Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Verbod stilstaan bord E2

  1. #1
    Fatih's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    32
    Posts
    1.115
    Kudos
    72
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Verbod stilstaan bord E2

    Heren,

    Na hoeveel meter nadat je de bord E2 (verbod stilstaan) bent gepasseerd mag je wel stilstaan? Want ik heb pas een boete gekregen voor stilstaan op de weteringsschans in Amsterdam. Maar die bord staat op de kleine gartmanplantsoen. Dus ongeveer 200-400 meter na die bord ben ik gaan stilstaan om een klant op te pikken(Dus ook een andere adres, na de kleine gartmanplantsoen heet die weg weteringsschans. Ben in discussie gegaan met de faalhazen die geen politie konden worden a.k.a "handhaving" (De eerlijke daar gelaten), maar nee hoor volgens hem geldt het ook op de weteringsschans wat ik niet kan geloven gezien er daar geen bord E2 staat.

    hier een schetsing:



    Dus hoeveel meter is die bord nou geldig? Kan het nergens vinden, want er is geen bord met "einde stilstaan verbod" ofzo iets..
    Audi A6 2.0 TDI Pro Line - Taxi - S6 Spiegels - S-Line Spoiler - Xenon/Led >> Showroom

  2. #2
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbod stilstaan bord E2

    Sowieso tot het einde van de straat en anders moet het einde aangegeven staan met bord F8 (einde van alle aangegeven verboden).
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  3. #3
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.553
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbod stilstaan bord E2

    Moet het niet na elke kruising herhaald worden. Want als ik vanaf een andere straat de bewuste weg oprij, kan ik niet weten dat daar een stopverbod van kracht is.
    Ik weet het niet zeker maar lijkt me wel logisch.
    Op de snelweg wordt ook na elke oprit aangegeven of er bv een inhaalverbod voor vrachtverkeer is.

    edit; ik heb de plattegrond nog eens bekeken en zoals ik het nu zie kun je nergens tussen het bord en de plaats delict de weg oprijden (tenminste niet vanaf een andere straat) dus ik denk dat je pech hebt.
    Those who think they know everything are an annoyance to those of us who do.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    54
    Posts
    293
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Verbod stilstaan bord E2

    Je zou weleens geluk kunnen hebben. Verkeersborden zijn geldig voor een wegvak, en een wegvak is gedefinieerd als :
    gedeelte van een weg tussen twee zijwegen of – indien geen zijweg aanwezig is – tussen twee punten waarop een verkeersmaatregel betrekking heeft
    Dus na de zijweg eindigt het parkeerverbod (tenzij het om een bord met zone-aanduiding ging). Dus: bezwaar maken.

  5. #5
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.553
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbod stilstaan bord E2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hobbes02 Bekijk Berichten
    Je zou weleens geluk kunnen hebben. Verkeersborden zijn geldig voor een wegvak, en een wegvak is gedefinieerd als :


    Dus na de zijweg eindigt het parkeerverbod (tenzij het om een bord met zone-aanduiding ging). Dus: bezwaar maken.
    Dat is ook wat ik al schreef, maar als je de plattegrond bekijkt, zie ja dat er geen zijweg is. Tenminste niet één waar je tussen het bord en de plaats delict de weg op kunt komen. Er is wel een zijweg, maar dat is één-richting. Dus ik denk dat een bezwaar geen nut heeft. Ik hoop van wel voor @Fatih
    Those who think they know everything are an annoyance to those of us who do.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    54
    Posts
    293
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Verbod stilstaan bord E2

    Het punt is dat jouw restrictie dat de zijweg eenrichtingsverkeer is, niet in de wetstekst staat.

  7. #7
    TyCorZ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.909
    Kudos
    106
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbod stilstaan bord E2

    Interessante vraag. Ik zou het niet weten. Je kan ook op flitsservice.nl kijken. Die forums weten vaak het juiste antwoord.

    Succes!

    ps. sowieso bezwaar maken; laat ze maar werken voor hun geld
    Vanaf september 2017 – heden: - Seat Ateca Xcellence 1.4 TSI 150 pk (geen Audi maar prima auto!)
    Van juli 2013 t/m september 2017: - Audi A3 SB 1.4 TFSI 8V Ambition Pro Line –

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Verbod stilstaan bord E2

    Hier ook wat meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Verkeer...n_in_Nederland

    Bord geldt voor de kant van de weg waar die geplaatst is.

    In het algemeen gelden verboden tot een opheffing of idd. een kruising. Of als het een ander type weg wordt (van binnen naar buiten bebouwde kom etc.)

    Overigens bord E2 geldt ook voor (brom)fietsers, dus als die wel uit die eenrichtingsstraat mogen komen, dan moet het stopverbod dus wel herhaald worden!!

  10. #9

    Standaard Re: Verbod stilstaan bord E2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hobbes02 Bekijk Berichten
    Het punt is dat jouw restrictie dat de zijweg eenrichtingsverkeer is, niet in de wetstekst staat.
    De vraag is dan ook of een eenrichtingzijweg zoals dat geldt als zijweg/afrit/oprit van de eerste. Punt is dat je al op de eerste weg gezeten moet hebben om de eenrichtingsweg op te gaan. Ik denk dat je in een bezwaar weinig kans maakt.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •