niet of een bedrijf nog zonder een FB pagina kan. Ik denk dat het belangrijker is dat het bedrijf goed vindbaar op internet (lees google) is dan een FB pagina. Het gebruik van FB is echt minder aan het worden; heavy users daargelaten. Laatst las ik een betoog in de Elsevier waarin stond dat wanneer ouders de foto's van hun uitgaande kinderen gaan liken, de jeugd FB gaat verlaten. Maar het is een zeer interessante discussie!
    Vanaf september 2017 – heden: - Seat Ateca Xcellence 1.4 TSI 150 pk (geen Audi maar prima auto!)
    Van juli 2013 t/m september 2017: - Audi A3 SB 1.4 TFSI 8V Ambition Pro Line –

  7. #27

    Standaard Re: (A)sociale media

    Ik vind het allemaal nogal wat, social media en opgroeiende kinderen. Een hele zware taak als ouders zijnde om je kinderen op de gevaren van social media te wijzen en ze te 'onderwijzen', bij ons is het een wekelijks terugkerend item aan de keukentafel. Terugkijken op vroeger, hoe deden mijn ouders dat, gaat niet. Pioniers zijn we! :-)

    Zelf heb ik meer problemen met Google, dan met social media. Social media is echt 'social' voor mij. Ik heb een hekel aan bellen en zie mijn vrienden weinig door drukte, maar zo blijf ik toch op de hoogte van het reilen en zeilen.

    Onze bedrijfs facebookpagina is hoop ik een leuke afwisseling op de tijdlijn van onze likers. We spammen de boel niet vol in ieder geval.
    Laatst gewijzigd door marietje; 17-01-14 om 09:43.

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: (A)sociale media

    Ik ben toch benieuwd hoe dat straks bij ons gaat met die hummels. Die worden gewoon van de post-facebook generatie; Daar zitten pa & ma al op, doen wij écht niet
    Voor mij nog een reden om in ieder geval alle socialmediaplatformen een beetje te bekijken, in plaats van dat ik er straks totaal blanco in sta.
    Volgens mij een beetje vergelijkbaar met mijn generatie die voor Pa & Ma een computer koopt en de nieuw gekochte TV en DVD speler even instelt

    Trouwens, over die oude generatie; Da's dan weer het andere uiterste. Mijn moeder hoort van vele mensen; Ga nou 'ns op facebook. Ik weet dat ze dat wel wil, maar ze is er "bang" voor; Ik heb haar al 3x moeten uitleggen dat er feitelijk niets aan de hand is, als je gewoon alleen meeleest. Zelf is ze van mening dat meteen haar hele leven erop staat, inclusief foto's en alles wat ze aan het doen is Nee, dat moet je er dan toch echt zélf opzetten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marietje Bekijk Berichten
    Onze bedrijfs facebookpagina is hoop ik een leuke afwisseling op de tijdlijn van onze likers. We spammen de boel niet vol in ieder geval.
    1 van de weinige bedrijven die er bij mij wel tussen komt
    Inderdaad precies goed, geen overdaad aan posts, kort en bondig, zo hoort het
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  10. #29
    Matjeu90's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    33
    Posts
    486
    Kudos
    27
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: (A)sociale media

    Even reageren op "Ik weet niet of een bedrijf nog zonder een FB pagina kan"

    Om een effectieve bedrijfspagina (dan heb ik het niet over leuke dingetjes posten) op Facebook te hebben moet je er echt intensief mee bezig zijn. Wat ik vooral zie is dat 98% van de bedrijfspagina's gewoon een paginaatje zijn met hun logo en wat info op, nou dan heb je volgens mij nog steeds meer aan een deftige website. Combineer dat met een nieuwsbrief en dan is heel het FB gedoe volgens mij overbodig. Vraag me sterk af hoe FB er uit zal zien binnen 5 jaar.
    A4 Avant 2.0 TDI 2007 | chiptuning 180PK |19" gunmetal new RS4 |

  11. #30

    Standaard Re: (A)sociale media

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TyCorZ Bekijk Berichten
    Wat ik wel ergens op vind slaan, is Instagram. Dat vind ik wel leuk; leuke en aparte foto's maken en posten, is echt een leuke bezigheid.
    Dat vind ik dan weer, same met Twitter, één van de meest sneue, trieste en zinloze platforms. Expres je foto's "oud", "vintage", en mislukt maken, om een anderszins 13-in-een-dozijn-foto enigszins toonbaar te maken (En dan vooral te doen alsof je een 'fotograaf' bent, met je iPhone). Het gehalte melkpakjes, poezenfoto's of duckfaces is daar echt bizar hoog.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk Berichten
    Sja, ik heb eerlijkgezegd weinig te verbergen, dus wat dat betreft maakt het me niet zoveel uit.
    Maar inderdaad heb ik mensen op FB die denken dat ik 1 of andere professionele alcoholist ben; Ik heb een bovengemiddelde interesse voor (speciaal)bier, dus daar post ik wel 'ns wat over.
    Juist dat is het probleem: "je hebt niks te verbergen, doe alles dus maar openbaar" is precies wat ze van je willen. Plus, vaak kan je dan getagged worden in andermans foto's/posts, en je kan een beeld scheppen.

    De vraag in hoeverre privacy instellingen ook effectief zijn voor Facebook zelf, en voor betalende partners (lees: bedrijven) blijft altijd. Voor niet-ingelogde en/of mensen die niet in je friendlist staan werkt het in elk geval wel. Wie mij opzoekt, ziet alleen een coverfoto en een profielfoto (beide bevatten mij NIET). Wie de directe link naar m'n profielpagina intypt, krijgt een 'pagina niet gevonden'. Via zoekmachines komt mijn profiel NIET naar boven. Daarnaast staat tag-review voor alles aan (posts, foto's, comments), waardoor m'n naam weliswaar verschijnt als plain text, maar niet als link naar profiel, zonder mijn toestemming.

    Het kán dus wel, maar het wordt er wel een stuk grimmiger door. Recruiters zullen dus niets vinden van waarde, maar anderen ook niet.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten
    De laatste social media waar ik aan meegedaan heb, was MSN. Hyves, Facebook, Linkedin en Twitter ben ik gewoon niet aan begonnen. Ik zag er eerst het nut niet zo van in. Zo'n profiel en vooral een lijst met "echte" vrienden. Hoe meer vrienden, hoe meer aanzien!
    Nu irriteert het me juist dat je soms bijna "verplicht" wordt om Facebook te hebben. Sommige mensen communiceren alleen nog maar via Facebook. Uitnodigingen, verhuisberichten, zwangerschappen of een nieuwe baan van familie of vrienden hoor ik soms pas via via. Waarom zou je een belangrijke gebeurtenis in je leven nog persoonlijk aan je naasten vertellen, als je het ook op Facebook kan zetten?
    Ook veel bedrijven verwijzen in reclame's alleen nog naar hun Facebookpagina en bij veel acties kun je alleen nog via Facebook of Twitter meedoen. Nou, dan doe ik toch lekker niet mee.
    Kan ik me in vinden, maar, het is uiteraard weer net hoe je 't gebruikt. Ik gebruik Facebook vrij intensief (verder geen social media, buiten een half slapend LinkedIn accountje), en zie er ook voordelen in. In plaats van iedereen apart te bellen/sms-en kan je een bericht plaatsen, al dan niet met foto of filmpje, dat iedereen op zijn/haar favoriete moment kan bekijken (of negeren). Het is geen push bericht zoals e-mail of SMS, of een telefoontje. Wie het niet wil zien, ziet het gewoon niet.

    Wat voor mij prettig is, is de integratie van al die andere 'media': kalender, berichten, beeldmateriaal, comments.. alles zit er in. Ik zie dus ook geen meerwaarde in Twitter of Instagram - die zelfde shitdingen kan je ook via Facebook doen. MSN/chat, evenzo.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten
    Bij mijn vriendin op d'r werk zoeken ze voor nieuwe vacatures alleen nog op Linkedin. Wat is er mis met de ouderwetse vacaturesites?
    Gelukkig was dat 4 jaar geleden nog niet zo, anders had ze deze baan niet gehad. Omdat ze een functie heeft waarbij ze met vertrouwelijke informatie werkt, hebben ze haar toen eerst uitgebreid gescreend. Ze vonden het toen verdacht dat ze van haar alleen een Schoolbank-account van 10 jaar oud konden vinden. Alsof ze wat te verbergen had! Dat is toch de omgekeerde wereld? Ze zouden juist blij moeten zijn dat ze niet iemand is die haar hele hebben en houwen op internet kwakt.
    Hier kan ik het alleen maar 100% mee eens zijn. Krijg 't ook vaak te horen - ze zijn verbaasd dat er niets of zeer weinig te vinden is.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quest Bekijk Berichten
    Goed om hier een eigen topic over te starten.
    Ik ben erg benieuwd naar de toekomst van Facebook en andere social media.

    Gisteren nog over gesproken met een marketing club. Je kan als bedrijf tegenwoordig niet meer zonder social media, toch?
    Moeten wij hierin meegaan, was het vraagstuk.

    Volgens deze club is een goede en actieve Facebook pagina belangrijker dan een website. Er zijn al bedrijven die zelfs geen website meer hebben.

    Als je wat meldt, moet het wel waardevol zijn voor de lezer (doelgroep). Met een overkill aan spam red je het niet.

    Ik hoorde onlangs ook al dat een like een mediawaarde van 140,- heeft.
    Die waarde is denk ik vooral wat men er zelf aan geeft (het grote bubbel effect). Je zou die like maar kunnen opnemen in cash - moet je eens kijken hoeveel je bedrijf dan ineens waard is. Belachelijk.

    Een eigen website is altijd fijner dan een Facebookwebsite. Ik zie inderdaad vaak dat als je zoekt naar een bedrijf, dat de URL doorverwijst naar facebook.com/bedrijfsnaam. Ik ben dan automatisch geneigd om ze weg te klikken, omdat ik dan het gevoel heb dat ze te beroerd zijn om zelf een pagina te (laten) ontwikkelen. Dat voelt voor mij dus meteen als een bedrijf dat zichzelf niet serieus neemt; laat staan z'n klanten.

    Een eigen website, met het hele verhaal, is een must. Een Facebook infopagina mag altijd, maar die moet juist (!) doorverwijzen naar je eigen stekkie. Met spam bereik je het tegenovergestelde effect inderdaad.

    Social media kan erg nuttig zijn voor bedrijven, als ze er mee om kunnen gaan. Zie de verhalen van Samsung, met z'n Galaxy en het getekende draakje, en wat andere soortgelijke acties. Of het nep is, PR, of echt: dat doet er niet toe. Bedrijven krijgen er een positieve naam van. Veel schaapjes zijn zo achterlijk dat ze 't toch wel geloven, of 't nep is of niet. Los van dat is het leuker dan de standaard papieren folder in je strot duwen .

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marietje Bekijk Berichten
    Ik vind het allemaal nogal wat, social media en opgroeiende kinderen. Een hele zware taak als ouders zijnde om je kinderen op de gevaren van social media te wijzen en ze te 'onderwijzen', bij ons is het een wekelijks terugkerend item aan de keukentafel. Terugkijken op vroeger, hoe deden mijn ouders dat, gaat niet. Pioniers zijn we! :-)
    Inderdaad - plus dat veel mensen anderen taggen, iets waar je veel minder controle over hebt. Zorg er in elk geval voor dat je kids niet zomaar getagged kunnen worden (timeline review). Als iemand een fotootje van ze plaatst, komt hun naam in elk geval niet direct op 't gezicht er bij...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marietje Bekijk Berichten
    Zelf heb ik meer problemen met Google, dan met social media. Social media is echt 'social' voor mij. Ik heb een hekel aan bellen en zie mijn vrienden weinig door drukte, maar zo blijf ik toch op de hoogte van het reilen en zeilen.

    Onze bedrijfs facebookpagina is hoop ik een leuke afwisseling op de tijdlijn van onze likers. We spammen de boel niet vol in ieder geval.
    Helemaal mee eens. Het scheelt ook dat Hartog niet 'Facebookt' met promo's, maar met info en projectjes. Dát is wat mensen wél leuk vinden om te zien. Niet 'like ons en win...!'.

    Over Google: wolven en honden zijn 't. Alles linken, alles opslaan, en geen privacy clausule. Probeer 't zo veel mogelijk te vermijden ja. Dan maar Bing, of DuckDuckGo.

    @Bob: dat je als bedrijf zonder website/internet/email wil fungeren is prima, maar, je moet ook met de tijd mee gaan. Krampachtig e-mail en een website voor basic info afwijzen is ook niet goed. Dat was een eeuw geleden net zoiets als 'telefoon is niet goed, ze komen maar langs!'. Ik stuur ook liever een mailtje, en niet alleen omdat ik niet graag bel. Juist om verwarring te voorkomen: zwart op wit wat ik wil, en in welke maat. Als de fietsenboer (even ter illustratie) vergeet wat ik als wielmaat nodig heb, dan checkt-ie even het berichtje.

    Wie anno 2000+ nog geen e-mail heeft, kan rekenen op véél minder klandizie. Iets dat me overigens nog steeds enorm verbaast in de auto branche. Al die slopers, demontagebedrijven, garages, onderdelenboeren of wat dan ook, weigeren pertinent aan e-mail mee te doen. Waarom?? Het bespaart ze zo veel tijd! Als ik bij mijn garagist langs kom, is-ie elke 5 minuten aan het bellen, en elke 5 minuten zucht-ie weer dat de telefoon overgaat...
    Laatst gewijzigd door tom; 17-01-14 om 11:48.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  12. #31
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard (A)sociale media

    Ik denk inderdaad dat een website belangrijk is en puur informatief moet zijn. Een Facebook pagina kun je goed gebruiken als middel om je doelgroep actief te bereiken, mits je er serieus en actief mee omgaat. Gaat dus wel tijd in zitten.

    En de toekomst, tja, vanmorgen las ik al dat we straks allemaal vanuit de auto de 3D printer thuis aan het koken zetten :
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  13. #32

    Standaard Re: (A)sociale media

    @Bastet; Ik vergaat bij mijn relaas over de winkel van mn Pa te vermelden dat dit alles begon te spelen toen hij bijna 60 jaar oud was, en op z'n 63e begon het nog serieuzere vormen aan te nemen. Ik heb toen uiteindelijk een mailadres voor 'm gemaakt, en dus die laptop gekocht. We hebben toen nog over een website nagedacht, maar voor die 2 jaar die hij toen nog zou werken, vonden we dat het niet meer waard. Hij zat met zn winkel ook echt in zo'n kleinschalig winkelcentrumpje en had daar na 35 jaar ook een aardige vracht vaste klanten, daar kon-ie prima van leven, vandaar de beslissing. Als dit alles pak 'm beet 10, 15 jaar eerder was gaan spelen, hadden we natuurlijk meer actie ondernomen.

    1 voordeel; Nu hij met pensioen is, heeft ie mooi z'n eigen laptop. En het verbaast me hoe iemand die eigenlijk 60 jaar nagenoeg niets met computers heeft gedaan, alles toch goed oppikt. Ik hoor regelmatig "Dat zoek ik wel even op internet op" van 'm. Had ik 10 jaar geleden ook niet durven denken!
    Laatst gewijzigd door Bob; 17-01-14 om 11:26.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  14. #33
    beyazz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    528
    Kudos
    12
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: (A)sociale media

    Wat betreft social media en internet, is dat gelijk aan elkaar of moeten we daar een onderscheid in maken? Er is veel op het internet te vinden, ook buiten de social media. Denk aan nieuwsberichten fora's ed. Ikzelf heb een (slapend) facebook, linkedin & twitter account en kijk veelal uit verveling wel eens wat daar gaande is, meer dan dat zit er niet in.

    Het kan overigens wel gek worden wanneer je een naam genoot hebt (waarvan zowel de voor als achternaam dezelfde is) wel allerlei dingen post/doet die op het internet komen waarvan een onbekende denkt dat jij dat bent. Zo had ik dat destijds bij een sollicitatie gesprek bij CapGemini, die gaf aan dat ik ergens in een krant stond (negatief). Overigens geeft dat wel weer aan dat zij hun werk niet goed hebben verricht doordat diegene uit een andere plaats kwam.

    1 ding weet ik wel zeker, indien ik ooit kinderen krijg dan zullen zij niet continue achter een scherm zitten. Ik vind het nu al jammer dat al die kinderen thuis spelletjes zitten te spelen ipv buiten. Op die leeftijd was ik niet binnen te houden en ja toen was er ook al "social media" alszijnde CU2, MSN, ICQ of mIRC
    Audi A4 2.0 TFSI Avant / 2008
    Seat Leon 1.6 FSI / 2005 ¦ Audi A3 1.4 TFSI Sportback / 2009
    BMW 320i / 2006 ¦ Audi A3 1.6 FSI Sportback / 2006

  15. #34

    Standaard Re: (A)sociale media

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk Berichten
    @Bastet; Ik vergaat bij mijn relaas over de winkel van mn Pa te vermelden dat dit alles begon te spelen toen hij bijna 60 jaar oud was, en op z'n 63e begon het nog serieuzere vormen aan te nemen. Ik heb toen uiteindelijk een mailadres voor 'm gemaakt, en dus die laptop gekocht. We hebben toen nog over een website nagedacht, maar voor die 2 jaar die hij toen nog zou werken, vonden we dat het niet meer waard. Hij zat met zn winkel ook echt in zo'n kleinschalig winkelcentrumpje en had daar na 35 jaar ook een aardige vracht vaste klanten, daar kon-ie prima van leven, vandaar de beslissing. Als dit alles pak 'm beet 10, 15 jaar eerder was gaan spelen, hadden we natuurlijk meer actie ondernomen.

    1 voordeel; Nu hij met pensioen is, heeft ie mooi z'n eigen laptop. En het verbaast me hoe iemand die eigenlijk 60 jaar nagenoeg niets met computers heeft gedaan, alles toch goed oppikt. Ik hoor regelmatig "Dat zoek ik wel even op internet op" van 'm. Had ik 10 jaar geleden ook niet durven denken!
    Kudootje!
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: triest bericht dit...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jelle.. Bekijk Berichten
    Ik ben zeker niet iemand die in allerlei complotten gelooft, maar het is echt niet goed wat er allemaal bij de NSA en dat soort organisaties gebeurd.
    Ik ben eerder bang voor m'n regering. Zij willen alles opslaan voor een jaar lang. Alles wat we online gedaan hebben.
    Niet dat ik bang ben dat zij m'n gegevens gaan opzoeken. Maar wel voor hun ongelofelijk slechte IT-dienst die totaal niet competent is om zo'n informatie bij te houden.
    In amerika wordt er tenminste nog fortuinen uitgeven om de goeie IT'ers aan te werven. Hier verdwijnt dat geld allemaal langs onderaannemingen, waarvan de onderste dan uiteindelijk zo weinig geld ziet dat ze ook geen deftig werk meer doen.

    Als in België een paar mensen wilt hacken, kan je beter de opslag van de overheid gaan hacken. Veel makkelijker dan die paar mensen rechtstreeks te gaan hacken.

    Ik heb veel liever dat ze langs mij moeten passeren eer ze aan m'n gegevens kunnen.
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  17. #36
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.880
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: triest bericht dit...

    Zelfde in Nederland, als er iets centraal bijgehouden wordt kunnen ze het ook niet behoorlijk beveiligen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  18. #37
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.274
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: (A)sociale media

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quest Bekijk Berichten
    vanmorgen las ik al dat we straks allemaal vanuit de auto de 3D printer thuis aan het koken zetten :
    Ik zet even in m'n Google Calendar dat ik dit bericht over 10 jaar nog even terug lees. Ben benieuwd of ik er dan hard om moet lachen, of dat het inmiddels de normaalste zaak van de wereld is.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •