Pagina 2 van 8 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 145

Onderwerp: Tunen 1.2TFSI

  1. #21
    HarA1d's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    55
    Posts
    178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Tunen 1.2FSI

    Ik ken de 1.4 6-bak uit mijn vorige auto en daar beviel ie zo goed dat ik deze persé ook in de A1 wilde hebben.
    Vind het een heerlijke en, naar mijn wensen, perfecte combinatie.
    Vraag mij echt af hoe zo'n 185pk versie van z'n plek komt ;>)
    A1 1.4 TFSIAmbition Pro Line Business (Phantom Black)

  2. #22
    kena's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    308
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Tunen 1.2FSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door e.v.diermen Bekijk Berichten
    Ik heb ze beide gereden in een Skoda Octavia.
    De 1.2 rijdt OK, maar de 1.4 vond ik mooier lopen.
    Bovendien is die te tunen naar iets van 150-160 pk.
    Ik zou ook nog even sparen (moet wel zeggen dat ik niet weet wat het prijsverschil is tussen beide).
    Skoda heeft geen 1.2 TFSI motor. Het zijn dus verschillende motoren in verschillende auto's. Dat is appels met peren vergelijken.

  3. #23
    e.v.diermen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Leeftijd
    50
    Posts
    537
    Kudos
    22
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: Tunen 1.2FSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kena Bekijk Berichten
    Skoda heeft geen 1.2 TFSI motor. Het zijn dus verschillende motoren in verschillende auto's. Dat is appels met peren vergelijken.
    Skoda heeft zeker wel de 1.2TFSI in het gamma. Ik heb zelf gereden in de Octavia II met deze motor.
    Dus ik vergelijk wel degelijk appels met appels.

  4. #24
    kena's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    308
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Tunen 1.2FSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door e.v.diermen Bekijk Berichten
    Skoda heeft zeker wel de 1.2TFSI in het gamma. Ik heb zelf gereden in de Octavia II met deze motor.
    Dus ik vergelijk wel degelijk appels met appels.
    Ik kan op de website alleen een 1.2 TSI vinden. Dit is in ieder geval niet dezelfde motor (motor code: CBZB). De 1.2 TFSI (motor code: CAXC) is pas sinds het eerste trimester 2010 in de A3 gekomen.
    Laatst gewijzigd door kena; 03-02-11 om 15:31.

  5. #25
    e.v.diermen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Leeftijd
    50
    Posts
    537
    Kudos
    22
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: Tunen 1.2FSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kena Bekijk Berichten
    Ik kan op de website alleen een 1.2 TSI vinden. Dit is in ieder geval niet dezelfde motor (motor code: CBZB). De 1.2 TFSI (motor code: CAXC) is pas sinds het eerste trimester 2010 in de A3 gekomen.
    Oeps. Dacht dat dit dezelfde motoren waren.
    Dat zal toch niet zo heel veel verschillen?


  6. #26
    kena's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    308
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Tunen 1.2FSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door e.v.diermen Bekijk Berichten
    Oeps. Dacht dat dit dezelfde motoren waren.
    Dat zal toch niet zo heel veel verschillen?
    Maak eens een proefrit in een 1.2 TFSI Ambition, dan kun jij me het verschil vertellen! Ik heb namelijk nog nooit een Skoda gereden.

  7. #27
    HarA1d's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    55
    Posts
    178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Tunen 1.2FSI

    Ik weet ook niet beter of het zijn dezelfde motoren hoor. De 1.4 TSI uit mijn vorige VW is hetzelfde als mijn huidige TFSI in de A1.
    VAG zal wel andere motorcodes gebruiken vanwege de toevoeging F bij Audi-motoren.
    A1 1.4 TFSIAmbition Pro Line Business (Phantom Black)

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: Tunen 1.2FSI

    Mijn zusje heeft sinds dit weekend een Skoda fabia scout 1.2TSI(77kw) DSG. Ik moet eerlijk zeggen dat dit motorje heel lekker aanvoelde, ik had dat niet verwacht van zo'n klein blokje. Zal ook wel een beetje aan de DSG liggen.
    Car: Honda
    Bike: Honda CB600F Hornet '09

  10. #29
    Hondema's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    44
    Posts
    426
    Kudos
    6
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Tunen 1.2FSI

    Ik heb vanmorgen een A1 1.2tfsi meegekregen als vervangend vervoer voor mn A3
    Moet zeggen dat er amper snelheid in dit kleine autotje zit met deze motor.
    Van enige bijt is totaal geen sprake. IK zou echt voor de 185 pk versie gaan als deze op mn verlanglijstje zou staan

  11. #30
    Devorah's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    200
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Tunen 1.2FSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hondema Bekijk Berichten
    Ik heb vanmorgen een A1 1.2tfsi meegekregen als vervangend vervoer voor mn A3
    Moet zeggen dat er amper snelheid in dit kleine autotje zit met deze motor.
    Van enige bijt is totaal geen sprake. IK zou echt voor de 185 pk versie gaan als deze op mn verlanglijstje zou staan
    Jij vergelijkt dus een 86 pk met 185 pk. Die A1 185pk trekt zelfs mijn snelle A4 van 200 pk eruit. Die A1 185 pk is goed voor 6.9 sec.

    Ik rijd nu 12 jaar in echt snelle Audi's (Audi TT en 2 dik getunede 1.8 Turbo Quattro's) en ik heb de 1.2 als een echt vlot bakje ervaren, omdat ik echt wel weet hoe ik een auto op zijn staart moet trappen, ook een 1,2. Het wordt me in de 1.2 ook nog eens eenvoudiger gemaakt door zijn korte koppel die iig de 1.4 zelf mist, waardoor hij op korte afstand amper onder de 1.4 doet. Dit werd nog eens fijntjes bevestigd door twee dealers en de importeur, want ik wist niet zeker of mijn constatering feitelijk was. Ja dus.

    Daarbij: iemand die een 1.2 kiest, zoals ik, kiezen niet [meer] voor snelheid, maar voor de groene A label die label A blijft door te tunen!

    Devorah
    Ps... met accelereren gaat als het er op aankomt uiteindelijk om de KOPPEL en niet om het aantal pk's! Zo is mijn huidige Audi 200 pk, maar ik heb een koppel van bijna 340 Nm. Dit impliceert dat hij de Audi 2.0 TFSI van zijn generatie (B7) eruit trekt. Zeker in de winter.
    Laatst gewijzigd door Devorah; 10-02-11 om 16:50.
    Audi A1 Sport Edition 1.4 TFSI CoD S-tronic (Extra's: Zwarte dakbogen, Dark pakket, Bagage- en opbergpakket, Elektrisch inklapbare buitenspiegels, Panoramadak, lederen sportstuurwiel met schakelpaddels, Parkeerhulp achter, Afneembare trekhaak)

  12. #31

    Standaard Re: Tunen 1.2FSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Devorah Bekijk Berichten
    Jij vergelijkt dus een 86 pk met 185 pk.
    Dat mag toch?

  13. #32
    Devorah's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    200
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Tunen 1.2FSI

    Tuurlijk mag dat. Tis alleen... tsja... een vergelijking tussen een ezel en een renpaard
    Audi A1 Sport Edition 1.4 TFSI CoD S-tronic (Extra's: Zwarte dakbogen, Dark pakket, Bagage- en opbergpakket, Elektrisch inklapbare buitenspiegels, Panoramadak, lederen sportstuurwiel met schakelpaddels, Parkeerhulp achter, Afneembare trekhaak)

  14. #33

    Standaard Re: Tunen 1.2FSI

    Uhuh, vandaar dat hij zou kiezen voor de 185, het warmbloedige renpaardje, de ezel is `m te traag.

  15. #34
    Devorah's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    200
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Tunen 1.2FSI

    Ik denk dat Hondema wel zelf met mij inhoudelijk in discussie kan en jouw 'losse flodders' niet echt nodig heeft. Tenzij jij inhoudelijk iets te beargumenteren hebt over dit onderwerp, don't you mind?
    Audi A1 Sport Edition 1.4 TFSI CoD S-tronic (Extra's: Zwarte dakbogen, Dark pakket, Bagage- en opbergpakket, Elektrisch inklapbare buitenspiegels, Panoramadak, lederen sportstuurwiel met schakelpaddels, Parkeerhulp achter, Afneembare trekhaak)

  16. #35

    Standaard Re: Tunen 1.2FSI

    Met je verkeerde been uit bed gestapt ofzo? Ik ga gewoon in op jouw reactie, jij vindt het 'gek' dat hij ipv de 85 pk voor een 185pk zou kiezen, terwijl we het over dezelfde auto hebben, niet over een A1 en een A4 ofzo, dat is appelen met peren vergelijken. Hij stelt dat hij de 85 te tam vind en zou opteren voor de 185, ik zie niet waarom hij die twee niet zou mogen vergelijken?

    Snelheidsbeleving is nogal persoonlijk, jij vindt het blijkbaar een lekker vlot autootje, Hondema niet, simpel.

    Over pk`s en Nm`s, of over hoe een auto lekker vlot te rijden, of zuinig zo jij wilt, zou ik prima mee kunnen praten, maar deed in mijn reactie niet ter zake.

  17. #36
    Devorah's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    200
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Wink Re: Tunen 1.2FSI

    Ik ben in een prima mood.Ik denk dat jij helemaal niet de strekking begrijpt wat ik bedoel. Ik heb het niet over beleving. Dus... Ik heb het dus niet over dat Hondema de 1.2 te traag vindt.
    Ik heb het over manke vergelijkingen door een auto van 185 pk naast die van een 86 pk te zetten.

    Niets meer, niets minder.
    Audi A1 Sport Edition 1.4 TFSI CoD S-tronic (Extra's: Zwarte dakbogen, Dark pakket, Bagage- en opbergpakket, Elektrisch inklapbare buitenspiegels, Panoramadak, lederen sportstuurwiel met schakelpaddels, Parkeerhulp achter, Afneembare trekhaak)

  18. #37
    HarA1d's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    55
    Posts
    178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Tunen 1.2TFSI

    Er zijn genoeg mensen die het niet belangrijk vinden om binnen 5s op 100 km/u te zitten om vervolgens vol de rem in te moeten voor het volgende "stop"licht.
    Die vinden het voldoende om een mooie auto met een 1.2 86 pk motor te rijden.
    Wat Devorah volgens mij probeert te zeggen is dat iemand, die zelf een (getunede) 1.8 TFSI rijdt, daar geen waarde oordeel over kan/hoeft te geven.
    Laatst gewijzigd door HarA1d; 11-02-11 om 16:24.
    A1 1.4 TFSIAmbition Pro Line Business (Phantom Black)

  19. #38

    Standaard Re: Tunen 1.2FSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Devorah Bekijk Berichten
    Ik ben in een prima mood.Ik denk dat jij helemaal niet de strekking begrijpt wat ik bedoel. Ik heb het niet over beleving. Dus... Ik heb het dus niet over dat Hondema de 1.2 te traag vindt.
    Ik heb het over manke vergelijkingen door een auto van 185 pk naast die van een 86 pk te zetten.

    Niets meer, niets minder.
    Gelukkig, niks vervelender dan verkeerd overkomen via internet ;-)

  20. #39

    Standaard Re: Tunen 1.2FSI

    Zeg marietje,

    Hoe zit het eigenlijk met het tunen van de a1 1.4 TFSI. tot hoeveel PK is die 122pk te kietelen?
    Gr Davitamontje A1 1.4 PLB S-Tronic xenon

  21. #40
    Devorah's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    200
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Tunen 1.2TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marietje Bekijk Berichten
    Gelukkig, niks vervelender dan verkeerd overkomen via internet ;-)
    Helemaal eens. Je eigen platte tekst kan 'harder' bij de ander binnenkomen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HarA1d Bekijk Berichten
    ...
    Wat Devorah volgens mij probeert te zeggen is dat iemand, die zelf een (getunede) 1.8 TFSI rijdt, daar geen waarde oordeel over kan/hoeft te geven.
    Klopt!
    Laatst gewijzigd door Devorah; 12-02-11 om 21:17.
    Audi A1 Sport Edition 1.4 TFSI CoD S-tronic (Extra's: Zwarte dakbogen, Dark pakket, Bagage- en opbergpakket, Elektrisch inklapbare buitenspiegels, Panoramadak, lederen sportstuurwiel met schakelpaddels, Parkeerhulp achter, Afneembare trekhaak)

Pagina 2 van 8 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •