Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 100 van de 113

Onderwerp: Het audio / hifi topic

  1. #81

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Vaassen Bekijk Berichten
    Een goede kennis heeft hem samengesteld van een SilverStone kast, en computercomponenten.

    Bijlage 163415

    Volgens eigenschappen van "deze computer" zit er een Intel Core2 6400 @ 2,14 GHz in.
    Verder 4 GB aan werkgeheugen en 3 harde schijven (500 GB, 200 GB en 70 GB).
    Voor èn achter 4 USB-aansluitingen, en een zwik andere aansluitingen. Wat ik nog wel wil regelen is misschien nog een andere beeld (en geluidskaart?) Heb nu geen HDMI-uit helaas.
    Uiteraard zit hij ook op internet aangesloten! Wil alleen m`n abonnement nog veranderen, heb nu "maar" 30 Mbit en wil eigenlijk naar 60 of hoger.

    Hij werkt echt super, en ik doe er aardig veel mee.
    Het is dus eigelijk een PC dus.

  2. #82
    Straycat's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    2.527
    Kudos
    700
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris80 Bekijk Berichten
    Het is dus eigelijk een PC dus.
    meer een fetish

    Silverstone maakt mooie kasten, degelijk materiaal ook. Goede keus. Als je de kans hebt, opvullen met de beste componenten.
    Audi A4 1.8 TFSI 2010
    997 4S
    FF
    RS

  3. #83
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris80 Bekijk Berichten
    Het is dus eigelijk een PC dus.
    En wat zou er anders in moeten zitten...? Maar goed, maakt ook niet uit ben er erg blij mee.

  4. #84
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straycat Bekijk Berichten
    meer een fetish

    Silverstone maakt mooie kasten, degelijk materiaal ook. Goede keus. Als je de kans hebt, opvullen met de beste componenten.
    Thnx! Ben er zoals gezegd ook erg blij mee, en verbeteren komt wel goed idd. Alles op z`n tijd, ik ben inmiddels ook gebeten door de "audio-bug"....

  5. #85

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    Ik lever ook geen kritiek hoor, maar ik dacht dat het meer een mediaplayer zou zijn.
    Ik ben van plan om van me oude PC een nas te maken.
    En van daaruit alles af te spelen via het netwerk naar een media player/dvd speler


  6. #86

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris80 Bekijk Berichten
    Ik lever ook geen kritiek hoor, maar ik dacht dat het meer een mediaplayer zou zijn.
    Ik ben van plan om van me oude PC een nas te maken.
    En van daaruit alles af te spelen via het netwerk naar een media player/dvd speler
    Tip: NAS + 24/7 certified HDD's (die zijn er van diverse merken) en een Zotac Z-Box. Kost je 1/3e van de stroom, is sneller, eenvoudiger te configureren en biedt meer opties. De Z-Box kan je (via XBMC) op afstand bedienen via je iOS/Android/Windows Phone, en kan streamen/delen/tv/radio etc. direct op je TV. Kost geen klap en zo.

    Maar goed, da's voor het gadget topic .

    Over de audio: weer wat (korte) clips. Ze klinken fijn, de afstemming is nog een héél apart verhaal. Ik heb er net een 2x 31 bands equalizer bijgekocht (schakelbaar +-6dB of +-12dB bereik), met als grootste feature een low-cut die traploos regelbaar is tussen 30 en 150Hz.

    Omdat de subs tot 36Hz getuned zijn, is het onder de 35Hz een free-air woofer (met dus exhorbitant hoge wooferuitslag en geen volume of controle erover). De low-cut filters die ik nu gebruik gaan pas vanaf 25Hz in, dus er is nog flink basgebied dat zinloos wordt weergegeven. Kost alleen maar vermogen vanuit de versterker (25% van de power zit onder 40Hz oid), en kost alleen maar membraanuitslag van de woofer, terwijl er geen hoorbaar resultaat uit komt (-10dB tov 40-90Hz, dus irrelevant).

    De EQ kan traploos ingesteld worden; die gaat dus met de EQ-bar van 25 en 31Hz naar -6dB, en de lowcut gaat op iets rond de 40Hz. Netto resultaat moet zo'n -18dB/octaaf vanaf 35Hz worden, en zelfs -24-30dB/octaaf vanaf zo'n 28Hz (even grof uit 't hoofd). Dat zal véél power en slag schelen, zodat de woofers véél beter in staat zijn om daadwerkelijk 1300W op 42Hz te krijgen .

    Wat brakke clipjes:

    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  7. #87
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Vaassen Bekijk Berichten
    Zoo ben weer thuis en heb de Kef-jes ff snel aangesloten.. WAT EEN VERADEMING ZEG!

    Wat een helderheid (tov ik gewend ben sowieso..) en volgens mij in mijn woonkamer(tje) voldoende laag.
    Heb niet echt goed kunnen proberen, zette de boel aan om ca. 22.30 en ik heb een jaren `30 2-onder-een-kap.....
    Morgen maar eens wat meer gas geven!

    Heb trouwens vandaag ook nog nieuw luidsprekerkabel gehaald, gewoon van de rol om maar eens mee te beginnen.
    Ik was bij een goede zaak voor eigenlijk 2 x 2,5 mm2, alleen men had daar nog een "restje" 2 x 4 mm2 liggen in ca. de juiste lengte voor mij, heb mogelijk zo`n 7-8 meter nodig en dit was 10,5 m.
    "Nou meneer, als u nog eens terugkomt voor iets anders dan mag u dit stuk meenemen voor € 15,-" Haha, 10,5 meter 2 x 4 mm2 OFC voor € 15,-...!

    De "ruimte" boven de versterker vind ik ook redelijk eng krap. FF goed in de gaten houden, anders toch ff wat anders verzinnen iid.


    Me happy!

    ZOO, aangezien ik toch niet tevreden was over de opstelling, en de "koeling" van de versterker, hebben we toch maar de hele kamer verbouwd...!

    Nieuwe opstelling_1.jpg

    Precies de tegenovergestelde muur gebruiken we nu.
    Alleen het schilderij gaat er nog af, in onze vakantie gaan we alles lichter sausen, het modem staat inmiddels netjes onder de kast en de voeding van de telefoon zit uit het zicht nu.

    Verder alleen nog ff goede coax-stekkertjes kopen voor de kabel voor de tuner, en de internetkabel weer aan de mediacenter pluggen "en klaar is kees".

    Binnenkort maar eens wat experimenteren met biwire aansluiten van de speakers. Heb nu single met 2 x 4 mm2, met de standaard bruggetjes op de speakers vervangen door ook 4 mm2.
    Het laag wil ik dan aansluiten op de 2 x 4 mm2, en het hoog op 2 x 2,5 mm2 met zilvercoating.
    Er gaan continu diverse discussies over biwire op`t net, maar ik ga het gewoon proberen en kijken wat het brengt.
    Er is niks zo persoonlijk als beleving van geluid, dus wie weet vind ik het helemaal fantastisch...
    Laatst gewijzigd door Quattro_Vaassen; 13-07-13 om 21:21.

  8. Ad
  9. #88
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Vaassen Bekijk Berichten
    Binnenkort maar eens wat experimenteren met biwire aansluiten van de speakers. Heb nu single met 2 x 4 mm2, met de standaard bruggetjes op de speakers vervangen door ook 4 mm2.
    Het laag wil ik dan aansluiten op de 2 x 4 mm2, en het hoog op 2 x 2,5 mm2 met zilvercoating.
    Er gaan continu diverse discussies over biwire op`t net, maar ik ga het gewoon proberen en kijken wat het brengt.
    Er is niks zo persoonlijk als beleving van geluid, dus wie weet vind ik het helemaal fantastisch...
    Inmiddels Biwire aangesloten!
    Laag/midden zit nu op "speakers A" met 2 x 4mm2 (standaard OFC), en hoog op "speakers B" met 2 x 2,5 mm2 (v/d Hul "Snow" OFC met zilvercoating).

    Ik heb de indruk (los van het feit dat ik het ook graag wil horen... ) Dat het laag een fractie voller is, en dat met name het hoog sprankelender is.
    Maar eens een poosje luiteren zo!


    Hoe zijn de ervaringen hier trouwens met speciale interlink kabels...? Weer zo`n eindeloze discussie op het internet.
    Nuttig of onzin?
    Laatst gewijzigd door Quattro_Vaassen; 24-07-13 om 09:32.

  10. #89
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.883
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    Lees maar eens op de verschillende hi-fi fora over dit onderwerp. Veel verhitte discussie en weinig tot geen empirische data.

    Ik houd het op doen wat je zelf het beste vindt, als het jou bevalt is het prima. Zelf heb ik er nog nooit enige verbetering mee gemerkt, maar wellicht zijn mijn set en akoestiek de beperkende factor hier.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #90
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Vaassen Bekijk Berichten
    Hoe zijn de ervaringen hier trouwens met speciale interlink kabels...? Weer zo`n eindeloze discussie op het internet.
    Nuttig of onzin?
    idd, als je flames wil uitlokken op een audio forum, moet je over kabels beginnen neem wel fatsoenlijk afgeschermde *) met goede kwaliteit connectoren, dat hoeft de hoofdprijs niet te kosten.

    *) ik had een keer om een nieuwe versterker te testen ff snel een niet afgeschermde "dropveter" als interlink gepakt omdat ik zo snel niets anders kon vinden. toen de muziek was afgelopen hoorde ik ineens gesproken woord.... was een middengolf radio station, die interlink was dus als antenne bezig. toch maar een afgeschermde gepakt en alles was weer stil


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  12. #91

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    Sneak preview van het huidige projectje...

    zuil_seethrough.jpgzuilen.jpgzuilspeaker.jpg
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  13. #92
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.883
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    Cool!
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #93

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    Ik zal wel een brul geven als ze af zijn, mag je ze even lenen/testen/beoordelen . We gaan 2 sets maken, eentje in vuurrood met zwart front, en de mijne worden Ibiswit (hoogglans uni wit) met een Wenge hardhouten front .
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  15. #94
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    Cool idd ! !

  16. #95
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.883
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    Wow, gaaf. Ik heb altijd nog een keer een set speakers in Pantherozwart willen hebben...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  17. #96
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.391
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    Ziet er goed uit.
    Ben benieuwd hoe dat klinkt.

    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  18. #97

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remi66 Bekijk Berichten
    Ben benieuwd hoe dat klinkt.
    Ik ook
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  19. #98
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.391
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    Heb zelf 2 boxen van MB Quart staan.
    Mooi vol en helder geluid.

    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  20. #99
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Sneak preview van het huidige projectje...

    zuil_seethrough.jpgzuilen.jpgzuilspeaker.jpg
    je mag wel weer eens een update plaatsen, ik heb uit welingelichte bron dat dit project al speelt


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  21. #100

    Standaard Re: Het audio / hifi topic

    Helemaal vergeten inderdaad. Ze staan hier ondertussen al een jaar te spelen, tot volle tevredenheid. Elke cent waard geweest!

    Voor wie erg graag wil sta ik open voor een luistersessie .
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •