Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 27

Onderwerp: A1 met veel mankementen

  1. #1
    Quintyboy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Leeftijd
    30
    Posts
    69
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Mankementen Audi A1

    Hallo,

    Ik heb men A1 nu iets langer als 4 jaar en hij begint steeds meer mankementen te vertonen,
    Airco pomp is reeds vervangen (1300 euro)
    Turbo is gereviseerd (1400 euro)
    EPC storing tijdens starten (nog niet opgelost)

    Er staat 65000 km op, net ingereden dus en ik had niet verwacht dat de problemen zo snel zouden komen!

    Al meer mensen last van mankementen?

  2. #2
    Jacob Lamberts's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    795
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Mankementen Audi A1

    dat is balen..

    nu 80.000+

    1 wiellager rechts voor
    1 nieuwe ketting (garantie)
    https://www.facebook.com/jacob.lamberts
    https://www.facebook.com/mijn.audi.a1

  3. #3
    Mspeed's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    302
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Mankementen Audi A1

    73000km
    Tot nu toe (ff afkloppen) geen gekke dingen.

    Maar dat is wel bizar slecht zeg. Met zo weinig km geen garantie??
    Audi A3 1.4TFSI 150pk S-line

    https://www.facebook.com/michael.kneppel

  4. #4
    Quintyboy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Leeftijd
    30
    Posts
    69
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Mankementen Audi A1

    Nee, Auto is 4 jaar oud... garantie is vervallen zeggen ze dan!
    Maarja, als je van te voren weet dat deze nieuwe motoren zo slecht zijn van audi, vw, enz enz dan had ik wel 2 keer na gedacht voor ik een A1 kocht :P

  5. #5

    Standaard Re: Mankementen Audi A1

    Geen enkele vorm van coulance? Dat zou ik wel bizar vinden..

    Bij een nieuwe Audi dus maar verlengde garantie afsluiten (wat ik overigens sowieso altijd zou doen, bij welk merk dan ook).
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver


  6. #6
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Mankementen Audi A1

    Pas 2,5jaar oud en 37k op de teller:

    - nieuwe drukgroep en koppelingsplaten (garantie)
    - nieuwe ketting
    - ........verwacht uiteraard wel in de toekomst meer problemen (bij welk merk niet)
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    40
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1 SB

    Standaard Re: Mankementen Audi A1

    70 000km, 2j oud en buiten resonantie problemen wat onder garantie opgelost is (afkloppen) geen verdere mankementen gehad tot nu toe.
    Audi A1sb s-line 2.0tdi 190pk/420nm

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Mankementen Audi A1

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quintyboy Bekijk Berichten
    Hallo,

    Ik heb men A1 nu iets langer als 4 jaar en hij begint steeds meer mankementen te vertonen,
    Airco pomp is reeds vervangen (1300 euro)
    Turbo is gereviseerd (1400 euro)
    EPC storing tijdens starten (nog niet opgelost)

    Er staat 65000 km op, net ingereden dus en ik had niet verwacht dat de problemen zo snel zouden komen!

    Al meer mensen last van mankementen?

    ja ik ook mijn auto (A1 1.4 2012) maakte vanaf het begin al een klonkend geluid bij mijn motorsteun, volgens garage rubber motorsteun, oplossing invetten.
    en het geluid was zo goed als weg. bij 17000 km was het overdrukventiel van de turbo kapot. onder garantie complete turbo vervangen. zo rond de 50.000 km kwam het geluid van de motorsteun weer terug, maar nu moest de steun vervangen worden(inmiddels geen garantie meer), toen ik mn auto ophaalde hadden ze het ineens over een versnellingsbaksteun?!? dit hebben ze onder garantie gedaan, vanwege eerdere klacht. dus ik was allang blij.
    Maar is volgens mij niet helemaal goed gegaan want ik heb altijd het gevoel gehad dat er ergens speling in zit. ik ben al paar keer terug geweest, en het werd ook beter maar nu 10.000 km verder. mn auto knort, op het moment dat ik zachtjes mn koppeling oplaat. het verergert als ik wissel met vooruit en achteruit..?!? lijkt alsof er ergens speling in zit, weet iemand wat dat is???
    Verder maakte de ijzeren ketting van mijn motor geluid(dat doet hij al lang), kon ook geen kwaad, maar deze moest vervangen worden. dat hebben ze ook kostenloos gedaan op eigen initiatief na overleg met audi nederland. ik was helemaal blij. totdat ik 1 mnd later flinke plas olie onder mn auto had (65.000 km op de teller). nu was het de kering van de krukaslager die eruit was. ook hier nooit een rekening van gekregen. nu weet ik niet of zij de lekkage veroorzaakt hebben met het vervangen van de ketting, of dat ze me gematst hebben, maar ik heb nog nooit iets moeten betalen (aan defecten). zij krijgen van mij een dikke pluim!!! de auto zelf mmmmm mbt kwaliteit. ik had minder problemen met mn seat arosa..

  10. #9
    peterkr's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Posts
    403
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Mankementen Audi A1

    Onze A1 1.4 Tfsi bijna 4jaar met 70000km nog nooit problemen gehad,enige wat er mee is mijn tankdekselslot werkt niet. Het kan dus wel.
    VW golf 7 GTD tornado rood met Oettinger velgen.
    Audi Cabriolet 2.6 V6 met hardtop.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Mankementen Audi A1

    @peterkr Verkoop je hem niet toevallig :P ? Neem ik hem wel over.
    @Quintyboy kijk mijn topic even. Zie je alles wat ik zoal mee hebt gemaakt. Ik heb besloten om het te repareren en hem te verkopen.

  12. #11

    Standaard Re: Mankementen Audi A1

    M'n oude A1, gekocht in 2012 met 8K op de teller, net verkocht met 30K op de teller. Stevig getuned door JD en de snelste van dit forum, stage 2 met Milltek uitlaat en 241pk... waar iedereen voor huiverig was vanwege het vermogen, maar 0,0 problemen. 1x pas zijn eerste beurt gehad. Dus zo kan het ook. Misschien heb je gewoonweg pech.
    TTS (8S) Roadster + S5 Sportback (B9) + S3 Sportback (8Y) + VAG-COM v16.8.0 + OBDEleven Ultimate

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Mankementen Audi A1

    Ja ik weet het niet, bougiekabels distributieriemen en waterpompen zijn mankementen van de Audi A1. Maar je zit er als rijder niet op te wachten. Mijn opa heeft een Opel Astra uit 2000 en dat ding rijd al 200.000. Toen vroeg ik aan hem heb je ooit nog dure grappen gehad. Hij zegt alleen een nieuwe uitlaat, want die was kapot. Maar daar zou ik niet wakker van liggen.


    Wat ga je nu trouwens rijden ?
    Laatst gewijzigd door Ihatejuice; 12-07-15 om 18:25.

  14. #13
    Quintyboy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Leeftijd
    30
    Posts
    69
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Mankementen Audi A1

    De A1 is inmiddels verkocht! ben BMW gaan rijden, voor mij voorlopig geen audi meer

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Leeftijd
    61
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard A1 met veel mankementen

    Ik heb een audi A1 uit 2011,60.000 km. Ik heb al een hele nieuwe versnellingbak die ik met heel veel moeite door Pon betaald kreeg. Nu had ik weer voor 300 euro een nieuwe bobine nodig en bougies. Mijn auto heeft al drie keer door audi service op de sleep gestaan, waar ik er 1 zelf van moest betalen. Ik had eigenlijk gehoopt door een nieuwe auto te kopen hiervan af te zijn. Vind het trouwens belachelijk dat audi service bepaalt waar mijn auto heen gaat. Ben weer gewoon lid van de Anwb. Ben nieuwe klant maar overweeg mijn auto te verkopen.

  16. #15
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.881
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: A1 met veel mankementen

    Erg vervelend dat je auto niet betrouwbaar is.
    Wat het wegbrengen door Audi 24-uurs service betreft: als je de ANWB belt, kun je zelf bepalen waar de auto heengaat.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    57
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: A1 met veel mankementen

    Hallo Saskias,

    Zelf heb ik ook een dergelijke ervaring met mijn 1e A1 uit 2011 gehad. Na ruim 3 jaar ellende en geruzie met de dealer uiteindelijk een nieuwe A1 gekocht (met flinke korting uiteraard!).
    De ervaring met deze nieuwe A1 (2014) is ook niet om trots op te zijn. Volgende week maar eens een afspraak maken voor diverse probleempjes......maar zeker niet meer bij een NL-dealer! Wat zitten daar malloten tussen zeg.
    Ik zou wel eens willen weten wat de nieuwe eigenaar van mijn 1e A1 voor ervaringen heeft met die auto. Daar is al zo'n beetje alles aan vervangen toen ik nog de eigenaar ervan was........en PON..........daar zullen we maar wijs over zwijgen.

    Of mijn volgende auto nog ooit eens een Audi of VW wordt valt zeer te betwijfelen. Mijn vertrouwen in die merken is dusdanig geschaad, dat ik me alle haren uit m'n kop zou trekken als ik dan weer dergelijke problemen zou aantreffen.

  18. #17
    1HXV110's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    214
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A1 met veel mankementen

    Jammer om te horen.
    Ik ben, gelukkig, dan weer zeer tevreden met VAG. En met VW kever, Golf II, Golf IV, Passat 3C, Passat CC en Audi A6 4G, heb ik toch behoorlijke ervaring opgedaan.
    Audi A6 4G 3.0 TDI Daytona grey met weinig opties.... die ontbreken.
    VW Passat CC 2.0TSI Exclusive Deepblack Perl met veeeeeul opties.

  19. #18
    peterkr's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Posts
    403
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: A1 met veel mankementen

    Erg jammer om te horen wat jou ervaring is met de a1, en hoop dat het beter gaat worden. Ik zelf heb in oktober 2011 mijn a1 nieuw gekocht, ik heb er nog nooit iets mee gehad. Het enige wat er aan scheelde is vorige week verholpen en dat was een af en toe ratelende distributie ketting die onder coulance is vervangen, dankzij de goede service en hulp van Century Winschoten. Verder nooit wat met de 1.4 a1 met nu 75000km
    Laatst gewijzigd door peterkr; 29-10-15 om 08:02.
    VW golf 7 GTD tornado rood met Oettinger velgen.
    Audi Cabriolet 2.6 V6 met hardtop.

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2016
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Veel onderhoud / pech met mijn Audi A1

    Hallo,

    Ik heb dit forum voordat ik mijn eerste auto ging aanschaffen helemaal doorgespit, echter is dit pas mijn eerste bericht.

    Na veel uitzoekwerk en twee testritjes heb ik eind mei 2015 een mooie Audi A1 business uitvoering (2013) aangeschaft. Met ongeveer zo'n 99.000km op de teller.
    Ik heb een halfjaartje gereden in een kleine peugeot 107, dus het eerste ritje in de Audi voelde natuurlijk als goddelijk. Ik ben pas 23, dus in veel verschillende auto's heb ik (nog) niet gereden.

    Echter, in de afgelopen 3 maanden heb ik al 3 keer stil gestaan, pech. De eerste keer bleken bougiekabels kapot te zijn, deze zijn onder de toen nog lopende garantie vervangen. Een week later wou de auto in zijn geheel niet starten, bleek de accu kapot. Deze toen ook nog onder garantie vervangen. Daarna, 2 weken later naar de winterklaar dag geweest van mijn garage, waar ik verder goed over te spreken ben (Bourguignon Leeuwarden). Hier bleek dat mijn rechterband een 'balvorming' had. Deze moest dus ook compleet vervangen worden.

    Nu, afgelopen week, kreeg ik weer pech. Het zelfde probleem als de eerste keer deed zich voor, stabilteitsproblemen en meldingen kreeg ik op mijn dashboard. Wederom bleek er een bougiekabel, een oudere, afgebroken te zijn. Kabel wederom vervangen en 1.5 uur later kon ik mijn weg weer vervolgen.

    Je begrijpt, voor een auto dat ik nog geen 8 maanden onder mijn kont heb zijn dit best veel problemen, in mijn optiek. Het rijdt allemaal niet meer even vertrouwd als dat het de eerste maand deed. Elke keer als ik instap ben ik bijna bang voor problemen, of als ik naar Schiphol moet rijden (wat regelmatig gebeurd voor werk) dat ik bang ben om mijn vlucht te missen door autopech, dat ik dan maar een uurtje eerder vertrek want stel je voor. Afijn, daarvoor koop je natuurlijk geen Audi. En voor mijzelf heb ik er best veel geld ingestoken omdat ik een mooie, prettige maar vooral een vertrouwde auto wilde hebben ivm werk. Maar dat laatste lijkt het dus nu absoluut niet te zijn..

    Heeft er iemand ervaringen mee, is dit normaal of heb ik gewoon domme pech? Zoals ik zei; ben pas 23, het is mijn eerste auto en weinig ervaring hier verder mee. Maar als ik een ander, tweedehands, product had gekocht van 12.5k dan verwacht ik op zijn minst de eerste 2/3 jaar geen technische problemen mits netjes onderhouden / service beurten etc.

    Alvast bedankt voor jullie input en reacties!

  21. #20
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Veel onderhoud / pech met mijn Audi A1

    Heel vervelend om te horen, maar er zijn een aantal bekende problemen en TPI's voor. Ik heb zelf ook een A1 uit 2013 gehad en bij mij is er ook veel aan vervangen maar gelukkig niet op het moment dat een probleem werd.

    Waaronder het volgende:
    - ketting
    - kettingspanner
    - bougiekabels
    - bobine

    Het is een beetje domme pech, maar als de dealer het goed doet en alle TPI's in 1x aanpakt dan moet het een goede auto zijn. Dat absoluut.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •