lastig blauw is mooi en apart maar niet voor lang denk ik
wit zal je langer mooi gaan vinden denk ik
Ik heb OZ ultraleggera velgen. Nu deze velgen zijn mat zwart. De kleur van de auto is gletsjerwit en ondanks de wit / zwart combinatie niet lelijk is ben ik het beu omdat het niet meer orginieel is.
Nu ben ik van plan deze velgen snurfenblauw of wit te laten poedercoaten maar ik twijfel nog, welke kleur adviseren jullie mij?
Een kek kleurtje kan wel denk ik, maar, ik zou als tip geven om te zien of je de kleur nog ergens anders terug kan laten komen. Accentlijn, spiegelkappen, of in je interieur (deur/dash lijsten?).
En, begin met plastidip. Als de kleur niks is ben je in elk geval je (dure) OZ's niet aan het verknallen geweest.
Dan denk ik toch dat ik voor de witte kleur ga, witte auto met witte velgen zie je namelijk ook niet zo vaak al is het wel wat meer poetswerk helaas of goed in de wax zetten :-).
Ik had tot nu bridgestone Potenza S001 maar ondanks wisselen voor achter zijn die gaan cuppen -> helaas een bekende kwaal van bridgestones. Ook is de bandenmaat 215/40/17 niet zo veel voorkomend. Ik wou nu pirelli p zero nero gt onder de A1 leggen, heeft iemand daar soms ervaring mee?
Ik ken geen verhalen van cuppende S001's; heb ze zelf tot net onder de 3mm op gereden (235/35/19), klonken en reden nog alsof ze nieuw waren.
Dat klopt inderdaad, maar sommige banden staan er wel meer om bekend. Dunlop SP's van vroegah, die cupten allemaal. Maar van de S001 ken ik dat dus niet .
Bij mij is helaas het geval (men bandenboer zei dat het vaker voorkwam). Nu cuppen vind ik behoorlijk irritant al vaker last van gehad, deze dus ook en ondanks ze niet versleten zijn kunnen ze de prullenbak in terwijl die ook niet goedkoop waren plus daarbuitenuit heel tevreden van was.
Nu rijd ik op nokian w3 d3 winterbanden, supertevreden van alleen omdat nokian in het nieuws is gekomen met bandenfraude (ook toegegeven), niet de kwaliteit verkopen die ze laten zien bij de test resultaten maar in productie goedkopere aftreksels daarvan verkopen ben ik gewoon uit principe niet meer van plan nokian banden te kopen anders had ik daar ook de zomerbanden van gekocht.
Jammer inderdaad, de Nokian Z-Line beviel mij prima (beter dan de huidige Continental Sportcontact 5). Wel vrij snel op (canvas zichtbaar aan de binnenzijde door toe-settings en camber).
Pirelli P-Zero heb ik een blauwe maandag onder de B6 gehad; vond het waardeloos. Misschien dat het onder een lichter autootje wel goed werkt (vond ze veel te slap, ze hadden >3 bar nodig om wat stevig aan te voelen, en dat is weer niet goed voor het wegcontact).